Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
4g63 uturbić??
Autor Wiadomość
mirc23 
Mitsumaniak


Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 392
Skąd: Żory
Wysłany: 17-12-2011, 11:05   

Mateusz071,
Może proste pytanie co chcesz dmuchać, i ile chcesz osiągnąć KM.
Ale może postaram się napisać to co pamiętam aby z 4G63 zrobić turbo takie jak ori 4G63T więc:
- tłoki (inne)
- turbo z kolektorem
- nie wiem jak u ciebie ze skrzynią ale może będzie trzeba wymienić czyli inne sprzęgło, zamach, rozrusznik, pewnie i półosie
- z tego co widze masz 1.5 czyli pompa zapewne nie da rady
- wiązka bądź przerobienie wiązki
- przepływka różne w 4G63 i 4G63T
- komp z 4G63T
- wtryski minimum 390 najlpiej coś więcej
- resistor pack
- selenoidy
- uszczelka pod głowice jak już byś robił to najlepiej dawać coś lepszego
- w głowicy chyba inne zawory i sprężynki (nie jestem pewien)
- O2 hausing, i dalej wydech
- zegary
- IC i orurowanie
- BOV

i zapewne wiele innych

do tego u ciebie przy przekładce na 2.0 dochodzi przerabianie łap aby to dobrze siedziało. Przy zmianie z GTI jest dużo mniej pracy, ale mi i tak zajeło to prawie 3 miesiące popołudniami i w wolnym czasie.
Jeżeli nie checsz dmuchać za dużo czyli 0.4-może 0.6 bara to seryjne 4G63 powinno to znieść, wtedy sporo z tych pierdół odpadnie.
Proponuje zajrzeć na forum eclipsa i gdzieś tam jest opisane dokładnie co trzba wymienić aby wsadzić turbo.
Jeżeli masz czas to może na spokojnie czekaj aż pojawi się jakiś tańszy 4G63T i zakup całość, ale wtedy nie wiadomo co kupisz. Więc chyba sprawa wygląda tak, że aby mieć 4G63T trzeba wydać coś w przedziale 4-10 tyś zależnie co i w jakich cenach dostaniesz, taniej raczej nie będzie.
 
 
 
Kct 
Mitsumaniak
02743/KMM

Auto: Colt CA0 4g93
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 107
Skąd: Myszków
Wysłany: 17-12-2011, 12:47   

przeplywka ma oznaczenia ma inne- N/A 501 ,a turbov chyba 601, ale plug n play pasuja z tego co wiem takze nie musisz zmieniac

a jak bedziesz pompowac 0.5 bara ~ to Ci blok, tłoki, wał, głowica seria Ci wystarczy
 
 
Xsystoff 
Mitsumaniak
user

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 708
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17-12-2011, 15:58   

No wlasnie lapy z 1.3/1/5 nie pasuja do siriusow (1.6, 1.8, 2.0) wiec bedziesz musial je lekko przerobic (da rade spokojnie). Do tego zalac poduchy silnika i skrzyni klejem/silikonem do szyb, bo inaczej silnik bedzie walil o bude przy palowaniu. Jest jakis centymetr miejsca z obu stron. Skrzynia z orionow (1.3,1.5) nie pasuje do siriusow. Tak samo polosie. Zreszta wystarczy zobaczyc wielkosc skrzyni z 2.0 zeby domyslec sie, ze to nie jest dobry pomysl zakladac to male i lekkie cos z 1.3/1.5 do wiekszej motorowni ;) Nie pasuje, a nawet jesli jakims cudem zamontujesz skrzynie to i tak szybko rozleci sie mechanizm roznicowy :) Polosie sa grubsze w 2.0, ciekawe czemu 8) Nie wiem jak przy turbo, ale pompa paliwowa od 2.0 i 1.5 jest identyczna. Hamulce przelozyc mozna bez problemu, zostaje stara zwrotnica z 1.3/1.5 zakladasz zacisk i klocki z elipsa/colta gti (to samo), a tarcze juz koniecznie z colta gti, bo eclipse ma inny rozstaw srub i ma ich o jedna wiecej. Jest wtedy 258mm z duzym zaciskiem w budzie 830kg, super hamuje. Caly mechanizm lewarka z 1.5 tez musisz rzezbic zeby oblsugiwal skrzynie 2.0 :D Jak bedziesz mial przed soba ten z 2.0 i ten z 1.5 to da sie ogarnac roznice i wyrzezbic z nich jeden (od razu szort shifter mozna wymodzic na oryginalnych bebechach). I tak masz latwiej z 1.5, bo ja musialem przerobic sprzeglo na hydrualiczne, a w 1.5 juz chyba takie jest, podobnie jak uklad paliwowy musialem ogarnac od nowa, bak, pompe, bo mialem gaznika.

Ogolnie pierdzielenia sie ze swapem 2.0 do budy 1.3/1.5 jest w cholere, duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuzooooooooooo latwiej zrobic to w budzie gti, ale ona sa rzadko na allegro, a jak juz sa to pognite, bo przez te swoje 20 kilka lat mialy juz dzwonow coniemiara i Pan Henio swoim palnikiem juz je gwalcil.

Najgorzej znalezc niektore czesci, jak chociazby polosie :/ Z Eclipsa nie pasuja, bo sa za dlugie, a z colta gti nie ma ich nikt, dwa miesiace temu szukalem i nic. Cudem znalalem z Space Stara 1.8TD.
_________________
Renault Espace IV ph2`08
Renault Laguna II ph1`03
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 17-12-2011, 19:07   

Xsystoff napisał/a:
Nie pasuje, a nawet jesli jakims cudem zamontujesz skrzynie to i tak szybko rozleci sie mechanizm roznicowy

skrzynia powinna najsc. Kwestia hydrauliki sprzegła.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-12-2011, 19:24   

a to nie było mowy, że najpierw na komplet swapa 2.0 ze skrzynią ze wszystkim i do tego dopiero turbo dobierać? bo jak nie to mi chodziło o graty pod seryjnego 2.0 ze swoją skrzynią itd a nie hybrydę 2.0 z 1.5 i do tego turbo :)
 
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-12-2011, 20:06   

hehehe chodziło o silnik :D czy 4g63 jest opcja uturbić w normalnych pieniadzach i bez kombinacji czy lepiej kupić drożej 4g63T . Nie wiem po co rozpisywanie sie o półosiach i skrzyniach :D ale spoko wiedzy nigdy za mało :P Ja wiem ze skrzynia z 1,3 idzie jak szatan w 1,8 Gti ;] i wiem zę z 1,5 lata pod 2.0 a pompa i tak będzie sportowa z homologacją i bedzie inne ciśnienie paliwa itd. tarcze i klocki juz mam dobrane tarcze tarox a klocki ebc yellow, ale nie o to mi chodziło :D

[ Dodano: 17-12-2011, 20:20 ]
Tak czytam posty i już mi się nie chce kombinwać w uturbianie :D Musze pozbierać fundusze i zakupić silnik turbo (kolega z forum dał mi dobrą cenę) po prostu albo zostać przy wolnossącym :D

[ Dodano: 17-12-2011, 20:34 ]
Podsumowująć z 4g63 trzeba:
wymienić tłoki
wymienić wtryski
wymienić przepływkę
wymienić głowę najlepiej
no i kompa z wiązką

wniosek przeróbka nie opłacalna ;] tera trzeba poklikać "pomógł" :D

Dodam że nie opłacalne dla fabrycznych osiągów, bo jeżeli chciałbym pójść grubo to lepiej kupić tańszego 4g63 na bazę bo w 4g63T i tak by trzeba by było wymienić tłoki na kute (najwiekszy koszt chyba) części głowicy powymieniać na pancerne a kompa i tak dawać własnego ;]
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-12-2011, 21:51   

Mateusz071 napisał/a:
wymienić tłoki
wymienić przepływkę
wymienić głowę najlepiej


a to już pewne co do tłoków i głowy? jak nie chcesz dużo dmuchać w dolot to można by było zostawić seryjnie, 0.5bara powinno znieść.
a przepływkę pewnie ecumaster by ogarnął.

a i teraz mi się przypomniało kolega Maretzky85 czy jakoś tak z forum tutaj nie opisywał swojego projektu jak robił turbo 4g63? :) chyba w naszych miśkach coś tam było
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 18-12-2011, 10:15   

Opisywał :P Ale mało dokładnie :P W razie co służę radą przez telefon :P
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 18-12-2011, 11:46   

To ile ty chcesz tych koni krzesac w tym c50 ze chcesz zakuwac takiego pancerniaka ???
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-12-2011, 12:28   

Ja nie chcę zakuwać, tylko to był wniosek ;] jak bym miał kasę na taką robotę to szukałbym evo :D
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 18-12-2011, 12:44   

Mateusz071 napisał/a:
Dodam że nie opłacalne dla fabrycznych osiągów, bo jeżeli chciałbym pójść grubo to lepiej kupić tańszego 4g63 na bazę bo w 4g63T i tak by trzeba by było wymienić tłoki na kute (najwiekszy koszt chyba) części głowicy powymieniać na pancerne a kompa i tak dawać własnego ;]

tzn jak grubo ? Spokojnie mozesz podwoic seryjna moc na seryjnym tłokach, czy głowicy. Na tym forum raczej mało kto pójdzie grubiej. A własnie co ty chcesz w głowicy wymieniac na pancernego ??? :lol:
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Xsystoff 
Mitsumaniak
user

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 708
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18-12-2011, 18:49   

Mateusz, a Ty wogole jezdziles mocnym C50? Bo nawet seria urwie dupe i bedziesz mial problem z trafieniem w jezdnie, a tu jakies zakuwanie... :D Slick to nie cudowne lekarstwo na stosunek mocy do masy lepszy niz w wiekszosci Porsche.
_________________
Renault Espace IV ph2`08
Renault Laguna II ph1`03
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-12-2011, 09:40   

pancerne sprężyny, zaworki, popychy i takie tam :P takie fabryczne lubią sobie pęcnąć ;] nie lubie robic auta na zasadzie "powinno wytrzymać" bo potem zawsze coś walnie :D wałek rozrządy w 3 miejscach, pokruszony zawór, panewka dospawana do wału (standardowe chłodzenie bez chłodzenia oleju) Co Ty sie tak martwisz Xsystoff; mocnym C5x ze zdłubanym silnikiem 1,8 na 155KM po hamowni styka? :P Wierz mi Krzysztof że odpowiednie zawieszenie, dystansy, poliuretany, dobra guma, dobre nastawy zawieszenia. Tylko trzeba wiedzieć co i gdzie dłubać i jak dłubać no i oczywiście testy ;] wiesz jak duzo daje obspawanie budy i wsadzenie klaty, pospinanie wszytskiego ;] Jak poustawiam swojego colta to przyprowadzisz swojego do mnie to Ci też zrobie malinkę ;] a wiadomości mam nie byle skąd ;] Jakbyś podwyższył i zmiękczył EVO zwęził rozstaw kół i wsadził opony 7 letnie pirelli to też byłaby kupa :P
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-12-2011, 10:20   

jednego nie odpowiedziałeś jeszcze, ile chcesz wycisnąć z tego silnika?
 
 
 
Xsystoff 
Mitsumaniak
user

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 708
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-12-2011, 11:31   

Mateusz071 napisał/a:
Tylko trzeba wiedzieć co i gdzie dłubać i jak dłubać no i oczywiście testy ;] wiesz jak duzo daje obspawanie budy i wsadzenie klaty, pospinanie wszytskiego ;] Jak poustawiam swojego colta to przyprowadzisz swojego do mnie to Ci też zrobie malinkę ;]

Jak ogarne drobiazgi poswapowe to sie zglosze w przyszlosci :) Narazie mecza mnie drobne pierdoly elektryczne.
_________________
Renault Espace IV ph2`08
Renault Laguna II ph1`03
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.