 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA4A 1.6] Problemy z mocą |
Autor |
Wiadomość |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 01-10-2006, 21:15
|
|
|
4G92 odcina przy 6750obr, a to ze obrotomierz pokazuje 7000, 8000, albo kto co woli... to przeklamanie obrotomierza |
|
|
|
 |
gabor [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2006, 00:39
|
|
|
koledzy pisza ze
tutaj
ze bywa inaczej i dlatego pomyslalem ze jest jakas blokada u mnie |
|
|
|
 |
Koton
Forumowicz
Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 356 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-10-2006, 00:50
|
|
|
Zatkany układ wydechowy aż takich jaj by raczej nie robił, ale pewnie się myle. Sprawdź czy nie masz błędów w ECU. |
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2006, 00:56
|
|
|
gabor ja pisalem o 4G92 |
|
|
|
 |
Ficu865 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2006, 11:42
|
|
|
Ja też się podpinam do tego problemu. Widze że to częsta przypadłość coltów,,,
U mnie przerywa na każdym biegu i przy mocniejszym wciśnięciu gazu sychać kaszlenie spod maski i czuć zapach.... taki jak fajki przy świecach. Wyjmijcie i powochajcie;) W zimie mechanik wymienł mi uszczelki pod deklami zaworów i pomogło. Teraz po zatankowaniu raz na shelu wróciło...
Seba_Dominika poradził mi żeby sprawdzić błędy w komputerze, zewrzeć jakieś przewody i patrzyć na check engine ile wymruga czy coś. Gdzieś to byo na forum...? |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 02-10-2006, 12:35
|
|
|
Ficu865 napisał/a: | Seba_Dominika poradził mi żeby sprawdzić błędy w komputerze, zewrzeć jakieś przewody i patrzyć na check engine ile wymruga czy coś. Gdzieś to byo na forum...? |
Było.
Sprawdź też wyprzedzenie zapłonu |
|
|
|
 |
Ficu865 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-10-2006, 16:30
|
|
|
Kod: | Ja też się podpinam do tego problemu. Widze że to częsta przypadłość coltów,,,
U mnie przerywa na każdym biegu i przy mocniejszym wciśnięciu gazu sychać kaszlenie spod maski i czuć zapach.... taki jak fajki przy świecach. Wyjmijcie i powochajcie;) W zimie mechanik wymienł mi uszczelki pod deklami zaworów i pomogło. Teraz po zatankowaniu raz na shelu wróciło...
|
U mnie okazało się że kable nawaliły. |
|
|
|
 |
piotras
Forumowicz

Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 392 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-10-2006, 19:58
|
|
|
Ja tez bym sprawdził jednak ten zapłon. Ostatnio Jerzyk ustawiał u siebie w Lancerze 1.3 u Boscha i tez niby było ok a samochód dosłownie stał w miejscu. Sam na oko go przestawił i teraz jest rakieta. Przy okazji ma podjechac do ASO Mitsu żeby jeszcze raz sprawdzili. |
_________________ Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition
sprzedany 16.06.2008
Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 13-10-2006, 20:40
|
|
|
Niestety większość mechaników nie wie, bądź olewa fakt, że w Miśkach zapłon reguluje się po zmasowaniu złącza do ustawiania zapłonu. Ma to, jak sądzę, ścisły związek z samym ECU, po po zmasowaniu tego złącza kontrolka CE nie gaśnie. Inna sprawa, że zapłon - jak i wiele innych rzeczy w Mitsu - wymaga dokładnej regulacji. W moim przypadku przez niemal 3 lata występował problem trzeszczącego radia i zakłóceń związanych z dodawaniem/odejmowaniem gazu. Nie sądziłęm, że ustawienie zapłonu może mieć na to jakikolwiek wpływ - tym bardziej, że był ustawiony jak należy i mieścił się w tolerancji. Przestawienie zapłonu o 1 st. spowodowało, że zakłócenia zniknęły bez śladu - tak niejako jako efekt uboczny. Zapłon jest ustawiony na wartość książkową, z pominięciem jakiejkolwiek tolerancji. Na braki mocy ani szarpanie nie narzekam. |
|
|
|
 |
tomekgl86 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-10-2006, 21:19 a sprawdzaliście .... ???
|
|
|
Witam, ja na waszym miejscu bym sprawdził pompki podciśnienia paliwa są zamocowane na ścianie grodziowej mniej więcej po środku są dwie obok siebie i często to jest ich przyczyna !!! gdy brakuje mocy i może szarpac ! |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-10-2006, 15:05
|
|
|
gregorbu napisał/a: | Niestety większość mechaników nie wie, bądź olewa fakt, że w Miśkach zapłon reguluje się po zmasowaniu złącza do ustawiania zapłonu. Ma to, jak sądzę, ścisły związek z samym ECU, po po zmasowaniu tego złącza kontrolka CE nie gaśnie. |
No nie zawsze - odnosisz się pewnie do poprzedniego postu (Piotrasa), a przecież Jerzyk ma Lancera '98, gdzie nie ma złączki do zmasowania - tam trzeba w tym celu podłączyć MUT II lub III.
Co do gaśnięcia kontrolki - w np. Galancie gaśnie - to jest uzależnione od wersji softu w ECU. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 16-10-2006, 20:28
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | No nie zawsze - odnosisz się pewnie do poprzedniego postu (Piotrasa), a przecież Jerzyk ma Lancera '98, gdzie nie ma złączki do zmasowania - tam trzeba w tym celu podłączyć MUT II lub III. | Hmm - aż z ciekawości przy najbliższej okazji sprawdzę. Przed chwilą natomiast wyszukałem w manualu, że w silnikach 4G1 w Colcie CJ (a tym samym i Lancerze) złącze sie znajduje. Napisamo też, by nie używać MUT II, bo "the ignition timing will not be the basic timing but the ordinary timing".
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-10-2006, 21:07
|
|
|
To na pewno od CJx? Bo jakiś miech temu oglądałem CJ 1.6 i nie miał (próba regulacji obrotów). Lancer Wichury tak samo - a on ma 1.3 właśnie. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 16-10-2006, 21:31
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | To na pewno od CJx? Bo jakiś miech temu oglądałem CJ 1.6 i nie miał (próba regulacji obrotów). Lancer Wichury tak samo - a on ma 1.3 właśnie. | Tak, CJ0 - ale z silnikie 4G13. W 4g92 już tego złącza nie ma, a zapłon ustawia się właśnie za pomocą MUT II (dane z workshop manual).
A Lancer Wichury tego nie ma Przecież ma identyczy silnik jak ja, a u mnie to złącze jest. W Lancerze 1,6 z 1995 też jest - sprawdzałem w sobotę u Rusłany81. Dziwna sprawa... |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16-10-2006, 22:21
|
|
|
Tak u mnie się nie masuje, ściąga się zaślepkę i kręci śrubą woskową. Od razu słychać zmianę obrotów i po ustawieniu zostają takie jak się ustawiło. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
|
|