[3.0 V6] Jazda 4x4 po asfalcie |
Autor |
Wiadomość |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 05-08-2010, 11:09
|
|
|
radek3miasto napisał/a: | odnośnie pytania do tylnego mostu to nie mam blokady hmm a co ona daje ? i jak często jej używacie ? | -blokada tylnego mechanizmu różnicowego...sprawia ona że obydwa tylne koła zostają spięte na sztywno-czyli kręcą się z tą samą prędkością, i nie działa mechanizm różnicowy...
przydatne tylko w terenie.
radek3miasto napisał/a: | nie wiem po co robią sporty z napędem wyłącznie na tył ? | noo.bez kitu niezła porażka |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
Berni
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero 3,0 v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 19 Sie 2008 Posty: 368 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-08-2010, 11:48
|
|
|
radek3miasto napisał/a: | nie wiem po co robią sporty z napędem wyłącznie na tył ? |
duże wygodne, bezpieczne kombi bez czochrania w terenie |
_________________
 |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 05-08-2010, 13:24
|
|
|
Berni napisał/a: | duże wygodne, bezpieczne kombi bez czochrania w terenie |
duże, bezpieczne, paliwożerne kombi... |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
radek3miasto
Nowy Forumowicz
Auto: Montero Sport ES 3.0 AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 13 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 05-08-2010, 20:38
|
|
|
dzięki ale nie do końca rozumiem teraz co mi daje samo 4H ? przy zmianie z AWD ? bez blokady tylnego mostu ?hmm |
_________________ pzdr radek |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 05-08-2010, 21:50
|
|
|
radek3miasto napisał/a: | nie do końca rozumiem teraz co mi daje samo 4H ? przy zmianie z AWD ? | blokuje mechanizm różnicowy między osiowy(między tylnym , a przednim mostem..)i rozkład sił jest po 50 % na każdą oś...jadąc na awd się wacha... |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
radek3miasto
Nowy Forumowicz
Auto: Montero Sport ES 3.0 AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 13 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 06-08-2010, 09:18
|
|
|
wielkie dzięki, tak mi chodziło po głowie, ale nie miałem pewności
to fajnie mieć jeszcze dodatkowe blokady na tył i na przód ? chyba fajnie? ale tego się nie dowiem bo nie mam i pewnie sytuacja w terenie musi być ciężka żeby to wszystko zastososwać |
_________________ pzdr radek |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 26-08-2010, 17:21
|
|
|
radek3miasto napisał/a: | fajnie mieć jeszcze dodatkowe blokady na tył i na przód ? | Niestety w pajorkach tylko blokada tyłu w serii występuje...Moim zdaniem bardzo fajnie jest to mieć nawet jak miałbym opcję do wyboru-ss bez blokady mostu,a es z blokadą mostu, to wybrałbym es.
Co do blokady na przód i tył to LC hdj80 miały seryjnie.....fajna sprawa |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
Sir Stanczyk
Forumowicz

Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 186 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 14-01-2016, 13:36
|
|
|
Gene napisał/a: | Z tym nigdy to przesada. Byly i sa Pajero Sport ze skrzyniami Super Select. Praktycznie unikaty ale od czasu do czasu mozna cos trafic. Ciezko jest wyczaic ale mozna taki samochod dostac. Najczesciej sa to auta z USA. |
Hmm jeśli dobrze rozumiem to mi się taki model trafił
Mam Montero (więc amerykańska wersja) i to sprowadzany z ameryky.
By przełączyć na 4H czy 4L to muszę się zatrzymać, dać na N, nie mogę podczas jazdy.
Więc dobrze rozumiem, że mam SS a nie ES i moge po asfalcie bez niszczenia niczego jeździć? Oczywiście nie cały czas, bo po co? (a dlaczego nie?:D)
Dzięki za odpowiedź i sorry za lamerskie pytanie, ale dopiero się wszystkiego uczę i chcę się nauczyć mojego nowego autka |
_________________ Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne
Teraz powrót do Mitsubishi
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v |
|
|
|
 |
TangoKK
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 359 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14-01-2016, 18:03
|
|
|
Sir Stanczyk napisał/a: | Mam Montero (więc amerykańska wersja) i to sprowadzany z ameryky.
By przełączyć na 4H czy 4L to muszę się zatrzymać, dać na N, nie mogę podczas jazdy.
Więc dobrze rozumiem, że mam SS a nie ES i moge po asfalcie bez niszczenia niczego jeździć? Oczywiście nie cały czas, bo po co? (a dlaczego nie?:D) |
Musisz się zatrzymać jeżeli masz ES czyli easy select, SS czyli super select pozwala na jazdę po czarnym 4x4 i można zapinać w czasie jazdy. |
_________________ HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY |
|
|
|
 |
Sir Stanczyk
Forumowicz

Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 186 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 14-01-2016, 18:24
|
|
|
Muszę manuala dorwać i samemu doczytać w takim wypadku, bo sam już nie wiem jak mam.
Tzn poprzedni właściciel mi powiedział, że żeby zmienić to muszę (lepiej) żebym się zatrzymał i wtedy zmieniał (pierwsza właścicielka mu to powiedziała )
Jutro do pracy sobie wezmę manuala i poczytam (tam chyba powinno być napisane co mój model ma ) |
_________________ Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne
Teraz powrót do Mitsubishi
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v |
|
|
|
 |
TangoKK
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 359 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14-01-2016, 19:40
|
|
|
Sir Stanczyk napisał/a: | Muszę manuala dorwać i samemu doczytać w takim wypadku, bo sam już nie wiem jak mam.
Tzn poprzedni właściciel mi powiedział, że żeby zmienić to muszę (lepiej) żebym się zatrzymał i wtedy zmieniał (pierwsza właścicielka mu to powiedziała )
Jutro do pracy sobie wezmę manuala i poczytam (tam chyba powinno być napisane co mój model ma ) |
Pozycje wajchy napędów w SS - super select to "2H", "4H", "4HLc" i "4LLc" jeżeli masz inaczej to znaczy, że masz ES |
_________________ HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 15-01-2016, 07:05
|
|
|
W ES 4H też dopina się bez zatrzymywania. Zatrzymać się trzeba do 4L. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
Sir Stanczyk
Forumowicz

Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 186 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 15-01-2016, 07:09
|
|
|
TangoKK napisał/a: | Sir Stanczyk napisał/a: | Muszę manuala dorwać i samemu doczytać w takim wypadku, bo sam już nie wiem jak mam.
Tzn poprzedni właściciel mi powiedział, że żeby zmienić to muszę (lepiej) żebym się zatrzymał i wtedy zmieniał (pierwsza właścicielka mu to powiedziała )
Jutro do pracy sobie wezmę manuala i poczytam (tam chyba powinno być napisane co mój model ma ) |
Pozycje wajchy napędów w SS - super select to "2H", "4H", "4HLc" i "4LLc" jeżeli masz inaczej to znaczy, że masz ES |
Dzięki za łopatologiczne wytłumaczenie Mam ES |
_________________ Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne
Teraz powrót do Mitsubishi
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v |
|
|
|
 |
|