[CS9 2.0DOHC] Obroty silnika - podnoszą się ? |
Autor |
Wiadomość |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 28-11-2011, 15:05
|
|
|
NO niestety misiek pali zwłaszcza 2.0
1.6 jest troszkę lepiej ale i tak za dużo.
Części eksploatacyjne nie są drogie. Gorzej jak poleci coś więcej.
Cenowo jest niczym nie uzasadniona masakra.
Dla mnie to ostatni misiek ale i tak nim jeszcze pojeżdżę kilka lat. |
_________________  |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-11-2011, 15:18
|
|
|
Bojar napisał/a: |
Cenowo jest niczym nie uzasadniona masakra.
|
Nie rozumiem? Masakra czego? Chyba nowego CSO, bo w odsprzedaży już całkiem przystępnie. Nowy Lancer też jest jedną z najtańszych ofert w kategorii np. cena/wyposażenie... |
|
|
|
 |
kgebczyk
Forumowicz
Auto: Inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 121 Skąd: Radom
|
Wysłany: 28-11-2011, 15:59
|
|
|
krzychu napisał/a: | Bojar napisał/a: |
Cenowo jest niczym nie uzasadniona masakra.
|
Nie rozumiem? Masakra czego? Chyba nowego CSO, bo w odsprzedaży już całkiem przystępnie. Nowy Lancer też jest jedną z najtańszych ofert w kategorii np. cena/wyposażenie... |
to ja może odpowiem za kolegę (z własnego doświadczenia) bo mam nadzieję że wiem o co Mu chodziło.
* ramię wycieraczki (tak tak, ten kawałek plastiku) - 260pln, w ASO nawet nie pytałem. Na szczęście po roku poszukiwań znalazłem zamiennik (oczywiście z Grandisa, proste nie ).
* linki hamulca ręcznego - ~500. Tylko na zamówienie w ASO. Zamienników brak. Spróbuj poszukać czegoś tak egzotycznego, do tak rzadko spotykanego w PL auta na allegro... Nie twierdzę że się nie da bo sam znalazłem używkę jakąś, ale nie jest to to samo co poszukiwanie do VW albo jakiegoś auta na F.
* sprzęgło... bez komentarza. To jeszcze przede mną, ale to jakaś parodia cenowa... przecież to zwyczajne kombi 1.6 w benzynie a nie wyczynowy pojazd.
Przypuszczam że wiele wiele części jest ciężko osiągalne i/lub jest w kosmicznych cenach.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-11-2011, 16:01
|
|
|
A czyli chodzi o cenę części poza eksploatacyjnymi.... Znaczy sprzęgło znalazłem do swojego za ~600-700 |
|
|
|
 |
SQ
Mitsumaniak

Auto: Lancer '07 2.0 Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 89 Skąd: Ostrołęka/Przasnysz
|
Wysłany: 28-11-2011, 17:42
|
|
|
Do ceny części zamiennych, innych niż typowo eksploatacyjne, przyzwyczaiły mnie poprzednie 3 japońce. Pocieszeniem jest fakt, że te elementy psują się 3 razy rzadziej niż w Oplu czy VW. Więc nawet jeśli są 3 razy droższe to biorąc pod uwagę zaoszczędzony czas w warsztatach chyba się opłaca. Jednak spalanie Miśka mnie zaskakuje. Dzisiaj tankowałem. Jeżdżę głównie po trasie. Prędkość koło 120, czasem przy wyprzedzaniu szybciej. Biegi zmieniam raczej nisko, do 3 tyś. Tylko kilka razy (może z 10) na te 300km przeciągnąłem go pod 6 tyś. I spalił prawie 9L. Nissan w takich warunkach palił poniżej 6L...
Jak już wcześniej pisałem, wiedziałem, że będzie palił więcej, ale sądziłem, że zmieszczę się w 8... Kumpel miał 2.0 Mondeo Mk3 i mimo, że było cięższe paliło mniej. A silnik też nie był zbyt nowoczesny...
Chyba jestem skazany na gaz. Przy ponad 2 tys km miesięcznie powinno się szybko zwrócić... |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-11-2011, 18:00
|
|
|
No w 8,5l powinieneś się zmieścić do 120km/h.... |
|
|
|
 |
SQ
Mitsumaniak

Auto: Lancer '07 2.0 Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 89 Skąd: Ostrołęka/Przasnysz
|
Wysłany: 28-11-2011, 18:02
|
|
|
trochę przekroczyło 8,5 co pewnie jest zasługą kilku rajdów po skali obrotomierza |
_________________ 02705/KMM |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-11-2011, 18:05
|
|
|
Rozpędź się żwawo do tych 120, a potem 5 i stała prędkość.... Najmniejsze spalanie w trasie. Wolne rozpędzanie się jest mniej oszczędne. |
|
|
|
 |
SQ
Mitsumaniak

Auto: Lancer '07 2.0 Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 89 Skąd: Ostrołęka/Przasnysz
|
Wysłany: 28-11-2011, 18:07
|
|
|
no właśnie muszę trochę potestować style jazdy, żeby wyczuć co on najbardziej lubi żeby być eco...
[ Dodano: 28-11-2011, 18:24 ]
Krzychu, nie chcę robić OT, ale jakie Ty masz światła do jazdy dziennej? |
_________________ 02705/KMM |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-11-2011, 18:54
|
|
|
Nie mam. Zlutowałem sobie moduł, który odpala mi po zapaleniu silnika światła mijania chyba na coś koło 11V (domyślnie 13,7V). Co ciekawe nie wymieniałem jeszcze żarówek... więc coś chyba jednak dają, jeśli chodzi o żywotność. LED-y mi nie pasowały w sensie wyglądu.
A kiedyś było zabawnie bo młody kierowca BMW na 2 pasie chciał mi zasugerować włączenie świateł (widział mnie z tyłu), dopiero zrozumiał jak mu przez otwartą szybę powiedziałem, że jadę na dziennych... |
|
|
|
 |
SQ
Mitsumaniak

Auto: Lancer '07 2.0 Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 89 Skąd: Ostrołęka/Przasnysz
|
Wysłany: 28-11-2011, 18:57
|
|
|
Kontynuując OT... czemu na zdj. halogeny masz w niebieskiej poświecie? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 28-11-2011, 20:14
|
|
|
kgebczyk napisał/a: | to ja może odpowiem za kolegę (z własnego doświadczenia) bo mam nadzieję że wiem o co Mu chodziło. |
Dokładnie o to mi chodziło
Ceny części poza eksploatacyjnymi są wzięte z sufitu i co ciekawe w Polsce często wyższe niż w Niemczech (to mam przetestowane .
Auto przy zakupie bardzo konkurencyjne. Niestety w utrzymaniu już gorzej.
Na szczęście stwierdzam, że zaczyna się pojawiac coraz więcej zamienników w "normalnych" już cenach. |
|
|
|
 |
SQ
Mitsumaniak

Auto: Lancer '07 2.0 Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 89 Skąd: Ostrołęka/Przasnysz
|
Wysłany: 02-01-2012, 15:33
|
|
|
czy przy wciskaniu sprzęgła macie dźwięk takiego tyknięcia? jakby jakiś elektryczny pstryczek... |
_________________ 02705/KMM |
|
|
|
 |
Pawel`85
Forumowicz Lancerniety

Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 295 Skąd: 3 Miasto
|
Wysłany: 05-01-2012, 17:10
|
|
|
Ja jeszcze wtrącę co do tych skoków obrotów przy kręceniu kierownica, wciśnięciu hamulca czy sprzęgła.
Te wszsytkie rzeczy są hydrauliczne więc jak kręcisz kierą albo wciskasz pedały rosną obroty by zwiększyc ciśnienie w układzie. Dobrze myśle?
[ Dodano: 05-01-2012, 17:12 ]
SQ napisał/a: | czy przy wciskaniu sprzęgła macie dźwięk takiego tyknięcia? jakby jakiś elektryczny pstryczek... |
SQ tym też się nie przejmuj też już był poruszany temat.
W gruncie rzeczy nie wiadomo dlaczego ale ludzie wymieniali już dużo rzeczy i jak dobrze pamiętam problem powracał. Tylko w sumie czy to problem?
[ Dodano: 05-01-2012, 17:13 ]
krzychu napisał/a: | http://img535.imageshack.us/img535/7049/49063377.jpg |
Ekstra fota |
_________________
 |
|
|
|
 |
|