Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy ten typ tak ma ? podejrzany dźwięk silnika.
Autor Wiadomość
piotrekdm1983 
Forumowicz

Auto: COLT CJ0 GLX 1.3 12V 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 69
Skąd: PIŁA
Wysłany: 02-11-2011, 08:36   

Powinno się robić tak jak napisałeś ale nie mogłem znaleźć serwisu z lampą strobo i żeby ktoś miał Misia w kompie , więc sam poluzowałem aparat zapłonowy i ustawiłem odpowiedni kąt - najbliżej przedniej szyby i misiu zaczął jeździć jak nowy , zrobiłem to w lutym i do dzisiaj wszystko OK . Mnie również mechanik wyśmiał jak o tym powiedziałem ale jak widać nie każdy jest "mechanikiem" , trzeba mieć jeszcze serce do takich rzeczy , u większości w oczach niestety są już tylko $ :(
 
 
KlaudiuszBdg 
Mitsumaniak


Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 200
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 02-11-2011, 10:32   

krzysieg napisał/a:


W serwisówce jest wszystko , "ignition timing check and adjustment" -sprawdzenie i regulacja czasu zapłonu .
Czyli jednak reguluje się zapłon ale z tego co wyczytałem to metodą elektroniczną przez złącze diagnostyczne w okolicy silnika wycieraczek i przyrząd "Mut II " .


W silnikach 12v 75KM (bodajze do wrzesnia "00) reguluje sie jak w starych samochodach z uzyciem lampy - opisy na forum

W silnikach 16v 82KM Tak jak napisales
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 02-11-2011, 17:47   

piotrekdm1983 napisał/a:
Powinno się robić tak jak napisałeś ale nie mogłem znaleźć serwisu z lampą strobo i żeby ktoś miał Misia w kompie , więc sam poluzowałem aparat zapłonowy i ustawiłem odpowiedni kąt - najbliżej przedniej szyby i misiu zaczął jeździć jak nowy

W sumie mój jeździ tak jak być powinno , nic nie zauważyłem tylko ten dźwięk mnie drażni na niskich obrotach ala diesel .
Robiłeś to lampą stroboskopową czy metodą prób i błędów 1mm w jedną lub w drugą strone ....?
Opisz dokładnie jak to zrobiłeś , z góry dzięki :)
_________________

 
 
piotrekdm1983 
Forumowicz

Auto: COLT CJ0 GLX 1.3 12V 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 69
Skąd: PIŁA
Wysłany: 03-11-2011, 09:11   

Tak jak pisałem , nie udało mi się znaleźć serwisu z lampą strobo , sam też nie zakupiłem , także zastosowałem metodę prób i błędów , przekręcałem aparat zapłonowy o 1mm w prawo w kierunku układu wtryskiwaczy i w pewnym momencie silnik zaczął normalnie chodzić . To , że ci dźwięk nie przeszkadza na niskich obrotach to jesteś w błędzie . Chodzi i o tłoki i zawory które pracują nie tak jak powinny i mogą porozpierdzielać silnik . Lepiej to wyregulować . Potem metodą Krzyżaka wyregulowałem jeszcze obroty i jest wszystko Ok :)
 
 
mani4c 
Forumowicz


Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-11-2011, 11:02   

To teraz nagraj swój silnik i wrzuć tutaj. Jestem bardzo ciekaw efektów.

[EDIT]
No i stchórzył...
_________________
Skoda Fabia 6Y2 1.4 100 KM DOHC
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 09-11-2011, 17:06   

Dałem colta do serwisu .
Jest to serwis i sklep w jednym i nie załatwia się nic z mechanikiem
tylko za pośrednictwem obsługi sklepu co siedzi w biurze ..coś jak aso , czyli nic konkretnie się nie dowiesz .
Ale zdecydowałem się na nich bo ogłaszają się że główną ich specjalizacją są japońskie auta .
Przy odbiorze powiedziano mi że na jednym zaworze było rozregulowane mocno i płace 150zł tylko za regulacje zaworów :shock: , mogłem najpierw zapytać ile będzie kosztować ..
Ale przynajmniej wiedzą o tym że padają w nich aparaty zapłonowe i wg. nich mój już nie jest w idealnym stanie dlatego silnik nie będzie idealnie równo pracować .
Ale na paragonie teraz zobaczyłem że jest uszczelka 50zł + 100zł robocizna .
Silnik nie ma na wolnych obrotach jednolitego dźwięku jeszcze troszkę klekocze ale tak chyba ma być . Jest dużo lepiej . :)
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 09-11-2011, 18:45   

mani4c napisał/a:


[EDIT]
No i stchórzył...

Ostatnie ostrzeżenie.
Jak Ty nie potrafisz usłyszeć jak silnik zaczyna szwankować to Twój problem, ale nie upoważnia Cię to do tego typu wpisów.
Zanim coś napiszesz zastanów się dwukrotnie.
 
 
kojomedal 
Forumowicz


Auto: COLT CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 47
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 10-11-2011, 15:10   

Też miałem Colta 1.3 12V i jak pamiętam to lekkie cykanie było,i regulował mi mechanik zawory i zapłon też sprawdzał a cykanie zostało,po prostu wydaje mi się że to jest taka praca silników Mitsu,w moim obecnym 4g15 turbo nie słychać ale tu zastosowano hydraulikę.
Generalnie warto sprawdzać jak jest mechaniczna regulacja co 60 tys km,przynajmniej ja tak robiłem
_________________
el kojote
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 10-11-2011, 15:57   

Pojeździłem wookół domu wyłączyło się ssanie ,temperatura w połowie skali i nagrałem :D
Link1
Link2
Ale wcześniej jak przejechałem ok 10km to chyba jeszcze ciszej było .
Efekt jest taki jakbym nagrał z mniejszym poziomem głośności ale aparat ustawienia odległość wszystko to samo .
 
 
mani4c 
Forumowicz


Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-11-2011, 11:51   

Jest poprawa. ;) Ale nadal dźwięk zakrawa o diesla. :) Ja napiszę tylko jedno. To taki urok tej jednostki napędowej. 4G92 też tak chodzi. :]
_________________
Skoda Fabia 6Y2 1.4 100 KM DOHC
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-11-2011, 19:08   

mani4c napisał/a:
4G92 też tak chodzi. :]
4G63 też.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 14-11-2011, 19:28   

Hugo napisał/a:
mani4c napisał/a:
4G92 też tak chodzi. :]
4G63 też.

Nie każdy, panowie, nie każdy :twisted:
Ja bym aplikował do jakiegoś serwisu :wink:
"TenTypTakMa" macie opanowane :mrgreen:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-11-2011, 22:34   

mkm napisał/a:
Nie każdy, panowie, nie każdy
Każdy 4G63, który słyszałem, ponadto każdy 4G13 i 4G92, a słyszałem ich wiele. Po prostu silniki każdej marki pracują specyficznie, jak ktoś ma trochę świra to z zamkniętymi oczami rozpozna dany silnik lub silnik danej marki po jego kulturze pracy.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 14-11-2011, 22:53   

Hugo napisał/a:
Po prostu silniki każdej marki pracują specyficznie, jak ktoś ma trochę świra to z zamkniętymi oczami rozpozna dany silnik lub silnik danej marki po jego kulturze pracy.

Co do dźwięku silnika w zależności od marki to pełna zgoda.
Co do tego, że silniki Mitsu są „głośne” to już nie.
Przykładowo w jednym ze swoich 4G92 „metaliczna” praca silnika zostanie wyeliminowana już na wiosne wraz z kolejnym serwisem – do tej pory można powiedzieć, że pozbyłem się tej przypadłości w 50%, a silnik już na starcie był bardzo cichy.
Regulacja, płyny, konserwacja i będzie jeszcze cichszy.
Da się ze względu na niski przebieg.
W drugim jedynym ratunkiem byłaby już tylko kapitalka.
Narastanie „syndromu diesla” obserwuje z roku na rok (mam go już 10 lat, wiec było co obserwować), ale to, że tak się dzieje to niestety tylko moja wina - przegrzania, nieterminowa wymiana oleju, katowanie na zimnym itp. – powodują, że te silniki zaczynają pracować jak sieczkarnie.
 
 
mani4c 
Forumowicz


Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-11-2011, 09:03   

mkm... pewnie byłeś na kilku zlotach Mitsu, ale nigdy pewnie nie robiłeś odsłuchów pracy silnika. Wiem, że nikt na zlotach tak nie robi, ale ponieważ chorowałem kiedyś z powodu źle złożonego rozrządu i miałem obsesję na punkcie dźwięku działania jednostki napędowej to nasłuchałem się różnych 4G92 i 4G13, a nawet 4G63 i wszystkie - WSZYSTKIE, bez różnicy czy duży przebieg czy przed 100 tys. km - cechują się metaliczną kulturą pracy. Cecha ta, nie dotyczy silników V6 i GDI, ale nawet 4G93 z wersji GTI przy obrotach jałowych generuje dźwięki, które inny człowiek zidentyfikowałby jako klepanie zaworów... :) Taki to już urok silników Mitsubishi z lat 80 i 90. Dam głowę, że Twój 4G92 będzie pracował tak samo, jedyna różnica jest taka, że silni będzie wydawał takie same dźwięki, ale będzie po prostu cichszy. :)
_________________
Skoda Fabia 6Y2 1.4 100 KM DOHC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.