Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwny odgłos silnika na postoju - cykanie klimatyzacji
Autor Wiadomość
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-12-2013, 10:48   

prosto napisał/a:
u mnie drażni mnie tylko te "pykanie" dosc czeste ktore slychac poza samochodem. nie raz znajomi gdy stalismy przy zalaczonym samochodzie i gadalismy pytali co tak pyka i kazdy zdziwiony ze "nowy" samochod a takie dziwne odglosy. jak wylacze nawiew nic nie "pyka". a co do czestego zalączania sie sprezarki to u mnie jakos specjalnie tego nie slysze natomiast u ojca w renault koleos zalącza sie doslownie co kilka sekund i to slychac wyraznie i stosunkowo glosno
Nie jestem w stanie odnaleźć jakiejś szczegółowej dokumentacji klimy.. ale w mojej opinii im mocniej "pyka" tym lepiej - tak hałasuje zwora stycznika, która jest albo zwalniana sprężyną, albo przyciągana elektromagnesem - im mocniej pyknie.. tym stycznik będzie dłużej pracował (oczywiście w granicach rozsądku :) )
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 22-07-2014, 07:23   

Panowie, mam pytanie. Czy dobrze mi się wydaje, że im mniej czynnika i klima mniej wydajna, tym częściej się załącza, co za tym idzie - więcej auto spala paliwa i ma z tego powodu jeszcze mniej mocy?
 
 
Lukaso 
Mitsumaniak

Auto: był Lancer 1.8 LPG SB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 84
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 22-07-2014, 08:56   

mjsystem napisał/a:
tym częściej się załącza


Doładowywałem do 530 ml czynnika przed latem i cyka cały czas co chwilę a też miałem nadzieje, że częstotliwość spadnie :( Ten typ tak ma i przynajmniej u mnie odczuwalnie szarpie przy załanczaniu jak delikatnie jedziesz np. na 4 ok 70 km/h
 
 
Wizard_gp 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 3
Skąd: ciasteczno
Wysłany: 22-07-2014, 21:08   [CX2A 1.5] Biegi wentylatora chłodnicy

Witam,

Czy w tym samochodzie są różne prędkości wentylatora chłodnicy?

Zastanawiam się, gdyż w momencie załączenia się sprężarki klimatyzacji, od razu włącza się wentylator na (chyba) najwyższy bieg. Pochodzi z 10 sekund po czym się wyłączy i tak cyklicznie.
Obstawiałbym tutaj, że mógł paść rezystor wentylatora, ale nie wiem, czy w tym modelu coś takiego występuje. Proszę o pomoc lub jakieś sugestie.
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 23-07-2014, 08:48   

To zwyczajna praca sprężarki klimy.
Poczytaj w tym temacie: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=63076
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Wizard_gp 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 3
Skąd: ciasteczno
Wysłany: 23-07-2014, 10:23   

Czytałem już ten temat, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. A pytanie brzmi:

"Czy w tym samochodzie są różne prędkości wentylatora chłodnicy?"

To, że sprężarka pracuje cyklicznie to wiem, chodzi mi o to, czy zawsze jest tak, że jak sprężarka wchodzi do pracy to razem z nią odpala się wiatrak chłodnicy na max obrotów?
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 23-07-2014, 11:35   

Temat scaliłem, wszak dotyczy klimatyzacji. :wink:
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23-07-2014, 11:38   

No z pewnością w 1.8 są różne biegi - podejrzewam, że sterowanie jest zrealizowane na jakimś mostku tranzystorowym, a z potencjometru podajemy tylko wartość zadaną.
Wątpię, żeby regulacja odbywała się za pomocą nastawnego rezystora.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 23-07-2014, 11:47   

W starszym Lancerze są 2 biegi. Regulowane na podstawie jakiejś temperatury (ale zewnętrznej i prędkości albo temperatury chłodnic). Ogólnie zaobserwowałem:
Klima:
- zimno nie odpala wentylatorów albo odpala na 1 biegu
- ciepło odpala wentylatory na 2 bieg

Wystarczy ruszyć i wentylatory milkną.

Bez klimy jak się silnik zagrzeje to wentylator się po 2-3 minutach włącza i kręci na 1 biegu
 
 
Wizard_gp 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 3
Skąd: ciasteczno
Wysłany: 23-07-2014, 13:48   

Dziękuję za odpowiedzi, a czy może ktoś dysponuje jakimś schematem elektrycznym, dla tego konkretnego modelu?
 
 
Tomek87 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 mivec 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2019
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-03-2019, 21:04   

mnie tez te cykanie klimy na początku dziwiło i niepokoiło cyka tak że moja żona pierwszy raz stojąc obok czarnego rekina podskoczyła bo myślała ze coś sie stało hehe
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.