Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulec ręczny - regulacja
Autor Wiadomość
Carloss 
Forumowicz
insane


Auto: Lancer Sport, Kadett E, Astra
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 166
Skąd: TSK
Wysłany: 20-07-2016, 11:34   

p_k napisał/a:
Ja zawsze miałem zabawę z moim ręcznym. Hamulce rozebrane na części pierwsze przesmarowane i wyczyszczone. Luzuje tak żeby nie obcierało albo obcierało delikatnie to wtedy ręczny jedzie na 8 ząbków i nic nie łapie. Jak bardziej skręcę linkę regulatorem żeby ostrzej łapał to obciera cały czas i się grzeje. Już nie mam siły do tego ręcznego...



Ja mam dokładnie identyczną sytuację.
Wymieniłem ostatnio szczęki i co najgorsze, wydaje się jak by było jeszcze gorzej..
Podciągnięty przy tarczo bębnach i na lince, gdy nie trze to i nie łapie - ew. tylko przy zarzucaniu na prawą stronę - padaka ciężka !!

W Astrzynie F żony, jest tak zrobiony że nie trze nic i łapie na 2-3 ząbku i spokojnie blokuje koła przy jeździe na wprost i przy suchutkim asfalcie :biggrin: a w Mitsu taka padaka... :-X
_________________

 
 
 
rudi88 
Forumowicz


Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 262
Skąd: to przypełzło?
Wysłany: 20-07-2016, 12:03   

U mnie był problem z wyregulowaniem świeżych szczęk na starym bębnie. Ostatecznie wróciłem do starych szczęk i dało się wyregulować. Nowe poszły do znajomego a ja na starych jeżdżę już na drugim komplecie bębnów i jeszcze nieźle biorą.
Używam ręcznego codziennie w każdym aucie i nigdy większych problemów nie miałem.
 
 
Kaktus82 
Nowy Forumowicz
świerzak

Auto: Grandis 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 25
Skąd: Plewiska
Wysłany: 20-07-2016, 12:08   

Dzis sprawdzałem i dzwoni zacisk teraz pytanie co i jak.Zacisk jest skrecony klocki nowe tlok pracuje da sie jakos ten luz skasowac?
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-07-2016, 17:25   

Kaktus82 napisał/a:
da sie jakos ten luz skasowac?

Do wymiany prowadnice i być może jarzmo.
http://forum.mitsumaniaki...hlight=#1461049
 
 
cygan84 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0,06,Colt 1.3,10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 185
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 04-02-2017, 14:05   

Panowie,żeby wymienić szczęki w tarczobębnach trzeba odkręcać piaste,czy można tego uniknąć?
Muszę znowu wymienić szczęki które wymieniane były z pół roku temu przez znajomego mechanika,a od jakiegoś czasu trze,piszczy w prawym kole i jak zaglądałem ostatnio to jednej szczęki już praktycznie nie ma.Chciałbym to sobie naprawić raz a dobrze.
 
 
konradod 
Forumowicz

Auto: lancer sport kombi 1.6 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 133
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 04-02-2017, 19:11   

Trzeba tylko zrzucić bęben i masz dostęp. A co do zacierania się to kup zestaw naprawczy do szczęk tzn.sprężynki i reszte. Noi nie zapomnij przesmarować i oczyścić rozpieraka i samoregulatora. Trzeba używać ręcznego dość często.
 
 
qbus_b
[Usunięty]

Wysłany: 04-02-2017, 22:42   

konradod napisał/a:
Trzeba używać ręcznego dość często.

Zabrzmiało to dosyć perwersyjnie :D
 
 
cygan84 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0,06,Colt 1.3,10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 185
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 04-02-2017, 23:07   

konradod napisał/a:
Trzeba tylko zrzucić bęben i masz dostęp. A co do zacierania się to kup zestaw naprawczy do szczęk tzn.sprężynki i reszte. Noi nie zapomnij przesmarować i oczyścić rozpieraka i samoregulatora. Trzeba używać ręcznego dość często.


Dzięki,tylko jak pamiętam, to po zdjęciu tarczobębna kołnierz piasty przysłania dostęp do sprężynek i właśnie chodzi mi o to czy uda się rozebrać i zdjąć szczęki.
 
 
konradod 
Forumowicz

Auto: lancer sport kombi 1.6 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 133
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 04-02-2017, 23:21   

Spoko da się to zrobić srężynki masz góra/dół a co do perwersji to nie o taki ręczny chodzi😀
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 05-02-2017, 08:28   

Cygan84 - trochę obrazków do pomocy, a jak znasz rosyjski to wręcz instrukcja:
https://autorambler.ru/bz/remont/LANCER_brakeSyst_1/brand153model80modif34144tag336.html
https://autorambler.ru/bz/remont/LANCER_brakeSyst_17/brand153model80modif34144tag336.html
https://autorambler.ru/bz/remont/LANCER_brakeSyst_18/brand153model80modif34144tag336.html
 
 
cygan84 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0,06,Colt 1.3,10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 185
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 05-02-2017, 10:53   

Hornet napisał/a:
Cygan84 - trochę obrazków do pomocy, a jak znasz rosyjski to wręcz instrukcja:
https://autorambler.ru/bz/remont/LANCER_brakeSyst_1/brand153model80modif34144tag336.html
https://autorambler.ru/bz/remont/LANCER_brakeSyst_17/brand153model80modif34144tag336.html
https://autorambler.ru/bz/remont/LANCER_brakeSyst_18/brand153model80modif34144tag336.html



Super,dzięki wielkie,na pewno się przyda :mrgreen:
 
 
Carloss 
Forumowicz
insane


Auto: Lancer Sport, Kadett E, Astra
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 166
Skąd: TSK
Wysłany: 07-02-2017, 15:11   

qbus_b napisał/a:
konradod napisał/a:
Trzeba używać ręcznego dość często.

Zabrzmiało to dosyć perwersyjnie :D


Ja nadużywam go codziennie - nie tylko w zimę, ale teraz w szczególności, no i do wymiany mam tam raczej wszystko, bo wymiana szczęk zupełnie nic nie dała... ale nie powiem - już kupiłem zużyte i na mnie padła wymiana całości.. :?
_________________

 
 
 
cygan84 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0,06,Colt 1.3,10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 185
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 17-02-2017, 18:09   

Piski i tarcie w prawym kole już mnie tak [denerwowały], że wczoraj znalazłem trochę czasu i wymieniłem te szczęki :evil:

Kupiłem szczęki,zestaw montażowy i do roboty.
Lewa strona Ok ,szczęki jak nowe,a prawa niestety mój ziom mechanik tak założył ciasno dzwignię linki na nową szczękę,że nie mogłem jej ruszyć swobodnie ręką,a co dopiero miała to zrobić sprężyna.Efekt pisków i tarcia taki,że z jednej szczęki została blacha,bęben trochę zrysowany i piasta o którą ocierała dzwignia.
Poskładałem, jak narazie wszystko OK.

Dzięki Hornet za instrukcję z fotkami :wink:
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 17-02-2017, 19:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wartburg87 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2003 1.6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2018
Posty: 14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-03-2019, 11:21   

Panowie. A powiecie dla laika jak podciągnąć ręczny na samoregulatorach? Rozumiem że trzeba ściągnąć koło i mieć płaski wkrętak?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 31-03-2019, 11:48   

tak, w tarczy masz zatyczkę gumową. Wyciągasz ustawiasz otwór na dole i szukasz regulatora "gwiazdkowego". Kręcisz tak żeby bardzo lekko ocierało.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.