Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Dziwne terktanie - prosba o opinie
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-06-2010, 07:57   

DMX wygląda na łożysko oporowe sprzęgła
 
 
luckyluck 
Mitsumaniak


Auto: EA5W V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 960
Skąd: Znad Pilicy
Wysłany: 12-06-2010, 13:16   

U mnie terkotanie słychać gdy jadę powoli (20-30km/h) na 2 lub 3. Na innych biegach terkotania nie ma lub go nie słychać. Terkocze do momentu aż wcisnę sprzęgło, na luzie i na postoju również cisza.
Jak zapewne niektórzy wiedzą jeżdżę bez radia (jeszcze) więc to terkotanie słyszę ale naprawdę cichutko. Gdybym miał radio nawet bym się nie zczaił, że coś jest nie tak. Oczywiście radio nie jest tutaj remedium i w najbliższej przyszłości będzie trzeba się za to wziąć.
 
 
jogi_08521 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 23
Skąd: Ełk
Wysłany: 23-09-2010, 22:24   

Witam. Podepnę się pod temat. U mnie jest jakoś inaczej bo terkocze jak puszczam sprzęgło a po puszczeniu jest cisza. Rok temu sprzęgło kompletne wymieniałem. A teraz słychać też łożysko na luzie i na wciśniętym sprzęgle. Główne moje pytanie co powoduje te terkotanie bo byłem u dwóch mechaników i 2 diagnozy. Mechanizm różnicowy a druga to poluzowane koło zamachowe lub krzywy wałek.
 
 
prisoner 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5 V6 SE 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 47
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 24-09-2010, 00:40   

Rozbierałem już trzy różne skrzynie manualne w galach. Wszystkie miały przebieg pow 180 tys. Wszystkie miały wspólną cechę pomijając zajechane łożyska. Koło zębate 5 biegu w każdej skrzyni miało spore luzy. Jest to koło na końcu wałka sprzęgłowego (największe). Nie wiem z czego to wynika raczej "tak ma być" nie wchodzi w grę. Raczej nie jest to przyczyną ale warto wspomnieć.

W swoim zalałem RedLine MT 90 skrzynia zamilkła (jak na razie). Na "jakimś takimś" oleju terkotało na jałowym
Wspomnę tylko że wymieniałem wszystkie łożyska również stożkowe na mechanizmie różnicowym w sumie 6szt. + oporowe sprzęgła.
_________________
 
 
bartekino 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 154
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 25-09-2010, 11:54   

Koledzy po przeczytaniu tego postu wczoraj wyłączyłem radio i spr u siebie i kurcze tez mam coś podobnego. Tzn na zimnym było ok ale jak wróciłem z trasy wyłączyłem radio i słyszę taki dziwny odgłos :( po wciśnięciu sprzęgła na postoju i biegu jałowym cichutko i zauważyłem ze po dodaniu gazu na biegu jałowym tak na 2000 również ten terkot znika łożysko oporowe się kończy ?? :( dodam ze te dźwięki dochodzą gdzieś z przodu auta
_________________
http://www.uzyjwyobrazni.pl/
Piszę poprawnie po polsku
.

"Proste są dla szybkich samochodów , zakręty dla szybkich kierowców "
 
 
 
gru9721 
Forumowicz

Auto: mitsubishi galant 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 45
Skąd: jelenia gora
Wysłany: 26-09-2010, 18:47   

mialem to u siebie najpierw wyciagnelem skrzynie powymienialem lozyska na glwnym walku nic nie pomoglo dalej terkotalo a ze konczylo mi sie sprzeglo to znow skrzynia w dol nowe kompletne sprzeglo wraz z lozyskiem oporowym dalej nic terkocze jak terkotalo az wkoncu znow skrzynia w dol i okazalo sie ze to wlasnie ta nieszczesna piatka tak walila inne kolo synchro i cisza
 
 
janeq 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant SE, 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 63
Skąd: Tuchola
Wysłany: 28-09-2010, 08:01   

Witam, a propos terkotania... Umnie pojawiły sie własnie efekty takiego terkotania, a efektem jest... że Galant dalej juz nie pojedzie. Nie wiem jeszcze co sie stalo, ale przy ruszaniu cos strzelilo i kaplica, biegów nie ma. Może to przegub wewnetrzny, bo zewnetrzne nigdy nie stukaly, wiec nie powinny sie popsuc. Ale terkotanie w skrzyni slysze od poczatku, na luzie jak wcisne sprzeglo to jest spokoj, jak puszcze to zaczyna rzęzić, na rozgrzanej skrzyni juz tego tak bardzo nie slychac. Poza tym przy ruszaniu i tak samo przy zmianie biegu na dwójke slychac takie charakterystyczne, metaliczne stuknięcie... No trudno, pewnie teraz bedzie okazja, zeby dowiedziec sie czego autku brakowalo...

Okazało się, że tym razem pękła półoś, więc nie jest tak tragicznie. Ale szczerze mówiąc, cały ten układ napędowy w Galantach o kant d... można rozbić... Auto przeze mnie nigdy nie bylo pałowane, zawsze spokojnie ruszałem bez pisków itd. Szkoda gadać, powiem tylko tyle, że jeździłem wczesniej Escortem, który swoje lata już mial i raz tylko rozsypał sie przegub wewnętrzny, jeździłem też Kadetem gdzie przez 6 lat nic się nie stało, a dostawał w pydę i dalej go mam. Nie sprzedam nigdy, bo to najpewniejszy samochód. Mam też Audi 80 B4 w którym skrzynia chodzi jak zegarek,a w Galu jakbym wsypał do niej wiadro gwoździ... To taka mała dygresja po ponad 2 latach użytkowania Mitsu.
Pozdro
 
 
 
marcinspike 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-11-2010, 12:57   

witam, ja dolałem oleju do skrzyni i terkotania nie ma.
 
 
berlov 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 td 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 64
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-11-2010, 20:13   

No i ja dołączam się do osób z terkoczącą skrzynią. Łożyska niby wszystkie wymienione , kompletne sprzęgło też i jak terkotało tak terkocze.... Jak na razie w tym poście większość osób pisze o podobnym problemie ale nikomu chyba nie udało się go rozwiązać na dobre,więc jak wreszcie się komuś uda, dajcie proszę znać dla potomnych :)
 
 
avram 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant v6 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-11-2010, 00:04   

Ja mam to samo, zrobiło mi się to wymianie sprzęgła. W zimie jest bardziej - na wciśniętym sprzęgle jest cicho. Mechanik próbował to naprawić wymieniająć łożysko dociskowe ale nic nie dało. Spróbuje dolać oleju. Chciałbym to naprawić ale może trzeba wymienić skrzynię biegów.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 29-11-2010, 11:36   

U mnie też skrzynia terkocze na zimnym silniku. Oleju dolewałem, ale nic nie pomogło. Zauważyłem, że dzieje się to tylko gdy jest zimny olej w skrzyni, później cisza. Pomaga też kilka razy strzelić ze sprzęgła. Myślę nad wymianą oleju, bo może ten w niskich temp robi się zbyt gęsty.
 
 
berlov 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 td 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 64
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-03-2011, 19:35   

Panowie, pomóżcie ,bo już mi ręce opadają. Samochód kupiłem w listopadzie i od tej pory 3 razy była już zdejmowana skrzynia a terkotanie jak było tak jest. Wymienione są wszystkie łożyska , skrzynia była rozbierana 3 krotnie i założone mam już 3cie sprzęgło. Pierwsze ( stare ) było kiepskie więc niejako przy okazji robienia skrzyni wymieniłem je na nowe. Ponieważ kilka dni po naprawie pojawiło się terkotanie podejrzenia padły na wadliwe sprzęgło które w ramach gwarancji zostało zmienione na nowe. Pojeździłem tydzień i terkotanie znowu się pojawiło tak więc skrzynia w dół , rozebranie skrzyni na kawałki , zmiana oleju na inny / rzadszy i montaż kolejnego sprzęgła , bo poprzednie na okładzinie było jak nowe , ale te "sprężynki" jak się okazało miały luzy. W chwili obecnej mam wszystko zmontowane i hałas zaczyna pojawiać się od nowa. Dodam że za każdym razem skrzynia po zdjęciu z samochodu jest montowana na hamowni i i jest cicha jak makiem zasiał a po zamontowaniu w samochodzie i przejechaniu kilkuset km hałas powstaje od nowa. Podczas ostatniego demontażu mechanik stwierdził że koło zamachowe ma luzy i podkleił i skręcił w kole jakąś "blaszkę" co teoretycznie miało rozwiązać sprawę ale ja poprawy nie widzę.
Ostatnio zmieniony przez berlov 14-03-2011, 22:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-03-2011, 19:46   

berlov napisał/a:
Podczas ostatniego demontażu mechanik stwierdził że być może wał albo koło zamachowe ma luzy i podkleił i skręcił w kole jakąś "blaszkę" co teoretycznie miało rozwiązać sprawę ale ja poprawy nie widzę.
:shock: dobre, podejrzewam, że gdyby te części miały luzy, to już nie miałbys czym jeździć, swoją drogą, może skrzynia źle złożona, kiedy ustają dźwięki :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
berlov 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 td 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 64
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-03-2011, 20:07   

Dźwięki są tylko na postoju i ustają jak nacisnę sprzęgło a pojawiają się jak je puszczę na biegu jałowym. Podczas jazdy skrzynia jest cicha. Dodatkowo zauważyłem ostatnio , że przy prędkości około 130 - 140 cały samochód wpadł w delikatne "wibracje". Po wciśnięciu sprzęgła wibracje ustały, ale przy odjęciu "gazu" bez wciskania sprzęgła również . Może nie mieć to związku, bo wcześniej przy "terkoczącej skrzyni na postoju" podobnych wibracji nie było tak więc może po prostu po zimie któreś z kół ma bicie, ale jestem już przewrażliwiony i wyszukuje wszelkich anomalii.
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 07-03-2011, 20:12   

Mi to wygląda na któreś łożysko wałka sprzęgłowego. W moim terkocze jak zimny po wciśnięciu przestaję, jak się zagrzeje jest ok. Może coś jest źle zmontowane :roll: Ja w swoim będę to robił następnej zimy, przy okazji synchro 2 i sprzęgło jak będzie już do wymiany. Tylko kurde synchro drogie :(
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.