Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E34A 1.8TD] zmienne obroty oraz dziwny odgłos przy skręcani
Autor Wiadomość
tstark 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '91 1.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 23
Skąd: Rumia
  Wysłany: 02-09-2010, 13:48   przecieki

wielkie dzieki, bedę sprawdzał dalej, jedyne co udało mi sie więcej ustalic w związku z kabina to to że jak włożyłem rękę odczepiając boczna oslonę (ten kawaleczek od dolu, po prawej stronie patrzac pod schowek) to wyczułem ze stamtąd coś cieknie, pytanie jedno mma jeszcze, jak dostac sie do wentylatora i lub jego okolic?

Z tyłem to posprawdzam gumy i wyprobuje sposob z obserwacja świateł.

pozdrawiam
 
 
mismen1980 
Mitsumaniak


Auto: GALANT 1.8 GLS TD E34A 4D65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 163
Skąd: Koszarawa
Wysłany: 03-09-2010, 08:01   Re: przecieki

tstark napisał/a:
jak dostac sie do wentylatora i lub jego okolic?
Mno, to by mnie osobiście też bardzo interesowało. :?: :?:
_________________
02222/KMM
Sorki za mój polski, ale przywiało mnie z zagranicy ... :?
Potrzeba pomocy z czeskim lub słowackim (informacje, tłumaczenie itp.) - śmiało napisz
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 04-09-2010, 00:59   

Musimy najpierw zdemontować plastik u dołu osłaniający nawiew i kable (2 śrubki i 2 spinki), potem schowek (wypinamy z ograniczników, ten po lewej się demontuje, wystarczy go mocniej pociągnąć do siebie, w kierunku czoła schowka), potem nawiew (chyba śrubka i spinka), potem srebrną metalową listwę do której przykręcony był schowek (4 śrubki, 2 z lewej 2 z prawej, mozna to razem ze schowkiem ściągnąć, odpadnie potem kłopot z regulacją schowka), i odkręcamy taką złotą puszeczkę z elektroniką, bądź odpinamy kostkę (prawdopodobnie diesle tego nie mają), nastepnie rurę od wentylatora do nagrzewnicy (na takie spinki, wciskacie delikatnie środek aż kliknie, i wyciągacie spineczkę, 4 sztuki), oczywiście po drodze odpinamy linkę od sterowania obiegiem otwartym/zamkniętym, no i potem dobieracie się do wentylatora, jest na 3 śrubach z łbem 12, do 2 wyżej jest słaby dostep, ale płasko-oczkowa 12 załatwi sprawę) i chyba wsio. Jakby coś było niejasne, to pytać :)
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
tstark 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '91 1.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 23
Skąd: Rumia
  Wysłany: 06-09-2010, 08:56   przecieki

kamilek napisał/a:
Musimy najpierw zdemontować plastik u dołu osłaniający nawiew i kable (2 śrubki i 2 spinki), potem schowek (wypinamy z ograniczników, ten po lewej się demontuje, wystarczy go mocniej pociągnąć do siebie, w kierunku czoła schowka), potem nawiew (chyba śrubka i spinka), potem srebrną metalową listwę do której przykręcony był schowek (4 śrubki, 2 z lewej 2 z prawej, mozna to razem ze schowkiem ściągnąć, odpadnie potem kłopot z regulacją schowka), i odkręcamy taką złotą puszeczkę z elektroniką, bądź odpinamy kostkę (prawdopodobnie diesle tego nie mają), nastepnie rurę od wentylatora do nagrzewnicy (na takie spinki, wciskacie delikatnie środek aż kliknie, i wyciągacie spineczkę, 4 sztuki), oczywiście po drodze odpinamy linkę od sterowania obiegiem otwartym/zamkniętym, no i potem dobieracie się do wentylatora, jest na 3 śrubach z łbem 12, do 2 wyżej jest słaby dostep, ale płasko-oczkowa 12 załatwi sprawę) i chyba wsio. Jakby coś było niejasne, to pytać :)


wielkie dzieki, bede probowal, jakby co, znalazlem rysunek pogladowy w instrukcji moze mi cos pomoze (moge sie podzielić), ostatnie pytanie jakie mam (przynajmniej narazie ;) ) jest co to za masa uszczelniająca i gdzie ją ewentualnie zdobyć?

pozdrawiam
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 06-09-2010, 18:40   

Nazywa się to boll poliuretanowa masa klejąco-uszczelniająca (jednoskładnikowa biała), dostępna w każdym lakierniczym i wielu motoryacyjnych sklepach :)
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
tstark 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '91 1.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 23
Skąd: Rumia
  Wysłany: 24-09-2010, 11:10   przecieki

wielkie dzięki, po zmudnych probach udalo mi sie dojsc to tego miejsca i faktycznie niezaciekawie to wygladalo, uszczelnilem wiec i mam nadzieje ze to pomoze. Z tylu jak na razie tez jest ok, od dwoch tygodni (a troche padalo) nie zbiera sie woda, poprzestalem na uszczelnieniu wokol swiatel no i wychodzi ze to chyba musialo byc to.

Ale, pozsotalo jedno pytanie, niestety podczas montazu schowka zapomnialem gdzie sie wtykalo ten kabelek od lampki, czy ktos moglby mi przypomniec (i czy bedzie konieczne jeszcze raz rozkrecenie schowka etc?)

Z gory dzieki
pozdrawiam
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-09-2010, 11:59   

tstark ja kupowałem masę Boll - w sklepie w Gdyni (skrzyżowanie Podolskiej/Śląskiej) - to jest w kartuszu (jak silikon) - nazwa coś z uszczelnieniem szyb samochodowych (mam ciemno-szarą), zawsze elastyczna

jak masz hatchback, to jest jeszcze miejsce nad tylnym światłem, gdzie spotykają się blachy pod uszczelką - u mnie ciekło tamtędy
wystarczy wcisnąć tą masę w środek uszczelki
 
 
tstark 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '91 1.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 23
Skąd: Rumia
Wysłany: 24-09-2010, 13:38   przecieki

Krzyzak napisał/a:
tstark ja kupowałem masę Boll - w sklepie w Gdyni (skrzyżowanie Podolskiej/Śląskiej) - to jest w kartuszu (jak silikon) - nazwa coś z uszczelnieniem szyb samochodowych (mam ciemno-szarą), zawsze elastyczna

jak masz hatchback, to jest jeszcze miejsce nad tylnym światłem, gdzie spotykają się blachy pod uszczelką - u mnie ciekło tamtędy
wystarczy wcisnąć tą masę w środek uszczelki


dzieki Krzyzak, ja kupilem Boll'a w Japan Moto, w ich serwisie na Hutniczej 1. Sprawdze jeszcze uszczelke pod tylnym swiatlem gdzie spotykaja sie blachy.
Wciaz nie wiem gdzie sie laczy ten kabelek do tego swiatla ze schowka, pomoc mile widziana :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-09-2010, 19:19   

u mnie w tym miejscu był taki "zadziorek" i jak woda płynęła w rynienką a potem trafiała na zadzior i lała się do środka, bo uszczelka nie trzymała dobrze

światła miałem szczelne

z kabelkiem nie pomogę - u mnie była odłączona lampka (żeby się po dzwonie w tył aku nie rozładowywał), więc po podłączeniu wszystko zatrybiło...
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 26-09-2010, 14:52   

tstark, chodzi o schowek przed nogami pasażera? Tam jest taka malutka wtyczka, nie pomylisz jej z żadną inną. Powinieneś ją wymacać bez ściągania schowka, ew. zdejmij sobie dolną plastikową osłonę dla ułatwienia. A kabelka szukaj gdzieś koło blaszanej listwy do której schowek jest przykręcony.
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
tstark 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '91 1.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 23
Skąd: Rumia
Wysłany: 08-11-2010, 08:22   zmienne obroty

dziekuje wszystkim za pomoc, jesli chodzi o przecieki to jest lepiej ale jeszcze skads sie saczy, nie mam teraz niestety czasu zeby sie z tym pobawic, wroce do tego pozniej. Ale mam dobre wieści w kwestii obrotów, okazało się (przypadkowo) ze zły był kabelek powrotny od pompy wtryskowej i musiało się tedy dostawac powietrze, teraz obroty nie faluja i pieknie trzyma je na 800 (jalowy)..

pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.