Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
stuki przy skrecaniu
Autor Wiadomość
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 03-05-2010, 15:13   

ja jakoś nie wierze aby ta śruba była przyczyną uciążliwego stukania, to moja opinia z kolei przeguby raczej charakterystycznie grzechoczą i najlepiej to słychać jeżeli pozwolimy aby auto po woli toczyło się na jałowym biegu i gwałtownie skręcimy kierownicą jeżeli słyszymy turkotanie to przeguby, bardziej byłbym skłonny uwierzyć że stukanie to jest przyczyną łożyska amortyzatora ja długi czas walczyłem z uciążliwym stukaniem na niewielkich nierównościach i najczęściej na zakręcie wymieniłem wahacze łączniki stabilizatora stuki nie ustały dopiero niedawno (miesiąc temu) zabrałem się za wymianę amortyzatorów na nowe jakie było moje zdziwienie kiedy po wymontowaniu amortyzatora oczom moim ukazało się praktycznie zdezintegrowane łożysko i wybite w znacznym stopniu mocowanie amortyzatora, nie było mowy o regeneracji a wiec wszystko zmontowałem po staremu do kupy i pojechałem po części do dealera nauczony doświadczeniem zamówiłem dwa komplety na obydwie strony druga strona wyglądała podobnie mocowanie w lepszym stanie ale łożyska nie było już wogóle następnego dnia zabrałem się za wymianę zajęło mi to około 2 godzin wymiana amortyzatorów łożysk i mocowania amortyzatora przy okazji końcówki drążków skrętnych i drążki skrętne po tym wszystkim w aucie nareszcie zrobiło się cicho niestety na jak długo nie wiem bo cały patent z mocowaniem i ułożyskowaniem amortyzatora w cari wersji poliftowej jest z założenia mocno budżetowy i tym samym spierniczony. robota w miarę prosta i czysta
 
 
kuken 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 GL '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 129
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-05-2010, 18:23   

Rasiak gdybym nie widział i nie sprawdził we własnym zakresie to też bym nie uwierzył. Bo odgłos jest taki jakby co najmniej wahacz się urwał. W miejscu mocowania jest luz góra- dół 2-3 mm i tam tak wali. Póki co nie mogę zlokalizować tego podcięcia na klucz, żeby złapać od drugiej strony- na której części śruby jest to miejsce? Na większej średnicy- tej która przylega do amortyzatora czy mniejszej- schowanej pod gumą- macałem paluchami i podcięcia owego zlokalizować nie mogłem.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 03-05-2010, 19:28   

u mnie to jest w inny sposób rozwiązane mam drążek mocowany bezpośrednio do wahacza i wygląda to tak: ordynarna długa śruba chyba 10 z 4 gumowymi, 4 stalowymi podkładkami i kawałkiem rurki który to wszystko dystansuje u ciebie mocowane jest to bezpośrednio do amortyzatora czyli patent z grubsza taki jak w volvo dokręcić takie coś przy użyciu grzechotki będzie ci trudno będzie się przegub obracał jedyne co bym ci poradził to zdjąć przeczyścić szczotką drucianą gwint, trochę smaru miedzianego i może będzie szansa że jak dociśnie do mocowania na amortyzatorze wtedy dociągniesz odpowiednio śrubę, z kolei pneumatycznie z udarem nie będziesz miał większych problemów żeby to dociągnąć tą samą historie miałem jak dokręcałem śrubę mocującą amortyzator podczas dokręcania cały tłok amortyzatora razem ze śrubą którą próbowałem dociągnąć się obracał pistoletem z udarem zajęło mi to 3 sec. a więc to chyba najprostsze rozwiązanie
 
 
pitu90 
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 35
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 01-06-2010, 22:04   

U mnie jest tak ze jak skręcę max w lewo i ruszę to słychać takie pukanie, aa jak jadę to przy skręcaniu ale zależy jeszcze pod jakim kątem słychać to cholerne stukanie ;/;/ jak myślicie ?? co to będzie ?? przeguby ?
 
 
Ginger1021 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 186
Skąd: Olsztyn/Łajsy
Wysłany: 01-06-2010, 22:08   

Jeśli jedziesz na równym po łuku ze skręconą kierownicą i słychać takie tyk tyk tyk tyk tyk to raczej przegub.
Jeśli słychać tak jak by strzelania podczas kręcenia kierownicą to łożysko amortyzatora.
Jeśli słychać takie pukanie jak wiedziesz na nierówności jakieś powoli to sworzeń wahacza.
_________________

 
 
pitu90 
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 35
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 03-06-2010, 11:53   

dzieki za pomoc na pewno do wymiany ma przegub ;/ tylko teraz jakiej firmy wybrać?? bo widziałem na allegro i innych stronach ze kilka.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-06-2010, 13:33   

To zalezy jakiej firmy masz dostepne, ogolnie rzecz biorac Spidan cieszy sie dobrym zdaniem.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pitu90 
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 35
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 03-06-2010, 14:50   

ok dzięki :) jutro popytam czy znajda takiej firmy :) ale jeszcze muszę pojechać do mechaniki dowiedzieć się dokładnie który przegub jest do wymiany :)
 
 
kris80 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 727
Skąd: Świdnik
Wysłany: 03-06-2010, 23:18   

kuken żeby dokręciś tą nakrętkę łącznika to będziesz potrzbował klucz imbusowy, który wkładasz w śróbę i trzymasz żeby się nie kręciła jak będziesz dokręcał nakrętkę łącznika.
_________________
Tylko Mitsu
 
 
 
pitu90 
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 35
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 04-06-2010, 20:51   

panowie jeszcze jedno pytanie.. mechanik powiedział mi ze wystarczy wymienić uszkodzony przegub.. wymienia się oba przeguby czy wystarczy ten uszkodzony ??
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-06-2010, 21:09   

wystarczy wymienic ten uszkodzony
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pitu90 
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 35
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 05-06-2010, 01:20   

oki wielkie dzięki za pomoc:)
 
 
Leonard 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16v hb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 14
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 12-06-2011, 11:56   

Niestety bez zmian , dwa razy rozkręcałem kolumne ale nic nie znalazłem , smarowałem i czarowałem i nic czasami strzela czasami nie szczególnie podczas dłuższej jazdy i jak jest bardzo ciepło nigdy natomiast rano i wieczorem . przypomnę że łozyska górne i amorki są nowe i zaczęlo sie to właśnie po wymianie tych dwóch elementów . Strzela podczas skrecania na postoju w lewo i w prawo i podczas przyhamowywyania i na niektórych wybojach . Czu to na sprężynie bo sprawdzałem własnoręcznie .
Dzięki z góry za pomysły pozdrawiam
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21957
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-06-2011, 09:12   

Leonard napisał/a:
Strzela podczas skrecania na postoju w lewo i w prawo i podczas przyhamowywyania i na niektórych wybojach
U mnie przy takich objawach winne były zaciski hamulcowe, a konkretnie luzy na prowadnicach zacisków.
 
 
arkady35 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma-po LIFCIE/ 99r.1.9TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 19
Skąd: Bermudy
Wysłany: 16-06-2011, 16:21   

Ginger1021 napisał/a:
Jeśli jedziesz na równym po łuku ze skręconą kierownicą i słychać takie tyk tyk tyk tyk tyk to raczej przegub.
Jeśli słychać tak jak by strzelania podczas kręcenia kierownicą to łożysko amortyzatora.
Jeśli słychać takie pukanie jak wiedziesz na nierówności jakieś powoli to sworzeń wahacza.



Dziś wjechałem na kanał i widzę ,że tuleja wahacza (ten sworzeń)przednie koło od strony kierowcy jest wkoło po punktowana?

Mecher mówi ,że czasami tak się robi? jak sworzeń nie jest idealnej grubości?


czy faktycznie tak jest ? :rolleyes:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.