 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
bez zwężki też się da jeżdzić. cd. |
Autor |
Wiadomość |
lukefu [Usunięty]
|
Wysłany: 19-11-2006, 23:12
|
|
|
w trakcie sprawdzania spalania |
|
|
|
 |
piotras
Forumowicz

Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 392 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-11-2006, 20:04
|
|
|
lukefu nie chce być złośliwy ale nie wiem w czym masz problem. Skrec go do 5l/100 i zbieraj kase na nowy silnik albo przywyknij do 13/100 bo to i tak dobry wynik jak na 1,8. LPG jest tanie wiec czego mu załujesz ?? 3 l wiecej na 100 km to raptem 6 zł. Skoro nie stac Ci na to to proponuje poszukac samochodu o mniejszym silniku albo przesiadke na komunkacje miejską. Ja mam 1,6 w Colcie i wciaga mi 13,5 - 14 LPG i jakoś problemu nie mam - jak sie skonczy to jade na stacje tankuje i dalej w droge. I nie cuduje żeby mu mniej wciskać gaz albo na siłe starac sie wykrecac jakieś mega wyniki w spalaniu. To są groszowe sprawy a samochód jest do jazdy (i dla przyjemności) a nie do tego zeby siedzieć w nim z kalkulatorem w reku i wyliczać do jednej dziesiątej spalanie. To kombinowanie wyjdzie Ci tyle w kosztach co być dokładał po te 6z ł przy kazdym tankowaniu przez rok |
_________________ Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition
sprzedany 16.06.2008
Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 |
|
|
|
 |
cimon102 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2006, 20:11
|
|
|
Popieram tu Piotrka w 100%. Moj pali tyle ile mu zaleje i jest ok.Nie dosc ze ma sie LPG to jescze niektorzy chca na tym oszczedzac. Nadgorliwosc gorsza od faszyzmu.Jak ktos ma weza w kieszeni to niech na rower sie przesiada |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 23-11-2006, 15:07
|
|
|
piotras napisał/a: | albo przywyknij do 13/100 bo to i tak dobry wynik jak na 1,8. LPG jest tanie wiec czego mu załujesz ?? 3 l wiecej na 100 km to raptem 6 zł. Skoro nie stac Ci na to to proponuje poszukac samochodu o mniejszym | MASZ RACJE I NIEMASZ COS JEST NIE TAK wg mnie troche duzo mu pali bardziej jednak bym stawial na nadgorliwosc Lukafu te wszelkie zmiany regulacje - ograniczanie spalania, nalezy robic spokojnie i rozwaznie a on panikuje /test spalania np na 1 litrze itd/
Prawda jest napewno taka jezeli zaglodzisz silnik to padnie silnik napewno moze byc oszczedniejszy ale to wymaga duzo obserwacji i pracy przy nim . Uwazam ze mozna zejsc ze zurzyciem gazu na 10-11l bez konsekwencji /4wd/ ale przy spokojnej jezdzie. Przy obrotach 2000-2800 rpm ale cudow niet |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
romek555
Mitsumaniak 00292/KMM

Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 145 Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
|
Wysłany: 25-11-2006, 21:26
|
|
|
wojmi1 ma rację pisząc o czujniku temperatury. To, że wskazówka pokazuje dobrze, to znaczy, że czujnik od wskazówki jest sprawny, ale ECU dostaje inny sygnał o temperaturze silnika (z innego czujnika) i tu może być problem, tyle tylko, że wówczas również na Pb. Ja zaczynam dłubać przy aucie jak spalanie przekracza 10l/100km lub zaczynam czuć gaz w spalinach podczas cofania. Kiedyś jedan z moich kolegów powiedział: "każdy trenuje swojego zajoba" i lepiej, szukać oszczędności (nawet kosztem wymiany silnika) niż ćpać, zalewać się alkoholem lub coś podobnego.
Przyznam się, że przez jakiś czas myślałem o wymianie LPG 2G na 4G - właśnie ze sknerstwa (lub dokładniej kryzysu finansowego). |
_________________ Pozdrawiam
Romek
był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 27-11-2006, 08:38
|
|
|
romek555 napisał/a: | "każdy trenuje swojego zajoba" | urzekla mnie twoja histeria podpisuje sie czterema lapami wiecej niet . Romek masz racje tylko ja zawsze powtarzam maximum umiaru - dlatego regulacje najlepiej dokonywac wg mnie stopniowo |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
lukefu [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2006, 18:01
|
|
|
co to to nie, bedzie palil 13-15 , a ja bede sobie podspiewywal, panowie, moze nie ktorzy z was maja na to kase, moga sobie lac ile chca i "jezdzic dla przyjemnosci", ale inni poprostu jezdza do pracy, na studia etc. i zalezy im na tych 6 zetach na 100km.
koszty naprawy i sam jej fakt sa tnace po kieszeni bardziej niz dodatkowy litr na spalaniu , ale litr a nie kilka,. trzeba szukac rozwiazania i probowac roznych podejsc
wojmi1 piszac o tym ze jestem nadgorliwy masz po czesci racje, napewno niezle swiruje z tym samochodem, ale tez nie do konca masz racje,. jesli masz z czyms problem to na poczatku szukasz rozwiazania powoli, zmieniasz jedno potem drugie i powoli czekasz na rezultaty, ale historia sie komplikuje jesli nie przynosi to wciaz rezultatu, robisz wiele rzeczy ktore w innym przypadku by pomogly , a tu nic. to bardzo zniecheca, chociaz u mnie po chwili zlamania mam nowe sily i dalej szukam rozwiazania- kazdego
ostatnio wstawile spowrotem zwezke i to nawet mniejsza bo 32mm, jak na moj gust to od poczatku taka powinna byc, autko jezdzi calkiem zwawo, a spalanie zeszlo ostatnio do 10-10,5 /100, ale czy tak bedzie dalej - nie wiem
jesli nie, to widze rowiazanie, jest nim komputer, zastosowanie innego, razem z cala nowa elektryka moze cos zmienic, to on jest tu jedyna , tak naprawde, niewiadoma, jak spojrze wstecz na historie tej instalki to tak to widze
wiec musze jescze troche pojezdzic i wyjdzie......
pozdrawiam |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 28-11-2006, 08:46
|
|
|
dobrze ze myslisz i obserwujesz jezeli narazie spalanie masz na 10 litrach to b. dobrze sprobuj popracowac nad technika jazdy mozesz zejsc 1-1,5 litra --- troche wyluzuj spisz ewentualnie dane z analizatora i wykonaj pomiar porownawczy za 5 tys km mozesz sobie tez notowac przebiegi i spalanie /kontroluj olej - ja jak cos grzebe to potem czesciej kontroluje olej/ |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
lukefu [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2006, 18:53
|
|
|
po kilku dniach jednak zapowiada sie na wymiane, pali jak zwykle cos ponad 12, a do tego jest duzy proble z przerzuceniem z benzyny na gaz bo zaraz gasnie, tylko gdy samochid stoi ze dwa dni nieuzywany, bylo tak wczesniej ale nie myslalem ze ro na stale,
jedyna metoda przerzucenia na gaz jest, odpalic - poczekac az obroty zejda i odlaczyc silnik krokowy i dopiero, a potem podlaczam krokowy i juz chodzi,..
ostatnio tak 20 razy probowalem az sie udalo
gadalem z gazownikiem, wymieniam kompa z cala elektryka na komputer "bingo"
w sobote moze uda sie to zrobic i zobaczymy |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 30-11-2006, 18:41
|
|
|
No to wymieniaj jak juz stwierdzisz ze stop z dodatkami to napisz --- radze ci mniej sie szarp za duzo rzeczy na raz Pozdrawiam |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
|
|