Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Holenderski gaz PRINS z reduktorem POLIAUTO "padł"
Autor Wiadomość
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-02-2010, 04:15   

kamilrozanski, Z całym szacunkiem, ale ja tego silnika nie znam. Aby określić jakie parametry reduktora potzrebujesz. Może najpierw zapytaj o zestaw naprawczy tu http://www.allegro.pl/ite...auto_oryg.html.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
kamilrozanski 
Mitsumaniak

Auto: Stilo 2.4 Abarth
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 47
Skąd: Kalisz
Wysłany: 15-02-2010, 16:52   

Już pytałem, to jest stary reduktor z 96 roku i nie ma do niego kpl naprawczego.
Oki, wiec co do silnika jest to 1.6 16V, mocy 100Km. Co do samej instalacji to naklejka i jakieś części są prins a parownik jest poliauto.
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 15-02-2010, 18:36   

Poliauto to nazwa reduktorów stosowanych przez Prins'a -


zobacz tutaj:

http://www.allegro.pl/ite...iauto_oryg.html


prawdopodobnie to jest do sekwencji ale może coś poradzą
zadzwoń, pogadaj :) , ty masz raczej instalację typ AFS - II generacji (z silniczkiem krokowym)



tu masz kolejna aukcje, wyszukaną na szybko:
http://allegro.pl/item913...nik_rge_92.html

reduktor lovato, typ RG92
w opisie: Reduktor obsługuje samochody o mocy do 90 kW (około 125 KM). Reduktor posiada obrotowe kolanka wodne, można go stosować w miejsce starszego typu z prostymi aluminiowymi wyjściami wodnymi.


powinien pasować

najlepiej jednak podjedź do gazownika, dołożysz stówę za wymianę ale zrobi Ci to fachowiec, da gwarancję, ustawi i wyreguluje układ
wybacz - skoro nie wiesz po co jest wąż z płynem chłodniczym podpięty do reduktora to lepiej sie nie bierz sam za wymianę :)
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
kamilrozanski 
Mitsumaniak

Auto: Stilo 2.4 Abarth
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 47
Skąd: Kalisz
Wysłany: 16-02-2010, 10:45   

Wiem co to wąż, pytałem tylko czy jest to płyn czy woda, bo gazownik mówił mi o wodzie. A co do samej wymiany u gazownika to tak jak pisałem wcześniej polecany na forum w Łasku chce za wymianę i regulację 300zł a inny z Ostrowa Wlkp 250zł. A dla mnie to dość dużo kasy biorąc pod uwagę, że sam reduktor to koszt 200zł.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 16-02-2010, 11:12   

Witam.
Jakbyś miał wodę to po nocy już byś nie miał co odpalać :)
 
 
kamilrozanski 
Mitsumaniak

Auto: Stilo 2.4 Abarth
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 47
Skąd: Kalisz
Wysłany: 16-02-2010, 11:24   

też mi się to dziwne wydawało:) a taki płyn się jakoś okresowo wymienia? dobra, czyli mogę liczyć na pomoc przy wymianie tak? :)
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 17-02-2010, 06:54   

kamilrozanski napisał/a:
też mi się to dziwne wydawało:) a taki płyn się jakoś okresowo wymienia?


hmm..to płyn chłodniczy od silnika, popularnie nazwy to borygo lub petrygo :mrgreen: - pasuje co 3 lata zmienić bo traci własności

kamilrozanski napisał/a:

dobra, czyli mogę liczyć na pomoc przy wymianie tak? :)


tak pisemnie to będzie ciężko
rzuć temat na forum regionalnym - może jakiś obczaskany mitsumaniak za browarka Ci pomoże, w łódzkim macie dużą i zgraną ekipę :)
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
kamilrozanski 
Mitsumaniak

Auto: Stilo 2.4 Abarth
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 47
Skąd: Kalisz
Wysłany: 17-02-2010, 16:43   

super pomysł, zamieszcze wątek o tej wymianie na forum regionalnym, może ktoś mi z Łodzi pomoże :) dzięki wielkie za pomoc

---- oj chyba nikt mi nie będzie chciał pomóc w tej sprawie w łodzi, niestety na forum jestem od niedawna więc ten fakt dziwić mnie nie powinien:)
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-02-2010, 07:37   

kamilrozanski, Kolego, nadal nie napisałeś wszystkiego, ale po PKP: Moc silnika 100 KM - ok. instalacja II gen. czy tak, chyba tak, po samym parowniku na zdjęciach nie rozpoznam, szczególnie, że to mało spotykany sprzęt, następnie centralka sterująca instalacją - nie wiemy jaka niestety nie napisałeś, piszesz, że są nalkejki Prins, ale gdzie i na czym, elektrozawory - jakie, mikser - jaki, regulator krokowy jeżeli takowy istnieje jaki ? itd., co do poszczególnych komponentów instalacji. Co do zestawu naprawczego to: zadzwoniłeś do tej firmy i zapytałeś czy mają do twojego reduktora? Na koniec powtórzę, że pomogę ci krok po kroku, na pewno dasz sobie radę, mi pierwszy raz nikt nie pomagał i poszło, no może robiłem to pół dnia ale, zrobiłem, gość do dzisiaj śmiga na tym. Kolego zrób zdjęcia: po PKP: gaz przewodem miedzianym zapewne 6 mm prowadzącym z wielozaworu przy butli doprowadzony powinien być do filtra fazy ciekłej gazu, przy tym filtrze powinien znajdować się elektrozawór połaczony z centralką "gazoliny", dalej takim samym miedziakiem gaz w fazie ciekłej po przefiltrowaniu powinien być doprowadzony do reduktora, przy którym również powinien znajdować się elektrozawór, również połączony z centralką, z reduktora po rozpręzeniu gaz w formie lotnej, gumowym przewodem powinien być doprowadzony do miksera, który z PKP umieszczony powinien być jak najbliżej przepustnicy lub układu wtrysku paliwa. na przewodzie tym powinieneś mieć regulację przepływu gazu do miksera. Taka regulacja może odbywać się za pomocą regulatora z silniczkiem krokowym połączonym z centralką, lub za pomocą śruby regulacyjnej, wtedy przekrój reguluje się recznie. Nie jestem pewien i zaznaczam, ze nie znam silnika, ale u ciebie z parownika idzie chyba przewód podciśnienia. Tak jak ze skrzynią automatyczną, jak nie dotknę i nie obejrzę to nie wiele mogę powiedzieć. Zrób dobre zdjęcia opisanych przeze mnie elementów i daj na forum, może znajdą się chętni, którzy coś więcej podpowiedzą odnośnie prinsa. Każdy reduktor ma spełniać takie same zadania, liczy się jakość tego reduktora i jego parametry. Prins to jedna z wiodących firm zajmująca się samochodowymi instalacjami gazowymi, mają dopracowane komponenty instalacji, a takie komponenty niestety kosztują. Zavoli równierz robi dobre reduktory, cena takiego to 200-300 PLN. Chcąc remontować instalację warto wymienić przewody gumowe, te doprowadzające wodę i te od gazu, no i oczywiście zaciski, najlepsze sprężyste, samodociskające, ale i ślimakowe dadzą radę, dopóki guma nie stwardnieje i instalacja nie zacznie się rozszczelniać. Więcej napiszę jak ty zrobisz to, o co cię proszę. Pozdrawiam.


Skrót PKP to KOLEJ czyli po PKP znaczy po kolei.
 
 
kamilrozanski 
Mitsumaniak

Auto: Stilo 2.4 Abarth
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 47
Skąd: Kalisz
Wysłany: 22-02-2010, 16:12   

mario mario - nie ma nigdzie zestawu naprawczego do mojego reduktora. Ok., więc trochę wiecej info i zdjęć. Byłem dzisiaj u paru gazowników i dowiedziałem się iż instalacja jest II gen. Reduktor podciśnieniowy, regulacja silniczkiem krokowym. Gazownicy obierali dwa stanowiska, mianowicie jedni twierdzili że wymiana samego reduktora nie pomoże i należy wymienić całą instalację lub drudzy założą sam reduktor wykorzystując stary silnik krokowy i ma być ok., a jeżeli nie będzie to zamiast silnika krokowego wstawią ręczną regulację. Koszt 500zł BRC (bez wymiany węży) lub Lovato 450zł lub Vega 400zł(z wymianą węży) Tylko ręczna regulacja nie wydaje mi się zbyt szczęśliwym rozwiązaniem. Poza tym zostaje jeszcze pytanie co ze strzałami z kolektora? Na tym reduktorze nie zauważyłem ale czy przy wymianie nie rozwali mi przepływomierza?
A teraz zdjęcia mojej instalacji:
Zdjęcie poglądowe całej instalacji:

Nie znalazłem filtru ciekłego gazu, gazownik twierdzi że takowego nie ma tak więc to jest wejście do reduktora (chyba wejście):

Następnie sam reduktor z bocznej perspektywy:

Następnie z reduktora wychodzi kilka gumowych przewodów, prześledzę drogę tych dwóch cieńszych z lewej strony reduktora:

Dochodzą one pod spód miksera lub gdzieś w te okolice, widać to na zdjęciu poniżej:

A tak to widać z trochę większej perspektywy:

A teraz centralka i inne kabelki:

Podzespoły:

Oraz naklejka

Jeżeli jeszcze jakieś zdjęcia to chętnie dorobię, proszę o pomoc w wymianie tego reduktora.
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 22-02-2010, 20:02   

masz już chętnego do pomocy w regionie :)
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-02-2010, 22:32   

kamilrozanski, na drugim zdjęciu jest właśnie filtr fazy ciekłej/płynnej gazu razem z elektrozaworem. Jedna miedziana rurka idzie ze zbiornika do filtra a druga widoczna na zdjęciu idzie z filtra do parownika. dwa przewody idą do układu chłodzenia. Na parowniku masz jeszcze jeden elektrozawór. Do tej instalacji będziesz potrzebował nowego reduktora, bo z czyszczeniem i dokładnym złożeniem starego możesz nie poradzić sobie. Przydałoby się wymienić przewody, sprawdzić silnik krokowy i wyczyścić mikser. Koszty: reduktor 200-300 zł zalezy od marki i jakości, reduktor oczywiście do podciśnienia, przewody gumowe około 50 zł, coś do umycia miksera i ewentualnego przemycia krokowego silniczka - zaworu. Osobiście elektroniki nie zaczepiałbym i pozostałbym przy tym silniczku krokowym, ale sprawdziłbym. Po założeniu i sprawdzeniu tych komponentów instalacja powinna śmigać, jak dawniej, Twoja instalka jest może stara ale za to zbudowana z dobrych komponentów. W tej instalce najważniejsza jest centralka, parownik i krokowy. Pisz co zamierzasz.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
kamilrozanski 
Mitsumaniak

Auto: Stilo 2.4 Abarth
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 47
Skąd: Kalisz
Wysłany: 22-02-2010, 23:22   

Na początek w takim razie zakupie na allegro ten reduktor: "LOVATO RG80 podciśnienie reduktor"
http://allegro.pl/item919...e_reduktor.html

A co do węży to mogę prosić o zaznaczenie na zdjęciach które z nich mam wymienić? Zmierzę sobie wtedy ich średnicę i też zakupię, w sobotę wrócę z Łodzi do Kalisza i wezmę się za przekładkę więc do soboty chciałbym pozbierać wszystkie niezbędne elementy. Co do samych węży to są to jakieś specjalne węże ciśnieniowe lub do gazu czy w motoryzacyjnym dostanę bez problemu? I kwestia jeszcze płynu, gdzie się go spuszcza i gdzie dolewa.
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 23-02-2010, 22:10   

Jeszcze raz przeczytałem twoje posty i mam pytanie, dlaczego chcesz remontować instalację, co jest z nią nie tak?
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 24-02-2010, 07:44   

mario mario napisał/a:
Jeszcze raz przeczytałem twoje posty i mam pytanie, dlaczego chcesz remontować instalację, co jest z nią nie tak?


pierwszy post
kamilrozanski napisał/a:
Nie zapowiadało się, że będę planował sprzedaż jej w najbliższym czasie dopóki gazownik (polecany na forum z Łasku) nie stwierdził, iż w moim gazie po przejechaniu 202 tys km padł reduktor. Jest to stara instalacja PRINS z częściami POLIAUTO i z tej drugiej firmy właśnie mam reduktor.


koledze padł reduktor a ponieważ zakup kompletu regeneracyjnego jest praktycznie nierealny więc chce wymienić reduktor i przy okazji węże


sam przecież polecałeś co zrobić:
mario mario napisał/a:
kamilrozanski, robiłem to nie jeden raz,j ak nie masz zestawu naprawczego to śmiało kupuj nowy reduktor, przewody i zaciski osobiście nie używam zacisków ślimakowych tylko sprężystych, są najsprawniejsze. Po zakupie wymień sam. Spuścisz płyn, odkręcisz przewody, wymienisz reduktor i przewody a po zmontowaniu podjedziesz do gazownika, aby ci ją wyregulował i to wszystko, auto ma chodzić jak ta lala. Pozdro.


obiecałeś ze pomożesz a teraz :butthead:
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.