Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] 4G63 Galant, a Eclipse, różnice
Autor Wiadomość
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 06-10-2010, 19:05   Głowica 4g63 sohc 16V

Mam takie teoretyczne pytanie czy jest jakaś głowica mivec która pasuje do bloku 4g63 sohc ?
 
 
Voltron 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-10-2010, 20:38   

Co do głowicy z MIVEC'iem to się nie interesowałem ale przy okazji wklejam ciekawy link z innego forum pokazujący jak można modyfikować silniki 4G63 np. zamiana z SOHC na DOHC.

Zapraszam do zapoznania się z tematem: http://www.projectzerog.com/index.shtml

a tu bezpośredni link do SOHC-->DOHC http://www.projectzerog.com/sohc-dohc.shtml
 
 
 
mackbeth 
Mitsumaniak


Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 686
Skąd: Wrocław/Łęknica
Wysłany: 07-10-2010, 08:10   

Chyba nie takie teoretyczne bo widzę tu taką u nas głowice dohc na sprzedaż:) czyżby szykował się jakiś fajny mod?

[ Dodano: 07-10-2010, 16:46 ]
Sam myślę o spróbowaniou czegoś w przyszłości, troszkę znalazłem:

http://thegalantcenter.net/showthread.php?t=28750

a tu pewnie większość odpowiedzi jest...

http://thegalantcenter.net/forumdisplay.php?f=21

Przejrzałem pobieżnie, ale da sie...
_________________
三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 07-10-2010, 19:04   

Dobra to bez ściemy. Mam zamiar wywalić trochę funduszy i zrobić misia z silnikiem 4g63 i głowica dohc mivec. Nie mogę przez to spać po nocach :) . Taki EA2A dohc mivec .

P.S. Voltron Nie wiem czy to chwilowe ale linki nie działają.
 
 
Voltron 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-10-2010, 10:25   

Kamil_Ziomek napisał/a:
Dobra to bez ściemy. Mam zamiar wywalić trochę funduszy i zrobić misia z silnikiem 4g63 i głowica dohc mivec. Nie mogę przez to spać po nocach :) . Taki EA2A dohc mivec .

P.S. Voltron Nie wiem czy to chwilowe ale linki nie działają.


Mi działają jak klikam proszę innych o sprawdzenie bo to są wartościowe linki dla tych, którzy myślą o tym jak podnieść moc swoich Galantów.

Ja osobiście dużo myślałem nad swapem całego silnika MIVEC 2.0 V6 z Mitsubishi FTO GPX.
Z tego co udało mi się dowiedzieć swap powinien pasować bez problemu ponieważ były wersje galantów w Japoni z tym właśnie silnikiem.

Do swapu potrzeba nam:

- silnik kompletny z osprzętem, wiązką i kompem
- skrzynia biegów z półosiami napędowymi
- łapy, poduszki, wsporniki mocujące silnik i skrzynię

Koszt nie jest duży ponieważ idzie kupić całego FTO za 3000 do 7000 zależy w jakim stanie w 5000 na pewno idzie się zmieścić. Jeżeli podejmiemy się roboty sami to mamy za tą kwotę zamiast 136KM --> 200KM.

Do tego było kilka modeli FTO GPX, które miały wkładane skrzynie ze szperą więc jeżeli ktoś by celował w dalszy rozwój mocy warto o tym pomyśleć.

Sam planowałem długo coś takiego ale na razie borykam się z brakiem funduszy więc daję wskazówkę tym którzy być może będą chcieli podjąć się takiego modu.

Jeżeli kogoś interesuje więcej szczegółów poszperam w swoich materiałach na ten temat i wrzucę to do tego tematu.
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 08-10-2010, 10:33   

Voltron napisał/a:
Mi działają jak klikam proszę innych o sprawdzenie


Mi także działają.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 08-10-2010, 13:03   

Voltron napisał/a:
Ja osobiście dużo myślałem nad swapem całego silnika MIVEC 2.0 V6 z Mitsubishi FTO GPX.


Bez sensu. Strata czasu, pieniędzy i na dobrą sprawę ciągle bez rewelacji. Na twoim miejscu wolałbym zainwestować owy czas i pieniądze w Galanta VR-4. W tym momencie masz seryjnie 2.5V6 Twin Turbo 280KM...
 
 
Voltron 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-10-2010, 13:41   

enanthate napisał/a:
Voltron napisał/a:
Ja osobiście dużo myślałem nad swapem całego silnika MIVEC 2.0 V6 z Mitsubishi FTO GPX.


Bez sensu. Strata czasu, pieniędzy i na dobrą sprawę ciągle bez rewelacji. Na twoim miejscu wolałbym zainwestować owy czas i pieniądze w Galanta VR-4. W tym momencie masz seryjnie 2.5V6 Twin Turbo 280KM...


Heh

Wiedziałem że ktoś to napisze xD tu za maks 5000 + nie przewidziane wydatki nawet niech to będzie 2000 masz 200km a w przypadku Vr4 powiedzmy w dobrym stanie + przekładka jakieś 45 tyś. zł. i 280 km.

jak widać różnica w kosztach jest ogromna. Jakby cena nie miała dla mnie znaczenia to bym kupił Vr4 i zrobił z niej 500 lub 600 km + w profesjonalnej firmie. A ja mówię o tym jak za nie za duże pieniądze można znacznie podnieść moc samochodu.

Po drugie zależy kto co lubi nie którzy wolą zamiast turbo samochód bez turbiny, który na przykład wysoko się kręci i ciągnie ładnie i równo w całym zakresie obrotów.

Tak więc sorry ale twoja wypowiedź mija się z tym co miałem na myśli pisząc o zrobieniu swapa na 2.0 V6 MIVEC.
 
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 08-10-2010, 14:00   

45.000 za VR-4? Chyba w wersji dla leniwych (gotowiec)...

Prawdę mówiąc to porównując koszty VR-4 i Galanta + swap na 2.0V6 MIVEC (w podobnym stanie) to powinny być one do siebie podobne...
 
 
Voltron 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-10-2010, 14:51   

Moim zdaniem nie są podobne bo różnica kilkunastu tysięcy to jednak sporo. Zresztą to nie jest istotne, ja dałem pomysł/przykład co i mniej więcej za ile można zrobić a czy to ktoś uzna za dobry czy marny pomysł to już tak na prawdę kwestia "gustu".
 
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 08-10-2010, 15:02   

I PS. 2.0V6 wychodziły w Galantach EA. ;)
 
 
Cezar 
Mitsumaniak
Veni, Vidi, Vici


Auto: Mondeo x2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 7812
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 08-10-2010, 15:07   

enanthate, to ze 2.0v6 byly w EA, kolega juz wspomnial
Voltron napisał/a:
Z tego co udało mi się dowiedzieć swap powinien pasować bez problemu ponieważ były wersje galantów w Japoni z tym właśnie silnikiem.
_________________
Mitsubishi Carisma '99 GDI EXE 18.07.2005 - 20.07.2013 :cry:
Mitsubishi Colt '93 1.6 GLXi 03.05.2008 - 19.05.2009
Mitsubishi Galant '98 2.0 SportEdition 13.06.2009 - 01.09.2015
Daewoo Matiz '00 22.07.2013 - 11.11.2016
Ford Focus '99 13.10.2015 - 05.06.2019
Ford Mondeo Panther Black Titanium X 17.05.2019 - ...
Polski Fiat 125p '80 1.5 12.1980 - ...

______________EA5A & EA2A
 
 
 
Voltron 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-10-2010, 15:31   

Chciałem tylko zakomunikować że coś takiego można zrobić i to mi się podoba a nie kłócić się, które rozwiązanie jest lepsze swap czy zakup vr4.

Sam chętnie kupił bym vr4 i się nie bawił w swapy ale wiadomo nie każdego stać na vr4 :)
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 08-10-2010, 19:49   

Voltron, kombinujesz w dobra stronę. Silnik 6A12 z FTO powinien się przeszczepić bez problemu do Galanta. W zasadzie dodatkowo wiązka, osprzęt i ecu i gra zabawa. Z pewnością kolosalnie taniej niż zabawa z 6A13TT. Po pierwsze dawców serca na pęczki w UK, więc i ceny przystępne.
Co do opcji MIVEC tego silnika to odradzam. Na wyspach mają opinię dość awaryjnych i kapryśnych a max. mocy wypada pod 6500 rpm, więc prawie nie wykorzystany. Znacznie bardziej polecana jest wersja V6 non-mivec (chyba GR ?).
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
_Slawek_ 
Mitsumaniak


Auto: E-DE3A, 5FNRL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 1870
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-10-2010, 20:18   

swinks_UK napisał/a:
Co do opcji MIVEC tego silnika to odradzam. Na wyspach mają opinię dość awaryjnych i kapryśnych a max. mocy wypada pod 6500 rpm, więc prawie nie wykorzystany.

Nawet nie 6500 a dokładnie 7500rpm. Nie słyszałem wcześniej, że są takie problematyczne. Dobrze wiedzieć, już nie żałuję że takiego nie mam :)

swinks_UK napisał/a:
Znacznie bardziej polecana jest wersja V6 non-mivec (chyba GR ?).

GR i GX bodajże. Ale bez mivec'a to będzie już "tylko" 170KM lub 180KM w wersji po lifcie (od 1997r i też dostępne wysoko bo przy 7000rpm). W takiej sytuacji gdy to ma nosić rekina to już chyba lepiej coś dłubnąć przy standardowym 2.5V6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.