Carisma 99 po lifcie -1.9TD problem z odpaleniem? z rana? |
Autor |
Wiadomość |
marcindy
Forumowicz
Auto: Cari 1.9TD GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 66 Skąd: LOP
|
Wysłany: 17-10-2011, 23:35
|
|
|
Zanim jeszcze dojdzie do takiego zmarznięcia oleju, że stanie się on galaretką wystąpi coś, co jest nazywane temperaturą blokady zimnego filtra i to właśnie ten parametr powoduje zwykle zatrzymanie silnika i niemożliwość odpalenia. Dlatego dobrym obyczajem jest wymiana filtra przed okresem zimowym.
Blokowanie powoduje w głównej mierze wytrącająca się parafina.
TBZF chyba obecnie dla paliwa "letniego" to -12 *C, dla paliwa "zimowego" -23*C.
Ulepszacze jeszcze obniżają tę temperaturę przy okazji też wiążąc wodę, która zawsze się skądś weźmie. Ważne, że zatankowanie chrzczonego paliwa jest obecnie o wiele trudniejsze niż kiedyś.
Benzyna zamarza przy -150*C. Jak myślisz, co zamarzało w filtrze w czasach Twojej młodości? Podejrzewam, że to samo co w czasach mojej
W temacie jest silnik diesla, nie polecaj dodatku do benzyny, bo jeszcze ktoś przeczyta bez zrozumienia, sobie wleje do ON i się zdziwi.
Można też zrobić lub kupić podgrzewany filtr paliwa.
EOT. |
|
|
|
 |
sony35
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 40 Skąd: sady
|
Wysłany: 18-10-2011, 08:03
|
|
|
Ok ,Panowie -przemyślę sprawę co najlepiej zastosować do TD-Cari w zimę.
-jeśli chodzi o mój pierwszy post to od czego zacząć aby z rana pozbyć się tej czkawki TD-Cari i silnik palił z rana |
|
|
|
 |
marcindy
Forumowicz
Auto: Cari 1.9TD GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 66 Skąd: LOP
|
Wysłany: 18-10-2011, 10:03
|
|
|
A to jeszcze nie posprawdzałeś tych świec? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: NX300h
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-10-2011, 10:15
|
|
|
Na razie niczego nie trzeba dolewać, sprawdź te świece i najwyżej wymień filtr paliwa.
Nie wiem jak jest w Carismie ale jeśli masz dostęp do świec to po około minucie po nagrzaniu świec dotknij do każdej w miejscu gdzie dochodzi przewód elektryczny. Może w ten sposób wstępnie wybadasz która padła ale najlepiej jak pisali przedmówcy sprawdzić miernikiem. |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20740 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 18-10-2011, 11:13
|
|
|
To może ja się udzielę w temacie bo sam posiadam taką carismę. sony35, wspomnianą czkawkę może powodować na pewno zły stan świeć żarowych i to od nich na pewno bym zaczął. Nie wiem czy pisałeś ale zapytam: czy podczas występowania tejże czkawki za tobą jest chmura spalin? Jeżeli tak to świece. Ja tak miałem jak spóźniłem się z wymianą świec żarowych. Jeżeli wyeliminujesz świece a problem będzie dalej występował to wtedy trzeba będzie szukać gdzie indziej. A jak nie chcesz wydawać kasy to najpierw zrób to co ci podpowiedział pawelsonx, i plecho1,. A jeszcze jedno pytanie - czy od zakupu cari wymieniałeś kiedykolwiek świece żarowe? |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
sony35
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 40 Skąd: sady
|
Wysłany: 18-10-2011, 13:20
|
|
|
Więc Tak :Cari kupiłem 5-miesięcy temu,wymieniłem filtr powietrza oraz (zaworek zwrotny paliwa-za pompą)
-świec nie wymieniałem bo jak było ciepło to palił od kopa (ale widzę ,że jedną świecę ktoś wcześniej wymieniał)
-teraz jak temperatura spadła jest problem z odpaleniem z RANA a gdy odpali chodzie nie równo i ma czkawkę -ale po przejechaniu 2-3km jest ok.
-Faktycznie gdy odpalę ją z rana z rury leci biało-siwawy DYM
=jeszcze jedna ważna sprawa za każdym razem czy silnik ciepły -lub zimny świece grzeją się od 13 do 15s dopiero po tym czasie kontrolka gaśnie.
co o tym myślicie
pozdro |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21959 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-10-2011, 18:19
|
|
|
sony35 czy Ty sprawdzisz wreszcie te świece żarowe? |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-10-2011, 18:47
|
|
|
żeby sprawdzić trzeba chcieć, a jak miałby chęć to wszystko było już opisywane setki razy. Ja też stawiam na świece albo ich sterowanie, długi czas świecenia kontrolki świadczy o skopanym czujniku temp,,ten z tyłu" albo przedartym okablowaniu od tegoż czujnika. Jeśli chodzi o dyskusję nt dodatku do ON zimą, osobiście proponuję nie ufać stacjom paliwowym i dolewać dodatku obniżającego temp wytr parafiny-jest tego od groma, albo jak pisze kol pawelson benzyny ale nie więcej niż 3-5 %, oprócz tego sprawdźmy czy nasz podgrzewacz filtra działa- o ile go jeszcze mamy. Z doświadczenia wiem, że w naszych Carismach jak już parafina się wytrąci- przy sprawnym podgrzewaczy filtra- musimy pilnować aby paliwa było powyżej połowy baku, wtedy paliwko w smoku-filtrze wlatuje z góry, poniżej połowy baku filtr w baku skutecznie wyłapuje parafinkę iduuupa blada. Już parę razy musiałem ratowac się butelką po pepsi ze świeżym paliwkiem wezyki zasilani i powrót do niej i w drogę do ciepłego garażu. Pozdrawiam...ooo ale tego wyszło |
|
|
|
 |
sony35
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 40 Skąd: sady
|
Wysłany: 18-10-2011, 20:25
|
|
|
Hugo napisał/a: | sony35 czy Ty sprawdzisz wreszcie te świece żarowe? |
Dopiero na jutro jestem umówiony z elektromechanikiem i sprawdzi te świece
jak coś będzie nie tak kupię 4-sztuki NGK
Czy te świece wymieni się bez problemu ,bo dwie świece są naprzeciwko POMPY a tam jest mało miejsca.
_____________________________________________________________
myślę też nad wymianą FILTRU paliwa tylko na jaki
w sklepie był z firmy HART ale jutro mają być jakieś JAPAN
Jaki Filtr polecacie
dzięki wszystkim za pomoc |
|
|
|
 |
gitarr
Forumowicz
Auto: Mitsu Carisma 1,9TD 1999r Lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 70 Skąd: S-dz
|
Wysłany: 19-10-2011, 16:35
|
|
|
Jeżeli już będziesz wymieniał te świece proponowałbym ci jednak kupić firmy BERU. |
_________________ Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r.
Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r. automat
Mitsubishi Carisma 1,8GDI 2001r.
Mitsubishi Carisma 1,9TD 1999r. - obecnie
Mitsubishi Colt GLi 1,3 1996r. - obecnie
Mitsubishi Space Star 1,3 1998r. - obecnie |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20740 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
sony35
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 40 Skąd: sady
|
Wysłany: 19-10-2011, 20:12
|
|
|
______________________________________________________________________
Kolega @carisma1 napisał
Ja też stawiam na świece albo ich sterowanie, długi czas świecenia kontrolki świadczy o skopanym czujniku temp,,ten z tyłu" albo przedartym okablowaniu od tegoż czujnika.
-czy może ktoś mi powiedzieć w którym miejscu jest ten CZUJNIK
- piszę dlatego bo są dwa-czujniki ? Zielony i chyba Biały lub czarny
Wymieniłem czujnik Temp-chłodzenie - ten Zielony 3-pinowy i nie pomogło
Świece nadal grzeją się ok.12-15s |
|
|
|
 |
zenek99
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma-sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2011 Posty: 1 Skąd: daleko
|
Wysłany: 21-10-2011, 23:15
|
|
|
sony35 napisał/a: | ______________________________________________________________________
Kolega @carisma1 napisał
Ja też stawiam na świece albo ich sterowanie, długi czas świecenia kontrolki świadczy o skopanym czujniku temp,,ten z tyłu" albo przedartym okablowaniu od tegoż czujnika.
-czy może ktoś mi powiedzieć w którym miejscu jest ten CZUJNIK
- piszę dlatego bo są dwa-czujniki ? Zielony i chyba Biały lub czarny
Wymieniłem czujnik Temp-chłodzenie - ten Zielony 3-pinowy i nie pomogło
Świece nadal grzeją się ok.12-15s |
Witam ,podepnę się pod temat bo mam ten sam problem ,czy może ktoś odpowiedzieć co może być przyczyną lub w którym miejscu znajduje się ten skopany czujnik |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 21-10-2011, 23:56
|
|
|
ja wiem który to czujnika ale on nie ma nic wspólnego z problemem odpalania przecież ci grzeje ponad 15 sekund to i tak dużo. Zamiast sprawdzić świece żarowe zabierasz się do naprawy od dupy strony. Mogę ci wymienić z kilkanascie przyczyn problemów z odpalaniem ale czy będą przydatne jak nie dajesz sobie rady z tak prostą czynnością jak sprawdzenie świec które co jakiś czas trzbea sprawdzać i wymieniać , przecież nie są wieczne
Stwierdziłeś że jak ciepło to pali bez problemu a jak zimno to nie . Co różni te dwie sytuacje temperatura, a do czego służą świece żarowe ? W ciepłe dni świece powinny grzać chwile ja w swojej carismie nie raz miałem sytuacje że nawet nie grzały i odpalał |
|
|
|
 |
sony35
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 40 Skąd: sady
|
Wysłany: 22-10-2011, 08:45
|
|
|
pawelsonx napisał/a: | ja wiem który to czujnika ale on nie ma nic wspólnego z problemem odpalania przecież ci grzeje ponad 15 sekund to i tak dużo |
Jeśli wiesz w którym miejscu jest ten czujnik- to proszę abyś mi powiedział-bo ja wymieniłem ten od Temperatury-.chłodzenia 3-pinowy(zielony) a ponoć ten czujnik też jest od długości nagrzewania świeć?
,które w mojej Cari grzeją zima-lato ok 12=15s to chyba za długo
pawelsonx napisał/a: | Stwierdziłeś że jak ciepło to pali bez problemu a jak zimno to nie . Co różni te dwie sytuacje temperatura, a do czego służą świece żarowe ? W ciepłe dni świece powinny grzać chwile |
Problem z odpalania z rano to jedno a długość nagrzewania świec to chyba druga sprawa? chyba ,że się mylę.
-świece były sprawdzane przez elektromechanika -miernikiem i powiedział ,że są
niespalone, i by najpierw zacząć od tego czujnika
proszę o pomoc |
|
|
|
 |
|