 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Carisma 1.6 99KM vs Carisma 1.6 99KM - inny wygląd silników |
Autor |
Wiadomość |
MManiak
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2015 Posty: 350 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-04-2015, 14:52
|
|
|
Witam, chciałbym odkopać temat, ponieważ nurtuje mnie jedna sprawa. Otóż w pierwszym poście była mowa o osłonie kolektora wydechowego. Mój tata ma Carismę, którą jeździ już 12 rok i od zawsze był w niej problem ze sprzęgłem. Samochód został zakupiony w roku 2003, jako używany, w salonie Mitsubishi. Jeździła nim kobieta, która w ciągu 3 lat zajechała sprzęgło po około 45000km Krótko po zakupie oddaliśmy Cari na wymianę kompletnego sprzęgła do dość znanego serwisu w Łodzi, jednak jak się później okazało, wymieniona została tylko tarcza sprzęgła, a docisk z łożyskiem oporowym włącznie, pozostały stare. Pomimo tego sprzęgło działało, jednak nie tak, jak powinno. Po wycieczce do Kazimierza Dolnego (ok. 460km w obie strony), sprzęgło zaczęło poważnie szwankować. Trzeba było wysprzęglać dwa razy, by wrzucić bieg. Wtedy nie było wyjścia i pojechaliśmy z ojcem do innego serwisu (nie ukrywam, że troszkę po znajomości), na ponowną wymianę kompletu sprzęgła i tym razem na pewno zostało wymienione wszystko. Sprzęgło działa, ale nadal jest z nim jeden problem, mianowicie po rozgrzaniu się silnika i przejechaniu ok. 7km (w tym 1km w korku) po mieście, pedał sprzęgła robi się twardy, a z okolic łapy sprzęgła, przy wysprzęglaniu, wydobywa się piszczenie i ciche chrobotanie. Jeździliśmy z tym długo, ale w końcu przyszedł czas, by zająć się miśkiem, bo ma już swoje lata, a chcielibyśmy jeszcze trochę nim pojeździć.
I tu rodzi się pytanie odnośnie wspomnianej osłony kolektora. Ostatnio wpadliśmy z tatą na pomysł, że to działanie sprzęgła może być spowodowane zbyt wysoką temperaturą pod maską. Dziwi mnie fakt, że misiek od początku nie miał osłony na kolektor, ale przy zakupie nie zwracaliśmy na to uwagi. Ważniejsze były dla nas podłużnice i ogólny stan pojazdu. W związku z tym mam pytanie, czy brak tej osłony może być przyczyną nieprawidłowej pracy sprzęgła, oraz dlaczego większość Carism tej osłony nie posiada?
Samochód jest wyprodukowany w styczniu 2000r. i posiada silnik 1.6 4g92 moc 103KM, ale patrząc na posty moich poprzedników może być inaczej
Z góry dziękuję za odpowiedź. |
|
|
|
 |
dexter1992
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 171 Skąd: Siucice
|
Wysłany: 03-04-2015, 19:35
|
|
|
Wiesz, że sprzęgło jest hydrauliczne i może gdzieś tam jest właśnie problem. |
|
|
|
 |
MManiak
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2015 Posty: 350 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-04-2015, 20:42
|
|
|
Tak, wiedziałem o tym, ale dziękuję za odpowiedź. Wcześniej nie napisałem, że wraz ze sprzęgłem, wymieniony został również wysprzęglik, nad czym ubolewam, bo miało to pomóc, a w ostateczności pozbyliśmy się porządnej oryginalnej części Cóż, jak zrobi się trochę cieplej, pojedziemy na oględziny i prześledzimy cały układ. Tylko co ciekawe, nie ma żadnych wycieków, oraz sytuacja nie pogarsza się. A jak wygląda sprawa z osłoną kolektora? Jest szansa, że zamontowanie jej, spowoduje polepszenie pracy sprzęgła? |
|
|
|
 |
ReaperEzg
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma msx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 131 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 04-04-2015, 22:59
|
|
|
Powiedz mi, czy chrobotanie występuje za każdym razem po wciśnięciu sprzęgła? Podobne objawy opisywane przez Ciebie miałem podczas uszkodzenia łożyska oporowego. Lekceważyłem to, odkładałem nieco w czasie czego efektem byla wymiana sprzęgła i naprawa skrzyni, możesz zerknąć w moim temacie o aucie. Myślę iż oslona nie poprawi/nie ma wpływu na pracę sprzęgła bo chyba trzeba by było zagotować płyn hydrauliczny czyli ten sam co hamulcowy aby spadła wydajność układu ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 05-04-2015, 01:01
|
|
|
a czy tam wysprzęglik nie pełni przypadkiem roli łożyska oporowego zarazem? jeżeli tak to masz winowajce! tak sie konczy zakładanie tarczy bez przyrządu do centrowania "na oko" gnaj z rachunkiem do serwisu w którym ci wymienili i niech w ramach gwarancji wymienią znowu |
|
|
|
 |
ReaperEzg
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma msx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 131 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 05-04-2015, 11:11
|
|
|
U mnie wysprzęglik jest zewnetrzny i raczej nie pelni roli łożyska oporowego. Łożysko oporowe jest w centralnej części tarczy sprzęgłowej. Jeśli się mylę to proszę poprawić. |
_________________
 |
|
|
|
 |
MManiak
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2015 Posty: 350 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-04-2015, 12:56
|
|
|
Haha, no panowie jakich mamy mechaników każdy wie Ale do rzeczy. Tak, chrobotanie i dość ciche piszczenie wydobywa się za każdym razem przy wysprzęglaniu. Dzieje się tak po rozgrzaniu silnika, a co za tym idzie również sprzęgła. Nie przeszkadzałoby mi to, gdyby nie ten nieszczęsny twardniejący pedał sprzęgła Uszkodzenie łożyska oporowego wykluczam, bo było ono wymieniane wraz z kompletem sprzęgła. A co do osłony kolektora to też wydaje mi się mało prawdopodobne, by miała ona znaczący wpływ na temperaturę. Dziwi mnie tylko, dlaczego tak wiele samochodów, nie tylko Carism, nie posiada tej osłony? Czy wynika to z tego, że mechanicy wykręcają je na złom? |
|
|
|
 |
|
|