Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] moje pajero ciezko pali..
Autor Wiadomość
karlos77 
Forumowicz


Auto: PAJERO V20 3.0 24V 181KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 50
Skąd: ustanów
Wysłany: 17-02-2010, 08:09   

Witam
Mam podobne objawy tylko że u mnie jeszcze przy ruszaniu potrafi zgasnąć . Ja go w takim stanie kupiłem i powoli chcę go naprawić . Chciałbym żeby to nie była pompa bo mnie na to nie stać . Dołożyłem już do niego 8 tysi i powoli mam dosyć .
Jak mam zaślepić EGR i który to jest dokładnie zawór.
Dzięki z góry.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 17-02-2010, 08:39   

który to rok?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
karlos77 
Forumowicz


Auto: PAJERO V20 3.0 24V 181KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 50
Skąd: ustanów
Wysłany: 17-02-2010, 09:10   

Z kodu wynika że 2001 a zarejestrowany w grudniu 2002
 
 
lagerboy 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 3.2 did 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 30
Skąd: karpacz
Wysłany: 17-02-2010, 19:32   

z tego co mi powiedzial mechanik to zawor znajduje sie tuz pod pokrywa silnika ta z napisem 3.2 did.. ale powiedzial tez ze w tym auci jest on sterowany elektronicznie a nie jak w wiekszosci aut na powietrze,.. wiec moze wystarczy odpiac wtyczek od jego strowania i to ma wystarczyc.. jutro spruboje i napisze co i jak.. aha cena takiego zaworu to 1800 pln.. i z tego co wiem to dostepne sa tylko oryginalne zawory do pajero..
_________________
michas
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 17-02-2010, 20:55   

Nie prawda, zawór EGR jak się psuje to przeważnie jest otwarty, powoduje to ze spaliny dostają się nie kontrolowane do kolektora ssącego, powodując zubożenie mieszanki a tym samym nie równą prace. Zaślep EGR i będziesz wiedział co jest.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
karlos77 
Forumowicz


Auto: PAJERO V20 3.0 24V 181KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 50
Skąd: ustanów
Wysłany: 18-02-2010, 09:06   

u mnie zawór EGR działa jak się dodaje gazu to widać że pracuje , jak odepne podciśnienie to się zamyka , zauważyłem że jak auto jest mocno rozgrzane to jeszcze gożej jest podczas ruszania ( częściej gaśnie ) jak się jedzie to nieżle wkręca się na obroty , zapala zawsze tak samo czy ciepły czy zimny . może to ten czujnik o którym Zbyszek pisał w innym temacie ( ten który kontroluje ciśnienie w kolektorze ssącym) bo jak nie to chyba pompa ,aż nie chcę myśleć . opiszcie dokładnie który to ten czujnik i jak go sprawdzić , bo w tym temacie w którym o nim wspomnieliście nie zabardzo jest zrozumiałe.

[ Dodano: 18-02-2010, 09:10 ]
zauważyłem że ten zawór na wlocie powietrza do kolektora ( ten podciśnieniowy) nie reaguje na gaz a rurka podciośnieniowa która go steruje jest jakby pusta ( jak w nią dmuchnę to nie ma oporu powietrze przelatuje swobodnie. może to jest przyczyna.

[ Dodano: 18-02-2010, 09:43 ]
dodam ze spalanie jest chyba za durze bo na połowie zbiornika przejechałem 200 km i to jazda po asfalcie do 120km/h
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 18-02-2010, 10:16   

jeśli masz EGR na podciśnienie to masz góra marzec 2001.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
karlos77 
Forumowicz


Auto: PAJERO V20 3.0 24V 181KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 50
Skąd: ustanów
Wysłany: 18-02-2010, 11:47   

Pisałem już że mam w kodzie 2001 a rejestracja grudzień 2002. Czy to coś zmienia ?
Czy te objawy o których piszę to pompa czy może coś innego . Jeżeli pompa to ile u was kosztuje z wymianą ?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 18-02-2010, 13:58   

w tym roczniku nie ma EGRu na podciśnienie, tylko jest elektryczne.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
gildor 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-04-2010, 19:06   

zbyszekm2 napisał/a:
sprawdź rozrusznik,

prorok normalnie :)
to był rozrusznik.
 
 
watcher79 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-04-2010, 23:20   

Ty gildor masz ten sam samochód co lagerboy ?
Czy to tylko zdublowany użytkownik ?
_________________
Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)

Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY

 
 
gildor 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-04-2010, 23:54   

watcher79 napisał/a:
Ty gildor masz ten sam samochód co lagerboy ?

yhy, teraz to już ja go mam.
http://forum.mitsumaniaki...p=667987#667987
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 29-04-2010, 12:56   

watcher79 napisał/a:
Ja mam odłączony zawór EGR (w takim stanie auto kupiłem). Chociaż Zbyszek radził żeby to zrobić bo na zachodzie w razie kontroli spalin może być problem. Na razie auto jeździ w Polsce i "kopa" ma ponoć większego jak system EGR jest ominięty...
Więc jako rozwiązanie tymczasowe się sprawdza.


To mit, nikt Cie na zachodzie nie bedzie sprawdzał, a jesli i nawet to niczego ta kontrola nie wykaze... Ja byłe ostatnio z moim pajero mk2 na kontroli technicznej i nic maszyna nie wykazała (a zawór jest zaślepiony).
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
ATON 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero V60
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 15
Skąd: Łapanów
Wysłany: 23-08-2010, 00:31   

Dołączam sie do tematu " problem z zapalniem"
W trakcie mojego objazdowego urlopu (ponad 7 tys km) pod koniec, w trakcie maratońskiego powrotu, pojawiły się problemy z zapalniem. Problem pojawiał sie tylko gdy auto było gorące, tzn np jazda autostradą, ze stosunkowo dużymi prędkościami ( 120-160) i postój na tankowanie. Próba odpalenia, zawsze wymagała dłuższego kręcenia rozrusznikiem, albo ponownego kręcenia. Czasem silnik kilka razy szarpnął po odpaleniu, ale nie dymił. Co ciekawe na zimno tego problemu nie było. Co wiecej po powrocie, sytuacja nie powtórzyła sie wiecej ( z tym że nie miałe okazji dłużej gnać po autostradzie). Poza tym silnik pracuje bezproblemowo , nie odczuwam zadnej utraty mocy, nie kopci.
Auto jest z 2004 r (produkcji 2003), obecny przebieg 130 tys km ( raczej autentyczny bo sprawdzałem w servisie przy zakupie)
Boję się że to pompa, ale po przeczytaniu postów w tym temacie mam nadzieje że to zawór EGR. One nie lubią gnanania po autostradzie, a mam złe doświadczenia z laguny 1.9 dci, w której podczas szybkich przelotów autostradowych, włączał się tryb awaryjny i dało sie podróżować góra 100 km/h. Wystudzenia auta na parkingu wyłączało tryb awaryjny i znowu można było szybciej jechać. Przyczyną tych perturbacji był wałśnie zawór EGR.
No i żeby pompa padła po 130 tys km! Przjechanych w Niemczech, tam paliwo jest raczej OK. A moja wycieczka była po północnej europie, tam też paliwo jest raczej OK.
Jak to zdiagnozować ?
_________________
ATON
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 23-08-2010, 00:36   

Proponuje jeszcze zajrzec do filtru paliwa, czy nie jest przypadkiem zasyfiony...
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.