Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
chyba nowa akcja serwisowa Mitsubishi Polska (bardzo długie)
Autor Wiadomość
jajacek 
Forumowicz

Auto: L200 2006 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 33
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: 27-07-2010, 12:25   

1.Rzeczywiście przewody między skrzynią a chłodnicą są nieźle wyrzeźbione (swoją drogą - ich układ jest u mnie inny niż w manualu warsztatowym).
2.W Rosji kwalifikowano samochody do kastracji chłodnicy wg nru VIN, co oznacza, że w L200 są różne systemy chłodzenia ASB.
3.Temperatura prawidłowej pracy skrzyni (wg manuala warsztatowego) to 70-80 stopni Celsjusza.
4.Jeżdżę dzisiaj z chłodnicą zasłoniętą kawałkiem foli plastikowej (3 mm grubości) przywiązanej kawałkiem sznurka do maskownicy(żeby nie przesuwała się na zakrętach). Chłodnica skrzyni jest na osi kierowcy tuż przy zderzaku. Dolna krawędź zderzaka jest elastyczna, więc włożenie czegoś między zderzak a chłodniczkę to max. 10 sekund roboty.
5.Czekam na zamówiony termostat. Po założeniu postaram się zdać sprawę z jakości jazdy w warunkach prawidłowego reżimu cieplnego ASB.
_________________
jajacek
 
 
jacek z płocka 
Forumowicz

Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 108
Skąd: Płock
Wysłany: 27-07-2010, 14:50   

Już zgłupiałem, czyli chłodnica oleju automatu jest na wspólnym rdzeniu z główną chłodnią tj. silnika, czy obok na przedzie ? Ja myślałem, że taka mała pierwsza chłodnica w kolorze czarnym patrząc od przodu w dolnym prawym rogu to jest chłodnica oleju skrzyni biegów. Wersje z manualną skrzynią nie mają tego ustrojstwa. Jeśli możecie wyślijcie zdjęcia na ceramix@ceramix.com.pl. Dzięki pozdrawiam.
 
 
jajacek 
Forumowicz

Auto: L200 2006 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 33
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: 27-07-2010, 15:09   

jacek z płocka napisał/a:
... chłodnica oleju automatu jest na wspólnym rdzeniu z główną chłodnią tj. silnika, czy obok na przedzie ? Ja myślałem, że taka mała pierwsza chłodnica w kolorze czarnym patrząc od przodu w dolnym prawym rogu to jest chłodnica oleju skrzyni biegów.


I jedno i drugie. Przewody z ASB do dedykowanej chłodnicy przechodzą przez rdzeń chłodnicy do silnika.

Nasz problem polega na tym, że nie istnieje w tym układze chłodzenia mały i duży obieg (tak jak to jest w przypadku układu chłodzenia silnika), którym steruje termostat, lecz jest wyłącznie duży obieg i chłodniczka ASB pracuje non stop - niezależnie od temperatury ATF w skrzyni i niezależnie od temperatury na zewnątrz.

Naprawiając geniuszy z Mituwisi należy dołożyć termostat, który jednocześnie stworzy mały obieg - stąd jego kształt podobny do litery H (patrz na któryś tam mój post powyżej).

Pozdrawiam
_________________
jajacek
 
 
jacek z płocka 
Forumowicz

Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 108
Skąd: Płock
Wysłany: 27-07-2010, 15:31   

Czyli w skrajnym przypadku ciepły chłodniczy płyn silnika może podgrzać zimny olej atf. Ciekawe po co tak to rozwiązali ? Fakt tylko termostat tej drugiej może to ustabilizować. Ale będzie trochę zabawy by ten termostat zamontować.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-07-2010, 16:53   

jacek z płocka napisał/a:
Ciekawe po co tak to rozwiązali
Oszczędność kosztów zapewne. Jak zwykle...
Sądzę, że optymalnym dla Was rozwiązaniem byłoby skopiowanie tego jak wygląda to w amerykańskich rozwiązaniach - osobna chłodnica oleju z ASB z termostatem...
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Witold_Rybarz 
Forumowicz
Witold Rybarz

Auto: L200 '06 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 155
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 27-07-2010, 21:23   

[quote="jajacek"]
jacek z płocka napisał/a:
...
Naprawiając geniuszy z Mituwisi należy dołożyć termostat, który jednocześnie stworzy mały obieg - stąd jego kształt podobny do litery H (patrz na któryś tam mój post powyżej).
Pozdrawiam

no właśnie ja skłaniam się do zastosowania tego rozwiązania ale tzreba by dopasować ww zaworek z czegoś podobnego
i tu rodzi się pytanie kto wie jaki pojazd to ma wtedy można by to kupić i po kłopocie (Navarra, Hilux może jaki Merc?)
 
 
 
jacek z płocka 
Forumowicz

Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 108
Skąd: Płock
Wysłany: 08-09-2010, 21:33   

Witam, mam pytanie do Jajacka, czy masz już ten termostat atf-u ? POzdr
 
 
jajacek 
Forumowicz

Auto: L200 2006 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 33
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: 09-09-2010, 10:00   

Tak. Założyłem miesiąc temu. Ale po drodze był urlop (z użyciem innego samochodu).
Dopiero wczoraj przepaliłem pełny bak.
Wrażenia - teraz wiem, że poprzednio skrzynia ciągle się ślizgała.
Teraz samochód brzmi, przyspiesza i zużywa paliwo zupełnie inaczej.
Lock up włącza się po ok. 6 km trasy.
Ponieważ skrzynia V4A5A jest skrzynią adaptacyjną, to teraz widać jak uczy się (powraca) prawidłowych ustawień (inne prędkości przy zmianie biegów).
Porobiłem trochę zdjęć przy montażu termostatu, ale nie wiem jak je wrzucić na forum bezpośrednio (nie mam i nie chcę mieć plików w sieci).

Pozdrawiam
_________________
jajacek
 
 
Witold_Rybarz 
Forumowicz
Witold Rybarz

Auto: L200 '06 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 155
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 09-09-2010, 13:15   

jajacek napisał/a:
Tak. Założyłem miesiąc temu. Ale po drodze był urlop (z użyciem innego samochodu).
Dopiero wczoraj przepaliłem pełny bak.
Wrażenia - teraz wiem, że poprzednio skrzynia ciągle się ślizgała.
Teraz samochód brzmi, przyspiesza i zużywa paliwo zupełnie inaczej.
Lock up włącza się po ok. 6 km trasy.
Ponieważ skrzynia V4A5A jest skrzynią adaptacyjną, to teraz widać jak uczy się (powraca) prawidłowych ustawień (inne prędkości przy zmianie biegów).
Porobiłem trochę zdjęć przy montażu termostatu, ale nie wiem jak je wrzucić na forum bezpośrednio (nie mam i nie chcę mieć plików w sieci).

Pozdrawiam

Cześć
zapodaj może co gdzie i za ile kupione oraz manual gdzie zamontować
proszę !!
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-09-2010, 14:46   

jajacek napisał/a:
Porobiłem trochę zdjęć przy montażu termostatu, ale nie wiem jak je wrzucić na forum bezpośrednio (nie mam i nie chcę mieć plików w sieci).

jajacek napisał/a:
nie wiem jak je wrzucić na forum bezpośrednio
Nie można. Wyslij je do mnie - wgram je na swoje konto na imageshack.us i podam kody do ich zamieszczenia na Forum.
Mail hubeeert na gmail.com
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
ToMitsu 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 2006 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 9
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 12-09-2010, 10:14   

Witam wszystkich serdecznie, jestem nowym forumowiczem. Moją elką ciesze się od późnej wiosny br, właśnie wróciłem z Rumuni po przejechaniu prawie 4 tkm bez jakichkolwiek przygód technicznych (upały ok. 37 C). Jednakże na myśl o nadchodzącej zimie jest trochę szkoda niedogrzanej skrzyni (zwłaszcza że jest gwarancji). W związku z tym mam pytanie do Jajacka o możliwość spotkania we Wrocku lub okolicy w celu omówienia problemu, może jeszcze któryś z kolegów miałby czas i ochotę na takie spotkanie?
 
 
jajacek 
Forumowicz

Auto: L200 2006 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 33
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: 13-09-2010, 20:00   

Na początek prośba: jeśli ktoś zdecyduje się założyć termostat, niech wcześniej przeprowadzi pomiar prędkości. Warunki:
- pomiar prędkości przez GPS
- rozgrzany silnik (i skrzynia - w miarę możliwości)
- równa, prosta trasa,
- skrzynia na D i nie dotykamy gazu (obroty biegu jałowego),
- ten sam odcinek (przy każdym pomiarze).
A potem - po założeniu termostatu - proszę o powtórzenie pomiaru.
Celem testu jest zmierzenie stopnia poślizgu niedogrzanej skrzyni.

Na początku pragnę podziękować Grześkowi, w którego garażu i przy jego dominującym udziale, założony został termostat.

Pionierska instalacja zajęła nam 5 godzin pracy, pogaduszek i wizyt towarzyskich osób trzecich itd.

Potrzebujemy:
1: termostat Mocal 1/2 cala OT1 : http://www.re5pect.pl/ind...uct&prod_id=966 , (w komplecie 4 opaski z łbem 1/4 cala, stąd pkt 4)
http://share.ovi.com/medi...at/1958JD.10018
http://share.ovi.com/medi...at/1958JD.10009
2. ATF do L200 2 razy po 5 litrów : http://www.millersoils.pl...ermatic-sp-iii/ ,
http://share.ovi.com/medi...at/1958JD.10004
http://share.ovi.com/medi...at/1958JD.10005
3. Przewód olejoodporny, zbrojony, średnica wewnętrzna 10 mm, zewnętrzna 17 mm. (ja kupiłem w sklepie rolniczym) coś ponad 1 m,
4. Ewentualnie klucz nasadkowy 1/4 cala,
5. Tacka lub miska na olej,
http://share.ovi.com/medi...at/1958JD.10016
6. Klucz dynamometryczny,
7. 8 lub 4 opaski 12-20 mm (zależy od posiadania klucza pkt.4).

Wjeżdżamy na kanał, podnośnik, albo - tak jak ja - na belkę o wys. 15 cm.
Zdejmujemy obie osłony spodnie
http://share.ovi.com/medi...at/1958JD.10007
http://share.ovi.com/medi...at/1958JD.10001
i oglądamy misterne przewody między skrzynią biegów a chłodnicą - raz metalowe (chyba 3/8 cala), raz gumowe, i tak na przemian.

I widzimy też belkę stabilizatora:
http://share.ovi.com/medi...at/1958JD.10011
Radzę ją spuścić na dół. Chyba, że ktoś ma wąskie i długie dłonie.
http://share.ovi.com/medi...at/1958JD.10006
Interesuje nas przewód bliżej osi samochodu (ten wyżej na zdjęciu).
http://share.ovi.com/medi...at/1958JD.10002
Odłączamy gumę od metalu i przygotowujemy tackę.

I tu zaczynamy procedurę wymiany ATF wg workshop manuala:
1.Selektor skrzyni na N. Włącz silnik na max. 60 sekund. Powinno wypłynąć max. 3,5 litra płynu.Płyn wypływa przez przewód gumowy od strony chłodnicy Wyłącz silnik.
http://share.ovi.com/medi...at/1958JD.10010
http://share.ovi.com/medi...at/1958JD.10013
2.Odkręć korek w misce skrzyni i spuść pozostały płyn. Powinno wypłynąć ok. 2 litrów płynu. (Uwaga - u mnie nie wypłynęło nic, bo samochód był podniesiony tylko z przodu).
3.Zakręć korek spustowy z siłą 32 Nm (+/- 2 Nm).
4.Dolej 5,5 litra ATF (od góry, przez przewód bagnetu do pomiaru wysokości płynu).
5.Powtarzamy pkt nr 1 dopóki z węża gumowego nie zacznie wypływać nowy ATF (u mnie ASO wymieniło ATF 30 tys. km temu, a ze skrzyni wypłynęła mętna zupa buraczana - dowód na na niedostateczne smarowanie niedogrzanej skrzyni)
6.Dolewamy ok. 3,5 litra ATF
Uwaga - łącznie spuścić powinniśmy co najmniej 8 litrów starego ATF.
http://share.ovi.com/medi...at/1958JD.10012
(Sprawdźcie swoje faktury za wymianę ATF w ASO. Czy ktoś z was miał wpisaną taką ilość ATF. Bo ja nie.)
7. Ten punkt wykonujemy po montażu termostatu - tj. włączamy silnik i na biegu jałowym przez 2 minuty przerzucamy spokojnie selektor skrzyni przez wszystkie pozycje,potem sprawdzamy czy nowy ATF sięga pozycji COLD na bagnecie - przy pracującym silniku, selektor na N. Jeżeli nie, to dodajemy małe porcje ATF aż osiągniemy COLD.

Teraz rozłączamy drugi przewód gumowy. Sprawdzamy w termostacie gdzie jest wejście od skrzyni/silnika, a gdzie powrót (jest załączona ulotka z łopatologicznym wyjaśnieniem rysunkowym). Zakładamy nowy przewód na termostat i odcinamy ok. 10 cm odcinki, które nasuwamy wraz dołączonym termostatem na metalowe przewody biegnące od skrzyni (łatwo nie jest). Zakładamy opaski i dokręcamy.
http://share.ovi.com/medi...at/1958JD.10014
Jeżeli komuś uda się nałożyć stary przewód gumowy na końcówki termostatu od strony chłodnicy, to gratuluję. Nam się nie udało, zdemontowaliśmy zatem 2 odcinki gumowe (fabryczne) i założyliśmy nowe (z resztki węża pkt.3).
http://share.ovi.com/medi...at/1958JD.10017
To chyba najtrudniejsza część pracy.
Do górnej części jednego odcinka gumowego można dostać się od góry przy prawym nadkolu lub od strony nadkola (za fartuchem).
Zakładamy kolejne 4 opaski i przed zakończeniem pracy wkładamy miękką gumę między termostat a gruby wąż (chyba od klimatyzacji) i spinamy spinką,aby jedno drugiego nie uszkodziło wskutek drgań.
http://share.ovi.com/medi...at/1958JD.10008
Przywracamy drążek stabilizatora na jego miejsce, zakładamy osłony.
I na równym włączamy silnik, po co najmniej 15 minutach sprawdzamy ATF. Ma być HOT, jeśli brakuje, to ostrożnie dolewamy. Jeśli jest za dużo, to następnego dnia kupujemy w aptece strzykawkę 100ml. W sklepie budowlanym 1,5 m rurki 6 mm i spokojnie odsysamy nadmiar ATF.

A potem delektujemy się po raz pierwszy jazdą samochodem. Czuć, słychać i widać różnicę. Uwaga - skrzynia przez pierwsze dni będzie wracała do życia. A po tygodniu spróbujcie kick-downu.
_________________
jajacek
 
 
jacek z płocka 
Forumowicz

Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 108
Skąd: Płock
Wysłany: 20-09-2010, 18:57   

Jajacku wielkie dzięki za wyjaśnienie tematu !!!!!!!!!!!!!!!! Robię zakup termostatu i szukam miejsca, gdzie mogę go założyć. W sumie to dość prosta czynność ( dzięki Twojemu profesjonalnemu opisowi). POzdr
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-09-2010, 20:56   



















Kod:
[URL=http://img163.imageshack.us/i/f013e60d67f54333828474c.jpg/][IMG]http://img163.imageshack.us/img163/8130/f013e60d67f54333828474c.th.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://img97.imageshack.us/i/3a1a5c1ac92e462a8541483.jpg/][IMG]http://img97.imageshack.us/img97/3568/3a1a5c1ac92e462a8541483.th.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://img408.imageshack.us/i/e3110e8404fc4c3db40decf.jpg/][IMG]http://img408.imageshack.us/img408/4046/e3110e8404fc4c3db40decf.th.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://img843.imageshack.us/i/e9f33ae247a74b1a8e95e6d.jpg/][IMG]http://img843.imageshack.us/img843/3599/e9f33ae247a74b1a8e95e6d.th.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://img842.imageshack.us/i/ed106aff836640d18280faf.jpg/][IMG]http://img842.imageshack.us/img842/6554/ed106aff836640d18280faf.th.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://img256.imageshack.us/i/d46ce05de2bf40f4ae3bccc.jpg/][IMG]http://img256.imageshack.us/img256/1300/d46ce05de2bf40f4ae3bccc.th.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://img337.imageshack.us/i/b9898bcd132345ecba76671.jpg/][IMG]http://img337.imageshack.us/img337/1748/b9898bcd132345ecba76671.th.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://img535.imageshack.us/i/afcb354438fb4e8a9d5d69f.jpg/][IMG]http://img535.imageshack.us/img535/5374/afcb354438fb4e8a9d5d69f.th.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://img695.imageshack.us/i/35f837d0f9f94cbe984cf0c.jpg/][IMG]http://img695.imageshack.us/img695/557/35f837d0f9f94cbe984cf0c.th.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://img819.imageshack.us/i/323e56b166a04bd69dc6d40.jpg/][IMG]http://img819.imageshack.us/img819/1707/323e56b166a04bd69dc6d40.th.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://img213.imageshack.us/i/657f265ac3264d3499485c1.jpg/][IMG]http://img213.imageshack.us/img213/9295/657f265ac3264d3499485c1.th.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://img844.imageshack.us/i/664c4b3123fe4a238210c6a.jpg/][IMG]http://img844.imageshack.us/img844/7982/664c4b3123fe4a238210c6a.th.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://img827.imageshack.us/i/947d3fd97cca406f9d4472b.jpg/][IMG]http://img827.imageshack.us/img827/3854/947d3fd97cca406f9d4472b.th.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://img688.imageshack.us/i/08129f1ec1d64974be0324b.jpg/][IMG]http://img688.imageshack.us/img688/3346/08129f1ec1d64974be0324b.th.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://img811.imageshack.us/i/56549d4889b348a6803bb9e.jpg/][IMG]http://img811.imageshack.us/img811/2760/56549d4889b348a6803bb9e.th.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://img84.imageshack.us/i/8e2bb835c96445e7b2af4d2.jpg/][IMG]http://img84.imageshack.us/img84/6451/8e2bb835c96445e7b2af4d2.th.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://img412.imageshack.us/i/6d65c79117be4fec850e084.jpg/][IMG]http://img412.imageshack.us/img412/2368/6d65c79117be4fec850e084.th.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://img339.imageshack.us/i/3d9e37ecdb5b48e4bec9a29.jpg/][IMG]http://img339.imageshack.us/img339/8869/3d9e37ecdb5b48e4bec9a29.th.jpg[/IMG][/URL]


Zdjęcia.
Przepraszam, że tak długo to trwało.
Kody odpowiadają zdjęciom (ich kolejność)

Pozdrawiam
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
jacek z płocka 
Forumowicz

Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 108
Skąd: Płock
Wysłany: 21-09-2010, 09:37   

Jeszcze raz dzięki za zdjęcia. Czy pokazywałeś Swoją robotę np. " autoryzowanym fachowcom z Mituwisi " ?, bo tam gdzie ja się serwisuję to robią duże oczy na na jakiś lock up, czy termostat do atf-u. Albo niedouczeni, albo cwaniacy co chcą mieć święty spokój na warstacie !!!! Jeszcze jedno : termostat i rozwiązanie problemu zapożyczone jest z jakich marek lub od jakich inżynierów ? Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.