 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Dylematy z wyborem marki auta - proszę o opinie |
Autor |
Wiadomość |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 27-04-2010, 08:36
|
|
|
color1 - powinieneś lepiej przejrzeć forum i poczytać trochę więcej - na temat diesli jest tu sporo ( oczywiście nie tylko negatywów ) , więc łatwiej wyrobić sobie opinię . Z pewnością użytkownicy powiedzą Ci więcej i precyzyjniej niż sprzedawca . A czemu tu odradzają diesla do miasta ? O tym jest choćby tu . Ten artykuł jest w innym wątku już wklejony , ale skoro nie znalazłeś ... Poczytaj , poszperaj - decyzję musisz podjąć sam . |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-04-2010, 10:16
|
|
|
color1 napisał/a: |
I teraz jest tak - wszyscy co jeżdżą benzyną, polecają benzynę, a większość użytkowników turbodiesli nigdy by się jednak do benzyny nie przesiadła...
|
Może określisz jaką masz odległość do pracy np. Albo ile wynosi odcinek który najczęściej przebywasz autem. Jeśli to krótki odcinek to diesel w zimie się będzie męczył (dużo palił i zatykał DPF-a aż miło) i do tego Tobie będzie w nim zimno (dużo dłuższy dystans do nagrzania się silnka) do tego olej w nim jeśli będzie ciągle zimny to się pewnie skropli wodą i zrobi breja która nie smaruje..... Do tego wyższe prawdopodobieństwo awarii (wtryski, pompa wysokiego ciśnienia wrażliwe na jakość paliwa, turbina wrażliwa nie nieostrożne się obchodzenie gazem jak jest zimna lub wyłączysz rozgrzaną, niekiedy głowice potrafią pęknąć itd itp). Diesel to jest dobry jak ktoś robi 100km dziennie do pracy albo do większego auta gdzie się właśnie moment duży przydaje.
Benzynowy silnik jest mniej wysilony i do tego prostszy w działaniu przez co jest mniej podatny na awarie, szybciej się nagrzewa, nie ma jakiś newralgicznych podzespołów. |
|
|
|
 |
gzesiolek
Forumowicz

Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-04-2010, 10:34
|
|
|
color1, jak placisz sam i chcesz auto na dluzej niz 3lata nie pchaj sie w diesla... jesli placi firma, bierze w leasing a po 3-4 latach pojdzie na sprzedaz to bierz, na 90% nie zdazysz go zameczyc, a jesli jestes milosnikiem diselka i nim wczesniej jezdziles to przesiadka na benzyne moze dac Ci w kosc...
Nikt tu nie pisal Ci "nie bierz diesla bo ja mam benzyne"... kwestia jest taka, ze w Twoim uzytkowaniu atuty diesla bledna a pojawiaja sie na horyzoncie wady...
co do tych aut na parkingach... to wez pod uwage, ze 80-90% wszystkich nowych diesli jest kupowanych na firme... albo inaczej z aut kupowanych na firme 3/4 stanowią diesle... a z aut kupowanych prywatnie ponad polowa to benzyna...
"Miliony much nie moga sie mylic...." |
_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015

 |
Ostatnio zmieniony przez gigant87 27-04-2010, 11:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
color1
Forumowicz
Auto: osobowe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 56 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-04-2010, 13:45
|
|
|
Dziękuję za powyższe trzy komentarze, faktycznie trochę zaczyna mi się rozjaśniać w tym temacie... Co do długości eksploatacji auta - sam nie wiem, czy będę go utrzymywał tylko do czasu zakończenia gwarancji (powiedzmy 3 lata) czy może na dłużej, ale tego się w chwili zakupu po prostu nie wie.
Jesli DPF/FAP to część nie podlegająca gwarancji a jednocześnie najbardziej narażona na mój tryb jazdy to trzeba się z tym faktem liczyć, zwłaszcza że te odcinki do pokonania na obecną chwilę to <9 km w jedną stronę, a i tak nie codziennie...
Mam nadzieję, że nie powie mi ktoś abym przesiadł się do komunikacji miejskiej
W każdym razie dzięki za wskazówki
Pozdr. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-04-2010, 15:08
|
|
|
DPF/FAP można usunąć w dość prosty sposób ale utrata gwarancji na silnik jest tego nie warta. Więc warto rozważyć dopiero po jej zakończeniu.
Jeśli masz zamiar głownie jeździć autem na dystansie <9km to może warto rozważyć B klasę z małym silniczkiem benzynowym? A nie C / CrossOver. W mieście ważna jest waga i wielkość przynajmniej tak mi się wydaje.
Ja tam mam 35km do pracy. Głownie po za miastem do tego wielkość nie jest dla mnie problemem bo to większy parking, w domu garaż. Jak bym mieszkał w mieście i pracował w tym samym to pewnie bym zdecydował się na coś mniejszego.
A jak możesz zaczekać i Ci się podoba ASX to tam będzie 1,6 benzyna 2WD (do miasta w miarę ok) i jak nie jesteś narwany podczas jazdy do Auto Stop & Go może Ci obniżyć spalanie w korkach. A do tego cena dużo niższa niż to podałeś. |
|
|
|
 |
gzesiolek
Forumowicz

Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-04-2010, 16:19
|
|
|
krzychu, jak masz jedno auto i rodzinke to niestety klasa B sie nie sprawdzi...
dlatego ja bralem Lancerka benzynka 1,5 i jestem zadowolony... miasto go nie zabija, spalanie trzymam w normie, a na trasie jezdzi sie nim dosc przyjemnie... wiadomo, ze do wyprzedzania kolumny Tirow na jednopasmowce sie nie nadaje wcale, ale po prawdzie mowiac ja jako kierowca i moj styl i podejscie do jazdy tez niezbyt sie nadaje do takiego wyprzedzania... ot jak nie widze i nie mam zapasu odleglosci to nie wyprzedzam i sie tym faktem nie stresuje |
_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015

 |
|
|
|
 |
color1
Forumowicz
Auto: osobowe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 56 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-04-2010, 21:51
|
|
|
gzesiolek napisał/a: | krzychu, jak masz jedno auto i rodzinke to niestety klasa B sie nie sprawdzi... |
no właśnie to mam na względzie, staram się wybrać auto uniwersalne, bo jeżdżę czasami dalej, z bagażem, z nartami, z rodziną, itp, itd - małe ekonomiczne auto miastowe odpada na tenczas.
no trudno.. nadal myślę |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-04-2010, 22:03
|
|
|
Jak nie potrzebujesz pomykacza po winklach to ASX 1,6 2WD ma większą moc, większy moment (bardziej elastyczny) nawet ma trochę lepsze przyspieszenie od Lancera 1,5. Jest też krótszy i ma w standardzie AS&G. Więc można powiedzieć że oferuje trochę więcej + małe różnice w wyposażeniu na korzyść ASX przy Invaicie. |
|
|
|
 |
pekaes
Forumowicz

Auto: Lancer Sedan 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 264 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-04-2010, 15:22
|
|
|
gzesiolek napisał/a: | krzychu, jak masz jedno auto i rodzinke to niestety klasa B sie nie sprawdzi... |
O, i po raz kolejny podpisuję się pod tym, co napisał gzesiolek
Mieszkam z żoną w Warszawie i w tygodniu jeździmy przede wszystkim po mieście. Wypady poza miasto zdarzają nam się w zasadzie w weekendy, na święta, no i w czasie urlopów. Gdyby nie fakt, że nasza rodzina powiększy się, to pewnie wybraliśmy auto mniejsze i z mniejszym silnikiem... |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-04-2010, 21:41
|
|
|
pekaes napisał/a: | Mieszkam z żoną w Warszawie i w tygodniu jeździmy przede wszystkim po mieście. Wypady poza miasto zdarzają nam się w zasadzie w weekendy, na święta, no i w czasie urlopów. |
Hmm... No właśnie, jak widać każdy ma inne priorytety Ja prezentuję podobny model jazdy, ale właśnie dlatego, że wyjeżdżam w weekendy na Mazury (od wiosny do jesieni) potrzebowałem mocniejszego samochodu. A że w mieście bez sensu? Nadrabia w weekendy |
|
|
|
 |
gzesiolek
Forumowicz

Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-04-2010, 00:45
|
|
|
Luk, ale przeciez pekaes wybral 1,8 jak Ty... no i nikt nie mowi ze wybraliscie zle... ot wszystko ma swoje plusy i minusy i kazdy wybiera wg swoich kryteriow... |
_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015

 |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 29-04-2010, 00:49
|
|
|
Luk napisał/a: | ale właśnie dlatego, że wyjeżdżam w weekendy na Mazury (od wiosny do jesieni) potrzebowałem mocniejszego samochodu. A że w mieście bez sensu? Nadrabia w weekendy |
A czego tak na te mazury lecisz, one z tamtąd sie nie ruszą . Wyjedź godzinkę wcześniej i będzie dobrze |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
gzesiolek
Forumowicz

Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-04-2010, 10:37
|
|
|
Trik, ale Luk widocznie nie lubi jechac za kims... niektorzy tak maja... coz zrobisz... |
_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015

 |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-04-2010, 11:35
|
|
|
gzesiolek napisał/a: | pekaes wybral 1,8 jak Ty... no i nikt nie mowi ze wybraliscie zle... |
Tak, tylko z innych powodów. Dlatego napisałem o priorytetach
gzesiolek napisał/a: | Trik, ale Luk widocznie nie lubi jechac za kims... niektorzy tak maja... coz zrobisz... |
Nie lubię zwłaszcza za kolumną TIR-ów...
Tak na prawdę, to chciałem mieć mocniejszy silnik dla bezpieczeństwa. Bo wcale nie chodzi o to, żeby jechać szybko, tylko żeby szybko wykonać manewr wyprzedzania. Gdyby w Polsce była sieć autostrad jak np. w Niemczech, to wystarczyła by mi moja Astra 60KM (sprawdzone na wyjazdach do Austrii) |
|
|
|
 |
bastek
Mitsumaniak kaktusiarz
Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 5468 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30-04-2010, 13:03
|
|
|
miałem się nie włączać w dyskusję ...
Luk napisał/a: | potrzebowałem mocniejszego samochodu. |
na co mocniejszy? na 90 czy 100 km/godz?
na miasto mocniejszy bez sensu, na weekendy - Mazury jak słusznie zauważył kolTrik, nie uciekną
TIRy? proszę bardzo:
gzesiolek napisał/a: | ot jak nie widze i nie mam zapasu odleglosci to nie wyprzedzam i sie tym faktem nie stresuje |
jeżdżę teraz 60 km codziennie i ok. 5 razy dziennie muszę uciekać na pobocze przed takimi co muszą mieć "kilka kucy więcej", i 1-2 razy na miesiąc sprawdzam skutecznośc hamulców, z tego samego powodu
Może i mając 200 KM, kierowca ma większy komfort wyprzedzając tira, ale ten z przeciwka - ma cholernego stresa, czy tamten zdąży (ja nie wiem, czy on ma 100 KM czy 200 - uciekać muszę)
a żeby nie było, że OT:
mniejsza mazda lub focus
do miasta aż za duży
na weekend na mazury dla 3 osób idealny, 4 też się zmieszczą
na 2 tyg. na wyjazd - "trumienka" na dach i tez się zmieszczą. koszt zakupu czy wypozyczenia bagażnika będzie duuuuzo niższy niż eksploatacja dużego samochodu w miescie
aha, ja patrzę tylko praktycznie i ekonomicznie. jeśli cena samochodu z silnikiem 2.0+koszt eksploatacji przez 5 lat byłby taki sam jak koszt silnika 1,6 czy 1,5+eksplatacja, kupiłbym 2.0. ale tak to chyba nigdy nie bedzie.....
Luk napisał/a: | Tak na prawdę, to chciałem mieć mocniejszy silnik dla bezpieczeństwa |
jak jeździłem w pogotowiu, jeden z kierowców karetki robił notatki, czy rozwalony samochód ma mniejszy (niebezpieczny)silnik, czy jest to 2-u czy 3-litrowa (bezpieczna?) jednostka. zgadnijcie, których było więcej.....
[edit po poście kol Luk z nast. strony]
mała słabsza mazda/lancer/focus na codzien (60-70 tys) a za 20 tys zabytkowy roadster/warszawa/garbus/WSK/itp
jest ekonomicznie i frajdowo z jazdy |
_________________ pozdr,
bastek
auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021- |
Ostatnio zmieniony przez bastek 30-04-2010, 14:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|
|