DFP - upgrade oprogramowania |
Autor |
Wiadomość |
adamleon
Nowy Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 9 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 14-09-2012, 21:50
|
|
|
1 - wiem kiedy, jak często i jak długo trwa ten proces
2 - bazując na doświadczeniu z pkt. 1 mogę określić czy nie przerywam tego procesu wyłączając silnik, gdzie np "dojechanie" kawałka drogi przed wyłączeniem silnika pozwoli dokończyć dopalanie
3 - lubię wiedzieć co się dzieje z samochodem
Może ja źle to pojmuje, ale czytałem, że przerywanie dopalania nie jest dobre dla silnika i DPF-a. Nie miałem wcześniej samochodu z DPF i może ja źle to odbieram.
Jeżeli ktoś uważa, że obserwowanie średniego spalania wystarczy to ja się nie zgodzę. Jadąc samochodem patrzę na drogę, a nie ciągle na spalanie tym bardziej, że nie każdy ma ustawione średnie spalanie na wyświetlaczu (oczywiście można je ustawić)
Pozdrawiam
Adam |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 14-09-2012, 22:20
|
|
|
adamleon napisał/a: | Może ja źle to pojmuje, ale czytałem, że przerywanie dopalania nie jest dobre dla silnika i DPF-a |
podobnie jak odpalanie silnika, jeżdżenie, długotrwały postój
wszystko to można wciągnąć pod jedno pojęcie - zużywanie się eksploatacyjne
Moderatorzy - proszę poprawcie tytuł, DFP |
|
|
|
 |
adamleon
Nowy Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 9 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 15-09-2012, 06:07
|
|
|
jaceksu79 napisał/a: |
podobnie jak odpalanie silnika, jeżdżenie, długotrwały postój
wszystko to można wciągnąć pod jedno pojęcie - zużywanie się eksploatacyjne
|
Ok, wszystko się zgadza, ale pewnych sytuacji nie da się uniknąć, a pewne można ograniczyć lub wyeliminować
Dla mnie eksploatacyjnie to się zużywają łożyska w kołach, a nie np: hamulce "zajechane" w górach bez hamowania silnikiem.
Człowiek też się "zużywa", ale czy to znaczy, że mam wychodzić z domu kiedy leje, czy lepiej poczekać chwile kiedy mogę, aż przestanie padać ?? |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 15-09-2012, 08:37
|
|
|
adamleon napisał/a: | Człowiek też się "zużywa", ale czy to znaczy, że mam wychodzić z domu kiedy leje, czy lepiej poczekać chwile kiedy mogę, aż przestanie padać ?? |
ahaa
|
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 03-11-2012, 09:31
|
|
|
adamleon napisał/a: | 1 - wiem kiedy, jak często i jak długo trwa ten proces
2 - bazując na doświadczeniu z pkt. 1 mogę określić czy nie przerywam tego procesu wyłączając silnik, gdzie np "dojechanie" kawałka drogi przed wyłączeniem silnika pozwoli dokończyć dopalanie
3 - lubię wiedzieć co się dzieje z samochodem
Może ja źle to pojmuje, ale czytałem, że przerywanie dopalania nie jest dobre dla silnika i DPF-a. Nie miałem wcześniej samochodu z DPF i może ja źle to odbieram.
Jeżeli ktoś uważa, że obserwowanie średniego spalania wystarczy to ja się nie zgodzę. Jadąc samochodem patrzę na drogę, a nie ciągle na spalanie tym bardziej, że nie każdy ma ustawione średnie spalanie na wyświetlaczu (oczywiście można je ustawić)
Pozdrawiam
Adam |
Taka kontrolka jak najbardziej by sie przydała
Ja często kończąc trasę,czy krótką czy dłuższą. Przed wyłączeniem silnika patrze na obroty, jeżeli widzę że spadają do normalnych wyłączam silnik,jeżeli widzę że trzymają się wyższe obroty rzędu niecałego 1000 czekam aż proces dopalania sie zakończy spadają obroty ja gaszę silnik. Tak czy siak oleju od zmiany do zmiany przybywa mimo braku przerywania takiego czyszczenia DPFu. |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-11-2012, 10:45
|
|
|
pablo diablo napisał/a: | jeżeli widzę że trzymają się wyższe obroty rzędu niecałego 1000 czekam aż proces dopalania sie zakończy spadają obroty ja gaszę silnik. Tak czy siak oleju od zmiany do zmiany przybywa mimo braku przerywania takiego czyszczenia DPFu. |
Proces dopalania nie kończy się, tylko jest przerywany po 3 minutach postoju. Więc mimo tego że czekasz aż obroty spadną to i tak przerywasz regenerację DPF. Trzeba jechać, choćby 10km/h żeby dokończyć proces. |
_________________
 |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 06-12-2012, 15:42
|
|
|
A i to jest cenna uwaga dziekuje. W takim razie przydała by sie informacja o tym że ze ten proces wypalania sie zakończył |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 07-12-2012, 11:42
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | Proces dopalania nie kończy się, tylko jest przerywany po 3 minutach postoju. Więc mimo tego że czekasz aż obroty spadną to i tak przerywasz regenerację DPF. Trzeba jechać, choćby 10km/h żeby dokończyć proces. | No to nie mogli zrobić tak: kontrolka, że DPF zaczął proces wypalania
Wtedy wiem, że zamiast zatrzymywać się, gasić silnik robię rundkę 5 czy 10 km (ile tam trzeba), jadę na niższych biegach utrzymując obroty. Wypalił się, wracam do domu, mam spokój na następne x km. Proste? Proste. Co zatem stoi na przeszkodzie by informować kierowcę o procesie |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 07-12-2012, 20:17
|
|
|
JCH napisał/a: | tomekrvf napisał/a: | Proces dopalania nie kończy się, tylko jest przerywany po 3 minutach postoju. Więc mimo tego że czekasz aż obroty spadną to i tak przerywasz regenerację DPF. Trzeba jechać, choćby 10km/h żeby dokończyć proces. | No to nie mogli zrobić tak: kontrolka, że DPF zaczął proces wypalania
Wtedy wiem, że zamiast zatrzymywać się, gasić silnik robię rundkę 5 czy 10 km (ile tam trzeba), jadę na niższych biegach utrzymując obroty. Wypalił się, wracam do domu, mam spokój na następne x km. Proste? Proste. Co zatem stoi na przeszkodzie by informować kierowcę o procesie |
Popieram cie w 100% nic sie niestanie jak sie zrobi dodatkowe kilometry by sie to dziadostwo wypaliło . Tylko jak człowiek otym wie, teraz tak bede robił, u mnie wypalanie dość ładwo zobaczyć na obrotach. Nawet odróżniam kiedy silnik zimny sie dogrzewa a kiedy sie wypala bo to prawie te same obroty sie utrzymują. Prawie te same bo wypalanie ma ciut wyższe. |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-12-2012, 00:11
|
|
|
Taka kontrolka o której mówicie, wraz ze wskaźnikiem zapchania DPF jest w Isuzu D-Max z tego roku. Jak dla mnie genialne rozwiązanie. A co najlepsze, DPF regeneruje się na postoju - obserwowałem cały proces który trwał około 30 minut. |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-12-2012, 09:50
|
|
|
tomekrvf - a nie sądzisz, że przerwanie tego procesu nie jest związane z bezpieczeństwem? W końcu ten DPF to się niemiłosiernie rozgrzewa przy wypalaniu....
Kontrolki nie chce producent bo pewnie niektórym klientom by się to nie podobało, że coś musi bo coś tam... Tu mogę go zrozumieć. Ale np. włączenie takiej informacji na wyświetlaczu (jak ktoś chce) przez ASO powinno być jak najbardziej możliwe... |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 08-12-2012, 23:45
|
|
|
SsongYong kolegi z tego roku też ma kontrolkę i tez wypala się na postoju. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-12-2012, 02:23
|
|
|
krzychu napisał/a: | tomekrvf - a nie sądzisz, że przerwanie tego procesu nie jest związane z bezpieczeństwem? W końcu ten DPF to się niemiłosiernie rozgrzewa przy wypalaniu....
Kontrolki nie chce producent bo pewnie niektórym klientom by się to nie podobało, że coś musi bo coś tam... Tu mogę go zrozumieć. Ale np. włączenie takiej informacji na wyświetlaczu (jak ktoś chce) przez ASO powinno być jak najbardziej możliwe... |
Wybacz ale tak mi bredził mechanik w JM półtora roku temu jak starał się usprawiedliwić właczanie wynalazku pod nazwą AS&G w trakcie przepalania filtra... bredził o płonących kaszankach i suzuki. Dalszy ciąg historii jest opisane na forum. W tym roku facet z obsługi klienta zgodził się ze mną "panie, masz rację, wyłącz to g**o od razu po odpaleniu silnika".
I nie chodzi w sumie o to czy się wyłączy czy nie - chodzi o kompletny brak logiki.
Przepala się latem - działa g.o pod nazwą AS&G. I jedziesz w dużym mieście, światła/korek co 50 m i przez 30 minut będzie się przepalało, wyłączając się w międzyczasie 20 razy. Bo wyłączy się silnik. Jak tego ci idioci nie byli w stanie zaprogramować to moim zdaniem reszt nie ma co komentować (a wyłączy się jak przed światłami ostro zahamujesz ze 120 do 0 km/h, 2s później - silnik wyłączony, tak samo przepalanie, zero chłodzenia czegokolwiek). |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 09-12-2012, 08:54
|
|
|
Trik napisał/a: | SsongYong kolegi z tego roku też ma kontrolkę i tez wypala się na postoju. |
Kontrolki nie ma, ale wypala się na postoju... 0 ubytków jak i 0 przybytków oleju!!
Ostatnie 2 tygodnie jazda cały czas po mieście i żadnych problemów z zapychaniem dpf-u.. to jak rozpoznaje się proces wypalania na wolnych obrotach - po zmianie pracy silnika jakby robił przyuczanie wtrysków i po tym jak ciekawsko podsunie się rękę za wydech
Jak widać można zrobić bezproblemowy układ..
PS> spalanie 2 tonowej bryki z DPF-em ( łącznie z wypalaniem) średnio: miasto 8,5-8,8l....trasa 6,5-7,2l.. wiec może być ekologicznie i tanio |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-12-2012, 09:28
|
|
|
Wedrowiec - uwielbiam jak ktoś na wszystko patrzy zero jedynkowo i nie dopuszcza myśli, że może być inaczej....
jaceksu79 - jakiż optymizm... A zalogowałeś się już na forum SY i napisałeś już wady czy może to samochód idealny? A może przejedź tym samochodem co najmniej 100 tys i dopiero chwal lub gań? |
|
|
|
 |
|