Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Nie działa wentylator chłodnicy
Autor Wiadomość
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 30-06-2010, 23:06   

Też w takim razie stawiam na korek chłodnicy.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Iushiban 
Forumowicz


Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 01-07-2010, 21:54   

Problem zakończony.
Kupiłem odkamieniacz do chłodnic. Okazało sie jednak że chłodnica jest drożna- lejąc górnym korkiem wode wylatywała bez przeszkód dołem. Naszła mnie jednak myśl że widocznie musi być gdzieś przytkana głębiej tj. w silniku lub nagrzewnicy. Producent płynu nic nie pisał o puszczeniu tego specyfiku przez cały układ ale zaryzykowałem. Popodpinałem z powrotem rury, dopełniłem chłodnicę wodą no i po 10 minutach parcy tak jak pisało w instrukcji obieg wrócił do normy. Wypłukałem później cały układ z tego świństwa a dzisiaj wlałm świeżutki płyn chłodniczy (weszło nieco ponad 4L niewiem czy nie powinno wejść więcej ale nie ssa przez wyrównawczy płynu więc chyba wystarczy).
I takim sposobem jest elegancja francja. Dziekuję wszystim za pomoc.
PS. uwaga gdyby ktoś też używał tego "odkamieniacza" bardzo pieknie żre plastik! troche rozcieńczonego (i to mocno rozcieńzonego) "odkamieniacza" pochlapało mi plastik przy reflektorze (ta zaślepka) i z czarnego zrobiła się biała pomimo tego że bardzo uważałem żeby nie pochlapać i odrazu zmyłem duzym ciśnieniem wody (z wężą). Więc ostrożnie z tym gó...
PS2.
Jak sie powinno prawidłowo napełniać układ? ja napełniłem lejąc do pełna chłodnicy i do pełna wyrównawczy ale chyba powinien wziąść z 5L conajmniej prawda?
 
 
 
barteski 
Forumowicz

Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 264
Skąd: okolice WROCŁAWA
Wysłany: 01-07-2010, 22:59   

kuknij rano na zimnym czy sie stan zgadza i musi byc ok
jak nie podolewaj na max i w powiat :D
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 02-07-2010, 08:15   

Ciekawe czy węże od chłodnicy przeżyły ten zabieg :P
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
barteski 
Forumowicz

Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 264
Skąd: okolice WROCŁAWA
Wysłany: 02-07-2010, 17:21   

150 zł sztuka w serwisie
NA BIEDNEGO NIETRAFIŁO :D
 
 
 
Iushiban 
Forumowicz


Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 03-07-2010, 10:19   

węże do chłodnicy są szczelne (na środku pisało że nie uszkadza gumy, aluminium itd.) nie wiem jednak czy aby napewno wszystko jest ok. tzn. chłodni prawidłowo, wiatrak się włącza, termostat otwiera i jest obieg niepkoi mnie jednak że kapie płyn ze zbiorniczka wyrównawczego ( tzn przez tą rurkę spustową z pokrywki zbiorniczka). Czy jest coś nie tak czy raczej układ sam spuszcza nadmiar płynu? Nie leci tego dużo jakieś 20ml max na cały przejazd 25km
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-07-2010, 11:52   

Iushiban, możesz miec problem, bo ten niby odkamieniacz ma rozbijac w osad zatory, jednakże czesto/gesto tak bywa ze ten syf sie kumuluje w waskich kanałach i powoduje gorsze objawy, w przypadku nadmiaru układ powinien jednorazowo wypluc nadmiar plynu, czyli po pelnym cyklu zimny-gorący, dalej juz nie powinien wypluwac, bo na goracym w zasadzie sie ustala pełny obieg. Pojezdzij i zobaczymy co przyniosl Twój specyfik.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Iushiban 
Forumowicz


Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 03-07-2010, 14:02   

Niewiem czy to zabieg coś dał czy to raczej wlanie do pełna płynu. Dzisiaj ponownie zaczoł się grzać :/ skumałem na szybko że to być może płynu ubyło przez ten wężyk. Dolałem bezpośrednio so chłodnicy litr płynu (tylko tyle miałem przy sobie). Do tego otworzyłem zbiorniczek wyrównawczy i podniosłe wężyk tak że koniec wężyka pokrywa lustro płynu w zbiorniczku ale ogólnie najwyższy punkt jest podniesiony (zatyczka od korka wyrównawczego) ponad wysokość silnika. teraz płyn nie wycieka przez rurkę ale ciągle też go nie ubywa z wyrównawczego (a powinien bo w chłodnicy płynu zabrakło no i nie upił go tak jak powinien to zrobić). Silnik znowu jest chłodzony prawidłowo ale nie mogę przecież jeździć z otwartym zbiorniczkiem wyrównaczym... Może ten układ się jakoś dodatkowo odpowietrza czy sam sie powinien odpowietrzyć przez wężyk od wyrównawczego?
 
 
 
kafar_1989 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 178
Skąd: Wojcieszyn/Lublin
Wysłany: 03-07-2010, 18:23   

w misku wszystko sie odpowietrza samo jak sie nagrzeje i nie chce sie wlaczyc wentylator mozliwa jest poducha to wprowadzic w obroty przytrzymac i powinno przepchnac i byc oki :D
_________________
DSM 1G GSX
4G63T 6bolt
 
 
 
Iushiban 
Forumowicz


Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 05-07-2010, 00:39   

poducha?
 
 
 
barteski 
Forumowicz

Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 264
Skąd: okolice WROCŁAWA
Wysłany: 05-07-2010, 11:13   

Iushiban napisał/a:
poducha?

bąbel powietrza
 
 
 
Iushiban 
Forumowicz


Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 06-07-2010, 22:41   

Niewiem co sie stało ale wszelkie wcześniejsze objawy ustały, złozyłem zatyczke od wyrównawczego wczoraj normalnie i jest ok, nic nie kapie, chłodzi jak należy... :/
 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-07-2010, 01:04   

Iushiban, jeśli sytuacja się powtórzy to na 100% uszczelka pod głowicą.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Iushiban 
Forumowicz


Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 12-07-2010, 12:36   

Nie rozumiem dlaczego sądzisz że uszczelka pod głowicą:
- nie kopci
- nie ubywa płynu chłodniczego, jest czysty
- nie ubywa (przesadnie) oleju
- nie ma "masła" w silniku
- nie leje się bokiem
 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-07-2010, 14:12   

Iushiban napisał/a:
Nie rozumiem dlaczego sądzisz że uszczelka pod głowicą:
- nie kopci
- nie ubywa płynu chłodniczego, jest czysty
- nie ubywa (przesadnie) oleju
- nie ma "masła" w silniku
- nie leje się bokiem


Możliwe jest jeszcze jedno uszkodzenie, pomiędzy kanałem wodnym, a kanałem wydechowym. Wtedy spaliny dostają się do układu chłodzenia wypychając z niego płyn. Przerobiłem temat w Runnerze. Zaczęło sie od nie włączającego wentylatora, a skończyło na uszczelce. :roll:
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.