 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Zamarzł ? |
Autor |
Wiadomość |
shutter
Mitsumaniak

Auto: Pajero'02 3.2DiD v78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 61 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 05-02-2012, 21:10
|
|
|
A na stronie Petrolotu podana jest cena 3.5kpln za 1m^3 bez VAT i akcyzy, a sama akcyza to 1.40pln/litr. |
_________________ Pozdrawiam, Szymon
Moja galeria foto |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 05-02-2012, 21:20
|
|
|
Wyszukałem dla Was parametry, piloci śmigają dieslami, tylko na cały zbiornik 1litr miksolu:
Olej napędowy I Z-40
Olej napędowy I Z-40 stosuje się do napędu silników z zapłonem somoczynnym oraz szczególnie przeznacza się do stosowania w aglomeracjach miejskich. Z uwagi na wyjątkowe własności niskotemperaturowe olej można stosować w warunkach arktycznych.
Spełnia wymagania
Produkt spełnia wymagania Warunków Technicznych Grupy LOTOS S.A. WT 39/06 wyd. 3.
Specyfikacja
Gęstość w 15ºC, kg/m3 800÷840
Zawartość siarki, max, mg/kg 10,0
Lepkość w 40ºC, min, mm2/s 1,50÷4,00
Temperatura zapłonu, min, ºC 56
Temperatura zablokowania zimnego filtra, max, ºC -32
Temperatura mętnienia, max, °C -22
Indeks cetanowy, min 46,0
Liczba cetanowa, min 51,0
Badanie działania korodującego na miedzi (3h, 50ºC), max 1
Eurodiesel
Olej napędowy EURODIESEL LOTOS stosuje się jako paliwo do silników Diesla. Produkt spełnia wymagania Warunków Technicznych Grupy LOTOS S.A. WT 68/04 wyd. 4.
• SDS - Karta Charakterystyki
Spełnia wymagania
Spełnia wymagania PN-EN 590 oraz Warunków Technicznych Grupy LOTOS S.A. WT 68/04 wyd. 4.
Specyfikacja
Gęstość w 15ºC, max, kg/m3 820÷845
Zawartość siarki, max, mg/kg 10,0
Lepkość w 40ºC, min, mm2/s 2,00÷4,50
Temperatura zapłonu, min, ºC 56
Temperatura zablokowania zimnego filtra, max, ºC
- lato 0
- zima -20
- okres przejściowy -10
Indeks cetanowy, min 46,0
Liczba cetanowa, min 51,0
Badanie działania korodującego na miedzi (3h, 50°C), max 1
Paliwo lotnicze Jet A-1
Paliwo lotnicze turbinowe Jet A-1 stosuje się jako paliwo do silników turboodrzutowych.
• SDS - Karta Charakterystyki
Spełnia wymagania
Produkt spełnia wymagania Warunków Technicznych Grupy LOTOS S.A. WT 3/89 wyd. 18.
Specyfikacja
Zawartość siarki całkowitej, max, % ( m/m ) 0,30
Zawartość siarki merkaptanowej, max, % ( m/m ) 0,0030
Temperatura zapłonu, min, ºC 38,0
Gęstość w temp. 15ºC, kg/m3 775,0÷840,0
Temperatura krystalizacji, max, °C -47,0
Lepkość kinematyczna w -20ºC, max, mm2/s 8,000
Zawartość węglowodorów aromat., max, % (V/V) 25,0
Wysokość niekopcącego płomienia, min, mm 19,0
Korozja na Cu, max 1
Stabilność termiczna (JFTOT) :
- spadek ciśnienia na filtrze, max, mm Hg 25,0
- wizualna ocena osadu na rurze mniej niż 3
Przewodność elektryczna, pS/m 50÷600 |
_________________
 |
|
|
|
 |
styszkiew
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID Dakar
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 7 Skąd: Internet
|
Wysłany: 07-02-2012, 21:40 Mój zamarzł
|
|
|
W sobotę rano to było chyba koło -30*C bo mój misiek chociaż odpalił bez problemu to po jakiejś minucie zaczął przerywać, i zgasł ze trzy razy ( chodził na wolnych obrotach), potem gdy ruszyłem w drogę przez jakieś 3 km było w miarę normalnie następnie zaczęła zaświecać się i gasnąć kontrolka od silnika i przeszedł w tryb awaryjny ( tylko 1500 obr), tak jakoś dojechałem do stacji i nalałem jakiegoś środka z Orlenu ( niby na rozpuszczenie parafiny) i dolałem jeszcze niby zimowego on. Gdy się zagrzał zaczął w miarę normalnie chodzić ale kontrolka dalej świeci.
Teraz jak jest zimny jak go zapalam to z 10-20sek. chodzi jak by na 3 gary (nierówno i słabo reaguje na gaz) i jest jakiś mulasty.
Byłem u mechanika wymienił filtr paliwa i sprawdził świece żarowe i nic dalej to samo.
Koledzy pomóżcie bo nie wiem co mam robić , byłem w paru warsztatach ale nikt nie umie się podłączyć do ECU żeby chociaż sczytać błąd, może by to jakość kodami migowymi można było. PAJERO DAKAR 3.2 DID V78
Swego czasu przed Pajero miałem Carisme z Dislem i sobie sam naprawiałem, ale tu jeszcze nie grzebałem choć mam go już 4 lata i jak do tej pory był niezawodny. |
|
|
|
 |
butyński [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2012, 23:31 Re: Mój zamarzł
|
|
|
styszkiew napisał/a: | W sobotę rano to było chyba koło -30*C bo mój misiek chociaż odpalił bez problemu to po jakiejś minucie zaczął przerywać, i zgasł ze trzy razy ( chodził na wolnych obrotach), potem gdy ruszyłem w drogę przez jakieś 3 km było w miarę normalnie następnie zaczęła zaświecać się i gasnąć kontrolka od silnika i przeszedł w tryb awaryjny ( tylko 1500 obr), tak jakoś dojechałem do stacji i nalałem jakiegoś środka z Orlenu ( niby na rozpuszczenie parafiny) i dolałem jeszcze niby zimowego on. Gdy się zagrzał zaczął w miarę normalnie chodzić ale kontrolka dalej świeci.
Teraz jak jest zimny jak go zapalam to z 10-20sek. chodzi jak by na 3 gary (nierówno i słabo reaguje na gaz) i jest jakiś mulasty.
Byłem u mechanika wymienił filtr paliwa i sprawdził świece żarowe i nic dalej to samo.
Koledzy pomóżcie bo nie wiem co mam robić , byłem w paru warsztatach ale nikt nie umie się podłączyć do ECU żeby chociaż sczytać błąd, może by to jakość kodami migowymi można było. PAJERO DAKAR 3.2 DID V78
Swego czasu przed Pajero miałem Carisme z Dislem i sobie sam naprawiałem, ale tu jeszcze nie grzebałem choć mam go już 4 lata i jak do tej pory był niezawodny. | Wymienił filtr ale nie skasował błędu - więc dalej może być w trybie awaryjnym i dla tego jest mulasty . |
|
|
|
 |
styszkiew
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID Dakar
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 7 Skąd: Internet
|
Wysłany: 08-02-2012, 12:19 Mam kody migowe
|
|
|
Odczytałem kody migowe i mam 25, 51 i 43
Proszę o pomoc w odszyfrowaniu . |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 08-02-2012, 12:23
|
|
|
25- zawór TPS
43- zawór CTV
51- zawór EGR
TPS i CVT te błędy są za sobą powiązane |
_________________
 |
|
|
|
 |
styszkiew
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID Dakar
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 7 Skąd: Internet
|
Wysłany: 08-02-2012, 12:46
|
|
|
Jak to naprawić? |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 08-02-2012, 12:55
|
|
|
Zawory się wymienia jeżeli są zepsute. Trzeba je wymontować i sprawdzić. Poczytaj forum wszystkie wypowiedzi Zbyszka i moje odnośnie pomp tam masz wszystkie odpowiedzi. |
_________________
 |
|
|
|
 |
styszkiew
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID Dakar
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 7 Skąd: Internet
|
Wysłany: 08-02-2012, 19:38
|
|
|
Dzisiaj rozebrałem zawór EGR i wyczyściłem był totalnie zapchany.
Miałem zabrać się za resztę ale widzę że to więcej roboty żeby się dostać do pompy.Jest pod kolektorem i akumulatorem i jeszcze osłonięta wygłuszeniem.
Chyba muszę to wszystko odkręcić żeby tam się dostać.
Proszę o jakieś sugestie jak tam się w miarę szybko dostać żeby za dużo nie rozkręcać.
Apropo zaworu konta wtrysku , przed Pajero miałem Carisme z silnikiem Diesla od Reno( montowane w EU) i tam też miałem uwalony zawór konta wtrysku, jeździłem po warsztatach i w każdym mówili ze pompa do wymiany więc sam trochę poszperałem i okazał się banał (wystarczyła sprężynka od długopisu i wszystko chodziło super).
Mam cichą nadzieje że tu będzie podobnie. |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 08-02-2012, 20:39
|
|
|
aku,podstawę aku i osłonę musisz zdjąć. Jeżeli chodzi o TPS to może być uszkodzony ale najczęściej jest ułamany trzpień ponieważ tłoczek kąta wtrysku jest unieruchomiony. Jeżeli chodzi o CTV to opiłki pod sitkiem mogą powodować unieruchomienie oraz zablokowany tłok kąta wtrysku. |
_________________
 |
|
|
|
 |
watcher79
Mitsumaniak

Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 227 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-02-2012, 16:16
|
|
|
A czy przypadkiem ta rozpuszczona jakimiś chemikaliami parafina nie zaszkodziła np. pompie ? Po rozpuszczeniu filtr paliwa nie jest w stanie się nią zapchać czyli jej nie zatrzyma. A może właśnie lepiej żeby się zapchał i wtedy go wymienić.
Mnie w ASO poradzili żeby wyjeździć ropę z i tak już wytrąconą parafiną do końca i dopiero dolać czystego zimowego paliwa. A po wyjeżdżonych 2 bakach zamierzam jeszcze raz wymienić filtr paliwa. |
_________________ Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)
Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 13-02-2012, 18:04
|
|
|
styszkiew napisał/a: | Jak to naprawić? |
to czujnik w pomie.
zadzwoń jutro to opowiem co trzeba zrobić, bo sporo pisać trzeba by. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|
|