Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrolka Check Engine w M. Carisma z Lpg
Autor Wiadomość
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 02-12-2006, 21:25   Moje problemy

Mam Lancerka rocznik 96 i tez mialem zainstalowana instalke-wszystko ładnie pracuje ale CE zaczelo sie palic-jezdzilem wiec zeby rozgrysc kiedy sie zapala i tak naprawde czym wiecej jezdzilem tym mniej mogle jednoznacznie powiedziec kiedy sie zapala-czasami jak stalem ,czasami jak szybko jechalem,czasami na hamowaniu-jednym slowem brak regul....wiec zaczalem sam kombinowac-przeczytalem dokladnie ksiazeczke od instalki i zadzwonilem do firmy od co robi STAG 300 bo taki mam i powiedziano mi ze to w 90% wina zle dobranego emulatoru wtryskiwaczy-i mial racje-pojechalem na warsztat(dodam ze wczesniej tam bylem i zmienial ustawienia ale z niepowodzeniem) i powiedzialem co i jak i jest dobrze-emulator zmieniony i od tametj pory-5 dni nie zapalila sie ani razu wiec mysle ze bedzie dobrze.

Pozdrawiam
 
 
marcin_k15 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 27
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 02-12-2006, 22:40   

Do dm17: Mam pytanie odnośnie tego emulatora, który Ci wymienili. Jaka jest jego cena? I czy jazda ze źle dobranym emulatorem jakoś wpływa na silnik lub spalanie? czy to tylko kwestia tego żeby CHECK zgasł?
 
 
 
macia 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 3163
Skąd: Lublin
Wysłany: 02-12-2006, 23:05   

Cytat:
Jaka jest jego cena? I czy jazda ze źle dobranym emulatorem jakoś wpływa na silnik lub spalanie? czy to tylko kwestia tego żeby CHECK zgasł

Cena jest niewielka (kilka, kilkanaście zł?). Natomiast źle dobrane mogą wpływać na skład mieszanki: będzie zapodawał na przykład za dużo albo za mało benzyny. Opornik nie powinien być ani za słaby ani za silny.
_________________
Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było.
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 02-12-2006, 23:20   

Janusz5 napisał/a:
Moja carisma miała instalację vialle - wtrysk gazu w fazie ciekłej, jednak instalacja uległa awarii i musiałem założyć nową sekwencyjną(zbyt duży koszt naprawy vialle).


@ Janusz5 wydaje mi sie, że chyba zrobiłeś błąd usuwając orginalną instalację VIALLE.Twój samochód był do niej przystosowany.Nie wiem skąd miałeś informacje odnośnie ceny jej naprawy i czy warto było?
Ja też kupiłem niedawno Cari z tą instalacją.Kiedy ją kupowałem wszysko było O.K. gdy po kilku dniach poczułem uciekający pod maską gaz.Pojechałem do najbliższego zakładu "gazowniczego" tylko w celu lokalizacji.Wykryto niewielką nieszczelność na wtryskiwaczu(oringi).Znalazłem w Gogle jedyny zakład w Polsce, który zajmuje się instalacjami LPI VIALLE t.j. http://www.scs-laurowa.com/index.php4?id_menu=1 a że to trochę dla mnie daleko to po tel.kontakcie zamówilem u nich orginalne uszczelniacze i poprosiłem o polecenie mi jakiegoś pewnego zakładu w mojej okolicy.
Niestety przez strajk P.P. czekam juz 10 dni na przesyłkę od nich.Jak tylko dotrze to już jestem wstępnie umówiony na wymianę.
Co z tego wyniknie napiszę wkrótce....
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 03-12-2006, 11:19   

do marcin_k15 nic nie płaciłem za wymiane-jezdziłem kilka razy, w sumie sam sie wszystkiego dowiedzialem wiec lepiej dla niego ze nic nie powiedzial-założył niewłaściwy to niech naprawia...........i tak tez zrobil,zamowil,zamontował i jeździ jak sie patrze.Dobrze dobrany emulator jest bardzo wazne bo bedzie Ci źle dobierał mieszanki-jak bedzie za uboga to temp spalania bedzie wysoka przy LPG i wypali Ci zawory jak bedzie za bogata-bedzie zbierał sie nagar .
Nie wiem jaka masz elektronike-do mojej byly specjalny emulator do japońców ( bo u nich ciezko obejsc elektronike własnie przy LPG) i wstawienie oporników 56ohm moze tez Ci pomóc.
Jedz do zakładu i powiedz zeby Ci naprawili niech Ci wstawia np opornik-jak pomoze to dobrze jak nie to niech go zabierają.....wstawiają to biorą za to odpowiedzialność.

Pozdrawiam
 
 
piotras 
Forumowicz


Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 392
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-12-2006, 11:48   

Tez z tym walczyłem i doszedłem do wniosklu że nie chodzi o wtryski (bo nawet to na kompie mitsu nie wychodziło) tylko o lambde (tu sie pojawiały problemy na kompie po przełączeniu na lpg). Mozna to usunąć esperymentyjąc z ustawieniami czasu opóźnienia odczytu sondy Lambda oraz czasami stanu emulacji "H" i "L". Ja usiebie sie tym bawiłem i teraz mi sie błedy zdecydowanie rzadziej zagłaszają ale z powodu braku czasu temat porzuciłem i przywykłem do tego ze sie zapala (chociaż przy dłuższej jezdzie np w trasie ze stała predkością potrafi zgasnąć i sie wogóle już nie zapali). Temat wtrysków to chyba ulubiony temat speców od LPG bo poprostu baranom nie chce sie bawic w dokładną regulacja instalacji - łatwiej powiedziec że to wina wtrysków i że Mitsubishi trudno oszukać (przy okazji własciciel wyjezdza bardziej dumny z warsztatu ze ma taki mądry i wyjątkowy samochód)
_________________
Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition :)
sprzedany 16.06.2008 :(


Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 
 
 
macia 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 3163
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-12-2006, 18:20   

dm17 napisał/a:
wstawiają to biorą za to odpowiedzialność

Ehh, gdyby wszystko było takie piękne. Niektórzy ludzie mają to do siebie, że jak im naplujesz na twarz, to mówią, że deszcz pada. Moi macherzy od gazu robili CE już ze 4 razy i powiedzieli, że "się nie da" bo w mitsu już tak jest. Normalnie ręce opadają. Twierdzą, że instalacja jest dobra i pracuje bez zarzutu, tylko silniki miśków takie są oporne... Dlatego żadna reklamacja nie przysługuje. Żenada. Szkoda gadać. A pójść się z nimi sądzić, to chyba nie warte nerwów, czasu i pieniędzy. Polscy fachowcy k....a jego mać :x
_________________
Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było.
 
 
Doniu
[Usunięty]

Wysłany: 03-12-2006, 21:15   

Dokładnie jak mówisz
macia napisał/a:
powiedzieli, że "się nie da" bo w mitsu już tak jest. Normalnie ręce opadają. Twierdzą, że instalacja jest dobra i pracuje bez zarzutu, tylko silniki miśków takie są oporne...

Już kidyś też pisałem o tym że zasugerowałem mojemu gazownikowi że to wina oporników ale jakoś sprytnie zmienił temat i powiedział to co pisałem w tym temacie.
dm17, Może jak dasz radeto spisz model swojego emulatora i prześlij mi na PW albo na forum. Może jak się spytam tego gazonika czy o takim słyszał to coś da. Wcześniej przy wielowtryskowym w brata Lancerze wymieniał różne emulatory i i tak nic nie dało. No chyba ze ty masz całkowicie inna instalkę włącznie z kompem głównym bo fakt że to 1,3 może coś zmieniać.
 
 
marcin_k15 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 27
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 04-12-2006, 00:01   

do dm17: Dziękuję za radę. w tym tygodniu odwiedzę gazowników napewno. Jeszcze mam tylko takie pytanko odnośnie modelu. Czy też masz silnik 4G13? I w którym miejscu dokładnie znajduje się ten emulator? czy jest on wbudowany w komputer, czy jest to oddzielne urządzenie? chodzi o to, że moja instalacja LPG nie jest już na gwarancji i na jakie
koszta ewentualnie muszę się przygotować?
 
 
 
krzysio1972 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 469
Skąd: Józefów
Wysłany: 04-12-2006, 11:11   

Pare przydatnych linkow:
emulatory:
kilka emulatorow do japonczykow

Stag tez ma specjalne emulatory do mitsubishi

kolejne emulatory

LTA Polonia przedstawiciel vialle, na stronie jest lista autoryzowanych warsztatow, prowadza rowniez sprzedaz instalek.
_________________
Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97
 
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2006, 15:37   

Odpowiadam do kilku postów wiec bedzie w jednym:
Mam silnik 4G13-wielopunktowy wtrysk-bez przepływomierza
Instalacje mam sekwencyjną - elektronika AC STAG 300 (tak jest numerowana ale to troche nowszy STAG 300) reduktor- tomasetto, 1bar cisnienie pracy wtryskiwacze 1ohm Valteca, wiązka elektryczna-włoska. To mniej wiecej tyle.
Z tego co sie sam dowiedziałem to Lancerki (takie jak mój,bo sie dowiadywałem o konkretny model 96-2001) lampka CE zapala sie z powodu drugiej sondy lambda za katalizatorem-samochody te (znaczna z nich część) byla robiona z przystosowaniem do rynku amerkańskeigo a dokładnie tak zeby rowniez spełanic normy spalinowe kaliforni i tu sie zaczyna cały problem----jakos spalin wypuszczana przez katalizator przy LPG nie miesci sie w tych normach i daltego sie zapala lampka ( nie mowie ze to dotyczy wszystkich modeli aut) Czy cos by zmieniło jakbym wymienił katalizator??? nie wiem bo moj przejechał 130tys i moze nie jest super jakosci ale troche za droga zabawa zeby wkładać nowy aby sprawdzić......no ale wystarczył emulator.
Jak dzwoniłem własnie do firmy AC to powiedzial mi ze musi byc do mitsubishi dobrze dobrany emulator-ciezko to zrobić (dlatego moze tu byc pomoc kogos kto juz takowy wybrał) ze względu na te "ciasne normy spalinowe"
A wiec-tak jak podał krzysiu1972 tak wyglądaja emulatory sa montowane obok ale połączone z całością.
Pamiętajcie Tylko o:
1. Musicie wiedziec jaką macie instalacje-dobrze nawet gdzies jechac zeby ktos sprawdził i sobie wszystko zapisac,bo potem wiadomo o co pytac jak sie gdzies dzwoni bo oni sie pytaja o wszystko.
2. To ze zadziałało u mnie nie znaczy ze zadziała ten sam emulator u kogos innego-wpływ na to ma CAŁA instalacja.

Mam nadzieje ze moze komu sie cos przyda z tego co naskrobałem:))

Pozdrawiam

PS. marcin_k15 jedź i sprawdz dokładnie jaką masz elektronike i wtryskiwacze bo to ważne....no i jaką instalacje masz-która generacja
 
 
marcin_k15 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 27
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 05-12-2006, 18:34   

Z tego co sie dowiedziałem to mam gaz II generacji. Nie znam się zbytnio więc piszę tak jak to widzę czyli emulator jest pod maską (takie małe czarne pudełeczko na którym pisze Lambda GAS) a gaz mam firmy BRC. Chciałem kupić dzisiaj te rezystorki 56Ohm 4 W ale nigdzie nie mogłem dostać. proponowano mi 56 Ohm ale 0,25 W czy 1W. A z tego co wyczytałem na forach to takie nie mogą być.
 
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 05-12-2006, 23:35   

Szkoda ze mieszkasz tak daleko bo znam miejsce gdzie dość dobrze robią BRC w trójmiescie. Cała instalka jest BRC???
Ja bym zadzwonił do głównego importera BRC na polskę - http://www.czakram.pl/.
Powiedz wszystko co wiesz o instalce i jaki masz dobrać emulator-powinni pomóc.
Jak nie to pisz bedziemy myśleli dalej.

Pozdro
 
 
marcin_k15 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 27
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 06-12-2006, 10:10   

Super strona! Dzięki. Cała instalka jest BRC. Na tej stronce znalazłem mój system kontroli gazu Lambda Blitz . - http://www.czakram.pl/grafika/19.jpg . Nie wiem tylko co w związku z silniczkiem krokowym do gazu bo ja go nie posiadam. Zamiast niego wstawiona jest ręczna regulacja jakimiś pokrętłami (miałem taką w kadecie 91r). Gazownicy powiedzieli, że on musiał kiedyś być ale się prawdopodobnie zepsuł i poprzedni właściciel założył takie coś bo taniej. Zadzwonię do tego "czakramu" i popytam.

[ Dodano: 07-12-2006, 00:48 ]
Byłem u gazowników. Potwierdzili że to może być wina emulatora i dolutowali dodatkowo 4 rezystorki 100oHm 2W równolegle do tych co były. Odłączyli na chwilkę kleme i po odpaleniu problem znikł. Kontrolka mi się już nie zapala! Auto lepiej odpala, obroty trzyma wręcz idealne! naprawa była faktycznie szybka ale jeśli ktoś chce to wykonać sam to trzeba pamiętać, że rezystorki muszą być 2 watowe. te o mniejszych mocach kupione w sklepikach elektronicznych mogą rozwiązać problem tylko na jakiś czas albo wogóle. Tak mi powiedzieli.

[ Dodano: 07-12-2006, 00:49 ]
dm17 Wielkie dzięki za pomoc!
 
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 07-12-2006, 18:47   

Ciesze sie ze mogłem pomóc i problemu juz nie ma-wiem jak to jest gdy mi sie paliła-wnerwiało mnie !!!!

Pozdrawiam i miejmy nadzieje ze bedzie juz dobrze
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.