Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
3G V6 instalacja gazowa?
Autor Wiadomość
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 01-08-2010, 22:17   

to współczuje bo w Warszawie w komunikacji gazu nie uraczysz ...

z tym twierdzeniami akurat sie zgadzam wiec sie nie czepiaj bo moderatorowi nie przystoi
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-08-2010, 22:54   

MATi1G, powielasz stereotypy, tak naprawde, to silnikowi jest obojetne na jakim paliwie jeździ, najwazniejszy jest sposób jego zasilania, pozatym na źle wyregulowanej benzynie, bedzie się to samo działo co na źle wyregulowanym gazie, a koszty eksploatacji PB względem PB+LPG, zawsze wyjdą na korzyść PB+LPG, no chyba, że zamontuje sie LPG najtańszym kosztem, to wtedy mozna dumać, narzekać, etc., sam kiedyś byłem przeciwnikiem LPG, dopoki nie poznalem paru mądrych łbów w tym temacie, oraz dopóki sam nie zaczałem jeździć autem zasilanym LPG.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-08-2010, 23:02   

cinek1111 napisał/a:
poprosze o wasze przezycia w tej sprawie oraz jaka instalacje polecacie.


prosił o przeżycia, dostał bezsensowną dyskusję, parę stereotypów, przeczytał jak sobie nawzajem docinamy i tyle z tego tematu...

PS. Cinek daj znać co się dowiedziałeś, jakie ceny Ci podali...
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-08-2010, 23:04   

MATi1G napisał/a:
z tym twierdzeniami akurat sie zgadzam wiec sie nie czepiaj bo moderatorowi nie przystoi


Przepraszam nie rozumiem przekazu, napewno się nie czepiam tylko opieram na wiedzy praktycznej wprost przeciwnie do Ciebie, na dalszą cześć dyskusji zapraszam na PW lub GG. Tu wystarczy.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
kamil4711 
Forumowicz


Auto: Eclipse 2G 95r. 420a N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 197
Skąd: Suwałki
Wysłany: 02-08-2010, 13:33   

Wiecie co ? jak wszyscy to i ja trochę zboczę z tematu , muszę przyznać że w 2G super się spisuje lpg , silnik chodzi bardziej elastycznie , w 3G powinno być to samo tylko należało by dobrać dokładnie podzespoły do instalacji , dobrze poczytać opinie tych którzy takową mają i wziąć przykład a nie na swoim aucie testować , ze swojej jestem zadowolony choćby dla tego że za litr lpg pacę powiedzmy 2.20 a nie 4.70 w woże dupsko kiedy chcę a nie tylko do kościoła :P
_________________

 
 
cinek1111 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 3G
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 11
Skąd: Skąd
Wysłany: 02-08-2010, 20:12   

A więc tak
Elektrowtryskiwacz MATRIX XJ.533.18, 3 cylindry 2X 400
Filtr fazy lotnej MATRIX !X 53
KME SILVER REDUKTOR PAROWNIK + ZAWÓR GAZOWY 270KM 2X 235
(Sa jescze jakies turbo w cenie 360) lecz parametry podobne
Stag-300-6 Premium niestety niemoge znajsc samego tez mysle ze bylaby to najlepsza

mozliwosc a zwlaszca jezeli komunikuje sie z ECU.
Wielozawór toroidalny 270/30 fi8 SUPER TOMASETTO 1X 200

Ceny z allegro.
Mniej wiecej butle przewody itp ile jeszcze bedzie kosztowalo?
A i najwaznmiejsze ta centralke dostane gdzies osobno?
Jak narazie ceny sa ok w 3 tys sie zamkne?
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-08-2010, 21:37   

Tu masz zestaw części od jednego sprzedawcy w dobrych cenach, do tego dojdzie taniej wysyłka bo jedna paczka od jednego sprzedawcy:
Filtry Matrix XJ.301 2x52zł
Listwy Matrix HD.344 2x333zł
Jeden reduktor KME Gold 349zł z filtrem fazy ciekłej


Wielozawór zależnie jaką butle użyjesz, ważne żeby miała wyjście zasilania reduktora fi8. Najpierw dopasowywujesz butlę, wyjmij koło zapasowe i sprawdź na wysokość ile masz miejsca, ale z zapasem policz i przypatrz się jak butle są montowane, żeby potem nie wystawała.

Rurki gazowe koło 5-7zł za metr, jedna do zaworu tankowania druga do zasilania reduktora fi8. Ceny reszty wężów nie pamiętam już dokładnie. Do listew kupujesz fi 12, do układu chłodzenia trzeba bodajże fi14 lub 16 + kolanka (rozcinasz węża małego obiegu biegnącego z termostatu do nagrzewnicy). Potrzebne są jeszcze wężyk podciśnień + trójnik, dysze do kolektora ssącego...

Kurcze mam nadzieje że nie planujesz samemu montować instalacji... Istnieje taka możliwość, masz tańsze przeglądy samochodu, z tego co wiem nikt się nie czepia, ale wiesz... Masz gwarancję na same części. Jak się uprzesz to mogę Ci ją zamontować i wyregulować, ale to w ostateczności... W sumie licząc tymi cenami 1700zł dasz za to co w/w z wielozaworem, interfejsem USB, rurkami, elektrozaworem, dyszami i innymi perdołami, dolicz do tego koszt centralki około 900-1200max + cena butli. Nie jest to może tanio ale uwierz mi że taka instalacja da Ci gwarancje niskiego spalania, bezpieczeństwa i zadowolenia. Za komputerem zadzwoń może do kilku sprzedawców z allegro, najpierw do tego który ma w/w komplet części, potem polecę zadzwonić do PH Jacuś (ja tam kupowałem części do LPG zawsze) Tel.: 662 25 54 97 albo 662 30 60 20 od 8 do 18.
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
cinek1111 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 3G
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 11
Skąd: Skąd
Wysłany: 02-08-2010, 21:57   

Nie no sam jescze nie mam takiej wiedzy zreszta nie chce sobie zepsuc silnika itp, obecnie jescze nie bede montowal poniewaz jestem poza granicami Pl wiec jescze miesiac trzeba bedzie poczekac na ostateczny werdykt co i jak.
Mysle ze narazie wiecej informacji mi nie trzeba, dziekuje za zainteresowanie wszytskim nawet tym negatywnie nastawionych do gazu;-)
Pozdr
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 03-08-2010, 08:00   

MATi1G napisał/a:
to współczuje bo w Warszawie w komunikacji gazu nie uraczysz ...
Bajki opowiadasz. Autobusy już jeżdżą na CNG i na Etanolu :)

Złe opinie o gazie pojawiają się dlatego że ludzie montują wtryski Valtec'a + jakiś badziewny komputer za całość płacąc 2-3 tyś zł w jakiś marnych zakładach. Do tego filtry zmieniają co 30 tys, a korekcję map robią dopiero jak auto nie odpala. I później są zdziwieni że wszystko się sypło, że są problemy, że uszkodzona jest elektronika pojazdu :roll:
A już najzabawniejsze jest to jak się taką instalację spotyka w V6 :D
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-08-2010, 09:44   

Dostałem odpowiedź odnośnie zakładu montującego lub możliwości kupna centralki, założony przeze mnie temat na forum AC S.A. możesz zobaczyć tutaj, nie trzeba się logować.

piękna wypowiedź w ustach moderatora MPVki ;> niestety tak jak powiedziałem wcześniej wtryski valtek, rail i tym podobne nie nadają się do silników z większą ilością cylindrów niż 4 o pojemności mniejszej niż 3,6L ponieważ ich minimalny czas pracy oscyluje w przedziale 2,5-2,9ms, gdzie matrixy dzięki podwójnym cewkom na jeden wtryskiwacz posiadają czas motoryczny otwarcia zamknięcia 0,5/0,5ms, a ich liniowa praca już przy 1,5ms. To znaczy że mogą poprostu dokładnie odmierzać dużo mniejsze dawki gazu, a na wysokich obrotach wystarczającą ilość gazu i jeszcze zdążą się zamknąć/otworzyć. Do hummera można zamontować valteka ale do ecli/MPV niestety się nie nadają.

Dodam od siebie, że niestety nawet spece od AC S.A. nie robią wszystkiego jak trzeba, odkąd zacząłem się interesować tematem prosiłem ich meilowo o nowe oprogramowanie dające możliwość korekty ręcznej od temp. reduktora i obciążenia. Jakiś miesiąc później wypuszczono nowy komputer Stag 300+ z tymi funkcjami :) Poza tym trójniki pomiarowe (ciśnienie i temp gazu) pozostawiają wiele do życzenia i normalna ich aplikacja nawet w dobrym zakładzie gazowym kończy się przekłamaniami. Trójnik nie dość że jest tak zaprojektowany, że powoduje spowolnienie przepływu gazu to na dodatek temperatura jest odbierana od silnika, a nie od gazu, nie podając prawdziwej jego temperatury. Zrobiłem projekt wolnego od tych błędów trójnika (wykonany z plastiku z małą komorą wyr. ciśnienia i stabilizacji temp) i wysłałem do AC w lipcu ubiegłego roku, efektem było tylko tyle że w Stagu Premium który wyszedł w połowie sierpnia trójnik pomiarowy był zintegrowany z czujnikiem ciśnienia i temp (jedna plastikowa puszka z wyprowadzeniami i czujnikami) które już tych problemów nie mają.

W maju wyszedłem z propozycją zaprojektowania intercoolera LPG który schładzałby odparowany gaz do temperatury nie niższej niż 25stC w silnikach wolnossących i 35stC w silnikach doładowanych. Można by stosować go w autach o większej mocy niż 150km, zapobiegałoby to przed przegrzewaniem gazu przez reduktor/y gdy samochód jedzie np. na mieście lub w korku. Problem polega na tym że w mocnym silniku przy zastosowaniu wydajnego/mocnego reduktora, w czasie gdy silnik nie wykorzystuje swojej pełnej mocy, reduktor nagrzewa się do wysokiej temp. nagrzewając też gaz, efektem jest zmniejszenie gęstości gazu, grzanie powietrza przez co mało efektywne spalanie, przy gwałtownym przyspieszeniu po np. staniu w korku może wystąpić spalanie stukowe (wys. temp mieszanki, peak ciśnienia opóźniony). WYŚMIALI MNIE, pewnie dlatego, że komu się chce coś takiego projektować jak i tak nikt tego nie zamontuje bo mają już takie szczegóły w du...żym poważaniu ... Trudno, za niedługo mam zamiar zamontować taki IC u siebie, zobaczymy jaki efekt.
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 03-08-2010, 17:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.