Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Części do skrzyni manualnej Sigma 12V potrzebne POMOCY!!
Autor Wiadomość
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 02-02-2011, 11:29   

emre napisał/a:
lukasz12 napisał/a:
auto najprościej mieć drugie na cześci


To nie wchodzi w ogóle w grę. Mieszkam w bloku i mam z Sigmą już 3 auta.
Miałem już kiedyś Sigmę przez półtora roku i nie mam złych doświadczeń. Wszystkie normalne części były dostępne w sklepach a auto w ogóle się nie psuło :) . Myślę, że jak uda się naprawić skrzynkę to będzie mi bezproblemowo służyła.

Ps. Mam jeszcze Grand Cherokee 5.2 V8 i też nie ma trudności z utrzymaniem auta choć jest bardziej skomplikowane pod każdym względem niż Sigma.


Z Sigmą dużo zależy od tego jak podchodził wcześniejszy właściciel...sam wiem na własnym przykładzie - jak się dba i robi na bieżąco to auto jeździ bezawaryjnie. Natomiast jeśli zostawiasz to usterki się kumulją i auto w pewnym momencie zacznie się sypać..

Zaskakujące jest to że Cherokee bardziej skomplikowane...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
emre 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 3.0 V6 93r czarny sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 28
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 02-02-2011, 11:36   

lukasz12 napisał/a:
Zaskakujące jest to że Cherokee bardziej skomplikowane...


Oj zdziwiłbyś się :D Zapraszam do nas jeżeli Cię to interesuje można sporo poczytać, może z czasem sam staniesz się Jeepnięty :D

http://www.jeep.org.pl/forum/index.php
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 02-02-2011, 11:39   

emre napisał/a:
lukasz12 napisał/a:
Zaskakujące jest to że Cherokee bardziej skomplikowane...


Oj zdziwiłbyś się :D Zapraszam do nas jeżeli Cię to interesuje można sporo poczytać, może z czasem sam staniesz się Jeepnięty :D

http://www.jeep.org.pl/forum/index.php


Wiesz...powiem tak...po Sigmie to ciężko znaleźć coś lepiej dopracowanego i zarazem prostego...(jak to nieskromnie brzmi).
Amerykańskie auta jak dla mnie...może Cadillac STS. Cherokee podoba mi się stylistycznie, ale jak widzę 5.2 V8 z mocą 230 koni i rozrządem OHV to mnie otrzepuje...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
emre 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 3.0 V6 93r czarny sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 28
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 02-02-2011, 11:47   

lukasz12 napisał/a:
5.2 V8 z mocą 230 koni i rozrządem OHV to mnie otrzepuje


A dlaczego?
Cherokee i Grand Cherokee to całkiem inne auta. Jeepy mają moim zdaniem "to coś" czego nie mają żadne inne auta natomiast nie da się nimi zastąpić wg. mnie zwykłej płaskiej osobówki. Ja go traktuje jako moje drugie ale ulubione auto. Dlatego też kupiłem Sigmę to jest wg. mnie jedna z najlepszych starych osobówek.

Mam jeszcze Mondeo II z 2000r jako firmowe kombi oklejone reklamą ale nie lubię tego auta :lol:
Pewnie dlatego, że diesel.
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 02-02-2011, 12:02   

Po prostu strasznie słabe wykorzystanie możliwości. Wiadomo, że to terenówka wiec liczy sie dobry moment na niskich obrotach bardziej niż moc, czemu sprzyja właśnie nieduże wysilenie silnika, ale...
Sigma 24V ma skromne 3 litry, 205 hp i tylko 270 nm. Tyle że wbrew pozorom że to 4V/cyl silnik ciągnie od 1500 RPM do 7000. Najlepiej czuje się pomiędzy 3000 (zauważalny przyrost ciągu) a 6500. I jest zasadnicza różnica między 12V a 24V. Początkowo też mi się wydawało że 12V jest niewiele słabsze, ale polecam Ci kogoś z 24V poprosić o przejażdżkę to wtedy porównasz...Ogólnie uważam że różnica w prawie każdym silniku pomiedzy 2 a 4 zaworami na cylinder jest kolosalna...

A mimo "wysilenia" myślę że silniki w Sigmie robią z 500 000 km bez najmniejsze problemu...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
emre 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 3.0 V6 93r czarny sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 28
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 02-02-2011, 12:19   

lukasz12 napisał/a:
Po prostu strasznie słabe wykorzystanie możliwości.


Z 5.2 V8 jest tak, że moim zdaniem on ma i tak za duże możliwość w stosunku do swojego zawieszenia i układu jezdnego. Szybka jazda Jeepem nie jest ani przyjemna ani bezpieczna. Ale za to ten dźwięk V8 :shock: . Tak jak już powiedziałem jest to auto do dawania przyjemnośći właścicielowi ale nie do codziennego użytku.

Nie jest to powolne auto, do 100 km/h potrafi zaskoczyć nie jedną osobówkę - nawet te uznawane za dosyć szybkie natomiast porównywanie jego możliwości do innych aut nie ma poprostu sensu. W środowisku jeep.org ktoś kto patrzy na Jeepa jak na wyścigówkę bo ma wielki silnik jest uznawany za idiotę :biggrin:

Jeździłem raz 24V jak chciałem kupić ale była wolniejsza niż moja 12V - na wykończeniu silnik i skrzynia zresztą też (automat). Dużo razy słyszałem, że 24V to szybki wóz ale nigdy nie miałem okazji tego zaznać :D Bardzo chętnie przejechałbym się czyjąś sprawną 24V
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 02-02-2011, 12:28   

Ja to rozumiem bo to w końcu komfortowa terenówka albo taki SUV z sensownymi możliwościami terenowymi (wiec raczej UV), ale mimo wszystko 230 koni z 5.2 to mało. Dźwiek V8 też jakos mi specjalnie do gustu nie przypada (zwłaszcza przy mocnym obciążeniu), zdecydowanie wolę regularne mruczenie 6 lub 12 cylindrów.
Co do różnic między 24V a 12V to są. Swojego czasu jak mi zdechł automat miałem takie myśli że może lepiej by było kupić 12V w manualu i mieć święty spokój bo prostsze i tańsze w naprawach, ale jednak po pewnym czasie jak już miałem okazję objeździć praktycznie wszystkie kombinacje silnikowe w Sigmie (12v/24/mt/at/sedan/kombi) to stwierdzam że mimo teoretycznie niewielkich różnic na papierze (27 koni i 19 nm) to w odczuciach za kierownicą są i to znaczne. Jeśli ta 24V którą jeździłeś była słabsza niż 12V to znaczy że była bez urazy dla właściciela...zajechanym trupem...
Jak zaglądniesz na zlot (o ile do niego dojdzie) to będzie okazja potestować...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
emre 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 3.0 V6 93r czarny sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 28
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 02-02-2011, 12:33   

lukasz12 napisał/a:
Jak zaglądniesz na zlot (o ile do niego dojdzie) to będzie okazja potestować...


Bardzo chętnie się pojawię jak będzie w jakiejś sensownej odległości ode mnie. No i oczywiście jak uda się zreanimować moją czarną strzałę.

A są już jakieś info na temat zlotu?
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 02-02-2011, 12:44   

Na razie jest etap wyboru miejsca. Raczej nie będziesz miał bardzo daleko bo są plany żeby gdzieś w Górach Świętokrzyskich więc nie tak daleko od Tomaszowa Lubelskiego. Możesz też samodzielnie coś zaproponować z tamtej okolicy jak znasz...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
emre 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 3.0 V6 93r czarny sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 28
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 02-02-2011, 12:52   

Nie znam za bardzo Gór Świętokrzyskich. Jeepa kupiłem w Ostrowcu Św. to miałem coś ok. 200km więc odległość znośna. Widziałem, że poprzedni był w Kazimierzu.. To by mi odpowiadało najbardziej bo jeszcze bliżej :D
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 02-02-2011, 13:08   

emre napisał/a:
Nie znam za bardzo Gór Świętokrzyskich. Jeepa kupiłem w Ostrowcu Św. to miałem coś ok. 200km więc odległość znośna. Widziałem, że poprzedni był w Kazimierzu.. To by mi odpowiadało najbardziej bo jeszcze bliżej :D


Kazimierz był już i mówiąc szczerze samo miejsce mnie nieco rozczarowało - zbyt popularne i nastawione na golenie turystów. Sama atmosfera na spocie była fajna bo to był pierwszy spot i taka koncentracja Sigm w jednym miejscu :-)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
emre 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 3.0 V6 93r czarny sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 28
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 02-02-2011, 13:14   

To ja czekam na jakieś info jak już coś będzie wiadomo. Niezły kasztan zrobiliśmy z tematu :)

My tu gadu gadu a moja Sigma nadal zepsuta. Czekam na wiadomości od Sławka, jeżeli on nie znajdzie części to wciąż będę Was prosił o pomoc :!:
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 02-02-2011, 14:08   

Luz :-) Tutaj sie tak często dzieje że temat zejdzie, pozatym czytaj punkty na czerwono w moim podpisie ;-)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
emre 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 3.0 V6 93r czarny sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 28
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 02-02-2011, 14:15   

lukasz12 jesteś w stanie jak najlepiej przetłumaczyć mój vin?

JMBSNF16APY000120

Chciałbym się dowiedzieć jakie było to auto przed wyjazdem z fabryki :P [/b]
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 02-02-2011, 14:30   

Jak najbardziej :-)
Więc tak...

93.02.1 (1 dekada lutego 93)

12V 5 M/T

Kod lakier B97A tapicerka 21J
Sprawdź jeszcze tutaj z tym że te kody opcji sa dziwne...

http://www.japancars.ru/c...BSNF16APY000120

Auto nie jest przypadkiem ze Szwecji? Nie ma takiego czegoś jak automatycznie włączające się lampy po uruchomieniu silnika?
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.