Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS DID] lampy xenon
Autor Wiadomość
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 07-05-2014, 09:17   

Widzę że kiedyś rozwinął się temat o żarówkach H4. Chciałbym u siebie wymienić H4 Osram (jakieś zwykłe) na H4 z mocniejszym światłem przy tej samej mocy 55W. Znalazłem Tungsram Megalight 90% i 120%. Komplet 90% kosztuje 35zł. Czy ktoś z was używał tych żarówek? ( łukasz921 ty miałeś 90% czy 120% skoro tylko wytrzymały 5mcy ) . Oglądałem Osramy i Philipsy ale ceny były porażające. W sieci Tunsgram 90% każdy chwalił, wykluczając osram nightbrakery i philips twierdząc że nie warto przepłacać. Na YT też jest sporo porównań. Ale wiadomo to też zależy od typu klosza, autka. Na jakich żarówkach Wy jeżdzicie obecnie i ile wam wytrzymują? Czy H4 z podwyższoną jasnością 30% 50% 90% potrafi topić klosz?
Czy na deszczową noc lepsze są światła białe czy imitujące niebieski kolor. Jakie są wasze wrażenia.

http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=30
Proszę o przeniesienie mojego wpisu do powyższego tematu. Dopiero teraz znalazłem
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 07-05-2014, 12:25   

Powiem tak.
Tungsram emituje więcej światła, ale wcale go dalej nie posyła.
Za Philipsa warto przepłacić chociaż Night Guide były o niebo lepsze od obecnych wynalazków.
Za Osram NightBreakera nie warto przepłacać. Obecnie je użytkuję i są nie wiele lepsze od zwykłych żarówek. Do tego w motocyklu (mam specjalną dedykowaną wersję odporną na wstrząsy - producent twierdzi że to do motocykli) już mi się srebrne barwienie na czubku bańki przepaliło :(
Do jazdy nocnej po mokrym tylko światło białe (może być ciepłe lub z nutą żółtego). Absolutnie nie niebieskie. Po 30 min jazdy z niebieskim mam dość, a przede mną jeszcze 5 godzin jazdy :evil:
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 07-05-2014, 13:10   

Znalazłem tylko taki typ żarówek philipsa. Czyżby Night Guide nie produkują już?
http://www.philips.pl/con...ubcategory.html

http://www.consumer.phili...ight/index.html
ciekawostką jest jeszcze porównanie świecenia żarówek.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 07-05-2014, 14:09   

Night Guide już nie produkują, ale jeszcze kilka miesięcy temu były dostępne na popularnych portalach czasem nawet za 65 zł za komplet. Warto poszukać, bo śmiało wytrzymują ponad dwa lata. To było połączenie obecnych X-treme Vision i Long Life Eco Vision.

Z obecnych poszukałbym w hurtowniach X-treme Vision żeby uzyskać dobrą cenę.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
MariuszZ 
Forumowicz

Auto: ex. Space Star 1.6 Comfort'04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 76
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-05-2014, 18:05   

Też od ponad 2 lat miałem u siebie NightGuide'y. Pierwszy komplet padł dosyć szybko, ale Philips w ramach gwarancji przysłał nowy, który wytrzymał ponad 12 mies. Pewnie świecą dalej, ale to może ew. potwierdzić nowy właściciel mojego Spejsa :wink:
Miałem też krótki epizod z Tungsramem Sportlight - jedna sztuka przepaliła się po jakimś absurdalnie krótkim czasie (nie pamiętam już dokładnie).
Co do efektywności to widziałem wyraźną różnicę na + z NightGuide'ami, choć z kiepskich lamp Spejsa nie robiły bynajmniej czegoś rewelacyjnego.
_________________
Mariusz & (już nie mój) MSS 1.6 "Bisiek" Steel Grey
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 08-05-2014, 07:24   

MariuszZ napisał/a:
Też od ponad 2 lat miałem u siebie NightGuide'y. Pierwszy komplet padł dosyć szybko, ale Philips w ramach gwarancji przysłał nowy, który wytrzymał ponad 12 mies. Pewnie świecą dalej, ale to może ew. potwierdzić nowy właściciel mojego Spejsa :wink:
Potwierdzasz moją teorię że w dieslach jednak każda żarówka wytrzymuje dłużej. Swoje też wymieniłem na gwarancji mimo że podziałały 27 m-cy. Następne podziałały 35 m-cy i poszły do nowego właściciela.

MariuszZ napisał/a:
Co do efektywności to widziałem wyraźną różnicę na + z NightGuide'ami, choć z kiepskich lamp Spejsa nie robiły bynajmniej czegoś rewelacyjnego.
Ale wreszcie było widać drogę :) Niestety w tych wszystkich +30% +50% tego efektu nie ma :(
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 10-05-2014, 15:27   

Zakupiłem jednak Tungsram 90% 55W H4. Komplet 35zł. Przekonała mnie cena i pozytywne opinie w sieci. Philipsy były dla mnie za drogie. Oczywiście nie miałem do czynienia nigdy z Philips extreme czy Osram nightbraker i inne typu bluevision by porównać.

Na tungsram światło wpada bardziej w biały kolor. Oba reflektory były tak samo ciepłe, sprawdzałem ręką. Kostka nie ucierpiała. Nic się nie topi. Podczas jazdy po mniej oświetlonej części miasta lepiej widziałem pobocze przed maską auta, jakby szerzej świeciły?, choć na ścianie nie widać tego. Nie miałem jeszcze okazji sprawdzić ich w trasie, choć myślę że będą dalej świeciły. Patrząc na reflektory widać więcej światła w świetle.
Tungsram wymieniony po stronie pasażera gdyż miałem łatwiejszy dostęp. Druga zarówka to zwykły Osram.
tungsram 90% Osram (zwykła)


tungsram 90% Osram (zwykła)


Zdjęcia zza szyby samochodu
Od lewej Osram

Może ktoś ma własne porównania z innnymi modelami H4 ?
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 12-05-2014, 07:53   

cakp, dwie uwagi:
1. Widać że dają więcej światła, ale jeśli nie świeca dalej to tylko będzie gorzej. W żarówkach samochodowych chodzi o to żeby świeciły jak najdalej, a nie jak najjaśniej ;)
2. Żeby pomiar miał sens to powinieneś mieć jednakowo ustawiony aparat (np na statywie i nie ruszany od pierwszego do ostatniego zdjęcia).

Wtedy być może okaże się że faktycznie jest lepsza :)
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 23-02-2015, 13:21   

Zdjęcia wykonywałem telefonem. Co i tak nie odzwierciedla rzeczywistości. Może być rozne iso i czasy naswietlania. Ogólnie powiem że na pewno wzrokowo można zauważyc róznice miedzy tunsgram90% a zwykłym osram. Wg mnie swiecą tak samo przed maską jezeli chodzi o zasięg. Lecz tam gdzie się wpatrywaliśmy że coś może stac na drodze to obecnie to miejsce lepiej doswietlone. Czyli jest jaśniej w polu widzenia jak było. Lecz dalej tego światła nie posyła. Ciezko mi opisać ale to jest cos takiego jak na tym filmiku poniżej. Nie jest dalej ale jaśniej
https://www.youtube.com/watch?v=P03glw9P3ok

Obecnie postanowiłem wymienić Tunsgram 90% na Osram Night Braker wg testów Autoświat swiecily najdalej. I co mogę powiedzeć o Osram Nigth breaker. Jeżeli chodzi o wrażenia zasięgu swiatła to w trasie nocą widać swietnie od auta na odległość półtora słupka. Dalej od półtora słupka granica światła juz się zaciera i musimy się wpatrywać.
Jeżeli chodzi o wrażenia przed maską to świecą na pewno szerzej od zwykłych, w trasie świetnie widać pobocze z prawej strony i cos tam dalej.
Poniżej lewy tungsram 90% vs prawy Osram Nightbraker. Tutaj juz cieżko zauważyc tak widoczną różnicę gołym okiem jak między zwykły H4 osram a tungsram




Do kompletu można zmienić postojowe na philips blue vision
nie jest jaśniej ale jest białe światło


Ciekaw jestem philipsów extreme.

[ Dodano: 16-03-2016, 13:04 ]
Swoje Tungsramy oddałem Bratu by przetestować Osram nightbreaker. Z praktyki Osramy nightbreaker wytrzymały u mnie 15tys km. Spaliła się dokładnie jedna. O dziwo mój brat nadal jeżdzi na moich tungsramach.
Jezeli ktoś robi nonstop nocne trasy to pomimo tej krótkiej żywotności żarówek polecam dla bezpieczeństwa. Sporo zwierząt udalo się ocalic wcześniej reagujac.
Obecnie wracam do tungsram. Cena/ jakość zbalansowana.
Nie da się mieć wszystkiego. Albo jaśniej i krócej albo ciemniej i dłużej poświecą. Moc ta sama.
Klasyfikujac wg moich doświadczeń z ilością swiatła. Być moze Osram wykorzystuje maxymalna granicę lumenów wg norm 1550?
1. Zwykły Osram H4
2. Tungsram 90%
3. Osram Nightbreaker
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.