Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Auto gaśnie na zimnym
Autor Wiadomość
bravo99 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6GLX 1998r 5d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 226
Skąd: wawa
Wysłany: 19-06-2012, 15:58   

do 1.6, jeden i drugi jest - przynajmniej tak sprzedający twierdził
 
 
 
cebik 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 8
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-06-2012, 20:42   

Komputer zlokalizowałem i jest srebrno-złoty po prawej str od pasażera natomiast nie widzę przekaźnika sterującego kompem ale może jest pod środkowym panelem.
Czy jest jakiś sposób sprawdzenia czy trzeba wymienić cały komputer czy tylko ten przekaźnik a może jak się wymienia to jedno i drugie?? Najchętniej bym podłączył auto na stacji pod komputer ale z tego co wyczytałem na forum to nie pokazuję żadnego błędu więc szkoda kasy i czasu
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-06-2012, 16:15   

bravo99 napisał/a:
do 1.6, jeden i drugi jest - przynajmniej tak sprzedający twierdził


Numer musi się zgadzać, taki ECU jest dedykowany do osprzętu, który masz. Pamiętaj, że są Carismy 1.6 o różnej mocy silnika, z aparatem zapłonowym, albo fajkocewkami. Koła też kupujesz o obojętnie jakim rozmiarze, otworze centrującym i ET? producent oznakował, znaczy że się różnią.

cebik, jeżeli nie masz błędów ECU,a dzieje się to na zimnym silniku, sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Są dwa, jeden do ECU, drugi do wskaźnika temperatury w liczniku. Ten pierwszy poprzez ECU steruje obrotami, na zimnym silniku i podbija je do 1500-2000. Podwyższone obroty spadają po rozgrzaniu silnika.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 20-06-2012, 20:47   

A no są dwa czujniki temperatury, tylko który czujnik jest który?
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21958
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-06-2012, 20:56   

scoratir napisał/a:
A no są dwa czujniki temperatury, tylko który czujnik jest który?
2 pinowy do ECU, 1 pinowy do wskaźnika na desce rozdzielczej.
 
 
kkmaslowski 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 SOHC '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 45
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-06-2012, 20:58   

Ten drugi bardziej schowany jest od ECU i wchodzą do niego dwa kable. Drugi bardziej z przodu ma jeden przewód i odpowiada tylko za wyświetlanie temperatury na zegarach.
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 22-06-2012, 07:35   

Rozwiązałem swój problem. Dla przypomnienia ja miałem trochę inne objawy: obroty na biegu jałowym były za wysokie.
Co było zepsute? Co najlepsze to NIC! :D
Po czyszczeniu przepustnicy po prostu utworzyła się minimalna szparka dookoła klapki i tędy zasysało dodatkowe powietrze. Wcześniej szparka ta zatkana była nagarem i nie było problemu. Wkręciłem o jeden obrót śrubkę od regulacji powietrza na wolnych obrotach i wszystko się uspokoiło. (Śrubka plastikowa, teraz jest wykręcona w sumie o pół obrotu od pozycji wkręconej-zamkniętej). Ja posiadam nowy typ przepustnicy tak że nie da się regulować położenia klapki śrubką bo takiej nie ma. Klapka jest na sztywno i przy czystej przepustnicy w pozycji zamkniętej stoi całkiem pionowo - wtedy jest szparka. W starszym typie klapka w pozycji zamkniętej jest pochylona i prawdopodobnie całkowicie zamyka szparkę.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
ahalek23 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 58
Skąd: Rymanów
Wysłany: 25-06-2012, 17:53   

No to fajnie teraz jeszcze by poczekać co to u Cebika ?
 
 
cebik 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 8
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-06-2012, 19:05   

u mnie trochę zejdzie bo na razie brak funduszy na diagnostyke :? na dniach będe czyścił przepustnicę żeby wyeliminować następną przyczynę.
Natomiast dzisiaj zaobserwowałem jeszcze coś :x
Z powodu braku gazu w butli musiałem pojeździć trochę na Pb i co zaobserwowałem? na gazie jeździ lepiej tzn na benzynie auto jakby nie miało mocy jak wciskam gaz to muszę odczekać sekundę żeby auto zareagowało a z zewnątrz na biegu jałowym silnik pracuję jakby nie regularnie w porównaniu do gazu gdzie pracuję dobrze , miarowo.


Więc może teraz ktoś na coś wpadnie i ponawiam pytanie czy jest sposób na sprawdzenie samego sterownika do kompa?
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 27-06-2012, 00:14   

cebik,
1. pompa paliwa
2. zasyfione wtryskiwacze
3. zasyfiony filtr paliwa

Jest jeszcze opcja, że masz nieprawidowy sygnał np z przepływki ew z czujnika temperatury silnika (i może jeszcze z kilku innych) i na ich podstawie komp źle dawkuje paliwo. Gazownia z tego nie korzysta, więc nie ma tego efektu.
Ja bym zaczął od doprowadzenia do ładu pracy na benzynie.
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
cebik 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 8
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-07-2012, 21:52   

witam
Jak zapowiadałem tak zrobiłem, mechanik wysłuchał objawów i stwierdził, że przepustnica do czyszczenia rozkręcił i wyczyścił. w domu odczekałem kilka godzin do schłodzenia silnika odpaliłem, ruszyłem zatrzymałem sie gwałtownie i o dziwo auto nie zgasło. Z euforią poczekam do rana kiedy silnik będzie definitywnie ostygnięty ale chyba czyszczenie pomogło.


Jeżeli chodzi o problemy z brakiem mocy na Pb to mechanik wyregulował zapłon i też mam różnicę na +

Jedyne co mnie martwi to po czyszczeniu obroty na jałowym są trochę ponad 1000 obrotów a powinno być 750, czy jest to normalne po czyszczeniu przepustnicy? i czy wróci do normy czy jutro atakować tego mechaniora?
pozdrawiam
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-07-2012, 22:14   

Nauczy się po około 10-20km. Możesz też go nauczyć, odpalasz (zimny silnik) na światłach i pozwalasz mu chodzić na wolnych obrotach aż do włączenia wentylatora chłodnicy. W tym czasie nie dotykasz gazu, wyłączasz i już jest nauczony.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21958
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-07-2012, 08:09   

cebik napisał/a:
Jedyne co mnie martwi to po czyszczeniu obroty na jałowym są trochę ponad 1000 obrotów a powinno być 750, czy jest to normalne po czyszczeniu przepustnicy?
Jak najbardziej normalne i prawidłowe. Unormują się po kilku dniach.
 
 
cebik 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 8
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-07-2012, 21:35   

Witam
Problem rozwiązany a co do obrotów to regulacja śrubką przy przepustnicy i wszystko wróciło do normy.
Dzięki wielkie wszystkim za rady :finga:


Ma ktoś fotę lub odnośnik do str gdzie jest pokazane położenie czujnika od świateł wstecznych?
mam do wymiany, nie wiem gdzie jest a nie chce zakładać nowego wątku.
pozdrawiam
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 07-07-2012, 23:07   

Tu masz pokazane gdzie jest.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.