Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki zasilacz ?
Autor Wiadomość
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 09-02-2012, 15:34   

Ja mam zasilacz Gigabyte od 3 lat a pod nim:
procek i7 2.8Ghz
dysk podstawowy 500 giga
i cholernie prądożerną kartę graficzną z 1792mb.

Zasilacz to SUPERB 550P - komputer z reguły chodzi 19h/24h przez 6 dni w tygodniu. Także mogę go polecić. - 3 lata temu kosztował 191plnów teraz może jest tańszy? :wink:
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10-02-2012, 18:41   

Wybór padł na Chieftec GPA-500S8 iArena Series. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
Dzięki za pomoc.
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23-02-2012, 14:16   

Troche po czasie ale może jeszcze nie nabyłeś.
Hornet napisał/a:
co obsłuży stare (IDE) i nowe (SATA) napędy

No ale nie wiem czy on ma molex'y do starych ustrojstw???
Znalazłem gdzieś opis :

Moc zasilacza 500 W
Wentylator 12 cm
PFC aktywny
Ilość złącz zas. MOLEX 0
Ilość złącz zas. SATA 3
Ilość złącz zas. PCI-E 6-pin 0
Ilość złącz zas. PCI-E 8-pin 1
Ilość złącz zas. EPS12V (8-pin) 0
Złącze zas. MB 24 pin

W razie co to są przejście SATA do ATA (MOLEX)

No i nie można generalizować (poza MITSUBISHI oczywiście :-) )
Nie producent tylko konkretny model może być polecany lub nie.
Pozdro
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 23-02-2012, 20:28   

to może ja sie podepne - co jest grane ??
dzis komp zaczol mi robic ladne "ququ" -
pracuje, pracuje i nagle bum...wyłącza się
restart - po chwili znow

odpiołem dysk i wystartowałem na drugim systemie - to samo
odpiolem dysk zewnętrzny - to samo

teraz odpiołem modem iplusa - zobacze co sie bedzie dzialo bo zauwazylem ze czasem ma takie dziwne zachowania, pracuje pracuje i nagle restart - tak jakbym go wypiol z usb - byc moze on robi jakies przeciazenia i generuje zwarciowe prady - ale na laptopie mi chodzi ok...

obstawiam:
-fell 350W, jakies 6 letni, do tej pory dawał rade z 3 dyskami, nagrywarka dvd, cd romem, pendrive, modemem, grafika nvidia 9600gt plus standart na plycie i osprzecie
-byc moze drugi dysk zaczyna miec objawy padniecia - ale nie zauwazylem jakis problemow z zawiszaniem sie glowicy itp..
-temp..niby graja, procesor ok, grafika ok


wg tej strony:
http://www.enermax.outervision.com/PSUEngine

moje zapotrzebowanie na moc to minimum 400W
chyba mój zasilacz to super sprzet skoro wytrzymuje takie obciażenie :P
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24-02-2012, 10:49   

A przyglądnij się płycie czy kondensatory nie są popuchnięte.
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-02-2012, 14:11   

gulgulq napisał/a:
fell 350W, jakies 6 letni, do tej pory dawał rade

Jak masz od kogo to na testy weź inny zasilacz.
krzychu napisał/a:
A przyglądnij się płycie czy kondensatory nie są popuchnięte.

To oczywiście sprawdzić jako pierwsze :-)
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
Pieraś 
Mitsumaniak


Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 1203
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 24-02-2012, 16:39   

ja mam chiefteca i jest cichutki i juz 2 lata smiga.
_________________
Szybki Lopez.
 
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-02-2012, 17:05   

gulgulq napisał/a:
obstawiam:
-fell 350W, jakies 6 letni, do tej pory dawał rade z 3 dyskami, nagrywarka dvd, cd romem, pendrive, modemem, grafika nvidia 9600gt plus standart na plycie i osprzecie


Mój "no name" 350W chodził na mniejszym obciążeniu i komp z nim też potrafił się zwiesić, teraz póki co jet ok.

Maciek napisał/a:
No ale nie wiem czy on ma molex'y do starych ustrojstw???

Ma :)

zgodne standardy: ATX12V V2.3
PFC (Power Factor Correction): Tak (aktywne)
Moc zasilacza (zasilaczy): 500 Wat
ilość wbudowanych wentylatorów: 1 szt.
rozmiar wentylatora: 120 mm
Wtyczki zasilające 4-pin (HDD/ODD): 2 szt.
Wtyczki zasilające 4-pin (FDD): 1 szt.
Wtyczki zasilające Serial ATA: 3 szt.
Wtyczki zasilające 6+2-pin (PCI-E): 1 szt.
Wtyczki zasilające +12V 4-pin (EPS12V): 1 szt.
Zabezpieczenia:
UVP (Undervoltage protection)
OVP (Overvoltage protection)
SCP (Short-circuit protection)
OPP (Overload protection)
OCP (Overcurrent protection)
OTP (Over Temperature Protection)
AFC (Automatic Fanspeed Control)

Maks. głośność: 24 dB
Zasilacz o sprawności powyżej 80% (80+)
Zawartość zestawu: Wersja OEM/bulk - Nie posiada kabla zasilającego ani pudełka
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 24-02-2012, 18:25   

krzychu napisał/a:
A przyglądnij się płycie czy kondensatory nie są popuchnięte.


kondensatorki ok...

mój stary feel 350 też jest w porządku
po testach - powtórzyłem wczorajsze czynności i okazuje się że to procek..po prostu puściłem mu bardzo zaawansowane obliczenia i się troszkę rozgrzał..teraz jak testuje to na jednej z czujek jest nawet 77 stopni, widocznie oryginalny system chłodzenia przy dużym obciążeniu nie daje rady... temp średnia wyszła za wysoka i bios wyłączał kompa ratując sprzęt przed przegrzaniem
jak będę miał wolny budżet [-o< [-o< to może sprawie sobie coś lepszego


ciekawostką jest to ze mam 64 bitowy system, 64 bitowy dwurdzeniowy procesor i dalej wszystkie skomplikowane wyliczenia idą na jeden rdzeń... :doubt: :doubt: :doubt:
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24-02-2012, 18:29   

gulgulq napisał/a:

ciekawostką jest to ze mam 64 bitowy system, 64 bitowy dwurdzeniowy procesor i dalej wszystkie skomplikowane wyliczenia idą na jeden rdzeń... :doubt: :doubt: :doubt:


To znaczy zużycie jednego rdzenia masz 100%, a drugiego 0%?

A jaki masz konkretnie ten procesor? Niektóre spokojnie trzymają do 90 stopni....

A czyściłeś ten radiator?
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 24-02-2012, 18:33   

nie mam podglądu jak idzie obciążenie na rdzenie

to Athlon 64 X2 4200+

patrzę na temp. ...
1 rdzeń - 70-77 stopni
2 rdzeń - 42-45 stopni

teraz jak skończyłem obliczenia to pierwszy rdzeń wrócił do 45 stopni - wiec wszystko liczyło się na pierwszym
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24-02-2012, 18:40   

Nie koniecznie. Ponieważ to zależy od tego jak odczytujesz tą temperaturę... Niektóre programy nie widzą dokłądnie co odczytują. To może być temperatura rdzenia, a drugie np. mostka na płycie.... Co prawda nie lubię AMD, ale na intelu równo obciąża 2 rdzenie po połowie przy jednym wątku.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 24-02-2012, 19:40   

gulgulq napisał/a:
ciekawostką jest to ze mam 64 bitowy system, 64 bitowy dwurdzeniowy procesor i dalej wszystkie skomplikowane wyliczenia idą na jeden rdzeń... :doubt: :doubt: :doubt:
Jest to absolutnie normalne działanie aplikacji która nie jest dostosowana do wykorzystania wieloprocesorowości. To że masz procesor i system 64 bitowy, a nawet jakby aplikacja też była 64 bitowa to nic nie zmienia.

Intel ma specjalnie nawet taki trick w nowych prockach że jak jakieś rdzenie odpoczywają i tylko jeden jest obciążony to podnosi mu taktowanie.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-02-2012, 22:52   

gulgulq napisał/a:
Athlon
niestety procki amd pod względem zarządzania mocą są słabe - w internecie krążył kiedyś film jak to athlony i durony palą się a temp. powłoki przekracza 300 st. C :)
przy czym sprzęt intela się tylko zawieszał i wyłączał
widać u Ciebie sytuację ratuje bios

mi się kiedyś zdarzyło naprawiać kompa, w którym pękł kosz mocujący radiator (jedna z nóżek) i się celeron przegrzewał
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 25-02-2012, 06:27   

na dniach jak będę miał luz, w co wątpię :evil: to sobie go rozbroję i sprawdzę czy radiator równo przylega do procka i czy jest tam coś pasty termo-przewodzącej...
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.