Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Rwanie silnika
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-09-2011, 10:38   

Bartek napisał/a:
map sensor?
si - w 1.3 to chyba norma od CA/B do CJ/K
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 23-09-2011, 10:48   

Proponuję podmiankę, bo przy łagodniejszym ustawieniu zapłonu (cofnięty o 5 st.) było lepiej, co przy braku problemów zapłonowych sugeruje problem z mieszanką, a jedynym wspólnym elementem układanki dla PB i LPG jest właśnie MAP sensor i ew. czujnik temp. w kolektorze - ale tu nie ma to aż takiego wpływu na mieszankę
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-09-2011, 12:35   

przy zapłonie na 0 mówi Michał, że było OK
zrobiłem na na fabrycznie +5 i się zaczęło...
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 23-09-2011, 14:34   

Będę robił wszystko aby sprawdzić.
Powiedzcie mi jeszcze proszę gdzie go szukać bo z nim nie miałem jeszcze przyjemności.
Jak zdemontować, zrobić naznaczniki jak w aparacie, uważać na coś?? Czy można jakoś sprawdzić miernikiem?? Szukam w manualu ale nie mogę sie dokopać.

Gdzie jest zlokalizowany?
 
 
BRUNNER 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Lancer SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: Polska
Wysłany: 23-09-2011, 14:48   

Miałem podobną historię kiedyś w Nissanie. Ni z tego ni z owego, silnik zaczynał "rwać". Dodawanie gazu skutkowało raczej obniżeniem mocy, lekkie odpuszczanie - tak jakby (!) mocy nabierał. Problem polegał na tym, że występowało to w sytuacjach zupełnie nieobliczalnych: na silniku zimnym, na ciepłym, deszcz i sucho. Na komputerze nic nie było widać. Elektronicy rozkładali ręce i mówili, żebym przyjechał jak już zupełnie padnie, bo jeżeli coś występuje tak sporadycznie, jest właściwie nie do wykrycia.

Po dłuższym czasie, właściwie tuż przed sprzedażą, okazało się, że poluzowana była masa gdzieś przy komputerze. Prawdopodobnie to pomogło, chociaż pewności nie mam, ponieważ autko zaczęło jeździć gdzieś po drugiej stronie Polski.

Ale sprawdź - może to właśnie jakaś taka pierdółka.
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 23-09-2011, 14:58   

kopie w manualu i nie mogę go znaleźć.
Z tego co widzę w necie to ma piny a skoro ma piny to chyba powinien być możliwy do zmierzenia miernikiem??

[ Dodano: 23-09-2011, 15:18 ]


Uploaded with ImageShack.us

to jest czujnik??
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 23-09-2011, 16:05   

Jak połączony rurką z kolektorem i kablami z wiązką to tak :)


Krzyzak napisał/a:
+5


Fabryczne -5, czyli przyspieszyłeś zapłon.....

co jeszcze nasuwa mi jeden pomysł - kompresja na którymś garku może niedomaga....... dawno regulowałeś zawory?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 23-09-2011, 16:35   

w srode były regulowane.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-09-2011, 16:56   

Bartek napisał/a:
Fabryczne -5, czyli przyspieszyłeś zapłon

no tak - na skali masz T, kreskę oznaczającą 5 i kreskę z opisem 10 - to ustawiłem na 5
myślałem, że to wyprzedzenie, czyli +5
manual też mówi o 5 a nie -5, ale faktycznie patrząc na kierunek obracania silnika i umiejscowienie znacznika, to zapłon występuje przez GMP, więc wyprzedza, więc to tylko kwestia nomenklatury czy jest pięć stopni szybciej (+5)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 23-09-2011, 20:52   

Sprawdź kompresję.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2011, 00:20   

w nastepnym tyg sprawdze bo juz weekend mamy.
Szukam auta na podmianke sensora ale jak widac to nie takie proste :/
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 24-09-2011, 00:37   

Zacznij od kompresji - mam złe przeczucie, obym się mylił ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2011, 12:39   

Bartku tez juz o tym myslałem.
Kompresja zrobiona. Liczac od rozrzadu: 14,5/14,2/14,2/13,5

Ale okazało sie ze: druga swieca od rozrzadu nie jest wypalona wiec ten cylinder nie działa-stad rwanie mysle.

Wtrysk moze sie nie zamyka, ale czemu rwie na lpg? Chyba ze jakis uszczelniacz poszedł..?
To raczej wyklucza awarie MAP.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 24-09-2011, 16:45   

Kompresja raczej OK.....

Jest czarna i okopcona?

Rwanie na LPG może być podyktowane podlewającym wtryskiem benzynowym - zrób mały test - po przełączeniu na gaz odłącz pompę paliwa jeżeli Twoja instalacja nie robi tego sama..... Jak po przjechaniu kilkudziesięciu km przestanie rwać, to podlewa wtryskiwacz.....

Cylinder dostający jednocześnie dawkę LPG i nawet niewiele benzyny nie jest w stanie odpalić...... Jest tylko jeden słaby punkt tej teorii - rwanie powinno być o wiele mniejsze na benzynie niż na gazie....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2011, 19:08   

dokładnie tak wygladaja swiece. Po wykreceniu nie jest szara od rozgrzania jak pozostałe 3 tylko czarna.

Ide testowac Bartka metodę.

[ Dodano: 25-09-2011, 13:39 ]
A więc sprawa wygląda następująco:



Uploaded with ImageShack.us

1. Wczoraj wieczorem wyciągnąłem wtyczkę przy nr 1. Wskazówka paliwa opadła ale dalej było słychać "wirniczek". Przejechałem się 12km i dalej rwie. Odłączyłem lpg a samochód dalej chodzi, przejechałem się i dalej jeździ -to nie pompa.

2. Po rozmowie z Krzyżakiem otrzymałem wskazówki że musi być na baku. Rano podlewarkowałem samochód, położyłem sie pod niego i nigdzie wtyczki nie widziałem-szły przewody ale wtyczki nie było z żadnej strony.

3. Postanowiłem jeszcze raz podnieść kanapę i odchylić dywanik -okazało się że z budy z okolic pompy w środku wychodzi wiązka -nr2 na zdjęciu. Odłączyłem, wirniczek się wyłączył, samochód zgasł. Podłączyłem, odpaliłem, przełączyłem na LPG i w drogę - przejechałem 14km i cały czas rwało. Czyli bez zmian.

4. Do głowy wpadł jeszcze pomysł aby całkowicie odciąć wtryski (które i tak już nie działają) i powypinałem kostki od wszystkich wtrysków. No i się zaczęło -to dopiero było rwanie, nie mogłem ruszyć z miejsca-jak na nauce jazdy. Udało sie jakoś jechać ale rwało ostro, samochód był jakby zmulony. Przejechałem tak 3km.

5. Wróciłem do domku i przy włączonym lpg podłączyłem pompę i od razu usłyszałem wirniczek!!! nie wiem czy ona działa cały czas czy powinna sie wyłączać jak samochód chodzi na lpg.


Nie rozumiem już tego samochodu. I tak źle i tak nie dobrze.
A już myślałem że uda sie znaleźć winowajce.....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.