Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant 2,5 v6 manual czu automat ??
Autor Wiadomość
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 13-03-2010, 20:19   

Nie ma sprawy,jak coś to pisz na PW lub na GG
 
 
 
pitbu77 
Mitsumaniak
Made in Poland


Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 728
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-03-2010, 21:40   

Witam,

Widzę, że wątek o ASB (Automatycznej skrzyni biegów) się przydał.
Krótko dopisując odnośnie eksploatacji skrzyń automatycznych.
Jak już wiecie jeżdżę Galem z automatem bez tiptronic'a. Fakt czasami jest irytujące, że nie mogę płynniej (czytaj: po mojemu) regulować mocy przekazywanej na koła bo robi to za mnie automat, zwłaszcza przy wdepnięciu kick-down'a. Mam wtedy wrażenie, że skrzynia pracuje w trybie "0-1". Albo spokój - albo totalna korba i przyspiesza jak opętany.

O naprawie skrzyni już zapomniałem. Pracuje dobrze, nie pojawiły się żadne niepokojące objawy w pracy automatu. Przy okazji doglądania gwarancyjnego przez firmę, która to robiła wyszło, że mam poduszkę przednią do wymiany. Ogólnie wiadomo, że każdy musi znaleźć coś dla siebie i jak już kolega mefi25 podsumował: następny Gal będzie z automatem + tiptronic. Jestem naprawdę kontent (taki odpowiednik słowa happy :] ), że mam teraz automat, który pracuje płynnie i do tego (o czym przekonałem się już osobiście) uczy się stylu jazdy. Czasami tęsknię za manualem ale wiecie jak to jest, słoń żałować będzie, że nie jest nosorożcem...

Kolego mefi25 witamy na forum. W razie pytań służymy pomocą :)
_________________
ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways :D
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 
 
 
sewkor 
Forumowicz

Auto: Galant EA5A 2,5 v 6 i inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 98
Skąd: Radom
Wysłany: 14-03-2010, 11:10   

Nie wiem jak u was z naprawami, ale ja swoje automaty naprawiam sam. Wiadomo regeneracja konwertera w zaprzyjażnionej firmie ( midparts ), nowe tarczki ( tak na wszelki wypadek aby drugi raz szkrzynki nie wyrzucać na darmo ), olej, i niezbędne uszczelnienia - koszt zamyka sięw granicy 1,5 tyś. Cała robocizna w zakresie własnym ( na szczęście mam taką możliwość i trochę umiejętności :D ) Budowa automatu wcale nie jest taka skomplikowana :wink:
Fakt, tiptronik to wyższ klasa automatu. Pocieszające, że w Galach były montowane te najleprze. :twisted:
_________________
007 " Diamenty są wieczne "
 
 
Faza 
Mitsumaniak


Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 330
Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
Wysłany: 14-03-2010, 23:06   

Rafal_Szczecin napisał/a:
nie wiem jak jest z automatem z tiptronic'em, natomiast zwykly jest strasznie powolny, manual bierze go o jakies 2-2,5 dlugosci i robi niestety z gala powolny samochod

Dobra dobra Rafi, zapomniales dodac, ze na hamowni wyszlo Ci lepiej niz z fabryki :P
Zakladajac te same parametry i brak strzalu ze sprzegla to by wygladalo byc moze troche inaczej:D
 
 
Cacper 
Mitsumaniak

Auto: Gal 2.5 V6 & Lancer 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 112
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14-03-2010, 23:22   

Zrób jazdę testową tiptroniciem, jeśli po 30minutach go pokochasz to bierz automat, jeśli nie to manual. Ja testowałem obie skrzynie i bardziej przypadła mi do gustu manualna. Pozdrawiam i powodzenia
_________________
Cacper
 
 
 
fck 
Forumowicz


Auto: Galant Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 342
Skąd: Płock
Wysłany: 16-03-2010, 18:32   

pepi napisał/a:
ktoś kiedyś powiedział ze jak raz kupisz kombi to zawsze będziesz jeździł kombikami
i jak raz bedziesz mial automat to juz nie bedziesz chcial manuala


moze nie zawsze jest to w 100 prawda ale w moim przypadku tak wlasnie sie stalo


pepi jeździłem EA kombiakiem a teraz mam sedana sport edition :P hehe
moim zdaniem zależy do czego ma służyć Twoje auto, ja jeżdzę więcej po mieście, poza tym autem jeżdżę przeważnie sam, jestem młody więc dla mnie wybór jest prosty, tylko manual :)
_________________
Mój Sport Edition A71 Hamilton Silver http://forum.mitsumaniaki...t=49430&start=0
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 16-03-2010, 19:47   

ja tam mam zwykłego automata i nie narzekam :P .... choć następny Gal jakiego kupię będzie miał na pewno TipTronic ..... ciągłe wciskanie kickdown-a albo guzika OD jest irytujące :mrgreen: ..... ostatnio wsiadłem do firmowego LT-ka i wrzucając dwójkę zrobiłem zgrzyt .... ale taki jak to się robiło w starych dobrych Ikarusach :mrgreen: ....psssss. tylko nie mówcie szefowi :lol: .... wracając do automatu , u mnie (odpukać ) żadnych awarii :wink: ..... Polecam
 
 
roarflex 
Forumowicz


Auto: Lancer CS01,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 66
Skąd: Międzyrzec
Wysłany: 17-03-2010, 23:55   

Przymierzam się do zakupu galanta w automacie i przeglądając ogłoszenia w Niemczech można sie nauczyć słowa "getribeshaden" innych usterek poza oczywiście blacharskimi nie spotkałem. Nie wiem czy tak akurat trafiłem, ale uszkodzony automat to najczęstsza poważniejsza usterka galantów.
Jednak mnie to nie zniechęca i nadal szukam z galanta automatem
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 18-03-2010, 00:08   

roarflex napisał/a:
Nie wiem czy tak akurat trafiłem, ale uszkodzony automat to najczęstsza poważniejsza usterka galantów.

Jest ich sporo bo nie wszyscy niemcy pamiętają o wymianie oleju w skrzyni biegów,niektóre auta potrafią mieć nahulane po 200tys na tym samym oleju,stad częste usterki skrzyń.
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6984
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 18-03-2010, 07:15   

Po II naprawa automatu u nich kosztuje tyle, że łatwiej pchnąć auto na wschód niż się tym zajmować.... zwłasza, że >10 letnie auto dla przeciętnego niemca to mały powód do dumy.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.