Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: glina
29-05-2014, 13:02
GDI kontra diesel

GDI czy TD?
GDI
83%
 83%  [ 20 ]
TD
16%
 16%  [ 4 ]
Głosowań: 24
Wszystkich Głosów: 24

Autor Wiadomość
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-05-2012, 22:12   

Czy raczej nie ma syfu w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego i czy nie robią się tam bąbelki podczas pracy silnika.
Ostatnio zmieniony przez plecho1 13-05-2012, 22:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
zichu 
Mitsumaniak
Green Hornet


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 268
Skąd: Racibórz/Płock
Wysłany: 13-05-2012, 22:13   

yhym. cos jeszcze?
 
 
 
lesmen 
Mitsumaniak


Auto: Carisma1,9TD & PajeroI&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 117
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 13-05-2012, 22:14   

Mi TD pali średnio 5,5l/100km a w największe mrozy i w mieście nie przekracza 6,2l.
Przy kupnie sprawdź czy nie ma nadmiernych wycieków oleju; jak wkręca się turbina (powinieneś poczuć wyraźny wzrost mocy od ok 2tys obr), sprawdź czy czasem w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego nie ma mazi oleistej (podobno lubią padać uszczelki pod głowicą), dodatkowo sprawdź po rozgrzaniu silnika czy nie daje zbyt dużo ciemnego dymku po przygazowaniu. To chyba tyle.
Jeżdżę osobiście dieslami, benzynami oraz ben-gaz i jednak chyba zawsze będę wierny dieslowi.
pozdro
_________________

 
 
 
zichu 
Mitsumaniak
Green Hornet


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 268
Skąd: Racibórz/Płock
Wysłany: 13-05-2012, 22:20   

http://otomoto.pl/mitsubi...-C22221082.html
http://otomoto.pl/mitsubi...-C22269213.html
konkretnie o te dwa pytam. zbiorniczek płynu to ten po prawej z białym korkiem tak? dobrze pamiętam?
 
 
 
lesmen 
Mitsumaniak


Auto: Carisma1,9TD & PajeroI&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 117
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 13-05-2012, 22:29   

tak to ten zupełnie z tyłu patrząc jak na tych zdj to po lewej.
Po zdjęciach to dużo się nie powie. Trzeba oblukać na żywo.
Powodzenia
_________________

 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-05-2012, 23:13   

ta pierwsza na jakąś taką smutną wygląda i do tego ubogie wyposażenie... nie lepiej rozglądnąć się kawałek dalej za czymś co ma lepsze wyposażenie?? kasa podobna jak nie ta sama będzie
 
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 14-05-2012, 06:32   

Tez stawiałbym na GDI.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
zichu 
Mitsumaniak
Green Hornet


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 268
Skąd: Racibórz/Płock
Wysłany: 14-05-2012, 10:18   

Saqu napisał/a:
nie lepiej rozglądnąć się kawałek dalej

bardzo chętnie ale...samochodu nie mam:) w Płocku mieszkam cos ponad pół roku wiec az tylu znajomych tu nie mam a wiekszość albo proacuje albo nie ma prawka:) warszawy nie znam zeby pojechac pociągiem i potem polatac po komisach bo bym sie zgubił:) w rodzince mojej kobity tez nikt nie ma prawka...
Saqu napisał/a:
ubogie wyposażenie
wyposażenie taki standard

[ Dodano: 14-05-2012, 14:21 ]
srebrną sprawdzałem i jechałem. stan ogólnie nie jest źle. silnik ładnie chodzi ale głośno:) nie poci się w zbiorniczku nie ma niczego podejrzanego. silnik powyzej 2000obr/min czuć wiekszą moc.
a teraz do rzeczy które mi sie wydają podejrzane:
pedał gazu ma pewny luz
silnik po nagrzaniu i mocniejszym naciśnieciu gazu kopci na czarno. wydaje mi sie ze nie jakos przesadznie-jak to starsze diesle.
 
 
 
Centosz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 426
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14-05-2012, 18:28   

To normalne że zakopci na czarno.Jak by na siwo zakopcił to coś nie tak.
 
 
 
zichu 
Mitsumaniak
Green Hornet


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 268
Skąd: Racibórz/Płock
Wysłany: 14-05-2012, 18:28   

na siwo przy odpaleniu zakopcił
 
 
 
misibiczi 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-05-2012, 23:52   

Jako użytkownik TD postanowiłem zabrać głos w dyskusji.
Powiem tak: każdy zazwyczaj chwali swoje i ja również powiem kilka ciepłych słów o TD :D
Po pierwsze zużycie paliwa. Trudno mi uwierzyć, że GDI w podobnych warunkach drogowych pali jedynie litr więcej jak sugerują niektórzy koledzy. Najbardziej powtarzalne zużycie paliwa w mojej Carismie "na trasie" przy prędkościach 120-140 z częstym wytracaniem prędkości i przyspieszaniem - typowym na polskich drogach - to około 6 litrów. Przy spokojnej, bardziej zachowawczej jeździe to wyraźnie poniżej 5. W mieście ( dużym mieście) około 6-7 w zależności od pory roku.
Po drugie awaryjność. Jest kilka elementów osprzętu np. napinacz paska alternatora, świece żarowe, które co określony czas ( przebieg) wymagają wymiany, poza tym eksploatacja TD jest bezproblemowa. Prawdziwa jest również opinia, że te silniki bardzo sprawnie odpalają przy temperaturach znacznie poniżej minus dwudziestu stopni.

Oczywiście zdarzają się awarie uszczelki pod głowicą. Objawy najczęściej takie jak opisywali wcześniej koledzy.
I jeszcze jedno, co by zbytnio nie przedłużać. W tej wersji często zdarzają się naprawdę fajnie wyposażone egzemplarze. Upewnij się natomiast czy samochód ma ABS. Niektórzy sprzedający błędnie informują o wyposażeniu w ABS mimo jego braku. Łatwo to jednak rozpoznać po otwarciu maski :wink:

Znacznie lepszym osiągom GDI oczywiście trudno zaprzeczyć :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.