Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:16 |
OUTLANDER 2WD |
Autor |
Wiadomość |
joachim69
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2, M3 E36 Estoril
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 245 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-03-2011, 23:45
|
|
|
nie ma stałego napędu outlander i przez to jest mocno nieprzewidywalny na 2wd prowadzi się fatalnie a znowu na awd lock jest nadsterowny strasznie i to jest złudne że skoro mamy awd to jesteśmy panami drogi , ja tak samo jeżdżę w zimę fwd jak awd chodzi mi o prędkości , znacznie łatwiej wyprowadzić z poślizgu fwd niz awd |
|
|
|
 |
DJ Fazi
Mitsumaniak Fan bulwarówek

Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 439 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-03-2011, 01:57
|
|
|
Zgadam się, tą nadsterowność też zauważyłem, i co do 2WD to najlepiej mi się jeździ w tym trybie na asfaltcie. Myślę że jak przyzwyczaję się do Outka to zmienię zdanie. |
_________________ glonojad rulezz |
|
|
|
 |
regon
Forumowicz

Auto: MO II, 2,4 - już nie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 419 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 05-03-2011, 09:54
|
|
|
generalnie 2wd jest przeznaczone na asfalt - i wcale nie jest podsterowny w tych warunkach. Pozostałe tryby były juz nieraz opisane, więc czytajcie i uczcie się jeździć tym samochodem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
tommay
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0DiD Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-03-2011, 10:00
|
|
|
niektórzy liczą jeszcze koło kierownicy, bo ma w sumie wspomaganie, czyli taki mini napęd... |
_________________ OUTLANDER - rządzi !!!
 |
|
|
|
 |
joachim69
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2, M3 E36 Estoril
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 245 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-03-2011, 10:03
|
|
|
nie ma się czego uczyć tylko trzeba mocno trzymać kierownicę na asfalcie , w trybie AWD z wyłączonym esp można w śnieżne dni fajnie sobie polatać ,ale często widzę że ludziom którzy mają awd włącza sie god mode
sporo brakuje temu napędowi do torsena czy napędu subaraka ale nie ma co wymagać za ta kase |
|
|
|
 |
tommay
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0DiD Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-03-2011, 10:17
|
|
|
oj my Polacy to tylko narzekać umiemy... |
_________________ OUTLANDER - rządzi !!!
 |
|
|
|
 |
sylb
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 593 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 05-03-2011, 19:16
|
|
|
AWD, 4WD to przewde wszystkim nazwy handlowe i różnych producentów ozanaczają coś innego.
Mitsubishi zwykło nazywać napęd dołączany, jaki jest w O2 właśnie 4WD a stały taki, jaki jest np. w O2GT czy Lancerze, AWD.
Co to narwistego zachowania O2, to problem jest nie tylko w dołączanym napędzie, ale i tez w konstrukcji zawieszenia. W porównaniu do mojego poprzedniego samochodu Forda Mondeo, to O2 jest wręcz niebezpieczny w prowadzeniu. |
|
|
|
 |
ramzesw11
Nowy Forumowicz
Auto: Vw Passat b6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 20 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 05-03-2011, 20:52
|
|
|
yhy.... |
|
|
|
 |
tommay
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0DiD Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-03-2011, 12:42
|
|
|
AWD (ang. All Wheel Drive) − oznaczenie samochodu z napędem na wszystkie koła, a mówiąc dokładniej - na wszystkie osie pojazdu. W pojazdach dwuosiowych różni się od układu 4x4 tym, że może mieć dynamiczny podział mocy napędu na poszczególne osie włącznie z całkowitym umieszczeniem mocy na jednej konkretnej osi. 4x4 ma natomiast stały rozkład siły na wszystkie 4 koła.
Inna nazwa w przypadku pojazdów czterokołowych (dwuosiowych) to 4WD.
jak widać z definicji 4WD=AWD |
_________________ OUTLANDER - rządzi !!!
 |
|
|
|
 |
joachim69
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2, M3 E36 Estoril
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 245 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-03-2011, 18:15
|
|
|
no fordy mają mistrzowskie zawieszenia |
_________________
 |
|
|
|
 |
michu300
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 334 Skąd: okolice 3city
|
Wysłany: 07-03-2011, 08:50
|
|
|
tommay napisał/a: | AWD (ang. All Wheel Drive) − oznaczenie samochodu z napędem na wszystkie koła, a mówiąc dokładniej - na wszystkie osie pojazdu. W pojazdach dwuosiowych różni się od układu 4x4 tym, że może mieć dynamiczny podział mocy napędu na poszczególne osie włącznie z całkowitym umieszczeniem mocy na jednej konkretnej osi. 4x4 ma natomiast stały rozkład siły na wszystkie 4 koła.
Inna nazwa w przypadku pojazdów czterokołowych (dwuosiowych) to 4WD.
jak widać z definicji 4WD=AWD |
Dobrze powiedziane, poza tym na Outku jest jak wół napisane 4WD Oczywiście jest to kwestia nazewnictwa i niczego więcej, ale jak jesteśmy tacy poważni poprawiacze forumowi (romero), to trzymajmy się "twardych" faktów |
|
|
|
 |
romero
Mitsumaniak

Auto: L200 INSTYLE/2008/136 KM/AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 629 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: 07-03-2011, 19:51
|
|
|
michu300 napisał/a: | jesteśmy tacy poważni poprawiacze forumowi (romero), |
Chłopie luzik
ale:
Napęd na 4 koła (4WD) czy napęd na wszystkie koła (AWD)? Z pozoru pytanie to nie ma sensu. W praktyce jednak określeń tych używa się dla określenia nieco innych typów napędów.
Podstawową różnicą między 4WD a AWD jest to, że 4WD dysponuje stałym podziałem momentu obrotowego między osiami, natomiast napęd AWD zależnie od warunków jazdy steruje podziałem momentu obrotowego przypadające na poszczególne osie.
Napęd typu 4WD uznawany jest za bardziej przewidywalny dzięki temu, że kierowca ma pełną świadomość jaki moment obrotowy przekazywany jest na każdą z osi. Często ma także możliwość odłączenia napędu jednej z osi. Napęd 4WD może być także wyposażony w centralny mechanizm różnicowy. Ten mechanizm (lub możliwość odłączenia napędu jednej z osi) jest konieczny aby autem takim można było bez przeszkód jechać po suchym asfalcie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
michu300
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 334 Skąd: okolice 3city
|
Wysłany: 08-03-2011, 09:02
|
|
|
romero napisał/a: | Chłopie luzik |
Jestem luźny, po prostu u kolegi wyczułem spięcie, w którymś z poprzednich postów.
Jak widać, dopóki jakiś komitet standaryzacyjny nie ujednolici nazewnictwa, będziemy mieli szerokie pole do dyskusji. Ewentualne uwagi odnośnie nieprawidłowości oznakowania należy wnosić bezpośrednio do MMC |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 08-03-2011, 10:29
|
|
|
Zimą to 4WD jest bardzo przydatny pewnie się prowadzi nawet przy 70 na lodzie a na śniegu to do 100km/h można pewnie jeździć co to nadsterowności i podsterowności jeżeli ktoś nie wciska gazu do oporu to o czymś takim nie ma mowy przynajmniej mnie nic takiego nie zaskoczyło |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 08-03-2011, 20:28
|
|
|
desti napisał/a: | co to nadsterowności i podsterowności jeżeli ktoś nie wciska gazu do oporu to o czymś takim nie ma mowy przynajmniej mnie nic takiego nie zaskoczyło | nie trzeba wciskać gazu do oporu aby sprawdzić nadsterowność Outka - wystarczy dodać mu gazu na śliskim zakręcie. Zarzuca tyłem jak rasowy tylnonapędowiec. Podsterowności w nim nie doświadczyłem, ale nadsterowność i owszem. A wyrywanie kierownicy to już się przyzwyczaiłem, że jak się chce dynamicznie jeździć, to Outek jest narowisty - szczególnie na 2WD. Zachowanie na drodze Outka jest poprawne, ale daleko mu do stabilnego auta. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
|