Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Silnik się dławi, brak reakcji na dodawanie gazu
Autor Wiadomość
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 08-04-2010, 21:38   

Spróbuj odkręcić rurę wydechową zaraz za kolektorem. Sprawdź tez jakie masz przerwy na popychaczach.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
rogal16-91 
Forumowicz
Pajero 4x4


Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Majdan OBL
Wysłany: 08-04-2010, 22:03   

Chodzi o odkręcenie rury za turbem czy przed turbem ?
_________________

 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 08-04-2010, 22:26   

za turbem
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
rogal16-91 
Forumowicz
Pajero 4x4


Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Majdan OBL
Wysłany: 08-04-2010, 23:36   

na krótkiej rurze o długości mniej więcej 60 cm znajduje się nagar na ściance o grubości ok. 5-6 mm, natomiast na tej rurze do turba ok. 1 cm, jest jeszcze widoczna kolejna odnoga prowadząca prawdopodobnie do chłodniczki EGR-u i jest ona całkowicie zapchana ( pisząc nagar mam na myśli coś o konsystencji smaru ŁT-34 inaczej TOWOT ), po udrożnieniu rur, silnik łapie za każdym razem jednak nadal kopci, moim zdaniem pozostałe kanały wchodzące do kolektora też są pozapychane, założyłem już pokrywę i nie sprawdzałem przerwy na popychaczach ale jeżeli to konieczne to ściągnę pokrywę i sprawdzę.
_________________

 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 08-04-2010, 23:41   

Nie konieczne w obecnej sytuacji.
Sprawa ma się tak: turbina rzuca olejem i zapchała już układ wydechowy, po wyczyszczeniu będzie dobrze.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
rogal16-91 
Forumowicz
Pajero 4x4


Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Majdan OBL
Wysłany: 09-04-2010, 00:08   

rozumie że muszę odkręcić cały kolektor wydechowy i go przeczyścić ? dzisiaj sobie odpuszczam i raniutko biorę się do pracy, trochę się uspokoiłem może jakoś zasnę :) po przeczyszczeniu poinformuje o rezultatach

[ Dodano: 09-04-2010, 20:55 ]
Witam ponownie. przeczyściłem cały układ wydechowy, byłem pewien że po tym zabiegu silnik będzie chodził normalnie, jednak pozostało bez zmian. jeden kanał był niedrożny całkowicie.



czerwona strzałka pokazuje niedrożny kanał, mam wątpliwości czy ten zawór się otwiera (dmuchając w niego sprężonym powietrzem otwiera się bez problemu)

Samochód przy ściągnięciu zaworu EGR odpala bez problemu jednak z chłodniczki EGR-u wydobywają się ogromne ilości spalin co chciałem zaprezentować na filmiku z linku niżej:
http://www.youtube.com/watch?v=-NUEMghm_PY

przed przeczyszczeniem rur dym wydobywał się z kolektora ssącego a teraz po udrożnieniu nie wydobywa się z niego już dym

Dlaczego spaliny nie chcą iść w układ wydechowy ? z tłumika nie wylatuje nawet gram dymu.
Po założeniu zaworu EGR samochód nie chce odpalić, podejrzewam że dlatego że nie ma którędy wypuścić spalin, do tego wskazówka od poziomu paliwa w trakcie kręcenia rozrusznikiem opada na sam duł.
_________________

 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 09-04-2010, 22:09   

proszę sprawdź luz zaworowy, i czy wszystkie popychacze pracują?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
rogal16-91 
Forumowicz
Pajero 4x4


Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Majdan OBL
Wysłany: 10-04-2010, 17:17   

żaden z zaworów nie jest podparty, luz zaworowy sprawdzony na ssących i wydechowych, na większości zaworów luz wynosi 0,15 a na trzech minimalnie większy.
Panie Zbyszku czy gdybym pojechał na serwis Mitsubishi w Lubline i podpioł go na komputer to diagnostyka wykazała by konkretną przyczynę usterki ?

[ Dodano: 12-04-2010, 20:33 ]
Po długiej i ciężkiej walce znalazłem główną przyczynę awarii a dokładniej katalizator był całkowicie zapchany, czy to możliwe że pompa wtryskowa mogła wejść w tryb awaryjny ? Po wyrzuceniu całkowicie środka z katalizatora silnik odpala bez problemu, obroty wynoszą 1100 obr/min jednak silnik pracuje dalej nie równo i słychać jest zawory, dalej leci dużo dymu w kolorze siwo- czarnym z przewagą siwego jednak taką pracę silnika tłumaczę sobie tym że pod zaworami mógł się zebrać nagar. Czy przy próbach odpalania silnika z zapchanym katalizatorem mogło dojść do pokrzywienia zaworów ?. Jak długo silnik musi pracować żeby oczyścić się z zalegającego nagaru ? Po zresetowaniu błędów z komputera i zniknięciu kontrolki CHECK ENGINE jest możliwość że samochód będzie reagował na dodawanie gazu ?

[ Dodano: 12-05-2010, 12:08 ]
Po przeczyszczeniu kolektora ssącego i wydechowego samochód zaczoł jezdzić normalnie nawet lepiej jak było wcześniej ale radość moja nie trwała zbyt długo, po przejechaniu ok 50 km samochód sam dodał sobie gazu na maxa po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu było wszystko w porządku i znowu po jakimś czasie dodał sobie gazu więc znowu go zgasiłem i odpaliłem lecz wtedy wszystko wróciło do stanu poprzedniego, dzisiaj zawiozłem go lawetą do serwisu w lublinie i wyskakuje błąd

-26 CSP SNSR ( ten błąd da się skasować )
-48 GE ( nie da się skasować )
_________________

 
 
 
MarG1111 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 1
Skąd: Wlkp
Wysłany: 20-01-2016, 21:14   

Udało się komuś do końca rozwikłać problem bardzo mocno dymiącego pajero 3,2 did ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.