Dziwna praca klimy |
Autor |
Wiadomość |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-03-2012, 07:14
|
|
|
Wolfix - zapomnieliśmy jeszcze o jednym gifcie tym razem dla Ciebie. Jeśli klima działa przy mniejszych silnikach niewątpliwie czuć gorsze osiągi. I tutaj niespodzianka jeśli przekroczysz chyba 70% wciśnięcia gazu to kompresor się dołączy lub nie włączy jeśli jest akurat wyłączony pozwalając Ci lepiej wykorzystać moc samochodu np. przy wyprzedzaniu. Niektórzy ludzie przed wyprzedzaniem ręcznie wyłączali klimę - Ty nie masz takiej potrzeby. Teraz już Ci pasi? |
|
|
|
 |
Wolfix
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 29 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 20-03-2012, 17:51
|
|
|
Pasi czy nie pasi-moja bryka ,za moją kasę i mogę chyba sobie trochę pomarudzić?
Wyjaśniliście ,że klima działa impulsowo no i OK-chwała Wam za to. Takie też było meritum mojego pytania. Po co więc dalej kruszyć kopię?? |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-03-2012, 21:01
|
|
|
Kompresor włącza się po to aby wytworzyć odpowienie ciśnienie w układzie i wyłącza się po wytworzeniu tego ciśnienia. Kiedy ciśnienie spadnie, kompresor włącza się ponownie. Dla wyjątkowo dociekliwych mogę odszukać histerezę.
Dodatkowo kompresor klimy wyłącza się przy gwałtownej zmianie obciążenia silnika - spróbujcie na postoju wcisnąć gwałtownie pedał gazu w podłogę - będzie słyszalny trzask sprzęgła kompresora. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-03-2012, 21:45
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | Dodatkowo kompresor klimy wyłącza się przy gwałtownej zmianie obciążenia silnika |
Oj, pewien jesteś? Ja parę razy miałem taką akcję, że w czasie upału, przy działającej klimie, chciałem szybko ruszyć i... muł totalny... Raz było to nawet z lekka niebezpieczne |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-03-2012, 21:51
|
|
|
Luk napisał/a: |
Oj, pewien jesteś? |
Pogadaj z gzesiolek on nieraz wspominał jak wyczuwa (po lekkim lagu) odłączenie klimy. Dodam, że musi być przekroczone odpowiednie wciśnięcie pedału przyspieszenia lub odpowiednie obroty. Niestety powyżej jakieś tam prędkości klima przestaje działać |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-03-2012, 21:57
|
|
|
krzychu napisał/a: | wyczuwa (po lekkim lagu) odłączenie klimy. Dodam, że musi być przekroczone odpowiednie wciśnięcie pedału przyspieszenia lub odpowiednie obroty |
No i pewnie w tym sęk. Po prostu za lekko jednak chciałem ruszyć oraz ten lag mnie dopadł |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-03-2012, 16:58
|
|
|
Luk napisał/a: | chciałem szybko ruszyć i... muł totalny... |
Za mało gazu. I tyle |
_________________
 |
|
|
|
 |
|