Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:03
Rodzaj napedu 4x4 w Outku I
Autor Wiadomość
morani 
Nowy Forumowicz
morani

Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 20
Skąd: Śląsk
Wysłany: 12-02-2010, 14:06   

Gdy przesiadłem się do Outlandera z Avensisa przyznam, że kilka razy tył mi uciekł, szczególnie na skrzyżowaniach (ruszanie z "jedynki" i szybkie przyspieszenie).
Pojechałem na placyk i poślizgałem się trochę poznając jak pracuje napęd i od tej pory nie mam z tym problemów. Może po prostu trzeba poznać te samochódy i przyzwyczaić się do pracy jego napędu.
W końcu jeszcze trochę nimi pojeździmy ;-)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 12-02-2010, 14:23   

morani napisał/a:
Pojechałem na placyk i poślizgałem się trochę poznając jak pracuje napęd i od tej pory nie mam z tym problemów.
tzn. że CI w ogóle nie ucieka czy nad tym panujesz? Mnie zazwyczaj też nie ucieka, natomiast jak chcę go trochę przetestować, to ma wyraźne tendencje do nadsterowności, czego nie wykazywała Yeti z Haldexem na takiej samej trasie i podobnych prędkościach.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Bart007 
Mitsumaniak


Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 142
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-02-2010, 15:31   

morani napisał/a:
Gdy przesiadłem się do Outlandera z Avensisa przyznam, że kilka razy tył mi uciekł


No właśnie - przesiadka to ważny aspekt. Ja przesiadałem się z Corsy, typowej podsterownej przednionapędówki. Przenoszenie nawyków z takiego auta do Outlandera może się zakończyć tańcem na szosie :)
_________________
pozdrawiam - Bartek
 
 
morani 
Nowy Forumowicz
morani

Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 20
Skąd: Śląsk
Wysłany: 13-02-2010, 12:07   

Tak, masz rację i dlatego ważne jest by się przyzwyczajać się do 4x4 w bezpiecznych warunkach. Pozwoli to uniknąć niebezpiecznego zdziwienia i zaskoczenia w trasie.
 
 
kordiank2 
Mitsumaniak
MojTytułJestZaDługi

Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 704
Skąd: Boćki - podlaskie
Wysłany: 18-02-2010, 11:27   

...Odnośnie przesiadki: przeskoczyłem z sigmy na outka I - moje wrażenia: dzięki napędowi 4x4 ta wysoka buda prowadzi się na drogach jak większość miśków, którymi śmigałem, czyli, jak przyklejona do asfaltu żaba. Jest więc stabilnie i pewnie. Zimą testuję ten ciekawy napęd na swoim rzadko odśnieżanym osiedlu. Dobrze, że mało ludzi tu mieszka. Wrażenia z testów: ładnie jeździ bokiem i nie musiałem długo się uczyć kontrowania w zakrętach - czasem przy nieco większej prędkości wchodzenia w ostry zakręt na śniegu nie potrzebny jest ręczny. Można powiedzieć, że outlander sam ładnie bokiem idzie, a kontra jest stosunkowo krótka, gdy porównam to ze swoimi wcześniejszymi przednionapędowymi pojazdami (galant, sigma, colt).
z innej beczki: gdzieś zasłyszałem, czy przeczytałem, że przy jeździe w standardowych asfaltowych warunkach rozkład napędu przód/tył w outlanderze i generacji, ma proporcje, odpowiednio 75%/25% i dopiero przy większym uślizgu wiskoza wyrównuje to do równych proporcji 50/50... czy to prawda? nie chciałbym jakichś głupot powtarzać - chociaż brzmi to mądrze...
_________________
taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być

DZIEŁA na SZTUKI
 
 
Pawmitsu 
Forumowicz

Auto: Outlander 1 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 210
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-02-2010, 12:53   

Wlasnie trudno dociec, jaka jest stala proporcja, tez slyszalem, ze zdecydowanie wiecej idzie na przod, choc chyba bym wolal, zeby to bylo blisko po rowni. Jednak sa to plotki i juz w jednym wypadku sie nie sprawdzily, gdyz ten sam gosc utrzymywal, ze tyl to sie zalacza automatycznie w razie potrzeby.
Trzeba by znalezcjakies pewne zrodlo.
Tu jest tez ciekawy watek:
http://forum.mitsumaniaki...p=647280#647280
_________________
Mój taki
 
 
kordiank2 
Mitsumaniak
MojTytułJestZaDługi

Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 704
Skąd: Boćki - podlaskie
Wysłany: 18-02-2010, 13:23   

"po równi" oznacza większe spalanie. chociaż i tak auto pali ile wlejesz :) . Na pewno jednak napęd nie działa w ten sposób, że przód pracuje ciągle, a tył jest dołączany - to przy wiskozie bez dodatkowej elektroniki raczej ciężka sprawa - dlatego dla wygody w IIgen zrobić można to ręcznie za pomocą "kręciołka" i po problemie. Zrobiono tak właśnie ze względu na ekonomię jazdy. Na 100% w naszych outlanderach napęd 4x4 jest stały, pytanie tylko, czy ma ten "regulowany" rozkład proporcji przód/tył, czy nie, tzn. czy przy zwykłej asfaltowej codziennej jeździe mamy zróżnicowane proporcje np. wspomniane 75/25 a w trudniejszych warunkach po równo, czy zawsze jest po równo...??
_________________
taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być

DZIEŁA na SZTUKI
 
 
Pawmitsu 
Forumowicz

Auto: Outlander 1 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 210
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-02-2010, 13:44   

Ano wlasnie.

List Ci podeslalem w sprawie kalendarzy dwoch
_________________
Mój taki
 
 
kordiank2 
Mitsumaniak
MojTytułJestZaDługi

Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 704
Skąd: Boćki - podlaskie
Wysłany: 18-02-2010, 13:53   

Pawmitsu napisał/a:
...List Ci podeslalem w sprawie kalendarzy dwoch


a ja ci odpisałem :mrgreen:
ale już uciekam, bo jeszcze bana dostanę za nabijanie postów (a mam zaległości po szpitalach)
wrócę więc do tematu i ponowię pytanie: jak to jest z tym rozkładem napędu w outlanderze I gen.
_________________
taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być

DZIEŁA na SZTUKI
 
 
Bart007 
Mitsumaniak


Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 142
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-02-2010, 14:39   

Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że napęd jest rozdzielany 50:50. Szukając czegoś na ten temat, znalazłem intrygującą ulotkę z Chile, co ciekawe - po angielsku:

http://www.mitsubishi-mot...s/outlander.pdf

Napęd Outlandera jest tam dość dokładnie opisany i nawet rozrysowany. Sporo tam też innych ciekawostek, np. schemat wyciszenia auta czy wygląd wnętrza na Amerykę S - zupełnie inna kolorystyka niż znana w modelach EU / USA.
_________________
pozdrawiam - Bartek
 
 
kordiank2 
Mitsumaniak
MojTytułJestZaDługi

Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 704
Skąd: Boćki - podlaskie
Wysłany: 18-02-2010, 15:06   

a no pedef już się pobiera. mało tego jest w necie o "jedynce". więc za dobre oko proponuję Bartowi007 guzik "pomógł". Swoją drogą skoro wersja Chile różni się kolorystyką to może i napędy mają czilijskie :mrgreen:

ups - "plik uszkodzony i nie może zostać naprawiony" no to riplej, może teraz otworzę a potem zapiszę.
_________________
taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być

DZIEŁA na SZTUKI
 
 
Pawmitsu 
Forumowicz

Auto: Outlander 1 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 210
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-02-2010, 17:06   

Bart007 napisał/a:
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że napęd jest rozdzielany 50:50. Szukając czegoś na ten temat, znalazłem intrygującą ulotkę z Chile, co ciekawe - po angielsku:

http://www.mitsubishi-mot...s/outlander.pdf


Mnie to nie wchodzi, jak masz to moze podeslij jako zalacznik na priva?
_________________
Mój taki
 
 
kordiank2 
Mitsumaniak
MojTytułJestZaDługi

Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 704
Skąd: Boćki - podlaskie
Wysłany: 18-02-2010, 19:09   

niestety błąd przy otwieraniu i przy zapisywaniu, a przy próbie wejścia na niższą gałąź - forbidden wyskakuje i że nie masz uprawnień. natomiast na głównej nie ma nigdzie działu "documentos".
Bart007 - zrób coś - może mały błąd w linku trzeba naprawić??
_________________
taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być

DZIEŁA na SZTUKI
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 18-02-2010, 19:49   

U mnie się otworzył ten PDF tak więc link jest w porządku. Jeśli ktoś chce to PW do mnie z adresem email.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
kordiank2 
Mitsumaniak
MojTytułJestZaDługi

Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 704
Skąd: Boćki - podlaskie
Wysłany: 18-02-2010, 20:22   

lub, żeby nikt nikomu już pupci nie zawracał - link otwiera się np. w IE7. potrzebna jednak odrobina cierpliwości...
_________________
taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być

DZIEŁA na SZTUKI
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.