Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY1A 1.6] Jak kupowałem i ujeżdżałem Miśka
Autor Wiadomość
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 298
Skąd: Gliwice
Wysłany: 18-02-2011, 23:02   

gzesiolek napisał/a:
jakie obroty ma 1,6 przy 130km/h na 5tce...

Dziś sprawdziłem: przy prędkości 130 km/h (wg licznika) jest jakieś 3400 ÷ 3500 obr/min (skrzynia biegów F5M43, opony 205/60R16 zimowe Yokohama W.Drive pompowane do przepisowego ciśnienia 2.6 bara).
W 1.5 wg moich obliczeń powinno być jakieś prawie 3900 obr/min.

Mam rację?
_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 19-02-2011, 23:21   

lichy napisał/a:
pompowane do przepisowego ciśnienia 2.6 bara
To cisnienie nie jest przypadkiem dla prędkości powyżej 150km/h?
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 298
Skąd: Gliwice
Wysłany: 19-02-2011, 23:53   

Trik napisał/a:
To cisnienie nie jest przypadkiem dla prędkości powyżej 150km/h?

Już nie.

Według instrukcji obsługi dla MY2011 i tabliczki ciśnienia w oponach na lewym słupku jest tylko jedno ciśnienie dla opon 205/60R16 = 2.6 bara i to niezależnie od prędkości, co widać na obrazku.

_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm
 
 
waldinio 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Lancer Sedan 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 391
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-02-2011, 00:06   

spore te cisnienie, ciekawe czy można by też w naszych 2 MY2010 takie zastosować
 
 
pawliku 
Forumowicz
Mitasubishi :D


Auto: za dużo :P
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 3165
Skąd: Zabrze
Wysłany: 20-02-2011, 00:18   

hehe ciekawe jak to sie zmienia jeszcze przecież niedawno robiłem w Her-Gum-ie i jak sie nie mylę to w sportbacku było chyba 2,2 a w sedanie 2,0 :P
_________________
Mitsubishi Colt C58A GTi 1990r ---- Był :(
Mitsubishi Lancer C66A 1992r ---- Jest i będzie :)
Mitsubishi Lancer C62A 1991r ---- Dawca :)
Mitsubishi Colt CJ1A 1998r ---- Nowy nabytek z Klimą :)
Mitsubishi Mirage 1,5 1992r ---- Kolejny nowy nabytek :P
 
 
 
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 298
Skąd: Gliwice
Wysłany: 20-02-2011, 00:51   

waldinio napisał/a:
czy można by też w naszych 2 MY2010 takie zastosować


Oczywiście, że można, wszak to te same opony, felgi i samochód (prawie).
Producent zaleca wyższe ciśnienie aby zmniejszyć opory toczenia, a co za tym idzie zużycie paliwa i emisję np. dwutlenku węgla i dzięki temu spełnić normę Euro5.
Cóż, wszechobecna i wszechwładna ekologia...
_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 20-02-2011, 20:22   

pawliku napisał/a:
jak sie nie mylę to w sportbacku było chyba 2,2 a w sedanie 2,0

W sedanie też było 2,2.
Bardziej ciekawym jest jak znosza to gumy. Pytam z racji tego, że gdy :D docierałem, swoe zimowe laczki latem, to przy ciśnieniu 2,3 srodek opony był bardziej zjechany, o ok 1/3 grubosci, w stosunku do brzegów po ok. 5 miesiącach jazdy.
 
 
grzes 
Mitsumaniak
nawschod

Auto: OIII2WD, był Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 122
Skąd: Jasło
Wysłany: 21-02-2011, 08:58   

W moim (10Y) też jest stałe ciśnienie 2,4
 
 
alfiq 
Forumowicz
dexter

Auto: Lancer Sportback Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 153
Skąd: śląskie
Wysłany: 21-02-2011, 10:32   

lichy napisał/a:
waldinio napisał/a:
czy można by też w naszych 2 MY2010 takie zastosować


Oczywiście, że można, wszak to te same opony, felgi i samochód (prawie).
Producent zaleca wyższe ciśnienie aby zmniejszyć opory toczenia, a co za tym idzie zużycie paliwa i emisję np. dwutlenku węgla i dzięki temu spełnić normę Euro5.
Cóż, wszechobecna i wszechwładna ekologia...


Z doświadczenia wiem, że z tym ciśnieniem trzeba uważać. Dla oszczędzenia paliwa właśnie dopompowałem koła o 0,1 więcej niż zalecane (czyli do 2,5) i przy prędkości 150 km/h zaczął misiek dziwnie "lekko" się zachowywać. Wróciłem do nominalnych wartości i problem się nie pojawił.

Ha, mój 100 post :)
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-02-2011, 10:49   

lichy napisał/a:
W 1.5 wg moich obliczeń powinno być jakieś prawie 3900 obr/min.

U mnie jest ok. 3700-3800 rpm

a jak z glosnoscia? nie ma juz problemu z glosna praca silnika w zakresie obrotow 3500-4200 rpm?
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 298
Skąd: Gliwice
Wysłany: 22-02-2011, 20:13   

gzesiolek napisał/a:
a jak z glosnoscia? nie ma juz problemu z glosna praca silnika w zakresie obrotow 3500-4200 rpm?

Nie zauważyłem, żeby jakoś szczególnie głośno było, owszem wraz ze wzrostem prędkości i obrotów silnika robi się coraz głośniej, ale nie jest to jakieś strasznie upierdliwe...
...a może jestem przyzwyczajony - w Punto przy 130 km/h na piątce obroty były rzędu 4200 ÷ 4300 obr/min.
_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.