[Cari 1.8 GDI] Nie odpala, mruga check engine |
Autor |
Wiadomość |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 08-04-2012, 21:18
|
|
|
Saqu, w Gdi widze róznice, tak samo w silnikach tfsi. to silniki bardzo czułe na jakośc paliwa. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
xxmichuxx
Mitsumaniak

Auto: Mazda Cx-7 2,3T Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2012 Posty: 174 Skąd: Poznań/Oborniki
|
Wysłany: 08-04-2012, 21:36
|
|
|
Jakie paliwa w Polsce mamy to każdy wie...
Jak kogoś stać przy obecnych cenach to niech tankuje nawet te "100" oktanówki
Wiadomo również że im lepsze jakościowo paliwo tym lepiej dla silnika, a kto jakie tankuje to zależy tylko od portfela i gustu - a o gustach się nie dyskutuje:P |
_________________ Mazda Cx-7 2,3T
Carisma 1,8 GDI* |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 08-04-2012, 21:36
|
|
|
Co do nagaru to bardzo duże znaczenie ma sposób zasilania silnika, gdyż wielopunkty, jednopunkty i gaźniki tegoż problemu aż tak bardzo nie odczuwają a paliwo to samo leją. Bo paliwo w mieszance przelatywało przez kolektor i coś tam zawsze tegoż nagaru wypłukało a tu przez kolektor przepływa tylko powietrze i spalinki z EGR-a. To tak dla informacji nowego kolegi co by wiedział dlaczego kolektor i przepustnicę ma czyścić. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
tadek55
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 272 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 08-04-2012, 21:50
|
|
|
Włoże i trzy groasze do tego tematu Cari jeżdzę już trzy lata cały czas jeżdziłem na 95 ostatnjo jechałem z Nowego Sącza do Bydgoszczy podjechałem na stacje i gosc mnie namówił abym zatankował 98 wiec zatankowałem dojechałem do Gdyni i z powrotem do Bydgoszczy i znów zatankowałem do pełna okazało sie że auto szło jak burza i jescze wyszło do wyszło do przodu, więc morał taki że paliwo 98 jest drogie ale jestes zadowolony i do przodu .Pozd. |
_________________ Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010
Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
Pogorzelica 2015 |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 08-04-2012, 21:53
|
|
|
Morfi napisał/a: | to silniki bardzo czułe na jakośc paliwa. |
dużo gadania tylko. czułe w większości przez to, że takie info jest wyolbrzymiane. a prawda jest taka, że masa silników GDI, FSI, TSI, jeździ na paliwach takich jak każde "zwyczajne" auto i nic im nie jest. Zaniedbasz cały układ jak i auto to Ci będzie robić problemy.
Coś tam niby lepiej się zbiera na tej 98 ale to tak jak placebo. i dużo zależy od stylu jazdy.
Tyle ode mnie w temacie więcej do dodania nie mam. Każdy oczywiście robi co uważa za słuszne. |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 08-04-2012, 22:30
|
|
|
Saqu, przejechałem gdi na pb 98 lub v-power z shela ponad 60 tys km wykorzystując czasem pełen zakres obrotow, czy na torze czy na 1/4 mili.
Jakbym miał kase, to widziałbys wyniki na papierze w postaci pomiaru na hamowni. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 08-04-2012, 22:37
|
|
|
silnik jak silnik , ale głównie chodzi o cały układ paliwowy , który potrzebuje dobrego czystego paliwa , a wtedy pompa i wtryski na dłużej posłużą .
Co do 98 to ja też ją polecam , przez jakiś czas lałem 95 na tej samej stacji i auto jakby trochę słabsze i głośniejsze . Evoscan pokazywał octan level ok 80 i wysokie trimy , więc powróciłem do 98 i wszystko wróciło do normy czyli octan level 100% i trim mid 1,5 |
_________________
 |
|
|
|
 |
|