Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C52A 1.5] Problem z napinaczem paska rozrządu
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-01-2011, 23:29   

czubekxx napisał/a:
czyli nie mogę wykluczyć opcji, że trafiłem na jakiś bubel, który nie pasuje...?? tylko, że były sprawdzane napinacze 2 producentów: 2xGMB - od Japaneze i z IC, i JC z IC...
w tym wypadku możesz, no chyba, że sygnatury były jednakowe, więc to zmienia postac rzeczy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
czubekxx 
Forumowicz


Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 152
Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
Wysłany: 20-01-2011, 23:36   

jutro rano dokładnie sprawdzę, jakie oznaczenia i sygnatury miały te napinacze...więc co może być przyczyną takiego stanu rzeczy??
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-01-2011, 23:38   

Może mechanikowi coś umknęło sprzed oka, albo ktoś wcześniej coś pomodził.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
czubekxx 
Forumowicz


Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 152
Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
Wysłany: 20-01-2011, 23:39   

tylko czy da się coś tak pomodzić żeby były problemy z wymianą rozrządu??
_________________

 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 21-01-2011, 00:20   

sprawdź numery na IC ekatalog:
Kod:
http://sklep.intercars.com.pl/

GMB podaje 2 numery napinaczy do 1,5 84KM
bardzo podobne , ale o różnych szerokościach bieżni 26mm i 29mm
tak samo jak są podane 2 paski rozrządu
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
Ostatnio zmieniony przez tomusn 21-01-2011, 00:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
czubekxx 
Forumowicz


Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 152
Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
Wysłany: 21-01-2011, 00:21   

ja mam 1.5 12v - wg katalogu IC jest 1 napinacz GMB...ogólnie myślę, że 3 możliwości wchodzą w grę - błąd mechanika, ktoś coś pomodził i są efekty, wyszła wadliwa seria napinaczy...w ogóle nie biorę pod uwagę błędu w doborze napinacza.... :?
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 21-01-2011, 00:25   

a te części które dostałeś (nie ważne już skąd), były identyczne z tymi które zostały wyjęte z auta?
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
czubekxx 
Forumowicz


Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 152
Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
Wysłany: 21-01-2011, 00:27   

podobno napinacz różnił się jakimś wymiarem o 1mm od tego co był w aucie....ale co to za wymiar to nie wiem bo jakoś nie mogłem się dogadać z mechanikiem :? jutro rano będę wiedział, ale czy to możliwe, że różnica 1mm może dawać takie efekty??
_________________

 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 21-01-2011, 00:34   

powinieneś mieć ten z szerszą bieżnią - 29mm, zależy jak mierzył. jeżeli rolkę z kołnierzem, a nie sprawdził odsadzenia to pasek nie chodzi w osi rolki, bieżnia jest węższa i może być przesunięta w stronę silnika - podczas zakładania paska jest ok, a potem jest a) za wąsko i b) nie w osi

sprawdźcie dokładnie numery, wymontuj i jedź sam, niech Ci pokażą kilka, z różnych firm
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
czubekxx 
Forumowicz


Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 152
Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
Wysłany: 21-01-2011, 00:37   

no właśnie mam ten z szerszą bieżnią - 29mm więc taki jak trzeba...mam nadzieję, że jutro się coś wyjaśni...
_________________

 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 21-01-2011, 01:19   

czubekxx napisał/a:
i JC z IC

To się tylko na śmietnik nadaje...Jak mi poszedł rozrząd to po wymontowaniu okazało się, że tenże napinacz wspaniały ma chyba do niczego łożysko, obracał się do woli, a powinien od razu wyhamowywać po rozkręceniu. No i zapomnij o jakimkolwiek przerabianiu elementów rozrządu-ale to już zostało wspomniane:-)
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
Ostatnio zmieniony przez idas 21-01-2011, 10:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-01-2011, 07:04   

tomusn napisał/a:
bardzo podobne , ale o różnych szerokościach bieżni 26mm i 29mm
tak samo jak są podane 2 paski rozrządu

szerszy do 12v, węższy do 8v
 
 
czubekxx 
Forumowicz


Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 152
Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
Wysłany: 21-01-2011, 21:02   

Cytat:
szerszy do 12v, węższy do 8v


wiem wiem,

Ale tutaj chodzi o inny wymiar, prace nie ruszyły z miejsca, ponieważ 2 kolejne napinacze, które sprawdzaliśmy również różniły się od tego, który był w aucie, a na dodatek również różniły się między sobą.... :shock: Mimo, że jeden nowy napinacz był tej samej firmy co ten wyjęty z auta :x

Napinacze, które dziś próbowaliśmy to: SKF i NTN, poniżej przedstawiam zdjęcie z wymiarem, którym różnią się poszczególne napinacze...

http://w245.wrzuta.pl/obraz/4DQrGgCxU7P/napinaczzz

proszę o podpowiedź czy faktycznie ten wymiar ma wpływ na montaż napinacza?? Te, które były próbowane źle układają się na bloku i zmienia się kąt ustawienia rolki napinacza....co mam z tym robić dalej??
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 16-02-2011, 15:04   

I właśnie dlatego sam sobie wymieniam rozrządy :mrgreen:

Kupowałem z Intercarsa jakiś tani i wsio pasowało.

edit:
Wymiar który zaznaczyłeś może mieć wpływ jedynie na to po jakiej powierzchni napinacza będzie chodził pasek. Kąt musi być 90 stopni względem bloku bo inaczej pasek będzie się zsuwał. Wydaje mi się że mechanik coś źle montuje. Przecież tam nie ma żadnych cudów. Sam zakładałem to widziałem.
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-02-2011, 18:37   

To trzeba zobaczyc jakieś zdjecia?? Najlepiej weź ten samochód zatargaj do Mechaniora z Bielan wroc. Wrocławska 48 Zakład Mechaniki Pojazdowej Leon Kazarców - jest to mój znajomy i zna sie na rzeczy. A może wydaje się tylko ze pasek sie zsunie a tak naprawde sie nie zsunie? może za bardzo napina pasek pomagając sprężynie??? Albo na odwrót sprężyne montuje? nie wiem kurde ;/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.