Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyższe spalanie "raz na jakiś czas", spalanie przy
Autor Wiadomość
SNB SWEDEN 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1,8 150H, 6man,Vw Golf CAB
Kraj/Country: Sweden
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 18
Skąd: Lowicz
Wysłany: 23-12-2010, 19:33   

tomekrvf napisał/a:
SNB SWEDEN napisał/a:
stoi w Szwecji z tego powodu w ASO i niestety nie maja jeszcze rowiazania na ten problem,

Niech zrobią tak:
MPI/GDI/DIESEL - Special Function -Initialization - item "40 DPF exchange service" - IG OFF (8 sekund lub dłużej). Po włączeniu zapłonu należy wykasować DTC (będą dwa DTC), wgrać nowy soft i wykonać wymuszoną regenerację.
Musi sie udać.

Dzieki chyba tak wlasnie zrobili auto odebrane w Poniedzialek obecnie smiga bez problemow zobaczymy co bedzie dalej
 
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-01-2011, 19:43   

Zdębiałem kilka dni temu. Filtr przepala się również przy zimnym silniku - od razu po odpaleniu silnika. Silnik został zgaszony w trakcie przepalania filtru, wznowił je po 3 dniach (tyle samochód stał).
 
 
wlodeks 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1,8 150KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 136
Skąd: Toruń
Wysłany: 06-01-2011, 21:19   

A po czym wnosisz, że przepalał przy zimnym silniku?
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-01-2011, 18:41   

Po objawach. Najprostszy - spalanie przy hamowaniu silnikiem. Plus ogólnie znacząco wyższe spalanie niż "standard" - przez kilka minut.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 01-07-2011, 09:11   

Wedrowiec napisał/a:
Silnik został zgaszony w trakcie przepalania filtru


Czy ktoś może powiedzieć, jakie mogą być konsekwencje zgaszenia silnika podczas przepalania filtra? Komputer w żaden sposób nie sygnalizuje tego procesu, można to jedynie wywnioskować po spalaniu, a nie każdy akurat to ma zawsze ustawione na wyświetlaczu - ustawiając inne wartości (np. TRIP A, B) nie zauważymy, że filtr się właśnie przepala.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-07-2011, 09:24   

Komputer zacznie wypalać przy następnym odpaleniu. Jak przerwiesz mu kilka razy to za pewne dojdzie do zapchania. Mogą spróbować odetkać w serwisie albo trzeba będzie wymienić DPF. Jeśli kilka razy będzie próbował przepalić to zwiększa zużycie paliwa przez dłuższy czas, część paliwa dostaje się do oleju rozrządzając go, możliwe też że skraca żywotność DPF. Dlatego między innymi nie powinno się używać nowych diesli na krótkich dystansach. W przypadku jazdy na dłuższych odcinkach jeszcze z większą prędkością niż toczenie się w korku nie ma szansy żeby się zapchał.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 01-07-2011, 10:19   

krzychu napisał/a:
nie powinno się używać nowych diesli na krótkich dystansach


Dzięki, czyli generalnie nie martwić się ewentualnym przerwaniem, jeśli po kolejnym rozruchu auta planuje dłuższą jazdę.

A dpf na krótkich dystansach rzeczywiście może wykończyć auto...

Przejeżdżam 120 kilometrów dziennie, z czego 80% w trasie (jeśli polskie drogi i ograniczenia prędkości co kawałek do 50km/h można nazwać trasą), w tym trybie filtr dopala się średnio co 300 km.
Niedługo wybieram się w dalszą podróż (ok. 1000 km po autostradzie), zobaczymy jak to będzie wyglądać przy wyższych prędkościach i obrotach.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-07-2011, 10:27   

vavoom napisał/a:
czyli generalnie nie martwić się ewentualnym przerwaniem, jeśli po kolejnym rozruchu auta planuje dłuższą jazdę.


Dokładnie tak.
 
 
irekmiecz 
Mitsumaniak


Auto: hultaj ix20 był MSS 1.3GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 470
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-02-2012, 21:55   

Może to zainteresować posiadaczy DID http://www.auto-swiat.pl/...czastek-stalych
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.