Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Gwizd podczas przyspieszania
Autor Wiadomość
waldinio 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Lancer Sedan 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 391
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-03-2011, 21:19   

megas1 napisał/a:
Dokładnie - eco driving polegajacy na niskich obrotach raczej tu nie pasuje. Lepiej chyba zredukować, przyspieszyć i utrzymywać prędkość już na 5 niż udawać automata i męczyć wszystko na najwyższym biegu. Od czegoś mamy te biegi.


na tym własnie polega eco driving :P najlepiej jest zredukowac, gaz na 3/4 głebokości i przespieszasz, wrzucasz wyższy bieg i jedziesz ze stałą predkością, przyśpieszajac na 5 zuzyje sie więcej paliwa bo dłużej musi się rozpędzać do żadanej predkosci, to przecież normalne :)

[ Dodano: 23-03-2011, 21:22 ]
janwno napisał/a:
Odcięcie w Lancerze przy 6,5 tys obrotów/min to nie wysokoobrotówka :wink:


odcięcie w lancerze jest przy 7,5k obrotów
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-03-2011, 22:12   

waldinio napisał/a:
odcięcie w lancerze jest przy 7,5k obrotów

oczywiście piszesz o innej wersji niż CYxA?
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
waldinio 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Lancer Sedan 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 391
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-03-2011, 22:51   

jaca71 napisał/a:
waldinio napisał/a:
odcięcie w lancerze jest przy 7,5k obrotów

oczywiście piszesz o innej wersji niż CYxA?


nie :P może 7k ale na pewno nie 6,5k... przy 6,5k zaczyna się czerwone pole ale odciecie jest powyżej, sprawdzę jutro dokładnie na autostradzie :P bo przy 6k na 2 jest 100km/h :P bo nie jestem pewien do końca 7 czy 7,5k



ha... mój błąd... :P nie wiem czemu mi sie ubzdurało ze jest odcięcie powyzej 6,5k :D

no ale w sumie jest deko powyzej :P tak jakos 6,6k :D
 
 
Kjuba 
Forumowicz

Auto: Lancer 1,8 Invite, Octavia 3RS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 137
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-03-2011, 11:42   

no na 2 odcięcie jest jakoś przy 105 km/h a szkoda szkoda :P
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-03-2011, 20:17   

Kjuba napisał/a:
no na 2 odcięcie jest jakoś przy 105 km/h a szkoda szkoda :P

Amerykańskie samochody w przeciwieństwie do europejskich nie przekłamują z prędkością. Tyle ile jest na liczniku tyle jadą. Na zagranicznej autostradzie dla 200km/h GPS zanotował największą prędkość 196km/h - czyli dokładność około 2%.
A do czego to piszę? Ano dlatego że na dójce odcięcie mam około 98km/h przy 6500rpm. Bardzo możliwe że to jest tyle samo co u Was :) tylko bez błędu ;)
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-03-2011, 21:51   

jaca71 napisał/a:
na dójce odcięcie mam około 98km/h

Potwierdzam, mimo że mam auto z polskiej dystrybucji. Odcięcie jest na pewno przed 100 km/h... i to licznikowo...
 
 
Kjuba 
Forumowicz

Auto: Lancer 1,8 Invite, Octavia 3RS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 137
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-03-2011, 11:52   

to może mi się coś pomyliło, muszę to zbadać :)
 
 
MichalRej 
Forumowicz


Auto: Lancer Sedan 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 183
Skąd: Lib/Krk
Wysłany: 25-03-2011, 12:19   

Luk napisał/a:
jaca71 napisał/a:
na dójce odcięcie mam około 98km/h

Potwierdzam, mimo że mam auto z polskiej dystrybucji. Odcięcie jest na pewno przed 100 km/h... i to licznikowo...


No i przypuszczam że dla tego katalogowe przyspieszenie jest w okolicach 9.6s (czy tam ile...)
A gdyby dwójka do ciągła do 100km/h to pewnie udało by się zejść do okolic 9.0s

Można by delikatnie przeciągnąć odcinkę, ale po co...?? :D
_________________

 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-03-2011, 12:27   

MichalRej napisał/a:
Można by delikatnie przeciągnąć odcinkę, ale po co...??

W normalnej jeździe po nic, ale jak testowałem na torze, to była taka jedna prosta, że fajnie byłoby ciągnąć na 2-ce, bo zaraz był dość ostry zakręt i niestety wrzucanie 3-ki, a po tym zaraz redukcja wyraźnie wpływały na czas... :) I w tym miejscu właśnie zaliczyłem chyba pierwszy raz odcinkę :)
 
 
Toretto 
Forumowicz
Driver

Auto: Lancer 1.8 SB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 40
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 25-03-2011, 15:14   

MichalRej napisał/a:
A gdyby dwójka do ciągła do 100km/h to pewnie udało by się zejść do okolic 9.0s

Dokładnie tak jest np. w Civicu VIII 1.8 "mydelniczce". Tam dwójka ciągnie do 103-105 km/h do tego jeszcze lżejsza buda niż w Lancerze i to katalogowo daje 8.9s do 100.
 
 
piomic 
Forumowicz


Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 737
Skąd: wiesz, że ja to ja?
Wysłany: 25-03-2011, 21:20   

Luk napisał/a:
jaca71 napisał/a:
na dójce odcięcie mam około 98km/h

Potwierdzam, mimo że mam auto z polskiej dystrybucji. Odcięcie jest na pewno przed 100 km/h... i to licznikowo...
Licznikowo dwójka tnie mi tuż NAD setką, trójka przy 140. Ale chętnie bym przesunął cięcie minimalnie wyżej - i tak nie kręcę ale jeśli się zdarzy to jednak szarpie. W poprzednim (Ibiza 2,0 150KM) nie było odcięcia i mi się spodobało.
_________________
Pamiętasz co obiecywała?
 
 
Janek_W 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 128
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-03-2011, 00:22   

piomic napisał/a:
Licznikowo dwójka tnie mi tuż NAD setką


Schodzimy trochę z tematu wątku, ale na standardowych kołach nie rozpędzisz się do 100km/h na dwójce. Na seryjnych 18 calowych kołach, przy przy 6500 obr/min na drugim biegu będziesz jechał dokładnie 98.4072 km/h co wynika z przełożeń skrzyni biegów. Jeżeli licznik pokazuje co innego, to może to wynikać z złego rozmiaru kół, lub po prostu błędu paralaksy :wink:
EOT
_________________
Pozdrawiam,
Janek
 
 
MartinMM 
Mitsumaniak


Auto: Lancer/Pajerko/Gulf
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 928
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-03-2011, 00:08   

April77 napisał/a:
Myślę że u mnie jest to spowodowane zmiennymi fazami rozrządu (silnik 1,8 tak ma - tak mi tłumaczono w serwisie jak to zgłaszałem)


Usłyszałem to samo i wcale się tym nie przejmuje. A odnośnie odbiegającego wątku, który tutaj poruszyliście to jaka jest dokładna prędkość przy odcięciu na 3 ?
 
 
Janek_W 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 128
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-03-2011, 00:34   

Martinos: 141.59km/h.
Tutaj jest strona z podanymi przełożeniami skrzyni biegów: LINK1, a tutaj skrypt który policzy Ci prędkość przy dowolnych obrotach na wybranym biegu po podaniu rozmiaru kół i przełożeń: LINK2. :wink:
_________________
Pozdrawiam,
Janek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.