Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Sterownik turbiny
Autor Wiadomość
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 07-10-2011, 23:29   

ten drugi to jest elektrozawór sterujący egr , często wygląda jak ten od sterowania ciśnienia turbiny , i moim zdaniem najprościej jest zacząć od wymiany wężyków bo z biegiem lat zaczynają pękać i przepuszczać
_________________

 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 08-10-2011, 16:21   

przemekx303 napisał/a:
ten drugi to jest elektrozawór sterujący egr , często wygląda jak ten od sterowania ciśnienia turbiny

A świstak zawija je w te sreberka . Egr jest elektrycznie sterowany w tym silniku a jedyne elektrozawory to od turbiny i klapy gaszącej
 
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 08-10-2011, 17:50   

no to palnąłem głupotę jak sprzedawca z allegro :oops: w pracy jeżdżę T4 , a tam właśnie taki zawór steruje egr , więc po opisie z aukcji myślałem że w did jest tak samo.
_________________

 
 
 
Gordon 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 27
Skąd: Elbląg
Wysłany: 11-10-2011, 14:34   

Z tego co jeszcze sam pogrzebałem to sławek_st ma rację. Jest to regulator ciśnienia. Nie mogę niestety znaleźć sklepu, w którym mogę to kupić jako nową część a nie używaną na allegro. Ale patrząc na akcje i inne miejsca gdzie można kupić tą część to faktycznie każdy se to nazywa jak chce. Dlatego też całe zamieszanie.
Jednakże po moim małym dochodzeniu jestem w stanie w 95% stwierdzić że jest to regulator ciśnienia.
Swoją drogą wygląda na coś bardzo łatwego do wymiany samemu, bo te wężyki ani nie są zapięta ani nic, tylko po prostu włożone. A do tego tylko jeszcze przypinana wiązka z kabelkami. Chyba żadna inna część nie ma też tak łatwego dostępu w tym silniku jak ta. Tylko się boję, że przy wymianie zaraz się okaże, że coś się zapowietrza, odpowietrza, zatyka, zaciska itd... że zacytuje znanego wróża "wiecie o czym mówię..."
Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
 
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 11-10-2011, 19:55   

nic się nie zapowietrzy , ani nie zatka , ,śmiało możesz sam wymienić , ja w VW wymieniłem same wężyki i skończyły się problemy i nic przy tym się nie stało . A jakiej marki jest ten regulator ?
_________________

 
 
 
Gordon 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 27
Skąd: Elbląg
Wysłany: 18-10-2011, 12:54   

U mnie w autku jest jeszcze oryginalny, nie zwróciłem uwagi na markę. Ale znalazłem w sklepie identyczny od volvo s40. Normalnie jota w jotę to samo, tylko numer części jest nieco inny bo ostatnie dwie cyfry to 44. Jakby kiedyś ktoś szukał. Normalnie sprzedawcy mieli problem to cudo znaleźć, dopiero jeden koleś jakoś tam znalazł tą część od volvo. Ale nawet mocowanie ma identyczne. A po ostatnim wpisie to faktycznie sprawdzę najpierw wężyki a potem ten regulator. Coś mi się wydaje że jeden z wężyków jest trochę zabrudzony, więc może tam się jakaś nieszczelność zrobiła.
Dzięki jeszcze raz, jak naprawię to dam znać co było. Niestety na niekorzyść mojej kieszeni mam straszny brak czasu na naprawy, bo potem się okazuje że trzeba kupić kilka części. Ostatni właśnie zbankrutowałem na alternatorze, ale to już inna historia, bo nie lubię kupować szrotu czy jakiegoś nieoryginalnego gówna.
Pozdrawiam.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.