Galant 2,5 v6 manual czu automat ?? |
Autor |
Wiadomość |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 13-03-2010, 20:19
|
|
|
Nie ma sprawy,jak coś to pisz na PW lub na GG |
|
|
|
 |
pitbu77
Mitsumaniak Made in Poland

Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 728 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-03-2010, 21:40
|
|
|
Witam,
Widzę, że wątek o ASB (Automatycznej skrzyni biegów) się przydał.
Krótko dopisując odnośnie eksploatacji skrzyń automatycznych.
Jak już wiecie jeżdżę Galem z automatem bez tiptronic'a. Fakt czasami jest irytujące, że nie mogę płynniej (czytaj: po mojemu) regulować mocy przekazywanej na koła bo robi to za mnie automat, zwłaszcza przy wdepnięciu kick-down'a. Mam wtedy wrażenie, że skrzynia pracuje w trybie "0-1". Albo spokój - albo totalna korba i przyspiesza jak opętany.
O naprawie skrzyni już zapomniałem. Pracuje dobrze, nie pojawiły się żadne niepokojące objawy w pracy automatu. Przy okazji doglądania gwarancyjnego przez firmę, która to robiła wyszło, że mam poduszkę przednią do wymiany. Ogólnie wiadomo, że każdy musi znaleźć coś dla siebie i jak już kolega mefi25 podsumował: następny Gal będzie z automatem + tiptronic. Jestem naprawdę kontent (taki odpowiednik słowa happy :] ), że mam teraz automat, który pracuje płynnie i do tego (o czym przekonałem się już osobiście) uczy się stylu jazdy. Czasami tęsknię za manualem ale wiecie jak to jest, słoń żałować będzie, że nie jest nosorożcem...
Kolego mefi25 witamy na forum. W razie pytań służymy pomocą |
_________________ ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 |
|
|
|
 |
sewkor
Forumowicz
Auto: Galant EA5A 2,5 v 6 i inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 98 Skąd: Radom
|
Wysłany: 14-03-2010, 11:10
|
|
|
Nie wiem jak u was z naprawami, ale ja swoje automaty naprawiam sam. Wiadomo regeneracja konwertera w zaprzyjażnionej firmie ( midparts ), nowe tarczki ( tak na wszelki wypadek aby drugi raz szkrzynki nie wyrzucać na darmo ), olej, i niezbędne uszczelnienia - koszt zamyka sięw granicy 1,5 tyś. Cała robocizna w zakresie własnym ( na szczęście mam taką możliwość i trochę umiejętności ) Budowa automatu wcale nie jest taka skomplikowana
Fakt, tiptronik to wyższ klasa automatu. Pocieszające, że w Galach były montowane te najleprze. |
_________________ 007 " Diamenty są wieczne " |
|
|
|
 |
Faza
Mitsumaniak

Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 330 Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
|
Wysłany: 14-03-2010, 23:06
|
|
|
Rafal_Szczecin napisał/a: | nie wiem jak jest z automatem z tiptronic'em, natomiast zwykly jest strasznie powolny, manual bierze go o jakies 2-2,5 dlugosci i robi niestety z gala powolny samochod |
Dobra dobra Rafi, zapomniales dodac, ze na hamowni wyszlo Ci lepiej niz z fabryki
Zakladajac te same parametry i brak strzalu ze sprzegla to by wygladalo byc moze troche inaczej:D |
|
|
|
 |
Cacper
Mitsumaniak
Auto: Gal 2.5 V6 & Lancer 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Posty: 112 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14-03-2010, 23:22
|
|
|
Zrób jazdę testową tiptroniciem, jeśli po 30minutach go pokochasz to bierz automat, jeśli nie to manual. Ja testowałem obie skrzynie i bardziej przypadła mi do gustu manualna. Pozdrawiam i powodzenia |
_________________ Cacper |
|
|
|
 |
fck
Forumowicz

Auto: Galant Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 342 Skąd: Płock
|
Wysłany: 16-03-2010, 18:32
|
|
|
pepi napisał/a: | ktoś kiedyś powiedział ze jak raz kupisz kombi to zawsze będziesz jeździł kombikami
i jak raz bedziesz mial automat to juz nie bedziesz chcial manuala
moze nie zawsze jest to w 100 prawda ale w moim przypadku tak wlasnie sie stalo |
pepi jeździłem EA kombiakiem a teraz mam sedana sport edition hehe
moim zdaniem zależy do czego ma służyć Twoje auto, ja jeżdzę więcej po mieście, poza tym autem jeżdżę przeważnie sam, jestem młody więc dla mnie wybór jest prosty, tylko manual |
_________________ Mój Sport Edition A71 Hamilton Silver http://forum.mitsumaniaki...t=49430&start=0 |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 16-03-2010, 19:47
|
|
|
ja tam mam zwykłego automata i nie narzekam .... choć następny Gal jakiego kupię będzie miał na pewno TipTronic ..... ciągłe wciskanie kickdown-a albo guzika OD jest irytujące ..... ostatnio wsiadłem do firmowego LT-ka i wrzucając dwójkę zrobiłem zgrzyt .... ale taki jak to się robiło w starych dobrych Ikarusach ....psssss. tylko nie mówcie szefowi .... wracając do automatu , u mnie (odpukać ) żadnych awarii ..... Polecam |
|
|
|
 |
roarflex
Forumowicz

Auto: Lancer CS01,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2010 Posty: 66 Skąd: Międzyrzec
|
Wysłany: 17-03-2010, 23:55
|
|
|
Przymierzam się do zakupu galanta w automacie i przeglądając ogłoszenia w Niemczech można sie nauczyć słowa "getribeshaden" innych usterek poza oczywiście blacharskimi nie spotkałem. Nie wiem czy tak akurat trafiłem, ale uszkodzony automat to najczęstsza poważniejsza usterka galantów.
Jednak mnie to nie zniechęca i nadal szukam z galanta automatem |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 18-03-2010, 00:08
|
|
|
roarflex napisał/a: | Nie wiem czy tak akurat trafiłem, ale uszkodzony automat to najczęstsza poważniejsza usterka galantów. |
Jest ich sporo bo nie wszyscy niemcy pamiętają o wymianie oleju w skrzyni biegów,niektóre auta potrafią mieć nahulane po 200tys na tym samym oleju,stad częste usterki skrzyń. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6984 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 18-03-2010, 07:15
|
|
|
Po II naprawa automatu u nich kosztuje tyle, że łatwiej pchnąć auto na wschód niż się tym zajmować.... zwłasza, że >10 letnie auto dla przeciętnego niemca to mały powód do dumy..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|