Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] palenie w mrozy
Autor Wiadomość
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 04-02-2012, 17:21   

SHARK1979 napisał/a:
W takie mrozy nie tylko wy macie problemy z odpalaniem :D u mnie autko stoi pod chmurką i bywa że odpali za 2 razem :mrgreen: nadszedł ciężki okres dla autek szczególnie tych bez garaży :roll: a GDI dajecie radę :?: :wink:
moje GDI odpala za pierwszym razem po 2-3 dniach pod chmurką.
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
wojzi 
Mitsumaniak


Auto: Carisma Elegance 1.8 GDI 122KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 1713
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-02-2012, 17:23   

SHARK1979 napisał/a:
a GDI dajecie radę


Dajemy. Bezproblemowo.
_________________


Z samochodem jest jak z żoną. Kochasz go za to jaki jest, jak wygląda, jakie ma wnętrze i za przyjemność jaką Ci daje podczas jazdy :P , a nie za to że mało je.
 
 
Brikston 
Forumowicz


Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 271
Skąd: Krakow
Wysłany: 04-02-2012, 18:47   

Moje GDI odpala po niecalych 2 sekundach po staniu 2 tyg bez odpalania pod chmurką w tych mrozach
_________________
Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 
 
 
bufor
[Usunięty]

Wysłany: 04-02-2012, 19:51   

panowie piszecie o mrozach ale wiemy że polska jest podzielona na duże i małe nie porównujmy Suwałk czy Białegostoku do szczecina ja mieszkam Iława i mam tak na pograniczu -19 do -26 od tygodnia i nadal jeżdżę miśkiem do pracy ale jak tak dalej przytrzyma mróz to misiek padnie już mi zamarzły jedne drzwi i nie wyświetla zużycia paliwa i cała fura skrzypi bo amorki nie dają rady w porównaniu do sąsiadów to jestem super zadowolony bo ja jeżdżę kult misiek
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 04-02-2012, 20:10   

Rano po -22 czy nawet -26 i nie ma problemu:P
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 05-02-2012, 09:21   

JCH napisał/a:
Zdaje się, że ta ropa oprócz tego że ma się spalić to po drodze jeszcze coś smaruje


przekopałem net i faktycznie raczej nie zalecają dodawania do ropy żadnych dodatków, zwłaszcza przy nowoczesnych dieslach mogą narobić kłopotów :evil:
co najwyżej jakiś depresator

stare nawyki z dawnych lat jednak zostają :|
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 05-02-2012, 09:25   

JCH napisał/a:
Zdaje się, że ta ropa oprócz tego że ma się spalić to po drodze jeszcze coś smaruje


przekopałem net i faktycznie raczej nie zalecają dodawania do ropy żadnych dodatków, zwłaszcza przy nowoczesnych dieslach mogą narobić kłopotów :evil:
co najwyżej jakiś depresator

stare nawyki z dawnych lat jednak zostają :|
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-02-2012, 10:18   

Może i się nie zaleca jeśli paliwo ma jakość taką jak powinno mieć. A czy wy jesteście w 100% pewni jakości naszych paliw? Jeśli wszystko było by ok, to nie mielibyście żadnych problemów nawet w największe mrozy. Więc to, że się nie zaleca raczej Polski nie dotyczy :)
 
 
adaśko 
Mitsumaniak

Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 590
Skąd: bielsk podlaski
Wysłany: 05-02-2012, 15:51   

Panowie wiadomo że nie ma co porównywać gdi do did bo sam miałem wczesniej dwie cari w benzynie i nigdy nie było problemów z odpaleniem ich bufor, ma rację że nie ma co porównywać Szczecina do Białegostoku bo róznica w temperaturze jest spora u mnie od poniedziałku do dzisiaj(przy-30 nawet) cari paliła bez problemów po wymianie wszystkich świec żarowych i dolaniu litra benzyny do verwy bo jednak do końca nie ufam jakości polskich paliw.zobaczymy co ten tydzien pokaże.
 
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 05-02-2012, 19:35   

gulgulq napisał/a:
spirytus ma za zadanie ewentualne wyłapanie wody - jakoś chemicznie ma większe powinowactwo do łączenia się w H2O niż ropa, pół litra na 25 to raptem 2% - mówisz że zaszkodzi
No właśnie.... jak to jest, bo z chemii to ja cienki jestem :roll:
Denaturat, spirytus łączy się z wodą? Bo benzyna to chyba jednak nie.... :?: :roll:
Te 2% raczej nie rozrzedzi ON na tyle aby stracił swoje właściwości smarowania, tylko w dalszym ciągu można sobie zadać pytanie "po co?".
Ja trzymam się dobrej sprawdzonej stacji, która też "chwali się" tym, że bodajże od października ma w swojej ofercie paliwo przejściowe a od listopada zimowe.

gulgulq napisał/a:
faktycznie raczej nie zalecają dodawania do ropy żadnych dodatków
Też się naczytałem różnych takich informacji i stwierdziłem nie ma co kombinować tylko lać normalne paliwo. Niektórzy mówią (piszą) żeby nawet Ultimate z BP nie lać, bo kto wie co tam za dodatki są.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
wojzi 
Mitsumaniak


Auto: Carisma Elegance 1.8 GDI 122KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 1713
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-02-2012, 19:42   

JCH napisał/a:
gulgulq napisał/a:
faktycznie raczej nie zalecają dodawania do ropy żadnych dodatków
Też się naczytałem różnych takich informacji i stwierdziłem nie ma co kombinować tylko lać normalne paliwo.


A kto zaleca ;) . Bo jak znam polskie realia to pewnie dystrybutorzy lub producenci paliw, lub ludzie z nimi powiązani.

Nie mówie, że macie coś dolewać, tylko że w takie artykuły poradnicze niezbyt wierzę, chyba, że by je pisał profesor dokotor wielokrotnie rehabilitowany :P .
_________________


Z samochodem jest jak z żoną. Kochasz go za to jaki jest, jak wygląda, jakie ma wnętrze i za przyjemność jaką Ci daje podczas jazdy :P , a nie za to że mało je.
 
 
marojazwin 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 27
Skąd: Warszawa-Bródno
Wysłany: 07-02-2012, 11:07   

JA tam swoją zapalałem Przy minus 20 oC Ale bardzo Ciężko miałem Ale ten najmrożniejszy 30.01 - 05.02 tydzień cały czas dojeżdzałem do pracy.Wczoraj postanowiłem zajrzeć do świec żarowych.Okazało się że wszystkie są poprzepalane.wymieniłem wszystkie na bosch duraterm.No i dzisiaj rano na -15 odpalełm i beż żadnego kłopotu.Teraz czekac tylko na wieksze mrozy i sprawdzic. :D . Jestem zadowolony z silniczka że bez sprawnych swiec i zapalił. :biggrin:
_________________
marekj
 
 
 
realoffer 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 13
Skąd: Opole
Wysłany: 07-02-2012, 12:04   

Moja pali tak, aku dość słaby bo ma swoje lata ale że silnik w doskonałej kondycji to pali bez problemu:

http://www.youtube.com/watch?v=hfxfKilwIj0
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 07-02-2012, 22:11   

nie to że się czepiam , ale nazwa tematu trochę do porawy :lol:
co do tematu to GDI wiadomo bez problemu choć aku już kiepski , a co do ropy to dodatki jak najbardziej wskazane bo parafina zabije filtr i lipa , chyba że np. ultimate z bp to ja nic nie dolewam i busik w robicie nie miał wiekszych problemów choć przy -28 to dopiero za trzecim razem odpalił i pełno kluchów leciało. Podejrzewam że powyżej -30 to i do ultimate jakiejś dykty trzeba by było dolać :mrgreen:
_________________

 
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 08-02-2012, 23:10   

gulgulq napisał/a:
przekopałem net i faktycznie raczej nie zalecają dodawania do ropy żadnych dodatków,

A ja wyczytałem że na stacjach Statoil mają coś takiego jak DieselGold "arktyczny" do extremalnie niskich temperatur nawet do -40 dzięki pakietowi dodatków uszlachetniających.
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.