Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Blad sondy za katalizatorem p0420 - check engine na stale
Autor Wiadomość
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 25-03-2012, 13:18   

Według moich notatek jest to numer katalogowy mitsubishi MN158826 numer katalogowy producenta DENSO 149 100 6111
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 27-03-2012, 02:07   

Witam
Dobrze w Waszych miskach chodza uniwersalne sondy Walkera, zadnych problemow (Space Star,Carisma, Lancer)
Co do opornikow to zgadzam sie z opisem kolegi elektryk dotyczacego sposobu dzialania odczytu przez komputer sond.
Komputer czyta przepustowosc sond miedzy jedna a duga poprzez katalizator, na zasadzie pomiaru spalin. Oporniczki to mozna stosowac do podlaczenia diody LED w aucie :D , a emulator do gazu (tam jest inny sklad gazow). Za zamiennik zaplacicie od 100 do 380 zl. Pytanie po co robic eksperymenty, jechac do elektryka 8) podlaczyc komp zrobic test i wymienic.
Pozdrawiam
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-03-2012, 07:17   

tokyo - to co nie ma sposobu, żeby wywalić drugą sondę?
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 27-03-2012, 10:11   

u mnie okazalo sie ze przyczyna byly lejace wtryskiwacze gazowe, po wymianie 2 wtryskiwaczy i ustawieniu parownika, check juz sie nie swieci
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 27-03-2012, 18:57   

tokyo napisał/a:
Dobrze w Waszych miskach chodza uniwersalne sondy Walkera, zadnych problemow (Space Star,Carisma, Lancer)
A co mi po nowej sondzie skoro miałem już 3 różne, każdą komputer widział prawidłowo a nie przechodził test katalizatora?

tokyo napisał/a:
Pytanie po co robic eksperymenty, jechac do elektryka 8) podlaczyc komp zrobic test i wymienic.
A o jaki test chodzi? Bo ja nawet robiłem analizę spalin i nic nie wyszło. P0420 nie da się wywołać tak na poczekaniu, a nawet jak ktoś loguje na żywo parametry to nic nie da, bo tam nie da się czymś pokręcić żeby wyregulować.

Mam wrażenie że z elektrycznego punktu widzenia to chyba trzeba by ograniczyć wartość napięcia na wyjściu sondy. Czytałem gdzieś na forum zagranicznym, że ludzie montują filtr RC, ale to bardziej wpłynie na spłaszczenie przebiegu a nie wartości maksymalnej napięcia.
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 30-03-2012, 11:11   

Witajcie
Test sond lambda przeprowadza sie na zasadzie charakterystyk w komputerze MUT III.
Jedzie dwoch ludzi:kierowca i elektryk.
Rozgrzewamy silnik nastepnie po osiagnieciu temperatury jedziemy.
Auto krecimy do 4 - 5 tys obrotow tak zeby wszystkie systemy zaczely pracowac ( katalizator na zimny nie pracuje). Ja w tym czasie ustawiam chrakterystyki spalin dla 1 i 2 sondy i OGIEN. 1 bieg full 2 full rozpedzamy auto do 4 biegu na max. Sondy jezeli pracuja poprawnie maja charakterystyki zblizone przesuniete w czasie, jezeli nie pracuja widac ich prace po charakterystyce ( plaska zrywa sie lub tlumiona). Po takim tescie widac jak co pracuje. Tak mozna zrobic diagnoze kazdego miska.
Pozdrawiam
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 31-03-2012, 17:22   

tokyo napisał/a:
Po takim tescie widac jak co pracuje. Tak mozna zrobic diagnoze kazdego miska.
No ale jakie wnioski jeśli obie sondy pracują, jest minimalne ale widoczne w czasie opóźnienie między sondami. Przy niskich obrotach druga sonda pokazuje nieco niższe napięcie maksymalne pików, przy wyższych obrotach natomiast nie widać dużej różnicy napięć. I jakie są wnioski z takiego pomiaru? Tu widać dokładnie że katalizator nie wyrabia bo przy dużej ilości spalin bo nie ubywa tlenu, co by dokładnie oznaczało to co jest w opisie P0420. O co chodzi z ustawianiem charakterystyk sond, czy to jakoś się koryguje te odczyty w ECU? Co można "wyregulować" albo wymienić tak żeby nie ruszać katalizatora? U mnie te problemy zaczęły się już podobno w okolicach 20kkm, a ja je osobiście stwierdziłem przy ok 32kkm.
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 06-04-2012, 19:14   

Witam
Na podstawie charakterystyk mozna okreslic jak sondy pracuja, czy jest ktoras uszkodzona czy tylko ( :) ) katalizator . Nie ma mozliwosci korygowania charekterystyki. Jezeli problemy zaczely sie u ciebie juz przy 20tys to oznacza ze albo od poczatku byl zepsuty katalizator albo malo kiedy dostal ognia na tyle zeby go przedmuchac (krotkie trasy,czeste odpalania).
Jezeli juz uprzemy sie na jazde bez katalizatora to mozna wstawic emulator na sondy i podpiac do ECU na sztywno. Wtedy bedzie wszytko "idealane"
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-04-2012, 19:17   

tokyo napisał/a:

Jezeli juz uprzemy sie na jazde bez katalizatora to mozna wstawic emulator na sondy i podpiac do ECU na sztywno. Wtedy bedzie wszytko "idealane"


Idealna rozwiązanie, skąd taki emulator wziąć?
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 08-04-2012, 14:04   

Witam
Kolego krzychu jak wpiszesz na google wyskakuje kilka firm, np.:
http://www.protecdigital.pl/produkty.html#3

jest to przyklad nie reklama.
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-04-2012, 14:07   

No czyli się da bez problemu. Więc tylko czekać na pretekst jak mi katalizator da o sobie znać :mrgreen: W sumie nie mogę się doczekać, żeby sprawdzić na hamowni przed i po.
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 08-04-2012, 15:03   

Tak :) kazdy pretekst jest dobry
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 08-04-2012, 17:36   

tokyo napisał/a:
Kolego krzychu jak wpiszesz na google wyskakuje kilka firm, np.:
http://www.protecdigital.pl/produkty.html#3
Ja mam wrażenie że to nie są emulatory drugiej sondy lambda tylko pierwszej sondy lambda której zadaniem jest sterowaniem składem mieszanki.
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-04-2012, 21:07   

Czy straszne zamulanie powyżej 6000obr jest spowodowane katalizatorem, oraz czy po usunięciu kata zmieni się wykrec mocy/momentu?? Chodzi mi o dół silnika czy się pogorszy
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
kamel1015 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Kombi Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 39
Skąd: Podlasie
Wysłany: 03-08-2015, 20:10   Check Engine

Czy u was w Lancerkach 2.0 16v 135KM gdy zaświeci się check engine silnik wchodzi w tryb awaryjny czy nic się nie zmienia poza zapaleniem kontrolki na desce ???
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.