Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy w lancerze potrzebny jest szósty bieg
Autor Wiadomość
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-11-2011, 23:07   

Ja tam bym chcial 6. bieg w 1,5 lub zeby byl cichszy w zakresie obrotow 3,5-4k rpm bo tak to jazda 130km/h jest bardzo meczaca i konczy sie na tym ze jade pow. 140... i wtedy rzeczywiscie paliwo zaczyna chlupac przelewajac sie... w 1,8 jest mniej meczaco, ale jednak 6. bieg jako toczydlo przy 120-140 by sie przydal... nie wierze, ze spalanie spadnie drastycznie ale wg mnie nie wzrosnie...
co do wpajania przez producentow, pracuje w branzy IT tam to sie dopiero wpaja, wiec nabralem dystansu nawet do najbardziej logicznych wywodow :twisted:
jaceksu79 napisał/a:
przydałby się bardziej nowoczesny motor

albo mniej nowoczesny zwazajac na to co pisales o EKO :P
chyba, ze mowisz o GDI, ktorego nikt by raczej w Lancerku nie chcial...
sprezarek tez sobie nie zycze...
wiec co takiego nowoczesnego jest potrzebne?
uwazasz ze 2,4 z US jest nowoczesniejszy? nie... po prostu mniej naznaczony przez ekoterroryzm...
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 15-11-2011, 23:50   

Przydali by się ci eko. gdyby w euro 6 ograniczyli nie tylko emisję spalin ale także warunek max. spalania paliwa przez pojazd :mrgreen: jakie życie wtedy było by prostsze: - producenci by dostosowali się :mrgreen: a my mniej na paliwo byśmy wydawali
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: co ostatnio było moim koszmarem - 16tys. km miesięcznie to już nie są przelewki....
gdybanie :twisted:
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16-11-2011, 08:43   

jaceksu79 napisał/a:


Bo waszym tokiem potrzeby 6-go biegu można mówić czemu nie kolejny - nie 7-y a może 8-y.. no czemu? Właśnie temu, że producent uznał to za optimum i w tym momencie koniec mojej dyskusji- przechodzę na grającą klawiaturę zaworów asx-a, tam jest ciekawiej :mrgreen:

6 bieg w mojej opinii jest obecnie pewnym standardem - kiedyś Audi 80 1.6 miało 4 biegi..
I paliło w porównaniu do Lancera jak smok:)
Co do 6 biegu jak najbardziej, ale pewnie cena wzrośnie.
gzesiolek napisał/a:


Ja tam bym chcial 6. bieg w 1,5 lub zeby byl cichszy w zakresie obrotow 3,5-4k rpm bo tak to jazda 130km/h jest bardzo meczaca i konczy sie na tym ze jade pow. 140... i wtedy rzeczywiscie paliwo zaczyna chlupac przelewajac sie... w 1,8 jest mniej meczaco, ale jednak 6. bieg jako toczydlo przy 120-140 by sie przydal... nie wierze, ze spalanie spadnie drastycznie ale wg mnie nie wzrosnie...

Niestety w Lancerze 1.5, który kosztuje mniej jak 60k.. nie można mieć wszystkiego :P Jak Ktoś chce mieć cicho w pewnym przedziale prędkości.. to trzeba dopłacić, a jak ktoś chce mieć tanie i dobre auto, to musi się pogodzić z pewnymi niedogodnościami..
Pozdrawiam
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-11-2011, 09:51   

RalfPi, Lancer 1,5 kosztowal dokladnie 3tys mniej niz 1,8 w tej samej wersji (Invite) kiedy go kupowalem, wiec Twoje slowa ze "nie mozna miec wszystkiego" mozna wtedy odniesc do obu wersji silnikowych :P
Poza tym pow 4000rpm 1,5 staje sie cichszy, i w 1,6 podobno nieco dopracowali ta "halas dziure" z tego co wiem... poza tym musze jakos ponarzekac na 1,5, wy mozecie narzekac na spalanie... wiec ja tez musze znalezc jakis powod ;)
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 16-11-2011, 09:54   

jaca71 napisał/a:
Przeglądnij jeszcze raz norme EURO i wyciągnij daleko idące wnioski z tej normy to znajdziesz odpowiedź że spalanie też jest ograniczone :) I to dosyć dokładnie określone ;)


:oops:

całe życie się uczę :wink:
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16-11-2011, 10:46   

gzesiolek, nie inaczej :)
Pozdrawiam!:)
 
 
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 298
Skąd: Gliwice
Wysłany: 16-11-2011, 11:50   

gzesiolek napisał/a:
w 1,6 podobno nieco dopracowali ta "halas dziure" z tego co wiem

Ta "hałas dziura" w 1.6 przenosi się do wyższej prędkości jazdy w porównaniu z 1.5, a to dzięki innym przełożeniom skrzyni i przekładni głównej. 1.6 dla danej prędkości obrotowej silnika jest szybszy od 1.5 na wszystkich biegach oprócz jedynki i wstecznego.
Przy 3000 obr/min na 5 biegu prędkość 1.5 jest 101 km/h, a 1.6 113 km/h.
Przy 4000 obr/min na 5 biegu prędkość 1.5 jest 134 km/h, a 1.6 151 km/h.

(W nawiasach przełożenia całkowite)
Przełożenia dla 1.5:
przekładnia główna - 4.529
1 - 3.307 (14.977)
2 - 1.913 (8.664)
3 - 1.310 (5.933)
4 - 0.970 (4.393)
5 - 0.810 (3.668)
R - 3.230 (14.629)

Przełożenia dla 1.6:
przekładnia główna - 4.052
1 - 3.727 (15.102)
2 - 1.947 (7.889)
3 - 1.343 (5.442)
4 - 0.976 (3.955)
5 - 0.804 (3.258)
R - 3.727 (15.102)
_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-11-2011, 13:33   

lichy, Trik pisal ze nawet jak jest to jest mniejsza niz u nas...
w 1,5 jest przy 3400/3500 - 4000/4100 rpm wg licznika ok. 118km/h-139km/h (wg podanych przelozen ok 115-135km/h)
dla 1,6 jak dobrze licze byloby to 130-150km/h

Sorki za OT po o spalaniu 1,8 juz nie piszemy, choc przelozenia 1,6 sa strasznie dlugie, chyba wieksze predkosci na danym biegu idzie osiagnac niz w 1,8 (przynajmniej tym co wtedy sprzedawali co swoj 1,5 kupowalem)
Ktos ma aktualne przelozenia 1,8? Mozna by ocenic jakie przelozenie mozna by dobrac dla nadbiegu (czyli 6.) :P
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-11-2011, 13:40   

A tak z ciekawości - piszecie o prędkościach dla danych rpm z licznika czy z GPS?

[ Dodano: 16-11-2011, 13:42 ]
lichy napisał/a:
Przy 3000 obr/min na 5 biegu prędkość 1.5 jest 101 km/h, a 1.6 113 km/h.
Przy 4000 obr/min na 5 biegu prędkość 1.5 jest 134 km/h, a 1.6 151 km/h

Nie wiem ile ma 1.8 ale 2.0 ma 4000rpm przy 145km/h i 109km/h dla 3000rpm

Edit: Przełożenia dla 1.8, 2.0 i 2.4 będę miał po 17:00 ;)
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
Ostatnio zmieniony przez jaca71 16-11-2011, 13:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-11-2011, 13:42   

jaca71, zawsze pisze z licznika i zawsze o tym informuje... plus dodalem przeliczenie wg przelozen i rpm przy zalozeniu ze mam odpowiednio napompowane opony... (srednica cos ok 652 mm)
a lichy przeliczyl wg przelozen ;)
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-11-2011, 13:45   

gzesiolek napisał/a:
zawsze pisze z licznika i zawsze o tym informuje...

tylko widzisz w UE tolerancja licznika jest 10% w górę. A w US tej tolerancji brak. U mnie to co widać na liczniku to samo jest na GPS ;)
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-11-2011, 13:52   

jaca71, tolerancji prawnie nie ma, ale blad jakis zawsze jest pewnie +/- 1-2%
Tolerancje licznika znam i dlatego zawsze pisze ze wg licznika, ale jak widac przynajmniej zgranie miedzy licznikiem rpm a predkosci jest dosc dobre w Lancerku, bo jak widac powyzej wychodzi roznica ok 3km/h przy 115-120km/h, wiec ok. 2,5-3% :mrgreen:
Poza tym nie sadze, aby jakos specjalne duze roznice robili w licznikach na Europe, Azje czy US, skoro wszystkie liczniki robia pewnie w jednym miejscu...
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-11-2011, 16:57   

Cytat:
Przełożenia dla 1.5:
przekładnia główna - 4.529
1 - 3.307 (14.977)
2 - 1.913 (8.664)
3 - 1.310 (5.933)
4 - 0.970 (4.393)
5 - 0.810 (3.668)
R - 3.230 (14.629)

Przełożenia dla 1.6:
przekładnia główna - 4.052
1 - 3.727 (15.102)
2 - 1.947 (7.889)
3 - 1.343 (5.442)
4 - 0.976 (3.955)
5 - 0.804 (3.258)
R - 3.727 (15.102)


Przełożenia dla 1.8:
przekładnia główna - 4.24
1 - 3.54 (15.0096)
2 - 1.91 (8,0984)
3 - 1.33 (5.6392)
4 - 1.03 (4.3672)
5 - 0.82 (3.4768)

Przełożenia dla 2.0:
przekładnia główna - 4.24
1 - 3.54 (15.0096)
2 - 1.91 (8,0984)
3 - 1.33 (5.6392)
4 - 0.97 (4.1128)
5 - 0.78 (3.3072)

Przełożenia dla 2.4: są takie same jak 2.0
przekładnia główna - 4.24
1 - 3.54 (15.0096)
2 - 1.91 (8,0984)
3 - 1.33 (5.6392)
4 - 0.97 (4.1128)
5 - 0.78 (3.3072)

Wygląda że finalne przełożenia w 1.6 są dłuższe nawet od skrzyni w amerykańskich 2.0 i 2.4. Wydawało mi się tak po przeglądnięciu prędkości dla 4000 w 1.6 151km/h vs 145 w 2.0 :P
Czyli jaki wniosek? Czy taka szóstka z przełożeniem 0.7 i finalnym 3 uciągnie lancera? Ja obstawiam, że bez problemu. A czy da oszczędności w spalaniu? Kto wie? Na pewno było by ciszej na autostradzie. Chociaż ja mam wrażenia że główny hałas przy prędkościach autostradowych pochodzi od kół i lusterek :P

[ Dodano: 16-11-2011, 17:05 ]
gzesiolek napisał/a:
jaca71, tolerancji prawnie nie ma, ale blad jakis zawsze jest pewnie +/- 1-2%

Źle się wyraziłem - chodziło mi o błąd. Wszystkie europejskie samochody (wersje nie miejsce produkcji) jakie dosiadałem miały od 8 do 10% zawyżone wskazania prędkościomierza. jest to podobno zalecenie lub dyrektywa EU. Wydaje mi się że tak samo jest z lancerem. Ludzie na forum pisali że w 1.8 na dwójce zamykają stówę a na trójce przekraczają 140. U mnie jest to odpowiednio około 97 i 135km/h a wygląda że mamy jednakowe trzy pierwsze przełożenia. U mnie podczas jazdy z GPS prędkość na nim pokrywa się z prędkościomierzem. Przy 140 autostradowych różnica jest na poziomie paralaksy prędkościomierza. Tu tez podobno kłaniają się przepisy USA że ma pokazywać tyle ile jest faktycznie bez błędu.
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 16-11-2011, 17:48   

patrząc na ostatnie posty obiecałem sobie, że nauczę się tego na pamięć :mrgreen: :mrgreen:
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-11-2011, 18:01   

jaca71, z tego co wiem dyrektywa unijna mowi tylko tyle, ze licznik nie moze zanizac predkosci nawet o 0,5 km/h, za to moze zawyzac maksymalnie o 10%, czyli ze wzgledu na blad pomiarowy itd. ustawiane liczniki sa zazwyczaj na ok 5-7% zawyzenie predkosci, jesli do tego dojdzie blad to mozesz miec nawet 9% zanizenia, albo tylko 2%... co lepsze komputer w Lancerze mam wrazenie liczy juz wlasciwie, bo po resecie w trasie, gdzie jedziesz stala predkoscia po tych paru minutach stalej jazdy pokazuje o te ok 4-5% nizej niz na liczniku ( u mnie...)
GPSa nie mam wiec nie mam jak porownac...
a co ludzie pisza, to dodaj jeszcze chciejstwo i kat patrzenia na wskazowke ;)
u mnie na 2jce ok. 90km/h osiagnalem na liczniku do odcinki (wskazówka dotkneła linii), wg danych teoretycznych maks jest ok 88km/h, więc błąd u mnie nie jest aż tak duży ;)
jaca71 napisał/a:
Tu tez podobno kłaniają się przepisy USA że ma pokazywać tyle ile jest faktycznie bez błędu.

hehehe inzynier i takie rzeczy pisze... zadne przepisy mozliwych bledow pomiarowych nie wyeliminuja... to nie ten ustroj :P
a znajac amerykancow to maja gdzies czy jest 2mile/h w ta czy w tamta... i tak wszyscy jada 50 na 55 i 80 na 85 :mrgreen:
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.