Budowa garażu |
Autor |
Wiadomość |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 03-03-2011, 09:16
|
|
|
Czyli kierunek gmina, zadzwonię i zapytam się, zobaczymy co powiedzą |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 03-03-2011, 09:17
|
|
|
Tak zrób, kto pyta nie błądzi |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 07-03-2011, 08:07
|
|
|
Dzwoniłem, pytałem. Oficjalnie powinienem wybudować na samej granicy...a nie oficjalnie Pan powiedział mi, że takiej dokładności nikt ode mnie nie będzie wymagał, także spokojnie mogę budować kilkanaście cm od płotu |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 07-03-2011, 08:11
|
|
|
Fragu napisał/a: | Pan powiedział mi, że takiej dokładności nikt ode mnie nie będzie wymagał, także spokojnie mogę budować kilkanaście cm od płotu | To jest faktem, a jak masz jeszcze w miarę sąsiadów, to Cię nikt nie będzie sprawdzał |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 07-03-2011, 08:35
|
|
|
Noo, a gościu jeszcze podpowiedział, że jak wybuduję i by się komuś nie podobało, że stoi kilkanaście cm od płotu to wystarczy powiedzie, że będę ocieplał grubym styropianem przecież |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 07-03-2011, 08:51
|
|
|
No i widzisz potwierdza się powiedzenie, kto pyta nie błądzi |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 21-03-2011, 12:08
|
|
|
Wiosna idzie garaż trzeba zacząć budować ; ) Doradźcie jakie/jaka drzwi/brama jest najlepsza do Garażu chodzi oczywiście o stosunek cena/użytkowość.
No i jakie bramy:
Uchylne
Segmentowe
Roletowe
Z napędem czy bez? Garaż będzie miał wymiary 6x6 - a bramę zamierzam wstawić o wymiarach 2,5szer.x2,2wys. |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 21-03-2011, 12:52
|
|
|
Poszukaj, czy nie mają zeszłorocznych modeli bram- nam tak udało się kupić fajną bramę w dobrej cenie. |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
pamar
Mitsumaniak Kainamustim

Auto: Carisma 1,9TD Colt VII 1,3
Zaproszone osoby: 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 4173 Skąd: Andrespol/Radków
|
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 21-03-2011, 13:43
|
|
|
Nie, nie będzie ogrzewania. Będą dwie bramy tylko nie wiem czy robić jedną otwierana z napędem czy dwie bez. Musze ogarnąć jak to kosztowo wygląda. |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-03-2011, 13:51
|
|
|
cenowo to lepiej 2 bramy
masz komfort, że jak otworzysz jedną, to mniej ciepła z garażu (nawet nieogrzewanego) ucieknie
brama jest lżejsza i łatwiej się otwiera, nie jest też podatna na różnice temperatury - jak na dworzu jest -30 a w garażu +10, to moja brama wygina się w łuk - na środku odstaje 1-2 cm i zimno włazi do środka... ratuję się paskami styropianu
mam bramę segmentową i uważam, że jest najlepsza - najmniej miejsca potrzeba na otworzenie
plusem dużej bramy jest to, że możesz sobie auto w garażu postawić w dowolnym miejscu - chcę, to wjeżdżam na środek
wybrałem jedną bramę i teraz nie żałuję, ale minusy trzeba znać
jedna brama Wiśniowski 5x2.25 jest 1.5x droższa niż 2 bramy 2.30x2.25 |
|
|
|
 |
pamar
Mitsumaniak Kainamustim

Auto: Carisma 1,9TD Colt VII 1,3
Zaproszone osoby: 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 4173 Skąd: Andrespol/Radków
|
Wysłany: 21-03-2011, 13:52
|
|
|
To zależy jakie duże chcesz te bramy, do wysokości 2250mm dasz radę ręcznie otwierać, powyżej, zalecał bym automatykę. Jeśli nie zamierzasz ogrzewać garażu, kup zwykłą nieocieplaną-uchylną ale z furtką. Koszt bramy uchylanej o wymiarach 2400x2250 to jakieś 1200-1500zł, segmentowa będzie kosztować ok 2500, + automatyka - jakieś 1000-1200zł.
Roletowej nie polecam.
[ Dodano: 21-03-2011, 13:57 ]
Krzyzak napisał/a: | moja brama wygina się w łuk - na środku odstaje 1-2 cm i zimno włazi do środka... ratuję się paskami styropianu |
O widzisz, tu jest rada Darku, w takim przypadku stosuje się dodatkowe listwy usztywniające. U "Wiśniowskiego" nazywa się to - OMEGA. Poza tym przy takiej szerokości bramy, kwestię odkształcenia, załatwia automatyka. |
_________________ ad futuram rei memoriam:
Demokracja - to jednak kupa a świat to może tylko wyobrażenie
http://www.mitsumaniaki.com/
http://www.mmdzieciom.pl/
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-03-2011, 14:02
|
|
|
Wiśniowski o wymiarach 5x2.25, 5 late temu kosztował prawie 5 000 zł
Horman 8 000 zł
innych nawet nie sprawdzałem
pamar napisał/a: | w takim przypadku stosuje się dodatkowe listwy usztywniające |
nie wiedziałem
pamar napisał/a: | kwestię odkształcenia, załatwia automatyka |
mam w planach w tym roku - razem z przesuwaną bramą wjazdową |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 21-03-2011, 20:09
|
|
|
Ja u siebie mam segmentową 4.85m x 2.2, nie zaauwazyłem zeby sie wyginała, co prawda u góry mam takie dodtakowe wzmocnnienie które jest od razu pod automatykę. Brama ma wzmocnione sprężyny, otwieram jedną raczka, nie mam wiec zamiaru kupować specjalnego automatu który z taką sama siłą ciagnie małą czy dużą bramę.
Pozdrawiam
Marcino |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 22-03-2011, 12:36
|
|
|
Ja będę kupował bramę segmentową około 2150 x 4300-4500. Będzie to w przyszłym roku pewnie, nie orientowałem się jak z cenami, a będzie mi zależało na czymś tańszym. Garaż będzie ocieplany więc musi być jakaś z izolacją.
W jakiej kwocie się zmieszczę? |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
|