Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Service Engin Soon
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-03-2010, 20:34   

Zacznij od nauki ECU, bo moze silniczek krokowy żle interpretuje parametry
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-03-2010, 08:47   

Karwoś,
U mnie na masce jest 750 +-100rpm. Obroty utrzymywane są niezależnie od włączenia dowolnej ilości odbiorników i tak powinno być.
A naukę robi się tak, że zimny silnik włączasz na jałowym do zagrzania (wskaźnik temperatury w pozycji podróżnej). Następnie wyłączasz wszystkie możliwe odbiorniki i gasisz silnik na kilkanaście minut. Ponownie go włączasz i czekasz minute, dwie aż obroty się ustabilizują. Po robocie.
 
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 14-03-2010, 10:41   

Czyli włączam silnik z pełnym obciążeniem które po rozgrzaniu wyłączam. Może dzisiaj się tym zajmę.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-03-2010, 10:53   

Pełne obciążenie nie jest konieczne za pierwszym razem. Ale szybciej się grzeje :) Dobrze przed nauką być zaraz po podpięciu aku. Czyli nauka na pierwszym zaraz po podłączeniu.

Przy silniku 2.0 - nawet włączenie klimy nie powinno podnosić wolnych obrotów. Jedyne co u siebie obserwuję to chwilowe wahnięcie i powrót na ~700rpm.
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-03-2010, 12:02   

jaca71 napisał/a:

Przy silniku 2.0 - nawet włączenie klimy nie powinno podnosić wolnych obrotów. Jedyne co u siebie obserwuję to chwilowe wahnięcie i powrót na ~700rpm.


U mnie podniesie obrotów przy klimie sięga nawet +200. Wystarczy też przekręcić kierownicą i obroty rosną powyżej 1000. Zależy od elektroniki....

Ogólnie obroty u mnie zależą od widzi mi się elektroniki jak go pocisnę to trzyma około 900, jak delikatnie jadę spada delikatnie poniżej 800... (chyba że to wskazówka ma "widzi mi się").
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-03-2010, 12:22   

krzychu napisał/a:
U mnie podniesie obrotów przy klimie sięga nawet +200. Wystarczy też przekręcić kierownicą i obroty rosną powyżej 1000. Zależy od elektroniki....

Ale po włączeniu klimy zostają na 900 czy to tylko wahnięcie w momencie załączenia klimy? U mnie tylko się wahnie i wraca. Ruchy kierownicą to nie więcej niż 100rpm, tak samo pompowanie gazem.

krzychu napisał/a:
Ogólnie obroty u mnie zależą od widzi mi się elektroniki jak go pocisnę to trzyma około 900, jak delikatnie jadę spada delikatnie poniżej 800... (chyba że to wskazówka ma "widzi mi się").


A u mnie tez jest pewna ciekawostka - gdy dotaczam się np. przed światłami na luzie to obroty są w okolicy 900-1000. Gdy samochód się zatrzymuje obroty ustalają się na ~700. Długo się zastanawiałem po co tak jest ale nic mądrego nie wymysliłem.
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-03-2010, 12:58   

jaca71 napisał/a:

Ale po włączeniu klimy zostają na 900 czy to tylko wahnięcie w momencie załączenia klimy? U mnie tylko się wahnie i wraca. Ruchy kierownicą to nie więcej niż 100rpm, tak samo pompowanie gazem.


Sprężarka działa jakiś czas i się wyłącza do tego 2 duże wentylatory. Jak podskoczą obroty tak się utrzymują do czasu wyłączenie sprężarki.

krzychu napisał/a:

A u mnie tez jest pewna ciekawostka - gdy dotaczam się np. przed światłami na luzie to obroty są w okolicy 900-1000. Gdy samochód się zatrzymuje obroty ustalają się na ~700. Długo się zastanawiałem po co tak jest ale nic mądrego nie wymysliłem.


Też tak mam ale to dość łatwo wyjaśnić dla większego bezpieczeństwa żeby czasem np. nie zgasł silnik i nie zniknęły wspomagania.
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 14-03-2010, 18:11   

Procedurę przeprowadziłem - co prawda troche trwa rozgrzanie silnika na N bez gazu przy -10st. Ale dotrwałem - włączyłem wszystkie odbiorniki próczz AC i po 20 min bez aku włączyłem silnik - rozgrzał się , wyłączyłem silnik, wyłączyłem wszystkie odbiorniki w tym światła i włączyłem silnik - obroty wskoczyly na 1100 i powoli zeszły do 800-850. Check się nie zapalił - zobaczymy jak bedzie jutro na światłach itp jak bedzie na D.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.