Service Engin Soon |
Autor |
Wiadomość |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-03-2010, 20:34
|
|
|
Zacznij od nauki ECU, bo moze silniczek krokowy żle interpretuje parametry |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-03-2010, 08:47
|
|
|
Karwoś,
U mnie na masce jest 750 +-100rpm. Obroty utrzymywane są niezależnie od włączenia dowolnej ilości odbiorników i tak powinno być.
A naukę robi się tak, że zimny silnik włączasz na jałowym do zagrzania (wskaźnik temperatury w pozycji podróżnej). Następnie wyłączasz wszystkie możliwe odbiorniki i gasisz silnik na kilkanaście minut. Ponownie go włączasz i czekasz minute, dwie aż obroty się ustabilizują. Po robocie. |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 14-03-2010, 10:41
|
|
|
Czyli włączam silnik z pełnym obciążeniem które po rozgrzaniu wyłączam. Może dzisiaj się tym zajmę. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-03-2010, 10:53
|
|
|
Pełne obciążenie nie jest konieczne za pierwszym razem. Ale szybciej się grzeje Dobrze przed nauką być zaraz po podpięciu aku. Czyli nauka na pierwszym zaraz po podłączeniu.
Przy silniku 2.0 - nawet włączenie klimy nie powinno podnosić wolnych obrotów. Jedyne co u siebie obserwuję to chwilowe wahnięcie i powrót na ~700rpm. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-03-2010, 12:02
|
|
|
jaca71 napisał/a: |
Przy silniku 2.0 - nawet włączenie klimy nie powinno podnosić wolnych obrotów. Jedyne co u siebie obserwuję to chwilowe wahnięcie i powrót na ~700rpm. |
U mnie podniesie obrotów przy klimie sięga nawet +200. Wystarczy też przekręcić kierownicą i obroty rosną powyżej 1000. Zależy od elektroniki....
Ogólnie obroty u mnie zależą od widzi mi się elektroniki jak go pocisnę to trzyma około 900, jak delikatnie jadę spada delikatnie poniżej 800... (chyba że to wskazówka ma "widzi mi się"). |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-03-2010, 12:22
|
|
|
krzychu napisał/a: | U mnie podniesie obrotów przy klimie sięga nawet +200. Wystarczy też przekręcić kierownicą i obroty rosną powyżej 1000. Zależy od elektroniki.... |
Ale po włączeniu klimy zostają na 900 czy to tylko wahnięcie w momencie załączenia klimy? U mnie tylko się wahnie i wraca. Ruchy kierownicą to nie więcej niż 100rpm, tak samo pompowanie gazem.
krzychu napisał/a: | Ogólnie obroty u mnie zależą od widzi mi się elektroniki jak go pocisnę to trzyma około 900, jak delikatnie jadę spada delikatnie poniżej 800... (chyba że to wskazówka ma "widzi mi się"). |
A u mnie tez jest pewna ciekawostka - gdy dotaczam się np. przed światłami na luzie to obroty są w okolicy 900-1000. Gdy samochód się zatrzymuje obroty ustalają się na ~700. Długo się zastanawiałem po co tak jest ale nic mądrego nie wymysliłem. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-03-2010, 12:58
|
|
|
jaca71 napisał/a: |
Ale po włączeniu klimy zostają na 900 czy to tylko wahnięcie w momencie załączenia klimy? U mnie tylko się wahnie i wraca. Ruchy kierownicą to nie więcej niż 100rpm, tak samo pompowanie gazem. |
Sprężarka działa jakiś czas i się wyłącza do tego 2 duże wentylatory. Jak podskoczą obroty tak się utrzymują do czasu wyłączenie sprężarki.
krzychu napisał/a: |
A u mnie tez jest pewna ciekawostka - gdy dotaczam się np. przed światłami na luzie to obroty są w okolicy 900-1000. Gdy samochód się zatrzymuje obroty ustalają się na ~700. Długo się zastanawiałem po co tak jest ale nic mądrego nie wymysliłem. |
Też tak mam ale to dość łatwo wyjaśnić dla większego bezpieczeństwa żeby czasem np. nie zgasł silnik i nie zniknęły wspomagania. |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 14-03-2010, 18:11
|
|
|
Procedurę przeprowadziłem - co prawda troche trwa rozgrzanie silnika na N bez gazu przy -10st. Ale dotrwałem - włączyłem wszystkie odbiorniki próczz AC i po 20 min bez aku włączyłem silnik - rozgrzał się , wyłączyłem silnik, wyłączyłem wszystkie odbiorniki w tym światła i włączyłem silnik - obroty wskoczyly na 1100 i powoli zeszły do 800-850. Check się nie zapalił - zobaczymy jak bedzie jutro na światłach itp jak bedzie na D. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
|