[C52A 1.5] Problem z napinaczem paska rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-01-2011, 23:29
|
|
|
czubekxx napisał/a: | czyli nie mogę wykluczyć opcji, że trafiłem na jakiś bubel, który nie pasuje...?? tylko, że były sprawdzane napinacze 2 producentów: 2xGMB - od Japaneze i z IC, i JC z IC... | w tym wypadku możesz, no chyba, że sygnatury były jednakowe, więc to zmienia postac rzeczy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
czubekxx
Forumowicz

Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 152 Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 20-01-2011, 23:36
|
|
|
jutro rano dokładnie sprawdzę, jakie oznaczenia i sygnatury miały te napinacze...więc co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-01-2011, 23:38
|
|
|
Może mechanikowi coś umknęło sprzed oka, albo ktoś wcześniej coś pomodził. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
czubekxx
Forumowicz

Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 152 Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 20-01-2011, 23:39
|
|
|
tylko czy da się coś tak pomodzić żeby były problemy z wymianą rozrządu?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 21-01-2011, 00:20
|
|
|
sprawdź numery na IC ekatalog: Kod: | http://sklep.intercars.com.pl/ |
GMB podaje 2 numery napinaczy do 1,5 84KM
bardzo podobne , ale o różnych szerokościach bieżni 26mm i 29mm
tak samo jak są podane 2 paski rozrządu |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
Ostatnio zmieniony przez tomusn 21-01-2011, 00:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
czubekxx
Forumowicz

Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 152 Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 21-01-2011, 00:21
|
|
|
ja mam 1.5 12v - wg katalogu IC jest 1 napinacz GMB...ogólnie myślę, że 3 możliwości wchodzą w grę - błąd mechanika, ktoś coś pomodził i są efekty, wyszła wadliwa seria napinaczy...w ogóle nie biorę pod uwagę błędu w doborze napinacza.... |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 21-01-2011, 00:25
|
|
|
a te części które dostałeś (nie ważne już skąd), były identyczne z tymi które zostały wyjęte z auta? |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
czubekxx
Forumowicz

Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 152 Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 21-01-2011, 00:27
|
|
|
podobno napinacz różnił się jakimś wymiarem o 1mm od tego co był w aucie....ale co to za wymiar to nie wiem bo jakoś nie mogłem się dogadać z mechanikiem jutro rano będę wiedział, ale czy to możliwe, że różnica 1mm może dawać takie efekty?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 21-01-2011, 00:34
|
|
|
powinieneś mieć ten z szerszą bieżnią - 29mm, zależy jak mierzył. jeżeli rolkę z kołnierzem, a nie sprawdził odsadzenia to pasek nie chodzi w osi rolki, bieżnia jest węższa i może być przesunięta w stronę silnika - podczas zakładania paska jest ok, a potem jest a) za wąsko i b) nie w osi
sprawdźcie dokładnie numery, wymontuj i jedź sam, niech Ci pokażą kilka, z różnych firm |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
czubekxx
Forumowicz

Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 152 Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 21-01-2011, 00:37
|
|
|
no właśnie mam ten z szerszą bieżnią - 29mm więc taki jak trzeba...mam nadzieję, że jutro się coś wyjaśni... |
_________________
 |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 21-01-2011, 01:19
|
|
|
czubekxx napisał/a: | i JC z IC |
To się tylko na śmietnik nadaje...Jak mi poszedł rozrząd to po wymontowaniu okazało się, że tenże napinacz wspaniały ma chyba do niczego łożysko, obracał się do woli, a powinien od razu wyhamowywać po rozkręceniu. No i zapomnij o jakimkolwiek przerabianiu elementów rozrządu-ale to już zostało wspomniane:-) |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
Ostatnio zmieniony przez idas 21-01-2011, 10:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-01-2011, 07:04
|
|
|
tomusn napisał/a: | bardzo podobne , ale o różnych szerokościach bieżni 26mm i 29mm
tak samo jak są podane 2 paski rozrządu |
szerszy do 12v, węższy do 8v |
|
|
|
 |
czubekxx
Forumowicz

Auto: GALANT EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 152 Skąd: Wrocław/Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 21-01-2011, 21:02
|
|
|
Cytat: | szerszy do 12v, węższy do 8v |
wiem wiem,
Ale tutaj chodzi o inny wymiar, prace nie ruszyły z miejsca, ponieważ 2 kolejne napinacze, które sprawdzaliśmy również różniły się od tego, który był w aucie, a na dodatek również różniły się między sobą.... Mimo, że jeden nowy napinacz był tej samej firmy co ten wyjęty z auta
Napinacze, które dziś próbowaliśmy to: SKF i NTN, poniżej przedstawiam zdjęcie z wymiarem, którym różnią się poszczególne napinacze...
http://w245.wrzuta.pl/obraz/4DQrGgCxU7P/napinaczzz
proszę o podpowiedź czy faktycznie ten wymiar ma wpływ na montaż napinacza?? Te, które były próbowane źle układają się na bloku i zmienia się kąt ustawienia rolki napinacza....co mam z tym robić dalej?? |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 16-02-2011, 15:04
|
|
|
I właśnie dlatego sam sobie wymieniam rozrządy
Kupowałem z Intercarsa jakiś tani i wsio pasowało.
edit:
Wymiar który zaznaczyłeś może mieć wpływ jedynie na to po jakiej powierzchni napinacza będzie chodził pasek. Kąt musi być 90 stopni względem bloku bo inaczej pasek będzie się zsuwał. Wydaje mi się że mechanik coś źle montuje. Przecież tam nie ma żadnych cudów. Sam zakładałem to widziałem. |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
Mateusz071
Forumowicz

Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 329 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-02-2011, 18:37
|
|
|
To trzeba zobaczyc jakieś zdjecia?? Najlepiej weź ten samochód zatargaj do Mechaniora z Bielan wroc. Wrocławska 48 Zakład Mechaniki Pojazdowej Leon Kazarców - jest to mój znajomy i zna sie na rzeczy. A może wydaje się tylko ze pasek sie zsunie a tak naprawde sie nie zsunie? może za bardzo napina pasek pomagając sprężynie??? Albo na odwrót sprężyne montuje? nie wiem kurde ;/ |
|
|
|
 |
|