Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
22-08-2007, 10:29
Łożysko oporowe skrzyni biegów
Autor Wiadomość
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 29-12-2006, 09:44   

spiderman123 napisał/a:
I co mam jechać do mechanika i go zje...ać???


Tylko uważaj, bo przed sądem odpowiesz jak za uczciwego człowieka..........
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 30-12-2006, 02:28   

spiderman123 napisał/a:
Witam wszystkich mam podobny problem z chuczeniem po wciśnięciu sprzegła wszystko ok ale po odpuszczeniu jest neprzyjemny dzwięk jakby miał suche łożysko które obciera .Problem jest w tym iż ostatnio pękła mi łapa sprzegłowa oddałem gala do warsztatu i przy okazji wymieniłem tarcze,docisk,płyn i łozysko no i znowu to samo mało tego jak chodzi na ssaniu to przy wrzucaniu biegów 2,3 musze sie niezle napocic żeby nie usłyszeć operacji dentystycznej na mojej skrzyni :? .I co mam jechać do mechanika i go zje...ać???


zmień mechanika, bedziesz zdrowszy..... a objawy wskazują, na sprzęgło a bardziej łożysko wyciskowe, lub łapa pospawana niechlujnie
 
 
Zbrodniciel
[Usunięty]

Wysłany: 08-01-2007, 20:59   

U mnie okazuję się że nie jest to raczej łozysko sprzęgła tylko jakieś inne, bo po wciśnięciu sprzęgła szumy ustają. Ale dziś jak wracałem do domu zaczęła wyskakiwać 4ka. Tylko 4ka, inne biegi ok, 4ka po wrzuceniu i dodaniu gazu wyskakuje sama. Mechanik powiedział, że sama robocizna (wyjęcie skrzyni biegów i sprawdzenie, i ewentualna wymiana)=400zł. Dużo czy nie dużo?
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2007, 09:02   

hmmm. cena jak cena ja bym optował przy 300 zł. ale przy tych objawach to dużo więcej części wejdzie. na pewno kpl. łożysk kulkowych. /łozysko wałka sprzęgłowego przy wyjściu tylko oryginał/ uszczelniacze na półosie, olej i ta nieszczęsna 4-ka.... a jaki przebieg ma autko??
 
 
Zbrodniciel
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2007, 09:05   

172Kkm. 400 to cena samej robocizny a nie częsci btw.
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2007, 09:10   

Zbrodniciel napisał/a:
172Kkm. 400 to cena samej robocizny a nie częsci btw.

cena robocizny rozumiem.... pozostałe przy tym przebiegu j.w.
kpl. łożysk kulkowych na wałki i wyjście półosi obowiązkowo
olej i uszczelniacze na półosie.
i po rozebraniu ta 4-ka / raczej przesuwka 4 biegu/
wstępnie pytaj o ceny części
pozdrówka
 
 
Zbrodniciel
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2007, 09:15   

Dzieki za pomoc. Dzis jade oddac auto i po rozebraniu sie dowiem co tam piszczy. Ta przesuwka 4ki to droga sprawa?
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2007, 09:18   

Zbrodniciel napisał/a:
Dzieki za pomoc. Dzis jade oddac auto i po rozebraniu sie dowiem co tam piszczy. Ta przesuwka 4ki to droga sprawa?

niekoniecznie, może tylko widełki trzeba zregenerować może zabezpieczenia, jak masz mechanika z "jajami" to nie musi być drogo..... ale zasada rozsądek przede wszyskim
daj zanć po rozebraniu...
pozdrawiam
 
 
Zbrodniciel
[Usunięty]

Wysłany: 12-01-2007, 18:30   

Okazało się, że sprzęgło jest do wymiany przy okazji. Ile kosztuje komplet? Łożysko (jeszcze nie wiem jakie) koszt=ok. 200zł. Odnośnie 4ki bede wiedział jutro lub pojutrze. Robocizna min. 400zł.

[ Dodano: 16-01-2007, 16:36 ]
Za komplet sprzęgła dałem 580zł robocizna 400, olej w skrzyni, jedno łożysko (chyba)w skrzyni, cuś z widełkami od 4ki, 2 żarówki w drzwiach przednich, jedna w środku (podsufitka), pasek wspomagania=1320zł
 
 
Andrzej F
[Usunięty]

Wysłany: 21-01-2007, 23:19   

Objawy, jak napisał Krzyżak,na pewno wskazują na łożysko w skrzyni.Kiedyś sam to przerabiałem i wiem że jak szum ucichnie po wyciśnięciu sprzęgła to na pewno nie jest łożysko oporowe. W moim przypadku było to łożysko igiełkowe na wałku, ale dowiedziałem się o tym po wymianie, bo po rozebraniu nic nie mogłem stwierdzić, wszystko wyglądało ok, po prostu trafiłem jak w loterii.
 
 
tomiplis
[Usunięty]

Wysłany: 11-02-2007, 19:04   

Andrzej F napisał/a:
Kiedyś sam to przerabiałem i wiem że jak szum ucichnie po wyciśnięciu sprzęgła to na pewno nie jest łożysko oporowe..


tez mam gala w dieslu. i tez ten dzwiek cichnie po wcisnieciu sprzegla. czyli nie grozi mi wymiana całego sprzegla tylko samo lozysko?
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11-02-2007, 20:31   

Andrzej F napisał/a:
wiem że jak szum ucichnie po wyciśnięciu sprzęgła to na pewno nie jest łożysko oporowe


Chyba wciśnięciu

tomiplis napisał/a:
i tez ten dzwiek cichnie po wcisnieciu sprzegla. czyli nie grozi mi wymiana całego sprzegla tylko samo lozysko?


Wciskając sprzęgło zaczyna pracować łożysko oporowe (nazywane też wyciskowym), a skrzynia staje.
Jak cichnie Ci szum po wciśnięciu sprzęgła to skrzynia do roboty.
Jak szumi tylko przy wciśniętym to łożysko oporowe
 
 
tomiplis
[Usunięty]

Wysłany: 03-03-2007, 18:47   

Andrzej F napisał/a:
W moim przypadku było to łożysko igiełkowe na wałku, ale dowiedziałem się o tym po wymianie, bo po rozebraniu nic nie mogłem stwierdzić, wszystko wyglądało ok, po prostu trafiłem jak w loterii.


Jakie sa koszty takiego remontu? Bo mam ten sam mankament z tym szumem po puszczeniu sprzegła.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-03-2007, 19:06   

josie napisał/a:
Wciskając sprzęgło zaczyna pracować łożysko oporowe (nazywane też wyciskowym), a skrzynia staje.

Z jednym malym wyjatkiem - skrzynia nie staje, bo kreca sie kola, napedzaja mech. roznicowy, ten jest sztywno spiety w walkiem zdawczym i te oba tez sie dalej kreca. Jesli jest tez walek posredni, to i on jest spiety z walkiem zdawczym. Na pewno zas zwalnia walek sprzeglowy, wiec najczesciej to on jest przyczyna.
 
 
ensulent 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 58
Skąd: Ozorków
Wysłany: 21-04-2010, 15:13   

witam mam pytanie odnoscie lozyska lozysk walka sprzegłowego w skrzyni mianowicie czy one po zdjeciu skrzyni sa latwo dostepne czy trzeba rozbierac skrzynie /?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.