 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.9DI-D] Sterownik turbiny |
Autor |
Wiadomość |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 07-10-2011, 23:29
|
|
|
ten drugi to jest elektrozawór sterujący egr , często wygląda jak ten od sterowania ciśnienia turbiny , i moim zdaniem najprościej jest zacząć od wymiany wężyków bo z biegiem lat zaczynają pękać i przepuszczać |
_________________
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 08-10-2011, 16:21
|
|
|
przemekx303 napisał/a: | ten drugi to jest elektrozawór sterujący egr , często wygląda jak ten od sterowania ciśnienia turbiny |
A świstak zawija je w te sreberka . Egr jest elektrycznie sterowany w tym silniku a jedyne elektrozawory to od turbiny i klapy gaszącej |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 08-10-2011, 17:50
|
|
|
no to palnąłem głupotę jak sprzedawca z allegro w pracy jeżdżę T4 , a tam właśnie taki zawór steruje egr , więc po opisie z aukcji myślałem że w did jest tak samo. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Gordon
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2009 Posty: 27 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 11-10-2011, 14:34
|
|
|
Z tego co jeszcze sam pogrzebałem to sławek_st ma rację. Jest to regulator ciśnienia. Nie mogę niestety znaleźć sklepu, w którym mogę to kupić jako nową część a nie używaną na allegro. Ale patrząc na akcje i inne miejsca gdzie można kupić tą część to faktycznie każdy se to nazywa jak chce. Dlatego też całe zamieszanie.
Jednakże po moim małym dochodzeniu jestem w stanie w 95% stwierdzić że jest to regulator ciśnienia.
Swoją drogą wygląda na coś bardzo łatwego do wymiany samemu, bo te wężyki ani nie są zapięta ani nic, tylko po prostu włożone. A do tego tylko jeszcze przypinana wiązka z kabelkami. Chyba żadna inna część nie ma też tak łatwego dostępu w tym silniku jak ta. Tylko się boję, że przy wymianie zaraz się okaże, że coś się zapowietrza, odpowietrza, zatyka, zaciska itd... że zacytuje znanego wróża "wiecie o czym mówię..."
Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za odpowiedzi. |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 11-10-2011, 19:55
|
|
|
nic się nie zapowietrzy , ani nie zatka , ,śmiało możesz sam wymienić , ja w VW wymieniłem same wężyki i skończyły się problemy i nic przy tym się nie stało . A jakiej marki jest ten regulator ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Gordon
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2009 Posty: 27 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 18-10-2011, 12:54
|
|
|
U mnie w autku jest jeszcze oryginalny, nie zwróciłem uwagi na markę. Ale znalazłem w sklepie identyczny od volvo s40. Normalnie jota w jotę to samo, tylko numer części jest nieco inny bo ostatnie dwie cyfry to 44. Jakby kiedyś ktoś szukał. Normalnie sprzedawcy mieli problem to cudo znaleźć, dopiero jeden koleś jakoś tam znalazł tą część od volvo. Ale nawet mocowanie ma identyczne. A po ostatnim wpisie to faktycznie sprawdzę najpierw wężyki a potem ten regulator. Coś mi się wydaje że jeden z wężyków jest trochę zabrudzony, więc może tam się jakaś nieszczelność zrobiła.
Dzięki jeszcze raz, jak naprawię to dam znać co było. Niestety na niekorzyść mojej kieszeni mam straszny brak czasu na naprawy, bo potem się okazuje że trzeba kupić kilka części. Ostatni właśnie zbankrutowałem na alternatorze, ale to już inna historia, bo nie lubię kupować szrotu czy jakiegoś nieoryginalnego gówna.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|
|