Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulator napiecia + kontrolka ładowania nie świeci
Autor Wiadomość
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 23-02-2011, 08:21   

RaVciO, ja Ci podałem numer części regulatora napięcia. Wejdź sobie na japancars.ru wybierz mitsubishi wpisz vin i w "engine electrical" będziesz miał dokładnie numery części. Te numery które podałeś to widzę ze to całe alternatory. Do 1.6 z tego co szukałem powinien być alternator Boscha.

0,2V napięcia to może być błąd pomiaru na multimetrze. Tyle to zmierzysz dokładnie atestowanym i kalibrowanym miernikiem. Innym to raczej zgadywanie. Podjedź do warsztatu zajmującego się stricte elektryką i alternatorami. Jest tego sporo. Tam potwierdzisz sprawę u kogoś kto się na tym zna. W zwykłym warsztacie mogą nie wiedzieć wszystkiego.

Jeśli jednak jest regulator walnięty to może Ci faktycznie przeładowywać aku. Zadaniem regulatora jest dostosowywanie napięcia alternatora do obciążenia instalacji. Jeśli prąd dobry daje niby a przeładowuje to może nie dostosowywać a cały czas dawać ileś tam voltów i jest problem.Ja bym polecał jeszcze potwierdzenie diagnozy w specjalizowanym warsztacie z kumatym elektrykiem.
Jeśli kontrolka w ogóle nie świeci może jest spalona.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 23-02-2011, 08:26   

Dzięki, tak zrobię - już znalazłem serwis akumulatorowy, wykonają wszystkie pomiary za 20zł. Jak już się do nich przejadę to przedstawię ich diagnozę.
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
okiro 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 11
Skąd: Żory
Wysłany: 24-02-2011, 01:29   

RaVciO prośba spełniona.
Sorki nie zaglądałem tutaj ostatnio z braku czasu .
Regulator kupiłem a raczej cały używany alternator koszt z przesyłką 180 zł . sam regulator ciężko dostać i najtańszy jaki znalazłem kosztował 290 zł bez przesyłki ale były i po 360 zł. tak więc kalkulacja jest prosta na razie chodzi tzn ładuje i jest ok.
Niestety nie znalazłem rozwiązania nie świecącej kontrolki ładowania.

Boschowskie F00M145347, F00M145207, F00MA45228
to jest jeden i ten sam regulator ,polityka producenta i zamawiającego bosh-mitsubishi
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 24-02-2011, 16:03   

Dzięki okiro

Właśnie wróciłem z warsztatu zajmującego się tylko i wyłącznie akumulatorami.
Gościu zmierzył wszystko, wszystko i według niego regulator napięcia OK, tylko akumulator do wymiany. Napięcie przy zapalonym silniku z włączonymi światłami było 14,39V.
Za usługę nic nie wziął :-) Trochę się uspokoiłem, bo na wymianę akumulatora byłem psychicznie przygotowany kupując to auto :-)

p.s. sprawdziłem, że kontrolka ładowania u mnie nie jest spalona, bo przy odpalaniu auta się świeci :D
Ostatnio zmieniony przez RaVciO 08-03-2011, 19:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bodex6 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS family 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 8
Skąd: Elbląg
Wysłany: 08-03-2011, 13:19   

14,6 to bardzo dobre ładowanie. Regulatora napięcia nie można kupić znając rocznik. Trzeba mieć symbol. Ja 2 miesiące temu wymieniłem regulator napięcia na nowy koszt 120 zł (coś koło tego). Cargo w Gdyni, jakoś tak się to nazywało. Czekałem tydzień na część, ale wszystko działa jak należy.
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 11-03-2011, 11:22   

W trzecim (pierwszy stricte mechaniczny, w drugim już akumulatorowym sprawdziłem diagnozę, a w trzecim wymieniłem aku, bo mieli akurat taki jak chciałem) już warsztacie z kolei, wymieniłem akumulator, gościu wszystko pomierzył i wychodzi, że jest OK :D
 
 
kamil.tomasz 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2.0 dohc 136KM AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2016
Posty: 8
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 07-06-2018, 08:58   

plecho1 napisał/a:
Sprawdź czy na zgaszonym silniku z kabla idącego od alternatora do kontrolki jest przejście do masy, najlepiej przy alternatorze i czy ten kabel ma przejście od alternatora do kontrolki. Na zgaszonym silniku ten kabel jest masą dla kontrolki. Po odpaleniu na tym kablu powinno być napięcie jak na akumulatorze (około 14,2V). Jeśli na zgaszonym nie będzie masy a na odpalonym 14,2V to spalony mostek prostowniczy a dokładnie diody wzbudzenia.


mam taki sam problem,


do alternatora idzie kostka, nie kojarzę by tam szedł pojedyńczy przewód ?
 
 
Paweł W. 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 433
Skąd: z Warszawy
Wysłany: 01-11-2018, 12:58   

Szanowni Koledzy,
Przygasają mi światła, zauważyłem to na postoju, czyli podczas jazdy pewnie też.
Oprócz tego czasem żarzy mi się kontrolka od długich świateł. Akumulator ładuje jak należy ponieważ mam kontrolkę z licznikiem ładowania przy gnieździe zapalniczki( rozgałęziaczu).
Jeśli ktoś ma jakiś pomysł może da znać- będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam,
P.

[ Dodano: 01-11-2018, 13:14 ]
Aha, dodam że mam MSS 1,6
_________________
Pavcio SS1,6
 
 
AidsD 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 1866
Skąd: Racibórz
Wysłany: 02-11-2018, 13:03   

Paweł W., ale przygasają tak same z siebie czy jak włącza Ci się np. wentylator czy otwierasz szybę?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 02-11-2018, 20:19   

AidsD napisał/a:
ale przygasają tak same z siebie czy jak włącza Ci się np. wentylator czy otwierasz szybę?

U mnie przygasają jak otwieram lub zamykam szybę :wink: .
Co do wentylatora to nie zwróciłem uwagi :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
AidsD 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 1866
Skąd: Racibórz
Wysłany: 06-11-2018, 13:53   

Bizi78, właśnie o to pytam bo u mnie też przygasają jak opuszczam albo podnoszę szybę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.