[Cari 1.9DI-D] palenie w mrozy |
Autor |
Wiadomość |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 04-02-2012, 17:21
|
|
|
SHARK1979 napisał/a: | W takie mrozy nie tylko wy macie problemy z odpalaniem u mnie autko stoi pod chmurką i bywa że odpali za 2 razem nadszedł ciężki okres dla autek szczególnie tych bez garaży a GDI dajecie radę | moje GDI odpala za pierwszym razem po 2-3 dniach pod chmurką. |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
wojzi
Mitsumaniak

Auto: Carisma Elegance 1.8 GDI 122KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Mar 2011 Posty: 1713 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-02-2012, 17:23
|
|
|
SHARK1979 napisał/a: | a GDI dajecie radę |
Dajemy. Bezproblemowo. |
_________________
Z samochodem jest jak z żoną. Kochasz go za to jaki jest, jak wygląda, jakie ma wnętrze i za przyjemność jaką Ci daje podczas jazdy , a nie za to że mało je.
 |
|
|
|
 |
Brikston
Forumowicz

Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 271 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 04-02-2012, 18:47
|
|
|
Moje GDI odpala po niecalych 2 sekundach po staniu 2 tyg bez odpalania pod chmurką w tych mrozach |
_________________ Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 |
|
|
|
 |
bufor [Usunięty]
|
Wysłany: 04-02-2012, 19:51
|
|
|
panowie piszecie o mrozach ale wiemy że polska jest podzielona na duże i małe nie porównujmy Suwałk czy Białegostoku do szczecina ja mieszkam Iława i mam tak na pograniczu -19 do -26 od tygodnia i nadal jeżdżę miśkiem do pracy ale jak tak dalej przytrzyma mróz to misiek padnie już mi zamarzły jedne drzwi i nie wyświetla zużycia paliwa i cała fura skrzypi bo amorki nie dają rady w porównaniu do sąsiadów to jestem super zadowolony bo ja jeżdżę kult misiek |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
Wysłany: 05-02-2012, 09:21
|
|
|
JCH napisał/a: | Zdaje się, że ta ropa oprócz tego że ma się spalić to po drodze jeszcze coś smaruje |
przekopałem net i faktycznie raczej nie zalecają dodawania do ropy żadnych dodatków, zwłaszcza przy nowoczesnych dieslach mogą narobić kłopotów
co najwyżej jakiś depresator
stare nawyki z dawnych lat jednak zostają |
_________________ wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl
kupujepolskieprodukty.pl |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
Wysłany: 05-02-2012, 09:25
|
|
|
JCH napisał/a: | Zdaje się, że ta ropa oprócz tego że ma się spalić to po drodze jeszcze coś smaruje |
przekopałem net i faktycznie raczej nie zalecają dodawania do ropy żadnych dodatków, zwłaszcza przy nowoczesnych dieslach mogą narobić kłopotów
co najwyżej jakiś depresator
stare nawyki z dawnych lat jednak zostają |
_________________ wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl
kupujepolskieprodukty.pl |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-02-2012, 10:18
|
|
|
Może i się nie zaleca jeśli paliwo ma jakość taką jak powinno mieć. A czy wy jesteście w 100% pewni jakości naszych paliw? Jeśli wszystko było by ok, to nie mielibyście żadnych problemów nawet w największe mrozy. Więc to, że się nie zaleca raczej Polski nie dotyczy |
|
|
|
 |
adaśko
Mitsumaniak
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 590 Skąd: bielsk podlaski
|
Wysłany: 05-02-2012, 15:51
|
|
|
Panowie wiadomo że nie ma co porównywać gdi do did bo sam miałem wczesniej dwie cari w benzynie i nigdy nie było problemów z odpaleniem ich bufor, ma rację że nie ma co porównywać Szczecina do Białegostoku bo róznica w temperaturze jest spora u mnie od poniedziałku do dzisiaj(przy-30 nawet) cari paliła bez problemów po wymianie wszystkich świec żarowych i dolaniu litra benzyny do verwy bo jednak do końca nie ufam jakości polskich paliw.zobaczymy co ten tydzien pokaże. |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 05-02-2012, 19:35
|
|
|
gulgulq napisał/a: | spirytus ma za zadanie ewentualne wyłapanie wody - jakoś chemicznie ma większe powinowactwo do łączenia się w H2O niż ropa, pół litra na 25 to raptem 2% - mówisz że zaszkodzi | No właśnie.... jak to jest, bo z chemii to ja cienki jestem
Denaturat, spirytus łączy się z wodą? Bo benzyna to chyba jednak nie....
Te 2% raczej nie rozrzedzi ON na tyle aby stracił swoje właściwości smarowania, tylko w dalszym ciągu można sobie zadać pytanie "po co?".
Ja trzymam się dobrej sprawdzonej stacji, która też "chwali się" tym, że bodajże od października ma w swojej ofercie paliwo przejściowe a od listopada zimowe.
gulgulq napisał/a: | faktycznie raczej nie zalecają dodawania do ropy żadnych dodatków | Też się naczytałem różnych takich informacji i stwierdziłem nie ma co kombinować tylko lać normalne paliwo. Niektórzy mówią (piszą) żeby nawet Ultimate z BP nie lać, bo kto wie co tam za dodatki są. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
wojzi
Mitsumaniak

Auto: Carisma Elegance 1.8 GDI 122KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Mar 2011 Posty: 1713 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-02-2012, 19:42
|
|
|
JCH napisał/a: | gulgulq napisał/a:
faktycznie raczej nie zalecają dodawania do ropy żadnych dodatków
Też się naczytałem różnych takich informacji i stwierdziłem nie ma co kombinować tylko lać normalne paliwo. |
A kto zaleca . Bo jak znam polskie realia to pewnie dystrybutorzy lub producenci paliw, lub ludzie z nimi powiązani.
Nie mówie, że macie coś dolewać, tylko że w takie artykuły poradnicze niezbyt wierzę, chyba, że by je pisał profesor dokotor wielokrotnie rehabilitowany . |
_________________
Z samochodem jest jak z żoną. Kochasz go za to jaki jest, jak wygląda, jakie ma wnętrze i za przyjemność jaką Ci daje podczas jazdy , a nie za to że mało je.
 |
|
|
|
 |
marojazwin
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 27 Skąd: Warszawa-Bródno
|
Wysłany: 07-02-2012, 11:07
|
|
|
JA tam swoją zapalałem Przy minus 20 oC Ale bardzo Ciężko miałem Ale ten najmrożniejszy 30.01 - 05.02 tydzień cały czas dojeżdzałem do pracy.Wczoraj postanowiłem zajrzeć do świec żarowych.Okazało się że wszystkie są poprzepalane.wymieniłem wszystkie na bosch duraterm.No i dzisiaj rano na -15 odpalełm i beż żadnego kłopotu.Teraz czekac tylko na wieksze mrozy i sprawdzic. . Jestem zadowolony z silniczka że bez sprawnych swiec i zapalił. |
_________________ marekj |
|
|
|
 |
realoffer
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 13 Skąd: Opole
|
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 07-02-2012, 22:11
|
|
|
nie to że się czepiam , ale nazwa tematu trochę do porawy
co do tematu to GDI wiadomo bez problemu choć aku już kiepski , a co do ropy to dodatki jak najbardziej wskazane bo parafina zabije filtr i lipa , chyba że np. ultimate z bp to ja nic nie dolewam i busik w robicie nie miał wiekszych problemów choć przy -28 to dopiero za trzecim razem odpalił i pełno kluchów leciało. Podejrzewam że powyżej -30 to i do ultimate jakiejś dykty trzeba by było dolać |
_________________
 |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 08-02-2012, 23:10
|
|
|
gulgulq napisał/a: | przekopałem net i faktycznie raczej nie zalecają dodawania do ropy żadnych dodatków, |
A ja wyczytałem że na stacjach Statoil mają coś takiego jak DieselGold "arktyczny" do extremalnie niskich temperatur nawet do -40 dzięki pakietowi dodatków uszlachetniających. |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
|