Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Felgi Galant EA Avance - kto je produkował?
Autor Wiadomość
luckyluck 
Mitsumaniak


Auto: EA5W V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 960
Skąd: Znad Pilicy
Wysłany: 15-08-2010, 18:25   

Też mam 17 na oponach 215, profil 45 i jak na razie nie jest źle. Ciśnienie z przodu 2,6 i wcale nie jest jakoś dramatycznie twardo. Dziury oczywiście omijam. Na trasie, której nie znam nie raz wjechałem w sporą wyrwę i nic. Przynajmniej na razie.
Także ja na 17 nie narzekam. :P
_________________
Bydlak
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 15-08-2010, 22:00   

ja ostatnio na mojej feldze 17 od Borbeta (Avance, tyle, że na Szwajcarię) wpadłem w solidną dziurę, niestety nie obyło się bez prostowania
jako, że opony nadają się po sezonie do kasacji, a dodatkowo wczoraj zostawiłem jedną gdzieś na asfalcie Chorwacji to zastanawiam się, czy po zimie nie zapodać R16

[ Dodano: 15-08-2010, 22:01 ]
dodam też, że jak zwykle ucierpiał rant wewnętrzy
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Marti 
Mitsumaniak


Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 877
Skąd: Brzeg
Wysłany: 16-08-2010, 21:19   

Fele o których mowa nie są jakimś mega rozwiązaniem (są chyba magnezowe choć mogę się mylić), są natomiast najmocniejszymi z tego co wiem jakie szły w mitsu w tym okresie - dużo mocniejsze od SE.... Mam je 3 lata, zaliczyłem kilka dziur i krzywizn kwalifikujących na prostowanie nie stwierdzono. Wygoda oczywiście swoją drogą, na 17" w Polsce jej po prostu nie ma. Temat dotyczący opon do gala oraz wygody itp. już wisi gdzieś w tym podforum więc nie ma co brnąć w tym kierunku. Prawda jest taka że są piękne (bardziej Galant na nich niż one) ale kwestia gustu o których się nie rozmawia.

P.S. mam 225/45/17 choć lepsze 215 (różnica wysokości przy 45) - ciśnienie ok 2,4-2,5.
_________________




--------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
lukasz85lukasz 
Forumowicz

Auto: Galant 2.4 GDI 144KM 2002r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 79
Skąd: Magdalenka
Wysłany: 18-08-2010, 23:04   

Witam
Ja mam 215/45/17
W ciągu 2 ostatnich miesięcy wymieniłem 4 opony na nowe bo dwie różne na jednej osi być nie mogą oczywiście w obu przypadkach felgi do prostowania i przód i tył. Felgi ori mitsu od avance. Jak tak dalej pójdzie to chyba kupie 15.
_________________
Pozdrawiam Łukasz
Ostatnio zmieniony przez Owczar 18-08-2010, 23:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
luckyluck 
Mitsumaniak


Auto: EA5W V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 960
Skąd: Znad Pilicy
Wysłany: 18-08-2010, 23:28   

Kurcze chłopaki jak Wy jeździcie? :-k :lol:
U mnie zdarza się codziennie wpaść w dziurę ale felga cała. Tak się teraz zastanawiam czy to nie czasem przez opony, które według producenta:
Szczególnie dobrze nadają się dla samochodów osobowych klasy wyższej i sportowych wyposażonych w mocne silniki i opony nisko profilowe (o profilu mniejszym od 50). Wzmocnione ścianki boczne opony są w stanie unieść ciężar samochodu w przypadku przebicia opony, umożliwiając tym samym dalszą jazdę z prędkością maksymalną 80 km/h. W wielu przypadkach pozwala to kierowcom na dotarcie do celu podróży albo przynajmniej do najbliższego warsztatu.

PS
Opony to CONTINENTAL ContiSportContact 3
_________________
Bydlak
 
 
hoody 
Nowy Forumowicz


Auto: EA5A '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 12
Skąd: SKMK
Wysłany: 19-08-2010, 00:24   

to ja chce te gumki :D a ile trzeba wydać
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-08-2010, 07:48   

luckyluck to mają nie tylko Continetale, ale większość szanujących się firm (nawet w chińczykach to widziałem) - system nazywa się ROF - czyli Run On Flat i wymaga czujników ciśnienia w kołach
dodatkowo taka opona jest z reguły 2x droższa od zwykłej - chyba, że są promocje (ostatnio widziałem Michelin po 450 zł/szt - nominalna cena ok. 1000)
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-08-2010, 08:11   

Krzyzak napisał/a:
luckyluck to mają nie tylko Continetale, ale większość szanujących się firm (nawet w chińczykach to widziałem) - system nazywa się ROF - czyli Run On Flat i wymaga czujników ciśnienia w kołach
dodatkowo taka opona jest z reguły 2x droższa od zwykłej - chyba, że są promocje (ostatnio widziałem Michelin po 450 zł/szt - nominalna cena ok. 1000)


dokładnie, z tym że opon RUN ON FLAT nie powinno się zakładać na samochód jeżeli nie mamy czujnika ciśnienia w oponach. Bo skąd będziemy wiedzieć że mamy przebitą oponę lecąc np 140 km/h - tragedia gotowa. Gumy są tak twarde że ciężko się zorientować że spadło w nich ciśnienie.
http://www.auto-swiat.pl/...e-,23101,1.html
 
 
luckyluck 
Mitsumaniak


Auto: EA5W V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 960
Skąd: Znad Pilicy
Wysłany: 19-08-2010, 11:49   

No ale przyznacie, że prawdopodobnie dzięki tym oponom, felga jest cała. :wink:
_________________
Bydlak
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 19-08-2010, 12:40   

luckyluck napisał/a:
Opony to CONTINENTAL ContiSportContact 3


a jak się te opony trzymają deszczu??
szczególnie chodzi mi o prędkości powyżej 100kmh na autostradzie jak się wpadnie w jakąś wielką kałużę, albo koleiny zalane deszczówką
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Droper 
Forumowicz


Auto: Galant Avance Sedan '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 92
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-08-2010, 15:24   

Tomii napisał/a:

dokładnie, z tym że opon RUN ON FLAT nie powinno się zakładać na samochód jeżeli nie mamy czujnika ciśnienia w oponach. Bo skąd będziemy wiedzieć że mamy przebitą oponę lecąc np 140 km/h - tragedia gotowa. Gumy są tak twarde że ciężko się zorientować że spadło w nich ciśnienie.
http://www.auto-swiat.pl/...e-,23101,1.html


Panowie :) czy któryś z Was jechał kiedyś na przebitej Run on Flat?
Ja miałem "przyjemność" - przebiłem prawą na przodzie i choć faktycznie da się jechać, bo boki opony są tak wzmocnione, że na pierwszy rzut oka nic nie widać, to tak niemiłosiernie ściągało na prawo (ale w granicach rozsądku), że nie miałem wątpliwości, że jadę na kapciu. Uwierzcie mi, że dużo się to nie różni od standardowego kapcia, więc czujniki ok, ale do zwykłej opony też byłyby wskazane.
_________________
Galant Avance 2,5 sedan '00 tiptronic
Galant Sport Edition 2,5 sedan '98 automat
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 19-08-2010, 15:50   

dodajam do tego co napisał Droper, że "Run Flat" to jest tylko pic na wode, dobry chwyt marketingowy, ale w realu nie da się na tym daleko zajechać. Zakładając, że jedziemy prędkością nie większą niż 80 kmh, to jedna, nawet niewielka, dziura i po feldze, tego przebita opona nie wybierze
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
pitbu77 
Mitsumaniak
Made in Poland


Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 728
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-08-2010, 16:02   

Tomii napisał/a:
opon RUN ON FLAT nie powinno się zakładać na samochód jeżeli nie mamy czujnika ciśnienia w oponach.


A ja posiadam opony Goodyear ROF na osi przedniej i nie narzekam. Jak wypowiedział się kolega tomek84 raczej "pic na wodę" tyle, że niektóre mądre warsztaty biorą wtedy za założenie gumy na felgę 50 zeta (!!!) bo to przecież Run On Flat(k).
Z trzymaniem jest całkiem dobrze, biorąc pod uwagę, że owe opony są podobno do tego ECO - szkoda, że auto pali mi jakiś 1 litr więcej odkąd je mam... :|

Chyba temat o oponach powinniśmy kontynuować w innym temacie.

A tak a propos felg. Mam 17 Riala i powiem Wam, że krucho czasem z nimi... W maju miałem 3 prostowania... :shock:
_________________
ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways :D
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 
 
 
Droper 
Forumowicz


Auto: Galant Avance Sedan '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 92
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-08-2010, 18:13   

pitbu77 napisał/a:

A tak a propos felg. Mam 17 Riala i powiem Wam, że krucho czasem z nimi... W maju miałem 3 prostowania... :shock:


A jaki profil i ciśnienie w oponach?
_________________
Galant Avance 2,5 sedan '00 tiptronic
Galant Sport Edition 2,5 sedan '98 automat
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-08-2010, 19:50   

Droper napisał/a:
Panowie :) czy któryś z Was jechał kiedyś na przebitej Run on Flat?
Ja miałem "przyjemność" - przebiłem prawą na przodzie i choć faktycznie da się jechać, bo boki opony są tak wzmocnione, że na pierwszy rzut oka nic nie widać, to tak niemiłosiernie ściągało na prawo (ale w granicach rozsądku), że nie miałem wątpliwości, że jadę na kapciu. Uwierzcie mi, że dużo się to nie różni od standardowego kapcia, więc czujniki ok, ale do zwykłej opony też byłyby wskazane.


takie opony znam tylko z teorii ale jak by czujniki nie były potrzebne to producenci samochodów by ich nie stosowali przy oponach RUN ON FLAT, przecież zawsze można by było na tym zaoszczędzić nie obniżając wcale ceny nowego auta.
Twój samochód przy rozmiarze opon jaki masz zachował się tak jak piszesz, ale inny samochód np lżejszy i na niższym profilu mógł się zachować zupełnie inaczej przy złapaniu kapcia np z tyłu na oponie ROF.

poza tym boki tych opon są na tyle sztywne że na pewno jeżdząc na nich łatwiej skrzywić felgę wpadając w dziurę niż na zwykłych oponach z rantem ochronnym które się poddadzą a opona ROF już nie. I to nie jest tylko moje zdanie ale rownież osób które profesjonalnie zajmują się prostowaniem i naprawą felg.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.