Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Pompa GE@ - Foty z pompy
Autor Wiadomość
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 17-01-2011, 22:46   

Borys81 napisał/a:
Zbyszku jest sprawa fota tego czujnika takiej nóweczki jest potrzebna, bo jak mówisz są rozbieżności cenowe to szkoda się wciąć na kasę.

http://e-pajero.pl/index.php?z=1&m=&id=191
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Borys81 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 24
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 19-01-2011, 23:22   

[img] Uploaded with ImageShack.us[/img]

Mam coś dla was

[ Dodano: 19-01-2011, 23:25 ]
[img]URL=http://img266.imageshack.us/i/listazexelvrz1.jpg/][/URL] Uploaded with ImageShack.us[/img]

[ Dodano: 19-01-2011, 23:27 ]
[img][/img]

[ Dodano: 19-01-2011, 23:29 ]
[img] Uploaded with ImageShack.us[/img]

[ Dodano: 19-01-2011, 23:31 ]
pasowało by tylko dodać odpowiednia diagnostykę i temat zamykamy raz na zawsze
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 02-02-2011, 07:10   Re: Proszę o dokładną interpretacje kodu GA

Borys81 napisał/a:
Witam wszystkich Niestety nie mogę się pochwalić miśkiem, bo nie da się nim jeździć.
Objawy wcześniej żadnych problemów z miśkiem nie było
Na zimnym silniku zaczął kopcić na czarno i szarpać tak jak by go wtrysk zalewał przeszedł w stan serwisowy nie reaguje na gaz nie przekracza 2000. Po odpięciu do kompa pokazał kod GA, który został usunięty po wymianie filtra paliwa. Niestety nic się nie zmieniło dalej kopci, uspokaja się w granicach 1500 obrotów. Cały czas pali się Check Engin i SC. Proszę o pomoc w diagnozie.

Usterkę naprawiłeś?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Borys81 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 24
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 27-02-2011, 20:18   

Tak na 3 tygodnie przejechałem 700 km

Dałem sterownik do przegladu elektronicznie jest ok pompa mechaniczne też zero opiłków

A w czoraj to samo ???

Powiem wam nie mam pomysłu .. Mozna by to wiazać z ECU silnika ??
 
 
KrzysG 
Forumowicz

Auto: PajeroIII3.2D 3d man. lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 154
Skąd: Poznan
Wysłany: 28-02-2011, 11:06   

Borys81 napisał/a:
Powiem wam nie mam pomysłu .. Mozna by to wiazać z ECU silnika ??


Jestem umowiony na akcje serwisowa i jedna z czynnosci jest wgranie nowego softu do sterownika silnika. Skoro cos takiego robia to widocznie sa jakies problemy z oprogramowaniem.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 28-02-2011, 13:16   

KrzysG napisał/a:
Borys81 napisał/a:
Powiem wam nie mam pomysłu .. Mozna by to wiazać z ECU silnika ??


Jestem umowiony na akcje serwisowa i jedna z czynnosci jest wgranie nowego softu do sterownika silnika. Skoro cos takiego robia to widocznie sa jakies problemy z oprogramowaniem.

Wgrywa się tylko w przypadku manuala, ze względu na koło dwumasowe.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
KrzysG 
Forumowicz

Auto: PajeroIII3.2D 3d man. lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 154
Skąd: Poznan
Wysłany: 28-02-2011, 15:02   

W takim razie nie pozostaje nic innego jak podlaczyc komputer i wykonac jazde probna, obserwowac bledy w momencie problemow, jesli wczesniej tak nie robiles?
 
 
Borys81 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 24
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 28-02-2011, 19:39   

Jak by ci to powiedzieć kolego.

Skaner texa podaje interpretacje kodu jako GA ale nie podaje mi jego wartości tj. np. 48 25 itp.
Jednym z pomysłów jest podpięcie innego skanera lub programu do kompa dajcie znać jak coś macie jakiś program do kompa. I skanowanie tak aby pokazał same wartości a nie interpretował ich znaczeń zgodnie z jakimś kluczem.
 
 
KrzysG 
Forumowicz

Auto: PajeroIII3.2D 3d man. lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 154
Skąd: Poznan
Wysłany: 28-02-2011, 20:18   

Kiedy bylem w ASO i podlaczyli komputer nie wygladalo to na Texa, niestety bylem zajety wiec nie przygladalem sie ich pracy. Wedlug mnie to powinno byc cos dedykowane dla Mitsu, aby dekodowac bledy.
Na forum regionalnym byl watek o elektrykach w twoim regionie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45489 .
Sadze ze Zbyszek moze podpowiedziec czgo uzyc lub co on uzywa :wink:
 
 
Borys81 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 24
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 01-03-2011, 21:55   

Witam sprawdziłem ECU jest ok sprawdziłem wiązkę jest ok no to jeszcze raz na skaner trochę inny i mamy róznicę wyskakuje GE@. No to ręczny pomiar oporności sterownka zgodnie z diagramem GE acurator wartość 0.54 do 0.72 jest 0.8 - czy to już zonk ???
Zgodnie z diagramem sprawdzam czujnik sleeve sensor position wartości ok

Zbyszek daj znać co sądzisz czy te 0.08 ohma to już krytyczne przekroczenie

[ Dodano: 22-03-2011, 21:08 ]
Witam mam teraz troszkę czasu i rozebrałem Pejero


By borat81 at 2011-03-22

Zostało pare gratów :)


By borat81 at 2011-03-22

Okazało się że GE - czyli sterownik pompy ma defekt jak sadze po pierwszej diagnozie
po przekręceniu stacyjki cewka przesuwa sie do samego końca i buczy. Jak się nia troszke porusza to po przekręceniu stacyjki cewka robi mały ruch i check engin gaśnie.

Pozycja startowa


By Borat81 at 2011-03-22

Pozycja z check engin


By borat81 at 2011-03-22

Pozostaje tylko zamówić numer 9 443 613 373

[ Dodano: 22-03-2011, 21:13 ]
Tak jak by ktoś niewiedział gdzie to jest :)


By borat81 at 2011-03-22


By borat81 at 2011-03-22


By Borat81 at 2011-03-22

[ Dodano: 23-03-2011, 21:10 ]
Witam Dzisiaj zebrało się konsylium złożone z najwyższej klasy specjalistów pewnej znanej na całym świecie firmy i postanowiliśmy rozebrać magiczna skrzyneczkę ku naszemu zdziwieniu niebyło tam nic ciekawego i nic, co mogłoby się zepsuć. Po tak zwanych masażach z deski rozdzielczej znikną check engin, ale nikt nie wie, dlaczego?


By borat81 at 2011-03-23


By borat81 at 2011-03-23


By borat81 at 2011-03-23


By borat81 at 2011-03-23

:D
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 24-03-2011, 09:08   

cześć, kolego jak masz już rozebraną głowicę pompy to przeczyść całość, aby pozbyć się wszelakich opiłków metalu, gdyż one powodują zacinanie się płynnej regulacji tego elementu na sprężynach, być może to powoduje twoje problemy. Zobacz materiał o czyszczeniu nastawnika tdi(http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741), może coś ci pomoże.

powodzenia
 
 
pki 
Forumowicz
Kuna

Auto: HDJ80
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 74
Skąd: kaszuby
Wysłany: 24-03-2011, 10:23   

Wygląda podobnie do VP37 słynnej z starego 1,9TDI-1Z. Pewnie po gruntownym czyszczeniu rotor obraca się swobodnie i wszystko wraca do normy. Brudy z paliwa i opiłki metalowe gromadzą się między wirnikiem a stojanem bo tam jest najsilniejsze pole magnetyczne, czym więcej to blokuje i problemy gotowe. Na fotce nie widzę czy jest tam czujnik położenia w stylu potencjometru (suwak po materiale odpowiedniej rezystancji) czy też położenie mierzone jest indukcyjnie. Jeśli jest suwak to on też może powodować problemy. Pewnie wszystko idzie za zbyt chudym olejem napędowym :mrgreen:
_________________
HDJ80 1994
Eldorado Convertible 1976
Pajero II (sold)
Pajero III (sold)
 
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 24-03-2011, 10:36   

mierzone jest indukcyjnie, tak jak w VP37 po 1993 roku. Widzę, że pompa zekxel VRZ w środku niemal identyczna jak vw. Ciekawe, czy można zrobić swapa. Po pomiarach może okazać się ,że cewki oraz induktor nastawnika będzie można stosować zamiennie?????
 
 
pki 
Forumowicz
Kuna

Auto: HDJ80
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 74
Skąd: kaszuby
Wysłany: 24-03-2011, 12:28   

Czyli tylko czystość i paliwo bezindukcyjne lać :D
_________________
HDJ80 1994
Eldorado Convertible 1976
Pajero II (sold)
Pajero III (sold)
 
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 24-03-2011, 21:57   

koniecznie wymontuj tą cewkę z induktorem, pod nią może być sporo opiłków należy to bardzo dokładnie oczyścić jak pisałem wyżej, spróbuj też ewentualnie zamienić sprężyny wirnika, aby powracająca mocniej napinała.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.