Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS ALL] Zmatowiałe reflektory w MSS FL - regenracja
Autor Wiadomość
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 06-07-2013, 18:47   

Nie neguję Waszych opinii o niekorzystnym składzie pasty tempo, ale minął już ponad rok od momentu przeprowadzenia przeze mnie operacji odświeżania reflektorów i nic złego się z nimi nie dzieje.
Być może ma na to wpływ fakt, iż po jakimś czasie prysnąłem je lakierem bezbarwnym, ale kuzyn już dwa lata jeździ, lakieru nie stosował a reflektory w jego mazdzie nadal są przejrzyste.
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 07-07-2013, 00:04   

RaVciO, w porównaniu do tego co miałeś – rewelacja, ale jakbys robił to zawodowo to efekt kwalifikowałby się do reklamacji.
W chwili obecnej można kupić wszystko, a zakup dedykowanych środków ma tą zaletę, że efekt uzyskuje się łatwiej i jest on o wiele bardziej spektakularny.
Kosmetyki do pielęgnacji „szkieł” reflektorów od momentu gdy zagościł w nich plastik rozwinął się w ostatnich latach niesamowicie.
Tu jest dość dobry, chwalony zestaw (osobiście go nie używałem) http://www.meguiars.pl/sh...products_id=544
Jeżeli za drogo to można skompletować na innych komponentach np. to: http://www.verad.pl/komentarz-46.html
Uwierzcie mi na słowo, że przy polerowaniu czegokolwiek nawet jakość użytego papieru ściernego ma znaczenie dla końcowego efektu.
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 07-07-2013, 16:31   

Pierwsza opcja jest rzeczywiście droga, być może w przyszłości skorzystam z Waszych porad i wybiorę inną pastę niż tempo. W między czasie zrobiłem podobny zabieg na Clio.
Dziękuję za uwagi/porady i mam nadzieję, że innym także się przydadzą.
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 29-09-2013, 17:51   

Poniżej zamieszczam kilka fotek z regeneracji reflektorów z Mitsu Space Star.
Lampy kilka lat temu "regenerowane" metodami domowymi zapewne przy użyciu pasty typu "tempo".

Stan ogólny nieciekawy, głębokie wżery, niedotarty papier ścierny.


Tak udało się je wyprowadzić.

Przed

Po


Przed

Po


Przed

Po


Ręcznie:
Papiery na sucho 1200
Papiery na mokro 1500, 2000, 2500
Maszynowo:
Bawełna - chemia Hartplastpol
Miękka gąbka - chemia Xerapol
Zabezpieczenie - Meguiar's headlight protectant

Chyba to były te fotki.









zbliżenia i odbicia:







Ostatnio zmieniony przez mkm 24-02-2016, 00:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rideee 
Nowy Forumowicz

Auto: SpaceStar 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2013
Posty: 7
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25-10-2013, 21:03   

Mam pytanie, czy kojarzycie jakieś nakładki polerskie na szlifierkę oscylacyjno obrotową, i czy to w ogóle zdało by efekt?

Jeszcze jedno, jaka jest różnica w szlifowaniu na mokro, z szlifowaniem na sucho?
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 25-10-2013, 21:27   

Jeśli chodzi Ci o nakładki do zrobienia reflektorów to bezsensowne wydanie kasy - chyba, że zostanie na później - zajmuje to 10 min i zrobisz to zwykłym papierem.

Jak to różnica między na sucho a mokro - szlifowanie na mokro robi się z użyciem wody i to taka różnica - na mokro stosuje się aby wyprowadzić łądnie powierzchnię - papierem wodnym np. po położeniu podkładu przed bazą. Nie stosuje się metody na mokro na szpachlę, ponieważ szpachla wciąga wodę i element zardzewieje po roku (są szpachle wodoodporne ale to inny temat). Stosuje się też inną granulację papieru między szlifowaniem na mokro i sucho.

Metoda zależy od Ciebie jaką wybierzesz. Jak nie wiesz jaki papier zastosować to lepiej zacznij od drobniejszego - np. 1500 i widząc/nie widząc efektów zmniejszaj granulację np. do 1000, 800 itd w granicach rozsądku.
 
 
Rideee 
Nowy Forumowicz

Auto: SpaceStar 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2013
Posty: 7
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 26-10-2013, 06:32   

źle sprecyzowałem pytanie, ale odpowiedź i tak otrzymałem :)
Cytat:
na mokro stosuje się aby wyprowadzić łądnie powierzchnię
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 19-11-2014, 18:28   

Moja operacja przetrwała 2,5 roku - obecnie reflektory wymagają ponowienia zabiegu.
- edit -
Zabieg przeprowadzony ponownie w lipcu 2015 i znowu jest pięknie ;-)
 
 
Ghostman
[Usunięty]

Wysłany: 29-08-2015, 14:38   

Moje reflektory nie wyglądały tak tragicznie jak Wasze i postanowiłem spróbować PlastX. Efekt niestety nie jest taki jak podaje producent na swoim filmiku. Trochę wygląd się poprawił, ale do pełnej przejrzystości jeszcze daleko. Jedynie co dobrze schodzi to żółty kolor i robale. Minimalne zarysowania dalej są.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 01-09-2015, 20:36   

Ghostman napisał/a:
Jedynie co dobrze schodzi to żółty kolor i robale. Minimalne zarysowania dalej są.

PlastX najlepiej użyć dopiero po potraktowaniu lamp papierem o różnych gradacjach.
To jest tak jakbyś chciał grubą rdzę usunąć papierem o wysokiej gradacji i w dodatku ręcznie 8) .
Jak masz foty przed - po to wrzuć do tematu, pewnie ktoś ze znawców tematu oceni :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 02-09-2015, 09:29   

Ghostman napisał/a:
Moje reflektory nie wyglądały tak tragicznie jak Wasze i postanowiłem spróbować PlastX. Efekt niestety nie jest taki jak podaje producent na swoim filmiku. Trochę wygląd się poprawił, ale do pełnej przejrzystości jeszcze daleko. Jedynie co dobrze schodzi to żółty kolor i robale. Minimalne zarysowania dalej są.


Polerowałeś ręcznie, czy maszynowo? Ręcznie faktycznie gówno uzyskasz, za to przy pomocy krążka polerskiego na wiertarce/wkrętarce można uzyskać świetny efekt. Jeśli masz rysy na reflektorze to najpierw musisz je usunąć papierem bo sama pasta jedynie delikatnie wygładza/poleruje.
 
 
 
Ghostman
[Usunięty]

Wysłany: 02-09-2015, 12:12   

Ryski są prawie niewidoczne, ale widać, że światła są lekko matowe.
Mój tata w sceniku ma na części od kierunkowskazów taki wykwit i tego też się nie da ruszyć.
Jak bym chciał robić papierem ściernym to jak wygląda temat?
Ręcznie czy wiertarką?
Jakie grubości?
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 02-09-2015, 12:26   

Przecież wyżej już to było pisane. Gradacja papierów w zależności od stanu reflektorów, kończysz 2000 na mokro. Papierami pracujesz ręcznie, natomiast polerowanie pastą tylko maszynowo bo ręcznie się namachasz i nic nie uzyskasz. Ja np. swoje reflektory potraktowałem tylko pastą, bez papierów ściernych ale u mnie nie było rys i odprysków a jedynie zmatowienia i zazółknięcia.
 
 
 
tomwasz 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.8 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 221
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23-02-2016, 18:04   

Dużo wygodniej będzie jak się lampy wymontuje?
_________________
Archiwum:
- Galant EA2W '97
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 23-02-2016, 19:03   

To zależy od Ciebie.
SpaceStar ma proste lampy więc w sumie obojętne.
Ja robiłem i na aucie i wyciągnięte.
Na wyciągniętych trzeba uważać, żeby nie porwać uszczelki i nie zaokrąglić rogów.
Trzeba też skombinować kawałek grubego styropianu, żeby je ustabilizować.
Na aucie dokładnie okleić, żeby nie uszkodzić lakieru. Trudniej też dopolerować róg i narożnik "kierunkowskazu".

[ Dodano: 24-02-2016, 01:08 ]
i jeszcze fotki z innego tematu - te były straszne...
Praktycznie tak samo jak przy poprzednich tylko koniec szlifowania przy pomocy Trizacta 3M czyli "papierów" 3000 i 6000



















 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.